M-Sävel 09.02.2009 14:35:45 | |
---|
Nyt olisi hakusessa hyvät ja helppokäyttöiset (=ei miljoonia knappeja ja knippejä) vst-plugarit. Pitäisi olla stereokompressori-, maksimointi-, hairiönpoisto ja ehkä multiband kompura pluginit. "Kova kulkemaan!" |
tommiot 09.02.2009 14:40:05 | |
---|
Nyt olisi hakusessa hyvät ja helppokäyttöiset (=ei miljoonia knappeja ja knippejä) vst-plugarit. Pitäisi olla stereokompressori-, maksimointi-, hairiönpoisto ja ehkä multiband kompura pluginit. Izotope Ozone? Siitä tais just tulla uus versiokin. |
Kalmo 09.02.2009 16:04:57 | |
---|
Ozonelle ei taida hinta-laatusuhteella mitattuna olla voittajaa. Vaikka siinä on paljon presettejä, niin odotuksesi pienestä nippelimäärästä on aika kova. Tosin Ozonessahan kaikki efektit ovat samassa paketissa. Olisi aika mielekästä ilmoittaa budjetti, kun kysyy tuollaisia. Arvostetuimmat plugarit/paketit kun kuitenkin maksavat jo lähemmäs tonnin ja silleen. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
M-Sävel 09.02.2009 17:33:50 (muokattu 09.02.2009 17:39:27) | |
---|
No aluksi haluttaisi vain tietää, mitkä ovat ne parhaat. :D E: Tuossa Ozonessa ei hintakaan ole vielä aivan hirveä, jos se todella hyvä on. Onko vieläkin parempia olemassa kuin tuo? "Kova kulkemaan!" |
Ze Kink 09.02.2009 20:15:50 | |
---|
Eikö esim. PSP:n Vintage Warmer olisi aika jees? URS:llä taitaa olla myös melko kivoja masterointiin soveltuvia plugareita. |
Timo JM 09.02.2009 20:42:45 | |
---|
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Ukko 09.02.2009 22:52:42 | |
---|
Eikö esim. PSP:n Vintage Warmer olisi aika jees?. Ja mihinkä perustuen ? COVS jäsen nro 6 |
Ze Kink 10.02.2009 00:22:09 | |
---|
Ja mihinkä perustuen ? No eikö se ole juurikin masterointikäyttöön suunniteltu kompressori/limitteri? Melko kehuttukin taitaa olla. |
kivi 10.02.2009 04:46:40 (muokattu 10.02.2009 04:55:41) | |
---|
No eikö se ole juurikin masterointikäyttöön suunniteltu kompressori/limitteri? Melko kehuttukin taitaa olla. En mä sitä masterointiin laittaisi. Rumpuryhmässä ja bassossa kyllä onnen omiaan, laulussakin voi toimia. Ilmaiseksi on saatavana Kjaerhus Classic -plugarisarja, jossa on Classic Master Limiter. Sen kun laittaa masterbussiin, presetiksi CD audio ja suhdeluvuksi 2,5:1 niin se on sillai kotikäyttöön ihan hyvä ja hintaansa nähden mainio "tehojarru". Mut sitten, kun kysyjää kerran kiinnosti, mikä olisi sillai pro-tasollakin hyvä masterointisetti, niin vaikka toi TC Electronic System 6000 Mastering. Se on aika lailla niin hyvä kuin "yhteen purkkiin" saa. Mut kotioloissa tosiaan UAD:n korttia ja vaikka T-Racksia yhdistelemällä saa kans ihan kivaa jälkeä "in the box" jos on hyvät korvat ja paljon aikaa.. http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=12622 |
Cornflake 10.02.2009 08:17:46 | |
---|
Vintage Warmer kuulostaa imo hyvältä melkein missä vaan, myös masterissa. Siinä perustelu:-) I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Ukko 10.02.2009 11:37:40 | |
---|
Vintage Warmer kuulostaa imo hyvältä melkein missä vaan, myös masterissa. Siinä perustelu:-) Riippuu kuuntelijasta. COVS jäsen nro 6 |
