Aihe: Konkkamikkien päivittämiseen jelppiä.
1
-K-
11.02.2009 23:05:29
Eli olen kotistudioon päivittelemässä konkkapuolta joka on tällä hetkellä mallia halppis. Pikkupuikkoina on tbonen SC140 puikkopari ja laajakalvoina TSM 87:t. Kysymykseni kuuluukiin että paljonko pitää panostaa seuraaviin että saa selvästi paremmat. Eli jos päivitän vaikka TSMt rode NT1-A malleihin niin saanko rahan erotukselle vastinetta, vai pitääkö siirtyä seuraavaan hintaluokkaan. Toki paremmuus on aina hyvin suhteellinen käsite, soundit voivat olla vain erilaiset. Omat etusenikin ovat sitä luokkaa että tuleeko selvästi kalliimpien mikkien paremmuus niin selvästi sitten esille. Etusina siis 2 x behkun MIC2200 ja alesiksen IO26 äänikortin etuset.

Eniten tällä hetkellä tökkii symbaalien soundipuoli sekä noilla isoilla ja että pikkukonkilla. Pikkupuikot on ollu tarkoitus päivittää rode NT3:iin tai sitten octavan puikkopariin. Myös pari roden M3sta on tehnyt mieli hommata tilaksi tai peltien erillismikitykseen. Onko porukka päässyt testailemaan kuinka paljon on eroa NT3n ja M3n välillä ?
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
jannu
11.02.2009 23:38:58 (muokattu 11.02.2009 23:41:22)
Jos budjetti on ongelma, niin varmaankin Audio Technica ja Oktava ovat ihan tsekkaamisen arvoisia merkkejä.

Herää kymysys, kun aletaan mikin soundia arvostelemaan ekana, että mikä siellä sit tökkii? Millaiset mahtavat olla rummut, pellit ja soittaja?
"Hi Wuss-man! We love you Batman!"
Mikael
12.02.2009 09:42:26

Jos budjetti on ongelma, niin varmaankin Audio Technica ja Oktava ovat ihan tsekkaamisen arvoisia merkkejä.

Samaa mieltä. Oktavan MK-012 puikelot ja Audio-Techican AT40xx-sarjalaiset ovat edullisesn hintaluokan parhaimmistoa. Myös AKG C4000b on hyväksi havaittu mikki ja tietty useampi suuntakuvio tois myös monipuolisuutta palettiin...
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Ze Kink
12.02.2009 15:37:49
Oktavissa on tosiaan sekin bonus, että ne voi sitten paremmalla budjetilla lähettää Oktavamodille. Yllämainitut Mk-012:t olisi mulla ainakin listalla aika korkealla.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular | Jobspeak
Niq
12.02.2009 15:49:30

Minulla ei ole symbaalisoundit tulleet ongelmaksi edes halpispelleillä ja t.bonen halvimmilla konkilla. Vaihevirhe, vuoto jostain muusta mikistä, mikkien asettelu? Viimeistään kun laittaa vähän jotain vintage-henkistä putki/nauhaplugaria rumpuryhmään tai overeille niin tulee ihan siistiä suhinaa kihinän sijaan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Ze Kink
12.02.2009 17:58:20
Minulla ei ole symbaalisoundit tulleet ongelmaksi edes halpispelleillä ja t.bonen halvimmilla konkilla. Vaihevirhe, vuoto jostain muusta mikistä, mikkien asettelu? Viimeistään kun laittaa vähän jotain vintage-henkistä putki/nauhaplugaria rumpuryhmään tai overeille niin tulee ihan siistiä suhinaa kihinän sijaan.

Oikeastaan aika sama kyllä. Mulla on käytössä nuo T-bonen SC150:t, ja olen ollut kyllä jälkeen varsin tyytyväinen. Nauhaplugarilla olen noita rauhoitellut, mutten kyllä aina ole sitäkään viitsinyt tehdä.

Mutta kyllä mua siitäkin huolimatta kaasuttaisi Mk012 -pari, vaikka ensin hankinkin jotain parempia etusia ja lisää dynaamisia mikkejä.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular | Jobspeak
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)