Aihe: VST urku tai syna
1
HessuHaaksiluoto
26.12.2008 13:52:56

Moi

Olisko (jos ylipäätään on olemassa) kellään ehdotusta
ihan toimivasta VST - urusta tai synasta.

Tarkoitus on vain saada biisin pohjalle ihan yksinkertainen
synamatto.

Kiitos.

Hessu

PS. TAi jostain softasta yksinkertaisille "matoille".
mamiti
26.12.2008 14:39:42
http://www.tkukoulu.fi/~kaipur/kudonta/index.html

Noilla vehkeilä saa mattojen lisäksi myös vähän kevyempiä harsomaisia ylä-ääneksiä tai ihan yksiväristä perustäytettä; sopii monentyyppisiin biiseihin.
JPQ
26.12.2008 16:35:15

Noilla vehkeilä saa mattojen lisäksi myös vähän kevyempiä harsomaisia ylä-ääneksiä tai ihan yksiväristä perustäytettä; sopii monentyyppisiin biiseihin.

Matto eli pad soundia/ääntä tässä kysyttiin.
PJS
26.12.2008 17:46:13

tsekkaas KVR:stä semmoiset kuin stringsynth ja cheeze machine. (muistaakseni)
Peace!
HessuHaaksiluoto
28.12.2008 20:59:35

No olipas oikein hauska.
cjomett
08.02.2009 17:45:20
Olen kehitelly samanlaista.
Päädyin hankkimaan Edirol USB-koskettimet ja siihen
Cakewalk ja Sonar Le 6 ohjelmiston (tuli mukana).
Olen opetellut hommaa, ja nyt kuuluu jo ääniä.

Pieni pettymys oli ettei paketin äänistä ole löytynyt asiallista pianoa vaan enemmä kaikkea teknokrääsäsoundeja.
AoA
08.02.2009 19:08:35
wombat solina. kvr:n sivuilta. oli muistaakseni ihan ok viulukonesyntikka härpäke.
JPQ
08.02.2009 20:57:25

Pieni pettymys oli ettei paketin äänistä ole löytynyt asiallista pianoa vaan enemmä kaikkea teknokrääsäsoundeja.

Koska arvelen että liikut pienellä budjetilla katso täältä ehdotukseni budjetti ratkaisusta:

http://www.tascam.com/details;8,7,51.html

juttu nimeltä GIGA Continuous Velocity Piano

ps. hyvä piano vaatii työtä (no erilaista) joten sitä ei yleensä ilmaiseksi saa. ja onhan emu proteus vx tuttu juttu?
Kalmo
09.02.2009 09:12:15

Siis mistä Cakewalkista puhut?? SONAR on Cakewalkin ohjelma. Onko sinulla siis kaksi eri ohjelmaa Cakewalkilta?
Osaatko käyttää softasyntikoita? Onko SONAR LE:ssä TTS-1 syntikka? Jos on, siinä on ainakin ihan käytettävä pianosoundi (plus tietysti kaikki urut ja muut.
Kyllä SONARin peruspaketteihin mielestäni kuuluvat ennemminkin kaikki perussoittimet kuin teknotavara.
Ja kuten tuossa aikaisemmin jo on käynyt ilmi, netistä löytyy hyvinkin käyttökelpoista ilmaistavaraa. Hyvästä joutuu kyllä maksamaan.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
cjomett
09.02.2009 12:02:31 (muokattu 09.02.2009 12:10:31)
Täsmennyksenä, että Minulla on
Sonar Le 6, project 6 le ja
siinä softasyntikka dimension le.

Olen tässä tietokone-puolella vasta-alkaja.
Teen musiikkia Yamahan PSR-S900 soittimella tanssista rockiin.
Ns. yhdenmiehen (joskus kahden) bändi, jossa laulan, soitan kitaraa ja
urku soittaa taustat.

Tietokoneen olen ottanut mukaan lähinnä editointimielessä.
Äänitykset olen hoitanut kosketinsoittimella, mutta testailen myös tietokonetta.

Mulla on ollut midi aikanaan Amiga 500:ssa ja periaatteet on tutuuja.
Hyvin olen pääsyt alkuun siihen nähden että asensin systeemit 4 päivää sitten.
Kalmo
09.02.2009 13:00:29
Tarkoitat varmaan Project5. Dimension LE taitaa tosiaan olla vähän dance-suuntautunut. En löytänyt Sonar Le:n specseistä mainintaa TTS-1 syntikasta, mutta
metsästele KVR-forumilta ilmaisia softasynia. Olettaisin kuitenkin, että LE:n vakiopakettiinkin kuuluu perusjutut: Piano, urut, perusrumpusetti yms.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
JPQ
10.02.2009 02:22:16 (muokattu 10.02.2009 02:24:29)

Tarkoitat varmaan Project5. Dimension LE taitaa tosiaan olla vähän dance-suuntautunut. En löytänyt Sonar Le:n specseistä mainintaa TTS-1 syntikasta, mutta
metsästele KVR-forumilta ilmaisia softasynia. Olettaisin kuitenkin, että LE:n vakiopakettiinkin kuuluu perusjutut: Piano, urut, perusrumpusetti yms.

Dimension LE tosiaan ehkä dance suunnantainen jotain muitakin synasoundeja löytyy
(väärän synan sahasta tehty tuttu soundi jne joka ei kyllä yhtään aito ole sanoisin)
mutta nekin ei makuuni (vaikka sekin laaja jopa osa danceen tehdyistä on ok)
ja ainakin maksullinen LE sisältää ainakin kuutos versiossa TTS-1än vaikka sanon sen pohjalta että minulla OSTETTU (ei siis kaupanpäällinen) homestudio 6 xl (minusta tts-1 on molemmissa mutta dimension le vain tuossa xl versiossa) mutta silti. ps. piano on tts-1 ihan ok kuten jotkut muutkin jostain syystä sanoisin että huilu on minusta parempi kuin rolandin vanhaan orkka laajennukseen pohjaavassa rautasynassa. ps. amiga edelleen täällä jäljellä.
cjomett
10.02.2009 20:37:33
Tuo GIGA Continuous Velocity Piano
on tosi hyvä.

Toimii loistavasti ilman viiveitä ja polyfoniaa riittää.
Äänesssä en ole vielä löytänyt optmia, mutta
hiljaa hyvä tulee.
tinde
11.02.2009 10:50:23

Terve

Olen itse käyttänyt Hammond- hommiin Organized Trio- plugaria, toimii hyvin ja saundaa hyvältä.

http://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=37
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)