Aihe: Mestarien Liiga-/ Jalkapallosta yleisesti- topiikki
1 2 3 4 5112 113 114 115 116122 123 124 125 126
Simo78
01.02.2009 22:14:37
Olipa melko haikea punainen Lampardille... ja mitä siihen tulee, ettei pitkää palloa muka enää nähdä Valioliigassa, niin tässä ns. "huippumatsissa" niitä viljeltiin taas perinteiseen tyyliin.

Piti antaa jo plussa Robertolle. Taitaa olla vielä suurempi brittifudiksen inhoaja kuin minä. Ilmeisesti seuraat pelejä kuitenkin? Mä en jaksa, paitsi FA cupin pelejä on muutama tullut kateltua. Mutaseura vs. ammattilaisseura oli ihan hauskoja pelejä, no pelintaso nyt ei huimaa, mutta tota suurempi rämpimistä oli vaan jotenkin hauska katsella:-D
carlos
01.02.2009 23:38:01
No mites Espanjassa.. Aivan saakelin viihdyttävä tv-peli ollut taas kerran.
by the grace of God
Roberto
02.02.2009 11:37:12

Piti antaa jo plussa Robertolle. Taitaa olla vielä suurempi brittifudiksen inhoaja kuin minä. Ilmeisesti seuraat pelejä kuitenkin? Mä en jaksa, paitsi FA cupin pelejä on muutama tullut kateltua. Mutaseura vs. ammattilaisseura oli ihan hauskoja pelejä, no pelintaso nyt ei huimaa, mutta tota suurempi rämpimistä oli vaan jotenkin hauska katsella:-D

Oon mä noita "parempia" pelejä tsiigaillut, mut nyt kun Arsenalistakin on tullut potentiaalisten teinien kasvattajaseura taitaa Canal vaihtua Viasatiin ja Urheilukanava plussaan. La liga ja UCL on vaan aika paljon parempia... Ainoa miinus oikeestaan on Serie A:n katoaminen ruudusta.
Loijaa
02.02.2009 12:46:28 (muokattu 02.02.2009 12:48:39)

Olipa melko haikea punainen Lampardille... ja mitä siihen tulee, ettei pitkää palloa muka enää nähdä Valioliigassa, niin tässä ns. "huippumatsissa" niitä viljeltiin taas perinteiseen tyyliin.

Pitkiä palloja on viljelty siitä asti, kun jalkapalloksi kutsuttavaa lajia alettiin pelata. Ne on osa futista hyvässä ja pahassa ja Valioliiga sarjoista seurattavin. Siellä fanien seurauskollisuuskin on ihan toista luokkaa, kuin esimerkiksi Epsanjassa. Muun muassa Malagassa käydessäni porukat nauroi päin naamaa, kun kysyin Malaga CFstä. Ihmiset oli jakautuneet kannattamaan Barcelonaa tai Real Madridia, koska Malagan peleissä joutuu kuulemma aina häpeämään.

Tykkään kyllä seurata Ranskan ja Espanjan liigan pelejä, mutta Valioliiga on ykkönen. Serie A:n meininki sen sijaan on suurimmaksi osaksi liian niljakasta futista kaikkine lieveilmiöineen.
You know that I would be a liar
Roberto
02.02.2009 14:53:47

Siellä fanien seurauskollisuuskin on ihan toista luokkaa, kuin esimerkiksi Epsanjassa. Muun muassa Malagassa käydessäni porukat nauroi päin naamaa, kun kysyin Malaga CFstä. Ihmiset oli jakautuneet kannattamaan Barcelonaa tai Real Madridia, koska Malagan peleissä joutuu kuulemma aina häpeämään.

Niin, Espanjan ja Italiankin fanikulttuuriin kuuluu nousijajoukkueiden hurmos-osastoa lukuunottamatta se, että matsiin mennään vaatimaan omalta jengiltä tietyntasoista futista. Englannissa tatuoidaan 17-vuotiaana Swansean logo kaljamahaan vaikka jengi on ihan vitun paska ja konttaa räntäsateessa vuodesta toiseen, vain koska on satuttu syntymään niillä nurkilla ja muuten tulee pubissa pataan.
Stradlin
02.02.2009 18:06:43
Englannissa tatuoidaan 17-vuotiaana Swansean logo kaljamahaan vaikka jengi on ihan vitun paska ja konttaa räntäsateessa vuodesta toiseen, vain koska on satuttu syntymään niillä nurkilla ja muuten tulee pubissa pataan.

