Aihe: Paras rock/metal -vahvari kotisoittoon?
1 2 3
aalataur
11.02.2009 11:53:13

Elikkäs..

Mikä olisi laadukas vahvistin kotisoittoon? Pitäisi irrota luonnolliset mutta rankat thrash/death -säröt (jackson), sekä toisaalta kevyemmät bluesrokkisäröt (fender strat single coil) ja mielellään myös jotain siltä väliltä. Pitäis olla jämäkkä ja jymäkkä soundi, pienestä koosta huolimatta. Ääntä ei tarvitse lähteä paljon, pääasia on äänenlaatu.. Ei tarvitse riittää bändisoittoon, siihen on eri vehkeet. Budjettia on jonkun verran, ei tarvitse olla mikään halpamalli.

En oo vielä varma tarviinko moista, mutta kartoittelen tässä eri vaihtoehtoja..
Dunga
11.02.2009 11:58:24 (muokattu 11.02.2009 12:26:58)
Techin Trademarkit ovat varsin laadukkaita pikkucomboja. Itellä on pariinkin otteeseen ollut TM10 johon olen ollut todella tyytyväinen. Monipuolinen ja tervesoundinen värkki.

e. niin, alempana parempaa vaihtoehtoa, jos ei oo rahasta kiinni ;)
"kiitos mielipiteestä ja hyvää alkanutta vuotta 2009"
suolintu
11.02.2009 15:29:53
Jos monipuolisen vahvarin haluaa niin kyllä ainakin minä suosittelen microcubea. Pari kuukautta sitten ostin semmosen ja olen ollut todella tyytyväinen.
karsa
11.02.2009 15:49:21
Jos monipuolisen vahvarin haluaa niin kyllä ainakin minä suosittelen microcubea.-----> Pääasia on äänenlaatu

On se Cube ihan hyvä hintaansa nähden, mutta ei se kuitenkaa kaikkeen pysty. Jo elementin kokokin antaa omat rajoituksensa.
Antti1
11.02.2009 15:50:00
Jos monipuolisen vahvarin haluaa niin kyllä ainakin minä suosittelen microcubea.

Onhan siinä erilaisia soundeja joo, mutta jos haetaan "parasta", niin toi on aika kaukana siitä mun mielestäni.

Sen verran täytyy sanoa, että niitä "parhaita" soundeja harvoin saa kotisoittoon soveltuvilla äänenvoimakkuuksilla, oli millainen tahansa laite käytössä. Jonkinlainen kompromissi siis luvassa jokatapauksessa.
Wespa
11.02.2009 15:57:36
Röyhkeä mainostus taas: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=296964

Death-säröt irtoaa viimeistään buustaamalla, ja muuten vastaakin hyvin noita tarpeitasi. Lähes kokonaan suljetun kotelon ansiosta alapäätäkin irtoaa riittävästi. Ja mastervola oikeasti toimii.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
pietari-poika
11.02.2009 15:58:44
Uskallan täten ehdottaa kotisoitteluun ja äänittelyyn Line6 Pocket Podia ja sinulta mahdollisesti löytyviä aktiivikajareita/vahvaria+kajareita. Soundikirjoa ainakin löytyy ja kuulostaa parhaalta kuulokkeiden/normaalien kaiuttimien läpi, ei kitaravahvarin.
ESP Horizon
epi2
11.02.2009 16:03:38
riippuu myös vähän siitä, haetaanko omakotitaloon, kerrostaloon, vai rivi taloon, Omakoti talossa nyt pystyy soittamaan joa aika kaiken näköstä peliä, mutta kerrostalossa ei pysty juuri (kunnon saundeilla) mitään vahvistinta. Rivari riippuu paljolti naapureista.
aalataur
11.02.2009 16:13:46 (muokattu 11.02.2009 16:16:38)

Sen verran täytyy sanoa, että niitä "parhaita" soundeja harvoin saa kotisoittoon soveltuvilla äänenvoimakkuuksilla, oli millainen tahansa laite käytössä. Jonkinlainen kompromissi siis luvassa jokatapauksessa.

Niinhän se saattaapi olla. Nykyisin mulla on Line6 Toneport yhdistettynä stereokaiuttimiin kotisoitossa. Toneportin soundit (jotkut niistä) on ihan ok... kai niilläkin pärjäis.
Antti1
11.02.2009 16:17:17 (muokattu 11.02.2009 16:21:14)
Mä kyllä lähtisin kotivahvariakin etsiessä liikenteeseen varmaan hyvää (putki)vahvaria katsellen, jos ei rahasta ole kiinni. Ei kuutiot ja taskumunuaiset vaan oikein pärjää. Esimerkiksi Einstein combona vois olla aika lyömätön vehje noihin soundimaailmoihin, jos sellainen vaan budjettiin mahtuu? Paha sanoa, kun ei annettu minkäänlaisia raameja.

Jos jotain linjaan mölyä työntäviä purkkeja pitäis katsella, niin Rocktron (VooduValve &) Prophesy II ja Fractalin AxeFX olis ehdottomasti mulla ensimmäisinä kiikarissa. Noista olen saanut ja kuullut paljon parempia soundeja, kuin podeista ikinä. Plussana vielä podeja luonnollisempi "soittotuntuma", joskaan tuota Fractalia en noista ole päässyt ikinä koittamaan.

EDIT: Joo, taas tätä oman leirin mainostamista. Se on vaan mun mielestäni niiiiin hyvä... :)
aalataur
11.02.2009 16:32:47 (muokattu 11.02.2009 16:34:07)

Jos jotain linjaan mölyä työntäviä purkkeja pitäis katsella, niin Rocktron (VooduValve &) Prophesy II ja Fractalin AxeFX olis ehdottomasti mulla ensimmäisinä kiikarissa. Noista olen saanut ja kuullut paljon parempia soundeja, kuin podeista ikinä.

