Aihe: Fulltone OCD vai Hotcake fender-tyyppisille kitaroille
1
dust sucker
09.02.2009 23:25:51
Kumpi särö sopii paremmin telelle ja jazzmasterille? Hakusessa sustainia ja tiukkaa puolisäröistä yleissoundia tekevä pedaali. Bad Monkey ja Turo rat löytyy jo. Vielä musikaalisempi särö on haussa, sellainen..kermainen.
McNulty
09.02.2009 23:36:43
Tämän kysymyksenhän olisi hyvin voinut esittää OCD-ketjussakin, eikö vain? Suotta availla jokaiselle omaa.

Minusta tuohon ei ole millään tavalla "oikeaa" vastausta. Kumpainenkin varmasti sopii, loput on kiinni soittajan korvien välistä. Minusta OCD kuitenkin toimii varsin hyvin, oli kitarana singlecoil-varusteinen tai humbuckereilla ryyditetty. Etenkin tuon HP/LP-kytkimen ansiosta OCD:n saa käyttäytymään kivasti kevyenä OD:na boosti-mielessä tai HP-moodissa sitten täysverisenä "instant Marshall" koneena. Suosittelen kokeilemaan... eli tilaat toisen ja testaat. Kummastakin pääsee varmasti torilla eroon suht sopuisaan "testaushintaan".
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Jucciz
10.02.2009 08:22:03
Voi olla vaan mun mielipide, mutta siinä missä OCD on juurikin "kermainen ja hienostunut", Hot Cake kuulosti enemmänkin "raa'alta ja karhealta". Molemmat on hyviä pedaaleja ja molemmille soundille on ehdottomasti paikkansa, mutta esittämääsi kuvaukseen passaa mun kuulohavaintojen perusteella paremmin OCD.
dust sucker
10.02.2009 08:42:51 (muokattu 10.02.2009 08:43:13)
esittämääsi kuvaukseen passaa mun kuulohavaintojen perusteella paremmin OCD.

Youtuben demojen perusteella OCD on aika sellainen ilmavan ja vähän paremman Tube Screamerin tapainen. Hot Cakea olen käyttänyt studiossa ja sillä saa yhden kitaran bändissä mukavasti sellaista selkeyttä ja preesenssiä mikä ajaa kitaran selkeästi omalle kaistalleen. Molemmat tietty vois hankkia lottovoiton saapuessa!

OCD vaikuttaa pehmeän Bad Monkeyn sukulaiselta ja Hot cake karkean Proco Turbo Ratin, ne molemmat mulla jo on!
duc
10.02.2009 09:18:14 (muokattu 10.02.2009 09:21:26)
OCD vaikuttaa pehmeän Bad Monkeyn sukulaiselta ja Hot cake karkean Proco Turbo Ratin, ne molemmat mulla jo on!

OCD:ssä on kytkin millä voi valita overdrive-moodin ja särömoodin välillä. Boostinta en tuota juuri ole käyttänyt, mutta särönä toimii hyvin. No, tämähän sanottiin tuossa ylempänä jo. Höh.
MarkoA
10.02.2009 09:31:48
OCD vaikuttaa pehmeän Bad Monkeyn sukulaiselta

No siinä mielessä ehkä, että kumpikaan ei varsinaisesti kauheasti "väritä" soundia.
Mutta muuten kyllä täysin eri pelit on kyseessä. Monkey on TS:n sukulainen. OCD ei.
It certainly can, can you?
Izer
10.02.2009 09:59:17
Saakos noita Fulltonen pedaaleita muuten jostain Suomesta? Alkoi kiinnostaa, kun youtubeen eksyin clippejä katselemaan.
Ridin' with the wind!
Terry Pantheras
10.02.2009 10:36:14
Saakos noita Fulltonen pedaaleita muuten jostain Suomesta? Alkoi kiinnostaa, kun youtubeen eksyin clippejä katselemaan.

Ei muuten kuin käytettynä - maahantuojaa ei siis ole.
Höpsis töppöseen!
Dunga
10.02.2009 10:43:23
Ei muuten kuin käytettynä - maahantuojaa ei siis ole.

Näin mäkin oon käsittänyt, mutta Into luutmannin sivuilta löytyy Fulltonea. Näköjään ovat ainakin Ruotsin virallinen maahantuoja.
"kiitos mielipiteestä ja hyvää alkanutta vuotta 2009"
MarkoA
11.02.2009 21:15:09
OCD kuulostaakin HYVIN erilaiselta eri vahvarilla. Todella huimat erot. Joten paras ois testata kämpillä, omalla vahvarilla ja kitaralla.

Meidän pitäis perustaa semmonen "efektikirjasto" josta vois aina lainata testeille ja tykätessään sitten itse hommaa mistä nyt saakin, omansa. Vaikka toimiihan tuo Tori näiltäosin melko hienosti. Kunhan kukaan ei ala vedätellä hintoja kovin...
Myytävänä BOSS SD-1 modaamaton - torilta tiedot
Joees
11.02.2009 21:17:23
OCD kuulostaakin HYVIN erilaiselta eri vahvarilla. Todella huimat erot. Joten paras ois testata kämpillä, omalla vahvarilla ja kitaralla.

Meidän pitäis perustaa semmonen "efektikirjasto" josta vois aina lainata testeille ja tykätessään sitten itse hommaa mistä nyt saakin, omansa. Vaikka toimiihan tuo Tori näiltäosin melko hienosti. Kunhan kukaan ei ala vedätellä hintoja kovin...

http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=110

Vähän jotain tuon suuntaista.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
dust sucker
18.03.2009 23:30:58
Nyt on Double Hotcake hankittuna. Tilasin suoraan Uudesta seelannista pedaalin tekijältä Paul Crowtherisilta.

Kliineissä soundeissa vähän säröä ja oikea särö ihanan tirisevä ja sähköinen, päällekäyvä mutta silti lämmin. Tykkään.

Aika lähellä tavallaan Turbo rattia, mutta hienostuneempi ja tuplana ei ole sitä kliinin kliiniyttä ongelmana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)