Eikös se joukkueen *kannattaminen* tarkoita just sitä, että ei hylätä sitä omaa jengiä vaikka menis huonostikin. Kyllä mä sellaista arvostan ihan vitusti enemmän kuin sitä, että fanitetaan aina automaattisesti vaan niitä menestyjiä.

Mites sitten esim. Suomen maajoukkueen kannattaminen, eihän ne oo edes ikinä päässyt mihinkään lopputurnakseen? Oonko ihan tyhmä kun silti jaksan niiden touhuja seurata, vain koska oon sattunut syntymään näillä nurkilla?
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff
Roberto
02.02.2009 18:21:20

Eikös se joukkueen *kannattaminen* tarkoita just sitä, että ei hylätä sitä omaa jengiä vaikka menis huonostikin. Kyllä mä sellaista arvostan ihan vitusti enemmän kuin sitä, että fanitetaan aina automaattisesti vaan niitä menestyjiä.

Mites sitten esim. Suomen maajoukkueen kannattaminen, eihän ne oo edes ikinä päässyt mihinkään lopputurnakseen? Oonko ihan tyhmä kun silti jaksan niiden touhuja seurata, vain koska oon sattunut syntymään näillä nurkilla?

Eihän tässä nyt tästä ollut kyse lainkaan, vaan siitä onko fanitus pohjalta sinisilmäistä ja kritiikitöntä vai sellaista jossa vaikkapa jengiin uutena tulevalta pelaajalta vaaditaan tiettyä tasoa ennenkuin fanit ottavat pelaajan omakseen. Omaa jengiä ei tietenkään hylätä, mut jos futiksesta meinaa saada jotain muutakin irti ku joku vs. joku toinen kandee ehkä katsella asiaa laajemmin. Tai sit ei, jos se tuntuu paremmalta vaihtarilta. Jatkakaa.
Lord of the strings
02.02.2009 19:52:37

No esimerkiksi itsehän en muita joukkueita kannata kuin Helsingin IFK:ta joka tällä hetkellä pelaa Kakkosessa (Suomen kolmanneksi korkein sarjataso). Kyllä sieltä taas noustaan pikkuhiljaa!
"Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK
Loijaa
02.02.2009 23:00:44

Seurajoukkuetasolta löytyy tasan 1 suosikki ja maajoukkueista muutama. Niiden tekemisiä olen sitten seurannut muuta futista tarkemmin aika junnusta lähtien. Enkä ole vaihtamassa suosikkejani, vaikka siellä "huonoja" pelaajia sattuiskin olemaan kentällä. Sen verran seurauskollinen olen, ettei joidenkin pelaajien taituruus ja taidottomuus vaikuta siihen, mitä tiimiä fanitan.
You know that I would be a liar
DJKaaos
03.02.2009 18:35:36
Eihän tässä nyt tästä ollut kyse lainkaan...

Itse en kyllä ymmärtänyt tota sun Espanja ja/tai Swansea-esimerkkiä tuohon tapaan, vaan enemmänkin Stradlinin tapaan... Tai itseasiassa en ymmärtänyt juttusi pointtia ollenkaan ennen kuin tuossa sen nyt selvitit.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
03.02.2009 22:58:24 (muokattu 03.02.2009 23:00:28)

Espanjassa kyllä buuataan omalle jengille aivan naurettavan herkästi, valkoiset liinatkin otetaan kumman äkkiä esiin. Kumma muuten kun eivät kuulemma jaksa spanskit edes oman jenginsä vierasmatseissa käydä... Ei tuo musta mitään maailman mahtavinta fanikulttuuria ole.

