meriluoto 10.02.2009 21:31:59 | |
---|
Tsäh! Olen jo pitkään aikonut siirtyä win-maailmasta mac-maailmaan, mutta mulla ei oo rahtusenkaan kokemusta maceista. Torilla olis tollanen myynnissä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=294307 Onko hinta/laatusuhde kohdillaan? Onko noissa kaikissa sama emo, lähinnä mietin järeämpien kikkaroiden vaihtoa tulevaisuudessa? Tulee ihan kotistudioon. Kokemuksia, suosituksia, pullonkauloja?!? -T-R-Ö-F-Ö- |
anapena 11.02.2009 00:52:34 | |
---|
Kysys asiaa tuolta www.hopeinenomena.net. Ainakin ennen Repe Ruutikallo-niminen heppu on siellä antanut nopeasti hintavinkkejä osto-ja myyntipalstalla. |
Tsäh! Olen jo pitkään aikonut siirtyä win-maailmasta mac-maailmaan, mutta mulla ei oo rahtusenkaan kokemusta maceista. Torilla olis tollanen myynnissä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=294307 Onko hinta/laatusuhde kohdillaan? Onko noissa kaikissa sama emo, lähinnä mietin järeämpien kikkaroiden vaihtoa tulevaisuudessa? Tulee ihan kotistudioon. Kokemuksia, suosituksia, pullonkauloja?!? Malli on jo muutaman vuoden vanha, vanhanaikaisella G5 prosessorilla; tehot ovat tämänpäivän mittapuun mukaan hieman ööö rajoitetut... Toisaalta tällaisella masiinalla on väännetty monen monta levyä ja luultavasti moinen pyörittää monessa prostudissa vieläkin äänitysohjelmaa. Itse en olisi kuitenkaan valmis maksamaan viittäsataa euroa (ilman näyttöä) ko koneesta. I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. |
Conrad Lant 11.02.2009 10:09:07 | |
---|
Off-topic -varoitus. vanhanaikaisella G5 prosessorilla Vanha, kyllä. Vanhanaikainen, ei. PPC-arkkitehtuuri syö x86:n lounaaksi jos mittapuuksi otetaan edistyksellisyys. No one prayed for Sodom |
Janie Jones 11.02.2009 10:24:54 (muokattu 11.02.2009 10:29:10) | |
---|
On kyllä havaintoja noista pro-studioista vielä. Pyöritysteho pro-studiossa ei ole kuitenkaan välttämättä verrannollinen tehoon kotistudiossa, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Ainakin jos paljon käytetty Pro Tools on HD-systeemi TDM-plugareilla, niin se on aivan eri kuin että jos pyörittää himassa LE-systeemiä RTAS-plugareilla. Lisäksi uudet ohjelmat/käyttöjärjestelmät eivät uskoakseni enää kauaa ole yhteensopivia ppc:n kanssa, mikäli siitä oli kysymys. Mutta kyllähän tolla tekee varmaan vuoden pari kivuttomasti. Pitempiaikaista sijoitusta miettisin kuitenkin uudemmasta koneesta. Riippuu tietysti omista tarpeista. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Cathi777 11.02.2009 18:06:24 | |
---|
On kyllä havaintoja noista pro-studioista vielä. Pyöritysteho pro-studiossa ei ole kuitenkaan välttämättä verrannollinen tehoon kotistudiossa, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Ainakin jos paljon käytetty Pro Tools on HD-systeemi TDM-plugareilla, niin se on aivan eri kuin että jos pyörittää himassa LE-systeemiä RTAS-plugareilla. Lisäksi uudet ohjelmat/käyttöjärjestelmät eivät uskoakseni enää kauaa ole yhteensopivia ppc:n kanssa, mikäli siitä oli kysymys. Mutta kyllähän tolla tekee varmaan vuoden pari kivuttomasti. Pitempiaikaista sijoitusta miettisin kuitenkin uudemmasta koneesta. Riippuu tietysti omista tarpeista. Perusnauhoitteluun tuollainen toki soveltuu erittäin mainiosti, mutta se on tosiaan totta, että ei tuolla laitteella hirveästi plugareita käytetä. Mut jos on rautaa mitä käyttää paljon niin silloin tuo toimii varmasti aivan loistavasti, koska kyllähän tuollainen pelkkää audiota pyörittää todella monen raidan verran tai no sellaiseen nyt ei muutenkaan niin hirveästi vääntöä koneesta tarvitse. Only pop music can break my heart... |
Conrad Lant 11.02.2009 20:20:30 | |
---|
Perusnauhoitteluun tuollainen toki soveltuu erittäin mainiosti, mutta se on tosiaan totta, että ei tuolla laitteella hirveästi plugareita käytetä. Vastalause. Todistettavasti aikalailla vastaavalla (2x2GHz) pömpelillä miksautuu Logicissa yli sadan raidan tuotokset ammattireiskan käsissä, puhtaasti softaplugareilla pelaten (esim. tuore Cantata Sanguin pitkäsoitto). Itse tosin passaisin juuri siitä syystä että Snow Leopardissa tippuu tuki PPC:lle. No one prayed for Sodom |
HTMono 11.02.2009 21:10:05 | |
---|
Meikäläisellä on 2ghz dual G5 viidellä gigalla muistia, sekä DAWina Logic, hyvin on tähän mennessä proggikset pyörineet. Ei se tietenkään älyttömyyksiin pysty mutta teho-ero samoilla kellotaajuuksilla pyörivään Intel-koneeseen on ymmärtääkseni aika olematon? Correct if i'm wrong, jostain vain muistelisin tälläisiä testituloksia nähneeni. If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
Janie Jones 11.02.2009 22:11:50 (muokattu 11.02.2009 22:18:52) | |
---|
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Cathi777 12.02.2009 18:15:31 | |
---|
Vastalause. Todistettavasti aikalailla vastaavalla (2x2GHz) pömpelillä miksautuu Logicissa yli sadan raidan tuotokset ammattireiskan käsissä, puhtaasti softaplugareilla pelaten (esim. tuore Cantata Sanguin pitkäsoitto). Itse tosin passaisin juuri siitä syystä että Snow Leopardissa tippuu tuki PPC:lle. Mä en nyt välttämättä niin suurena ongelmana pidä sitä jos ei nauhoituskoneessa viimeisin käyttöjärjestelmä versio toimi ( tai nyt tämä tuleva ). Pääasia on kuitenkin, että se softa mitä käyttää, toimii vakaasti ja toki ne lisäkilkkeet. Nyt jos kaluston hommaa niin varmasti toimii kaikki softat. Voihan sitten tulevaisuudessa hankkia paremman koneen, kun rupeaa näyttämään, että tuolla värkillä ei enää pärjää. Only pop music can break my heart... |