Kalmo 10.02.2009 14:07:37 | |
---|
Riippuu kuuntelijasta. Tai musiikista. PSP Vintage Warmer on taatusti yksi käytetyimpiä "ei-niin-kalliin -hintaluokan plugareita. Alan lehdissä olevissa ammattituottajien yms. härpätinlistoissa ja tutoriaaleissa se on yksi yleisimmin esiintyvistä plugareista. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Cornflake 10.02.2009 14:53:42 | |
---|
Ukko: Riippuu kuuntelijasta. No tokihan. Taidat tosiaan vihata koko laitosta? Kun jokaväliin pitää dissata. Onks VW tehnyt sulle / musiikillesi joskus jotain pahaa?:-D Eihän sitä ole pakko käyttää, ei siitä ole pakko tykätä. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
kivi 10.02.2009 15:12:06 (muokattu 10.02.2009 15:19:56) | |
---|
Tässä olis ehkä hyvä tarkemmin eritellä, millaisesta "masteroinnista" on kyse. Siitä varmaan, että saa kotioloissa omat demot kuulumaan, eiks niin? Mä en tiedä, millainen teillä on tuo kuuntelu ja soundimaailma yleensäkään, mutta itse olen aika tarkka siitä, että oikea masterointi tehdään oikeassa masterointistudiossa oikean ammattilaisen kanssa, ja kotilyttäys on sit kotilyttäystä. Mut oli se niin tai näin, niin kyllä mä olen sitä mieltä, että jos masterbussiin jotain laittaa, niin sen pitää olla niin transparenttia kuin mahdollista: ei mitään lämmittimiä, ehdottomasti ei monialuekompressoreja eikä varsinkaan mitään L2-überkompuraa. Hoidetaan se soundinlämmitys sit aliryhmissä tai kanavissa kun kerran voi ja pystyy, ajattelis tää. Toisaalta, jos mä nyt soittelen akustisella jonkun biisin ja laulan sen kertaotolla päälle ja haluan lähettää mp3:na kuunneltavaksi kavereille, niin ihan sama mitä siihen masterbussiin laittaa kunhan se kuulostaa seksikkäältä. Ei siis edes hyvältä, vaan siltä, että se musa "vois kuulostaa hyvältä" paremmin tehtynä. Ja kunhan volaa on tarpeeksi että kaikki kuuluu ja erottelu toimii. Hyvin voi laittaa Vintage Warmerin lisäksi vaikka DaTuben ja Antareksen Mic Modellerista jonkun hyvän mikkisoundin ennen masterlimitteriä silloin. Mut ei sitä sit voi enää viedä masteroitavaksi, kun ei siinä oo tilaa säätää. Edit: Väännänpä vielä rautalangasta: Se on aika tarkka piste joka pitää vain tietää ja tuntea, se että koska miksaus on valmis; mikä on se hetki että sen parantelu kotikonstein alkaa tarkoittaa sitä et sitä ei sit enää voikaan ammattilaitteilla hienosäätää. Mä tiedän että monet pyrkii tekemään ihan valmiin kuuloisia miksauksia, mutta se toimii vain jos se osaaminen ja valmiudet on todella niin hyvät että voidaan ottaa masteroijan rooli. |
Cornflake 10.02.2009 16:24:26 | |
---|
kivi: Mut oli se niin tai näin, niin kyllä mä olen sitä mieltä, että jos masterbussiin jotain laittaa, niin sen pitää olla niin transparenttia kuin mahdollista: ei mitään lämmittimiä, ehdottomasti ei monialuekompressoreja eikä varsinkaan mitään L2-überkompuraa. Hoidetaan se soundinlämmitys sit aliryhmissä tai kanavissa kun kerran voi ja pystyy, ajattelis tää. Onneksi tästä asiasta voi olla ainakin kahta mieltä:-) Tosin, asia ei minusta ole missään nimessä jokotai mustavalkoisen yksinkertainen. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Ukko 10.02.2009 17:08:38 | |