Enemmän irtoaa multa pongoja niille, jotka menevät kannustamaan sitä omaa jengiä vaikka sarjataso, paikkakunta tai keli olisi mikä. Ei niitä kaikkia joukkuejohdon tai pelaajien tekoja tartte silti hyväksyä. Mun nähdäkseni se kovin kritiikki tuleekin useimmiten juuri niiltä kovimmilta faneilta.

Tulee mieleen Kummeli-sketsi Ladojen kokoontumisajot kahden sinnikkään äijän kesken..

-"Eihän tänne ketään tuu"
-"Kyllä tää syö miestä rotan lailla"
-"Tuukko ens vuonna?"
-"Tottakai!"
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Sorcerer
04.02.2009 18:36:33
Oon mä noita "parempia" pelejä tsiigaillut, mut nyt kun Arsenalistakin on tullut potentiaalisten teinien kasvattajaseura taitaa Canal vaihtua Viasatiin ja Urheilukanava plussaan. La liga ja UCL on vaan aika paljon parempia... Ainoa miinus oikeestaan on Serie A:n katoaminen ruudusta.

Jos on mahdollisuus ni ota pelkkä Urheilu+Kanava, Viasat kun on nykyään pelkkää paskaa. Yksi Sport-kanava entisen kolmen sijaan joten UCL-kierroksilla nähdään päivää kohti yks suora ottelu. Muuta jalkapalloa ei sitten oikeestaan tuukkaan, kun kanavan täyttää mm. aina niin mielenkiintoiset Venäjän kendoliiga ja Ruotsin koripalloliiga...Ja kaiken huipuks Viasatin leffakanavatkin on tarjontansa puolesta melkosen perseestä.
carlos
05.02.2009 00:35:43 (muokattu 05.02.2009 00:49:09)
Jos on brittifutista mollattu, niin pakko antaa nyt vähän tunnustustakin. Katselen tässä FA cupin peliä Everton - Liverpool. Eihän nää meinaa millään päästä selkoon, kumpi on parempi! Lisäaikaa pelattu 20 minsaa ja tilanne edelleen 0-0, onhan tää jännää. Pooli pelannu vielä vajaamiehisenä vajaa puolet ottelusta..

EDIT: Jea, Everton jatkoon! Muutama minuutti varsinaista peliaikaa jäljellä ku Gosling teki voittomaalin, 1-0.
by the grace of God
Roberto
05.02.2009 10:08:07

Yksi Sport-kanava entisen kolmen sijaan joten UCL-kierroksilla nähdään päivää kohti yks suora ottelu.

Erikoista, sillä Viasatin sivuilla brassaillaan "Mestareiden Liigan kaikki ottelut Viasatin kanavilla!"
Sorcerer
05.02.2009 14:00:51
Erikoista, sillä Viasatin sivuilla brassaillaan "Mestareiden Liigan kaikki ottelut Viasatin kanavilla!"

No voihan niitä aina jälkilähetyksinä näyttää ;) Ennen tätä mahtavaa kanavauudistusta tuli sentään kaks suoraa peliä tämän kauden pelipäivinä. Siinäkin tosin ihmetytti se, että vaikka oli kolme sport-kanavaa niin kahdelta näistä tuli sama peli...
Roberto
05.02.2009 14:02:10

No voihan niitä aina jälkilähetyksinä näyttää ;) Ennen tätä mahtavaa kanavauudistusta tuli sentään kaks suoraa peliä tämän kauden pelipäivinä. Siinäkin tosin ihmetytti se, että vaikka oli kolme sport-kanavaa niin kahdelta näistä tuli sama peli...

No toihan nyt on ihan äässistä.
Petrukki
11.02.2009 22:48:07
TV5, Portugali - Suomi. Nyt.
W-Man
12.02.2009 00:51:23
Että semmoinen peli. Ei oikein keksi mitään positiivista sanottavaa.. No Litti avauksessa oli positiivista!
Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa..
Jebe-
12.02.2009 01:22:28
Että semmoinen peli. Ei oikein keksi mitään positiivista sanottavaa.. No Litti avauksessa oli positiivista!

Samoilla linjoilla - tylsää ja huonoa peliä. Tylsää sen takia kun vaan yhteen päähän pelattiin ja huonoa... noh tartteeko sitä edes sanoa.
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)