Aihe: DV247 tilaaminen ja kokemukset
1 2
Tuokko
26.01.2009 15:59:29
Moro!

Mulle kertyy parhaillaan huonoa kokemusta ulkomaisista nettitilauksista.

Tilasin tuolta brittein saarilta osoitteesta www.dv247.com vähän musakrääsää heti vuoden alussa. Sain pari päivää tilauksen jälkeen ilmoituksen, että toisen tuotteen toimitusaikaa ei pystytä antamaan (skaala ulottui aina "ei toimiteta ikinä" -vaihtoehtoon). Samalla annettiin vaihtoehtoja miten toimitaan, muun muassa; yksi vaihtoehto oli jäädä odottamaan, toinen taas oli tilauksen peruminen ja rahat takaisin tilille. Valitsin tämän perumisen ja rahat takaisin vaihtoehdon.

No nyt on menny melkein kuukausi eikä mitään ole kuulunut. Olen lähettänyt kaksi ystävällistä ja asiallista sähköpostia joissa tiedustelen tilaukseni tilannetta. En ole saanut minkäänlaista vastausta. En uskoisi, että sähköpostiin vastaaminen on niin kovin vaikeaa näinä päivinä. Sanoisivat vaikka, että asiaa käsitellään niin jaksaisin odotella. Seuraavaksi soitan sinne. Alkaa vaan ärsyttää, kun mitään ei kuulu ja firma on kuitenkin veloittanut rahat mun tililtä.

Muusikoiden.netin bassopalstaa lukiessani olen antanut itselleni ymmärtää, että asioiminen ko. firman kanssa on sujunut hyvin. Lienenkö oikeassa?

Onkohan kenelläkään vastaavia kokemuksia? Miten kannattaisi toimia, että saisi rahansa takaisin tai vastinetta rahoilleen.
kojones
26.01.2009 16:02:37
Tilasin kolmisen viikkoa sitten varastossa olevan basson, viikon päästä basso oli minulla. Tosin tilasin vaahteraisella otelaudalla olevan ja paketista paljastui ruusupuuotelauta. Tää ei minua haitannut, mutta jotain muuta saattais haitata.

Ja kitaran tilasin jo kuukausi sitten, siitä kyseltiin että perunko tilauksen vai odottelenko, päätin odotella ja nyt on jo arvioitu saapumisaika ylitetty eikä ole asiaa mitenkään korjattu.
UncleFester
26.01.2009 16:25:59
Mulla pari kaveria tilasi tuolta. Toinen heistä pisti tilauksensa muistaakseni marraskuussa, eikä vieläkään ole pakettia tullut vaikka tuotetta piti olla varastossa. Sähköposteihin ei ole käsittääkseni vastattu.

Toinen kaveri tilasi sitten kitaranupin myös. Heti kun rahat oltiin saatu poies ja tilaus oli sisällä niin sähköposteihin ei vastailtu. Sitten aikansa vatvottuaan päätti soittaa ja tämän seurauksena lähti sitten paketti tulemaan samantien.

Saanut dv:stä sellaisen kuvan ettei pahemmin posteihin vastailla kun rahat on siirrettynä, mutta soittamalla näyttää saavan tuloksia. Eli kannattaa soittaa niin saa heti selvyyden ja paketti voi lähteä samana päivänä.
Rock'n'roll ain't no riddle, man
Tuokko
26.01.2009 16:27:47
Saanut dv:stä sellaisen kuvan ettei pahemmin posteihin vastailla kun rahat on siirrettynä, mutta soittamalla näyttää saavan tuloksia. Eli kannattaa soittaa niin saa heti selvyyden ja paketti voi lähteä samana päivänä.

Kiitoksia! Otan onkeeni ja soitan heti.
UncleFester
26.01.2009 16:53:24
Kiitoksia! Otan onkeeni ja soitan heti.

Juu ilmottele kuinka kävi :-)
Rock'n'roll ain't no riddle, man
mr.bungle
26.01.2009 16:59:51 (muokattu 26.01.2009 17:04:31)

Pistin tilauksen muistaakseni 29.12. Parin viikon päästä sain mailin jossa ilmoitettiin että tuotteita on tulossa maahantuojalta, ja osan Estimated Time of Arrival (yhden spedun ETA ei ollut tiedossa). Vastasin jo aiemminkin lueteltuihin jatkotoimenpidevaihtoehtoihin, että odotellaan rauhassa. Sittemmin en oo kuullut briteistä mitään. Tänään pistin taas kyselysähköpostin.

On tainnut punnan kurssi pistää pajan kiireiseksi.
bassolla hanuriin
vjvesa
26.01.2009 17:30:35
Tilasin 2.1 Ampegin SVT410HE:n. Tilausvahvistuksen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Sain sentään 120 puntaa halvemmalla verrattuna nykyiseen hintaan. Toinen asia sitten on, saapuuko kaappi koskaan perille.
www.morjekords.com
EkiEkiEki
26.01.2009 21:18:43
Kaverin bändi tilasi jotain PA kamoja joiden toimitusaika oli "usually ships in 3-12 days". Niillä meni pari kuukautta.

