Aihe: Paljonko harjoittelette
1
Tankoprinssi
21.02.2004 01:43:27

Ajattelin tässä lievässä nousuhumalassa iskeä uuden keskusteluaiheen, kun muija on yövuorossa ja keikkaa ei ole näköpiirisä kuin vasta maaliskuussa. Teilä taitaa olla, kun "linjoilla" ei oo muitakuin pari "kylähullua"

Siis asiaan: paljonko treenaatte yksin/bändin kanssa. Vai päteekö tässä se vanha sanonta, etä harjoittelu on lahjattomia varten (toivottavasti ei). Siis ihan asiana tiedän, että tämä on ongelma muillakin kuin meidän bändillä jo etäisyyksistä johtuen. Monella bändillä on se tilanne, että useinkin tavataan koko poppoolla vasta keikalle ja uudet biisit treenataan "sound .." En osannut kirjoittaa mutta ajatus oli hyvä.
Kosmonautti
21.02.2004 03:29:23
Ajattelin tässä lievässä nousuhumalassa iskeä uuden keskusteluaiheen, kun muija on yövuorossa ja keikkaa ei ole näköpiirisä kuin vasta maaliskuussa. Teilä taitaa olla, kun "linjoilla" ei oo muitakuin pari "kylähullua"

Siis asiaan: paljonko treenaatte yksin/bändin kanssa. Vai päteekö tässä se vanha sanonta, etä harjoittelu on lahjattomia varten (toivottavasti ei). Siis ihan asiana tiedän, että tämä on ongelma muillakin kuin meidän bändillä jo etäisyyksistä johtuen. Monella bändillä on se tilanne, että useinkin tavataan koko poppoolla vasta keikalle ja uudet biisit treenataan "sound .." En osannut kirjoittaa mutta ajatus oli hyvä.

Treenata pitää, jos ei muuta, niin tennistä... Ja se nousuhumalahomma on aivan ylimainostettua hommaa. Ilmenee lähinnä M.I.K.key Baronilla, silloin kun kuvittelee olevansa basisti...Vai mitä ite luulet?
M.i.k.key
21.02.2004 04:51:01 (muokattu 21.02.2004 13:18:35)
Treenata pitää, jos ei muuta, niin tennistä... Ja se nousuhumalahomma on aivan ylimainostettua hommaa. Ilmenee lähinnä M.I.K.key Baronilla, silloin kun kuvittelee olevansa basisti...Vai mitä ite luulet?

Mä en ihan tajuu mitä toi kosmis tarkoittaa. Mun tennistekniikka on täydellinen, mun ykkösserveen eli syöttöön ei vastaa kukaan.
Kuvittelee olevansa basisti?!... Siis mulla on tommonen perus tokai, ja diggaan basson soitosta. Olen äänittänyt itseäni monta lippukomppiraitaa ja tullut lopputolkseen että hyvonhän tuo swengaa!
My name is Baron, M.i.k.key Baron
poppamies
21.02.2004 07:49:57 (muokattu 21.02.2004 11:12:22)

Siis asiaan: paljonko treenaatte yksin/bändin kanssa. Vai päteekö tässä se vanha sanonta, etä harjoittelu on lahjattomia varten .

No ne taisi pojat kaikki olla niin juovuskissa ettei kukaan ymmärtänyt mitään tuosta sun humalassa esittämästä kysymysestäs.
Mutta asiaan: Henk. koht. harjoittelen vain uusia biisejä. Basistina niitä on pakko harjoitella kotona yksinkin. Soitan coverbändissä ja harjoittelu tapahtuu useinmiten niin että transkriptoin sen bassostemman ja siinä samalla sitten opin sen . Bänditreenissä (kerran viikossa) sitten yleensä(olosuhteitten pakosta) soitan sen sitten vähän eri tavalla. Siinä mun harjoitukset käytännössä on. Tekniikka on mitä se on, ei se taida tuosta enää muuttua mihinkään suuntaan. Senverran pitää toki soittaa että callus pysyy sormenpäissä ja veden kanss lotraamista pitää välttää.
"G-strings are for strippers"
Kosmonautti
21.02.2004 09:10:08
tullut lopputolkseen että hyvonhän tuo swengaa!

