Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 528 29 30 31 32122 123 124 125 126
J.Hollström
08.02.2009 20:05:05
Kiitos arvon kanssasoittajat, te olitte nopeita ja ripeitä.

Kertokaas vähän tarkemmin näistä:
Line6 GuitarPort

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1309
blues guitar
08.02.2009 20:33:25

Kiitos arvon kanssasoittajat, te olitte nopeita ja ripeitä.

Kertokaas vähän tarkemmin näistä:
....EMU0404usb-CubaseLE-Amplitube2....

Kun ostat ton EMU-0404 tulee softat kylkiäisinä.
Lahden miehenä marssippa sinne Keskusmusiikkiin niin siellä kertovat lisää.
Tosin toi on jo varmaan vanhentunutta tekniikkaa.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
haukkis
08.02.2009 20:37:31
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1309

Tämä oli hyödyllinen, kiitos Juki!
Ain't nothing the blues can't cure...
BigPapa
08.02.2009 20:46:16 (muokattu 08.02.2009 20:58:18)

Kun ostat ton EMU-0404 tulee softat kylkiäisinä.
Lahden miehenä marssippa sinne Keskusmusiikkiin niin siellä kertovat lisää.
Tosin toi on jo varmaan vanhentunutta tekniikkaa.

Lahti...Lahti....joo....Torvi.....vieläkös Torvessa bluesbileitä on?
Siellä on tullu käytyä useemmankin kerran keikalla.

http://muusikoiden.net/dyn/users/54251.jpg

http://muusikoiden.net/dyn/users/54250.jpg

Rokki-Make oli hahmo isolla H:lla
Would you hold my hand If I saw you in heaven Would you help me stand If I saw you in heaven I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
BigPapa
08.02.2009 21:03:59

Lämpimät onnittelut slidemasterille skaban ykköspallista....
Would you hold my hand If I saw you in heaven Would you help me stand If I saw you in heaven I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
blues guitar
08.02.2009 21:16:02

Siellä on tullu käytyä useemmankin kerran keikalla...

Itse asiassa...Torvessa olen itsekin käynyt kerran soittamassa :)
Taidettiin elää vuotta 1986 ja Lahdessa oli Rock-SM skabat. Soitin siihen aikaan Blizzard nimisessä kokoonpanossa ja oltiin siellä skabailemassa. Sijoitusta ei kuitenkaan tullut emmekä jaksaneet odotella tuomareiden kommentteja, niin lähdimme Torveen. Siellä oli bändi soittamassa ja kun ne lopetti sanoimme että meillä on soittokamat matkassa. Ja ei muuta kuin keikalle. :) Ei me siitä rahaa saatu, mutta kiva oli soittaa.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
08.02.2009 21:26:00 (muokattu 08.02.2009 21:31:37)

Itse asiassa...Torvessa olen itsekin käynyt kerran soittamassa :)
Taidettiin elää vuotta 1986 ja Lahdessa oli Rock-SM skabat. Soitin siihen aikaan Blizzard nimisessä kokoonpanossa ja oltiin siellä skabailemassa. Sijoitusta ei kuitenkaan tullut emmekä jaksaneet odotella tuomareiden kommentteja, niin lähdimme Torveen. Siellä oli bändi soittamassa ja kun ne lopetti sanoimme että meillä on soittokamat matkassa. Ja ei muuta kuin keikalle. :) Ei me siitä rahaa saatu, mutta kiva oli soittaa.

Joo se on huima paikka, siellähän on kai se prätkä vielä seinällä, Blues For Salen kanssa oltiin siellä ni meillä oli Badding Rockers lämppärinä....

http://muusikoiden.net/dyn/users/54261.jpg

http://muusikoiden.net/dyn/users/54260.jpg
haukkis
08.02.2009 21:28:57 (muokattu 08.02.2009 21:29:45)
Siellä on tullu käytyä useemmankin kerran keikalla.

Torvessa on bluesia silloin tällöin yleensä festarien yhteydessä.
Joka päivä siellä on joku keikalla mutta ne on mulle tuntemattomia lähinnä nuorten kokoonpanoja....

Torvi on kyllä legenda, siellä on nähty Mighty Flyers (Junior Watson kitarassa), William Clarke, Roy Harper, Lazy Lester, Jessie Mae Hemphill and so on.....
Ain't nothing the blues can't cure...
BigPapa
08.02.2009 21:33:31 (muokattu 08.02.2009 21:34:15)

Torvessa on bluesia silloin tällöin yleensä festarien yhteydessä.
Joka päivä siellä on joku keikalla mutta ne on mulle tuntemattomia lähinnä nuorten kokoonpanoja....