Itse tilasin rantsun ja SVT-CL:n puolitoista viikkoa sitten, kuulemma tavara pitäisi olla heillä 2 viikossa. Saas nähdä sitten. Halvat hinnat houkuttelee...
J.Hollström
26.01.2009 21:37:48
9.1. laitoin tilauksen sisään, "Order Received" statuksella odotellaan. Mitään muuta viestiä ei ole tullut. Taitaa olla muutama muukin tilaus siellä jonossa euroopasta näillä punnan kurseilla.

Aika paska meisinki, kun eivät saa vastattua kyselyihinkään.
Antti K.
26.01.2009 22:23:46
9.1. laitoin tilauksen sisään, "Order Received" statuksella odotellaan. Mitään muuta viestiä ei ole tullut. Taitaa olla muutama muukin tilaus siellä jonossa euroopasta näillä punnan kurseilla.

Aika paska meisinki, kun eivät saa vastattua kyselyihinkään.

"Kyllähän me näitä toimitettaisiin, mutta kun kaikki aika menee toimitusaikakyselyihin vastaamiseen!" *hymiö*
Muusikon "paras" ystävä...
Cooper_Alice
27.01.2009 20:31:11
Morjens,

2-3 kk sit tilasin ittelleni basson ja kovan laukun kyseisestä kaupasta. 7 arkipäivässä kamat tuotiin kotiovelle, käärittynä maakuupussinomaiseen kuplamuoviin. Kyllä muuten, toimii!
I make a better rock revolution alone with my dick! - Eugene Hütz
Hirsimäki
27.01.2009 21:09:12
Myö pistettiin tilaus menemään 10. 12. ja nyt tuli viestiä, että tavarat lähteny... osittain tosin, kitaraa eivät olleet vielä saaneet varastoon. Se tullee myöhemmin.
Aina ei voi soittaa...
Tuokko
28.01.2009 09:29:11
Mä soitin tuonne Englantiin ja yritin saada selvää sikäläisestä murteesta. Jos oikein ymmärsin, niin toinen tuotteeni (jota piti olla varastossa) pitäisi tulla parin päivän sisällä heille. Toinen tuotteeni kuulemma odottaa varastossa minulle varattuna. Eli pian pitäisi kamani lähteä sieltä kohti Suomea.

Ei mua kuukauden odottelu sinänsä haittaa, mutta kun ei saanut mitään vastausta niin alkoi epäilyttämään että menikö rahat ns. kankkulan kaivoon.
jaakonam
28.01.2009 23:49:00

Täällä todella murheellista luettavaa, jonka viimeiset kymmenen sivua voi tiivistää oikeastaan seuraavaan mantraan: "Älä tilaa, jos tuotetta ei ole tilaushetkellä varastossa. Ja vaikka olisikin, varaudu odottamaan."

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=165537
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
JR/Rajah
29.01.2009 12:44:09
Hyvät kokemukset mulla.

Ensimmäinen tilaus meni omalta osaltani peruutukseen kun tuotetta ei ollut ja arvioitu toimitusaika oli sen verran pitkä. Sähköpotilla oltiin yhteydessä ja hyvin toimi. Sain rahanikin pois melko vikkelään sieltä. Lähettivät kyllä viestiä, että maksu saattaa kestää jopa 30päivää. Omani tuli viikossa.

Toisella kerralla tilasin bassovahvistimen ja se oli varatossa. Viikon päästä UPSltä soitettiin, että paketti on tulossa. Kaikki toimi tosi hienosti.

Ei todellakaan mitään valittamista, mutta kai mulla on ollut tuuria kun lukee noita muita kommentteja.
1...2...4!
kojones
29.01.2009 14:24:41
Kyselin kuukauden odottaneen pakettini perään sähköpostitse, päivän viiveellä tuli vastaus ja ETA oli siirtynyt kuukaudella. Peruin tilauksen, katsotaanpa kuinka homma sujuu.
mr.bungle
29.01.2009 14:37:56

Kuitenkin tää on joku Ponzi-skeema. Myyvät "halvalla" tavaraa, ja osalle ostajista toimittavat tavarat perille asti, myöhempien ostajien rahoilla :)
bassolla hanuriin
EkiEkiEki
10.02.2009 22:17:11 (muokattu 10.02.2009 22:17:38)
Kaverin bändi tilasi jotain PA kamoja joiden toimitusaika oli "usually ships in 3-12 days". Niillä meni pari kuukautta.

Itse tilasin rantsun ja SVT-CL:n puolitoista viikkoa sitten, kuulemma tavara pitäisi olla heillä 2 viikossa. Saas nähdä sitten. Halvat hinnat houkuttelee...

Sain Ämpegit tänään eikä ollut mitään ongelmia. Toimitus meni niinkuin lupasivatkin eli 2 viikkoa + roudaus Suomeen = n. 3 viikkoa. Häntä pystyssä ja lahkeet lepattaa.
Tuokko
11.02.2009 08:36:46
Mulla muuttui status "Order Confirmed":ksi eilen. Eli tilauksen vastaanoton ja vahvistamisen väliin meni vain kuukausi. Kattellaan ja odotellaan seuraavaa siirtoa. Eipä tässä mikään hoppu oo... Jos olis ollut oikeasti tarve kamoille heti, niin tämmönen peli ei oikkeen vetelis.

Sama juttu. Mun tilauksen status muuttui muutama päivä sitten kanssa "Order Confirmed":ksi. Saa tosiaan nähdä milloin kamppeet tulee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)