Kyl tollaset Prophesyt menee raakasti yli budjetin.. joku 400-500 euroa ajattelin maksimissaan sijoittaa.
Punisher
11.02.2009 16:42:51 (muokattu 11.02.2009 16:44:54)

Niinhän se saattaapi olla. Nykyisin mulla on Line6 Toneport yhdistettynä stereokaiuttimiin kotisoitossa. Toneportin soundit (jotkut niistä) on ihan ok... kai niilläkin pärjäis.

Itsekin tällä yhdistelmällä tovin jouduin ennen Trilogyyn siirtymistä soittelemaan, ja on kyllä pakko todeta, että ei tuolla tullut kuin vihaiseksi. Jopa Craten GX-15 pyyhkii pöytää tuolla viritelmällä. Se on periaatteessa ihan sama, onko volyymi millä tasolla hyvänsä, kun lähtösoundi on paska, mutta itse en saanut edes lisäosien kanssa tuosta mitään käyttökelpoista vaikka päivätolkulla koitin nappuloita käännellä. Ei tuo Trilogy mihinkään kotisoittoon kyllä ole millään muotoa ideaaliratkaisu, mutta enemmän sitä kuin TonePort.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
karsa
11.02.2009 16:51:13
Kyl tollaset Prophesyt menee raakasti yli budjetin.. joku 400-500 euroa ajattelin maksimissaan sijoittaa.

Oisko joku pikku putkari jonkun laadukkaan säröttimen kanssa mitään? Vaikka pohjaksi orangen ad5 ja siihen eteen joku kovan luokan särötin? Molempien soundien tarpeet kohtuullisesti olisi tyydytetty...Ja hinta olisi hyvin budjetissa.
hq
11.02.2009 17:20:19
Joku mallintava vehje maun ja budjetin mukaan (GT-8/GT-10/Podit/AxeFX...) ja laadukkaat aktiivikaiuttimet. Aika ässä yhdistelmä kotona soitellessa.
Dropped C
11.02.2009 17:47:52 (muokattu 11.02.2009 17:48:13)
Joku mallintava vehje maun ja budjetin mukaan (GT-8/GT-10/Podit/AxeFX...) ja laadukkaat aktiivikaiuttimet. Aika ässä yhdistelmä kotona soitellessa.

Mikäs olis hyvä ja suht edullinen? Pitäis hommata himaan sellaset pienet kamat, millä vois vetää niin bassot kuin skebatkin ees kohtuu soundeilla, niin tulis jopa ehkä reenattua enemmän. Toimiiko mikään noista munuaisista sun muista basson kanssa kunnolla, vai harkitsenko kahta munuaista?
hq
11.02.2009 18:37:36
Mikäs olis hyvä ja suht edullinen?

Jos käytetyt kelpaa niin vanhempia "huippumalleja" kuten Boss GT-8 tai Line6 Pod XT voi löytyä luultavasti aika edukkaasti, kun porukka päivittää uudempiin.

Pitäis hommata himaan sellaset pienet kamat, millä vois vetää niin bassot kuin skebatkin ees kohtuu soundeilla, niin tulis jopa ehkä reenattua enemmän.

Basso varmaan vaatii sen ettei tyydy ihan niihin pienimpiin aktiivikaiuttimiin. Ja kaikki tavaratalojen tietokonekäyttöön tarkoitetut muovirasiat nyt kannattaa unohtaa muutenkin :)

Toimiiko mikään noista munuaisista sun muista basson kanssa kunnolla, vai harkitsenko kahta munuaista?

Ainakin Pod X3 sisältää kitara- ja bassovahvarimallinnukset samassa pöntössä.
BigPapa
11.02.2009 19:22:33 (muokattu 11.02.2009 19:24:38)

----->

On se Cube ihan hyvä hintaansa nähden, mutta ei se kuitenkaa kaikkeen pysty. Jo elementin kokokin antaa omat rajoituksensa.

Cube 30x on ihan yes.... kahdeksan erilaista etuastetta (Acoustic, Black Panel, Brit Combo, Tweed, Classic Stack, Metal Stack, R-Fier Stack, Dyna Amp), Gain Knob, Volume Knob, Bass Knob, Middle Knob, Treble Knob, Efx Knob (Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo), Delay/Reverb Knob
Would you hold my hand If I saw you in heaven Would you help me stand If I saw you in heaven I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
PuNkKi
11.02.2009 19:33:09
Cube 30x on ihan yes.... kahdeksan erilaista etuastetta (Acoustic, Black Panel, Brit Combo, Tweed, Classic Stack, Metal Stack, R-Fier Stack, Dyna Amp), Gain Knob, Volume Knob, Bass Knob, Middle Knob, Treble Knob, Efx Knob (Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo), Delay/Reverb Knob

Cube 30 suosittelen kans, mutta en niinkään tuota uudempaa X:llä olevaa mallia.
Noissa uusimmissa cubeissa tuntuu soundi tulevan kuin jostain kenkälaatikosta.
Tässä vanhemmassa cube30:sessä tuntuu olevan hieman "terveempi" soundi..
Noh.. toinen tykkää äidistä, ja toinen tyttärestä.. ja kolmas..
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Antti1
11.02.2009 19:34:18
Mites se ihan uusi Valvetronix-mallisto, jos nyt ei sitä parasta (mikä sitten lieneekään?) kuitenkaan haettukaan..?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)