Se on siinä... ;)
baron
21.02.2004 09:56:01

Bändin kanssa 2-3/kk, yksin kaikki vapaa-ajat (joita on onnettoman vähän) paitsi mitä tulee M-netissä norkoiltua.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
JK
21.02.2004 10:58:42
Oman bändin kanssa treenailut jää kyllä liiankin vähille.. Viime syksynä vedettiin aika rankka keikkaputki ja nyt päätettiin rauhoittaa maalis-huhtikuu keikoista ja treenata uusia biisejä ja käydä hiukan settejä läpi. Mutta silti tuo treenaaminen on sellasta 2krt/kk ja lähinnä uusien biisien kattelemista.

Osin tuosta vähäisestä treenailusta johtuen käyn toisen bändin kanssa Lahden suunnalla treenailemassa ja keikkaakin tehdään sillä kokoonpanolla harvakseltaan.
Kotona tulee treenailtua skaaloja, soiteltua levyjen mukana ja kertailtua noita biisejä että pääsis lopuistakin lapuista eroon.
Kitaraakin (vaikka basisti olenkin) tulee näppäiltyä ja sen kanssa noita sointuja purkamalla löytyy aina uusia juttuja.
Tuosta olen samaa mieltä kuin Poppamies, ettei se tekniikka juurikaan tästä enää muutu mutta niin kauan kuin toi soittaminen on mukavaa niin sitä jatkaa...
Kissa puussa tai kaivo jäässä....Syy on basistin
WanhaWetäjä
21.02.2004 11:29:16

Valitettavasti tuo "lahjattomat harjoittelee"pätee ainakin muhun,eli mä en kauheesti treenaa,näin freelancerina kun ei ole vakibändiäkään,ja vuosien saatossa hankittu perustaso
riittää huttuosastoihin...toki lähes päivittäin soitan jotain kotona,kitaraa,kiippareita,bassoo ettei aivan taidot ruostu!
...joskus voi joku päivä jäädä väliin!

Uudet biisit treenaan joko kuuntelemalla tai sitten kuuntelen ja teen laput niitä tarvitseville,samalla kun tekee laput oppii biisin itse eikä tarvi treeneissä takuta,niin siis tanssibändien treenit ovat yleensä ennen keikkaa;katotaan biisi kerran kaks läpi,se on siinä!

Useinhan miehet asuvat eri paikkakunnilla joten treenien järkkääminen on vaikeeta;-(

Siitä on hitosti aikaa kun olen soittanut bändissä joka pystyy treenaan säännöllisesti,ehkä vielä joskus.....
baron
21.02.2004 11:41:24

Kun soittaminen on vain "kiva" harrastus, jonka keikat kruunaa, niin kyllähän se lisää (miten kiva sana taivutetaan) kun kappale saadaan treeneissä menemään niin, että ollaan itse tyytyväisiä ja sitten sama vielä keikalla toistettua.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
poppamies
21.02.2004 11:55:49

(miten kiva sana taivutetaan)...

No enmä vaan tiä mutta monikossa se on 'kiviä'.
"G-strings are for strippers"
M.i.k.key
21.02.2004 12:52:29
(miten kiva sana taivutetaan)

kiva-kipeyttä
M.i.k.key
21.02.2004 13:19:23 (muokattu 21.02.2004 13:19:33)
Bändin kanssa 2-3/kk, yksin kaikki vapaa-ajat (joita on onnettoman vähän) paitsi mitä tulee M-netissä norkoiltua.

Mä kun luulin että täällä käydään työaikana! Palkallista musapakinointia
isojussi
22.02.2004 01:11:00 (muokattu 22.02.2004 01:12:59)
Torvee on pakko treenata koko ajan Mä treenaan sitä 1 - 3 tuntia per päivä. Puhaltimet önkin siitä perkeleitä, että pelkkä inhimillisen saundia aikaansaaminen vaatii jatkuvaa jonkinasteista soittokunnon ylläpitoa. Ja sen huomas, kun oli flunssassa ei voinut treenata.

Kiippareita aivan liian vähän.

Laulujutskia enämpi , kun otan uusia biisejä hanskaan, no tulee vamhojakin vähän silloin tällöin hiottua.

Ennen hääkeikkaa treenaan AINA häävalssit - oli ne sitten kuinka tuttuja tahansa. Yleensäkin keikkapäivänä treenaan ko. keikan "pahimmat".

EDIT: Ai niin, pääasiassa treenan yksin, kun yleensä yksin keikkailen. Jos on bänditreenit, valmistaudun niihinkin jonniin verran. Kahdet bigbandtreenit on per vko ynnä yks soittotunti, muuten bänditreenejä on enempi tarpeen mukaan.
Osta mut - ma olen kaupan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)