Torvi on kyllä legenda, siellä on nähty Mighty Flyers (Junior Watson kitarassa), William Clarke, Roy Harper, Lazy Lester, Jessie Mae Hemphill and so on.....

Junior Watsonin näin Tavastialla Canned Heatin kera....

http://www.youtube.com/watch?v=YmVwLY035Kg
stratomaster
08.02.2009 21:35:13 (muokattu 08.02.2009 21:36:51)

Joo se on huima paikka, siellähän on kai se prätkä vielä seinällä, Blues For Salen kanssa oltiin siellä ni meillä oli Badding Rockers lämppärinä....

Ooon mäkin joskus Torvessa soitellu, oltiin kerran siellä Blues & Roots-jamien housebändinä. Hieno paikka ja meininki!

BTW, kiitos kannatuksesta skabassa. Täytyy tunnustaa, että tuli vähän kikkailtua tän kertaisella vedolla. Mähän tykkäään yleensä soittaa slideä niin, että voi käyttää myös vapaita kieliä. Sitä ajatellen toi tausta oli vähän hankala, kun se meni C:stä. No, mä viritin kitaran avo D:hen ja transponoin taustan kokosävelaskelta ylemmäksi D:hen. Sitten äänitin vetoni, ja transponoin sen alaspäin C:hen ja yhdistin alkuperäiseen taustaan. Mörähtää aika makeesti toi ala-C... :D.

Varmaan huomenna päästään uuden skaban kimppuun. Tällä hetkellä ei oo hajuakaan taustasta. Jos jollakulla on joku mukava tausta käytettäväksi, pistäkää pikaviestiä.

Yritetään pitää meninki täällä hyvänä ja reiluna niin kuin se on yleensä ollutkin. Tää on kuitenkin aika hienoa hommaa.
Tuomo_
08.02.2009 21:46:49 (muokattu 11.02.2009 17:40:39)
----------------------------
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
BigPapa
08.02.2009 22:14:33

Pidetään lippu korkealla, vaikka pikaviestiinkin alkaa kolahtaa vyön alle iskuja.

Elä niistä oo moksiskaa, ei Villekään välittäny, niin ne sanoo....
stratomaster
09.02.2009 08:24:01 (muokattu 09.02.2009 08:25:10)

Elä niistä oo moksiskaa, ei Villekään välittäny, niin ne sanoo....

Kyllä Ville mun tietääkseni edelleenkin välittää, eikä hinnatkaan oo pahoja :-)
latuska90
09.02.2009 18:51:15

Kyllä nyt oli paha tausta... ainakin mulle, kun tuo groove on niin vieras tyylilaji soitettavaks. :P En vaan osaa.

Pistin nyt puhtaalla soundilla menemään tuon minivoxin lävitse, jos se nyt jotain myötävaikutusta saa tähän skabaan...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
BigPapa
09.02.2009 18:55:02

Kyllä nyt oli paha tausta... ainakin mulle, kun tuo groove on niin vieras tyylilaji soitettavaks. :P En vaan osaa.

Pistin nyt puhtaalla soundilla menemään tuon minivoxin lävitse, jos se nyt jotain myötävaikutusta saa tähän skabaan...

Ihan hyvältä kuullostaa...
NikoR
09.02.2009 22:35:51
Jaahas, B.B. King- vaihdetta silmään vaan! ;D
Tuohon taustaan saattaisi käydä myös semmoinen T-Bone Walker- tyylinenkin kitarointi, pitääpä kokeilla..

Latasinpa muuten yhden vanhan pätkän koneelta tuonne maihinnousuun, jos kiinnostaa
Saa kritisoida vapaasti
BigPapa
10.02.2009 20:25:37

Mukava, että tuplakuha on mukana pitkästä aikaa...;)
BigPapa
10.02.2009 20:46:06

Mul jäi skitta vähä hiljaselle, mutta Lahteen asti näytti silti jo kuuluneen ennakkopalautteen perusteella. Mulla on siellä näköjään ihan oma diggarikunta.

Kiitti vaan palautteesta, täytyy pistää korvan taakse ja odotella että ikää tulee lisää.

Joo kyl se niin on et me nuoret poijjaat ei ihan vielä....;)
dieter
10.02.2009 22:03:05 (muokattu 10.02.2009 22:11:48)
Hoi, pääsinpäs pälkähästä ja takasin kotio. Eipä oo kitara soinunna muutamaan hetkeen, mutta eiköhän tähän jotain venyttelyä pidä rykäistä. Albert King potenssiin kaksi. Katotaas mitä lähtee..

Nasta tausta, mut huomaa, että mun nakit on ollu kylmässä vähän liiankin aikaa. Ja pää. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)