---|
No tokihan. Taidat tosiaan vihata koko laitosta? Kun jokaväliin pitää dissata. Onks VW tehnyt sulle / musiikillesi joskus jotain pahaa?:-D Eihän sitä ole pakko käyttää, ei siitä ole pakko tykätä. En vihaa milläänlailla. Se ei vaan ole mun mielestä mikään masterointi plugari, ja muutenkin Kiveen viitaten, ihan asiaa : mutta itse olen aika tarkka siitä, että oikea masterointi tehdään oikeassa masterointistudiossa oikean ammattilaisen kanssa, ja kotilyttäys on sit kotilyttäystä. Mut oli se niin tai näin, niin kyllä mä olen sitä mieltä, että jos masterbussiin jotain laittaa, niin sen pitää olla niin transparenttia kuin mahdollista: ei mitään lämmittimiä, ehdottomasti ei monialuekompressoreja eikä varsinkaan mitään L2-überkompuraa. Hoidetaan se soundinlämmitys sit aliryhmissä tai kanavissa kun kerran voi ja pystyy, ajattelis tää.
COVS jäsen nro 6 |
kivi 11.02.2009 18:22:09 | |
---|
Onneksi tästä asiasta voi olla ainakin kahta mieltä:-) Tosin, asia ei minusta ole missään nimessä jokotai mustavalkoisen yksinkertainen. Vihje: Jos teet masterissa jotain rajua, kokeile tehdä se parallel-tilassa. |
Cornflake 11.02.2009 20:31:35 | |
---|
kivi: Vihje: Jos teet masterissa jotain rajua, kokeile tehdä se parallel-tilassa. Jee. Alkaa mennä jo aika mettään aiheesta, miten tää liittyy masterointi-plugareihin... Mutta anyways, meinasin sitä, että ei missään kielletä iskemästä masteroidessa jotain lämmitintä / säristintä. Tai miksatessa sinne bussiin. Eikä minusta ole hyvä lähtökohta alkaa tän otsikon alla miettiin sitä kuka masteroi ja miten masteroi ja mikä on masterointia... Enkä tarkoittanut sen VW:n / vastaavan iskemisen kanssa sitä, että nupit pitäisi olla kaakossa. Sit kandee turvautua tohon rinnakkaistyyliin, jos siltä tuntuu:-) Jos mä olen tota käyttänyt itse masteroidessa, niin annostelu on luokkaa hyvin hintsu. Ne hyllytkin saattaa toimia joskus hyvin. Toisaalta olen myös pääsääntöisesti samaa mieltä noista masterointiteknisistä judansseista ylipäätään, ei siinä mitään:-) Ja toi vihjeesi on tosiaan ihan hyväksi havaittu, vaikkei toi itsellä ihan jokakerta ole tavaksi tullutkaan. Jos noista plugareista (otsikon mukaan) vähän vielä puhutaan, niin minusta toi VW on ainakin 10-0 laadukkaampi ja parempi soundisempi kuin noi T-Racksin rojut. Tosin mä tyyppailin varmaan jo nyt vanhaksi käynyttä versiota joskus toooodella kauan sitten. Mutta se ei siis säväyttänyt, muhjutti vaan. Tiedä onko laatu parantunut uudemmissa versioissa... I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
miksauksia, mutta se toimii vain jos se osaaminen ja valmiudet on todella niin hyvät että voidaan ottaa masteroijan rooli. Masteroijan rooli jepjep.. Näinä päivinä masteroijan rooli on pilata äänite vääntämällä tasot tappiin. Toisin oli ennen. I'm endorsed by Marshall |
Lennu 12.02.2009 01:14:38 | |
---|
Mä en tiedä, millainen teillä on tuo kuuntelu ja soundimaailma yleensäkään, Mulla on ihan parhaat. |