sirdickyj 08.02.2009 21:06:55 (muokattu 08.02.2009 21:07:14) | |
---|
Tsiiffi pisti asiat järjestykseen. Hyvä niin, sitä varten näitä arvostellaan. Itse sanoisin niitä, jotka ei viitti arvoistelaa, kuten m.m. Absqua ja Heikki L. (jotka ON molemmat vitun kovia) semmoisiksi, jotka pitää itteään muita parempina (syystäkin), koska mikäs olis arvostellessa, jos nää 20 linjaa olis soittanu esim. Miller, Wooten, Clarke, Jamerson, whoever...sitten ei niinku tarttis ajatella, että kukaan loukkaantuu. Nyt selkeesti huomataan, että kaikilla ei oo hallussa, mutta ikäänkuin yleisen kivan nimissä ei viittitä lähteä sanomaan mitään. Toisten arvostamista on se, että koetaan kaikilla olevan sellanen itsetuntu, joka kestää sen, että sanotaan. Helpoimmalla pääsee, kun ei sano ikinä mitään mistään. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava |
omarklah 08.02.2009 21:21:14 | |
---|
Vanhana harrastelijapappana täällä on kiva sohlata joukossa. Joskus pysyn mukana nuorempien vauhdissa ja useimmiten en. Täytyy myöntää, että hiukan silkkihansikkain on tullut joitakin vetoja arvosteltua, kun ei oikein tiedä vetääkö joku herneen nenäänsä jos sanoo pahasti. Toisaalta - mikä mää olen ketään arvostelemaan, kun ei itseltäkään suju. Kolmaalta - mielipiteitähän nuo on, eikä absoluuttisia totuuksia. Itellä on nahka siihen malliin parkkiintunut, ettei paljon hetkauta mitä sanotaan - vaikka tulisi hyvinkin huonoa palautetta - opiksi niistä otan niin paljon kuin pystyn. Kiitokset kaikille niille jotka ovat tykänneet pisteiden muodossa tuotoksistani tähän saakka ja kaikille analysoimaan vaivautuneille saamastani palautteesta. Ja Jukille vielä täältäkin iso kiitos homman järjestämisestä. Mukana roikutaan edelleen. Ekstiätuanoikato... |
sirdickyj 08.02.2009 21:27:48 | |
---|
Vanhana harrastelijapappana täällä on kiva sohlata joukossa. Joskus pysyn mukana nuorempien vauhdissa ja useimmiten en. Täytyy myöntää, että hiukan silkkihansikkain on tullut joitakin vetoja arvosteltua, kun ei oikein tiedä vetääkö joku herneen nenäänsä jos sanoo pahasti. Toisaalta - mikä mää olen ketään arvostelemaan, kun ei itseltäkään suju. Kolmaalta - mielipiteitähän nuo on, eikä absoluuttisia totuuksia. Itellä on nahka siihen malliin parkkiintunut, ettei paljon hetkauta mitä sanotaan - vaikka tulisi hyvinkin huonoa palautetta - opiksi niistä otan niin paljon kuin pystyn. Kiitokset kaikille niille jotka ovat tykänneet pisteiden muodossa tuotoksistani tähän saakka ja kaikille analysoimaan vaivautuneille saamastani palautteesta. Ja Jukille vielä täältäkin iso kiitos homman järjestämisestä. Mukana roikutaan edelleen. Juu, näkökanta se on toikin. Eikä toi ollut sen kummempi hyökkäys ketään vastaan toi mun puheenvuoro, koska tää on hupia, eikä ketään pidä velvoittaa mihinkään, heti menee ikäväks jos aletaan asettaa velvotteita. Tää perustuu vapaaehtoisuuteen, ja osallistumisensa määrän voi kaiketi itse määrittää. Must on toisten osallistujiem huomioonottamista ja arvostamista koittaa sanoa jotain kaikkien jutuista, mut aina ei kykene, ton koko setin läpikuunteluun menee aikaa tuhottomasti. Jos joku haluaa vain osallistua eikä sanoa mitään, niin siitä vaan. Mä itse pidän semmosta vähän sellasena ylimielisenä asenteena, etenkin kun sanomatta jättäjänä on joku yleisesti pelimiehenä pidetty soittaja. Mutta tää vaan mun mieleipde. Mähän se todellisuudessa suurimman osan mielestä pidän itteäni muita parempana, käytöksestäni, tai sanomisistani, johtuen. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
UncleFester 09.02.2009 10:08:16 | |
---|
9) UncleFester: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2371 Soundi sinänsä ok mutta ei oikein mee kohilleen. Taimia vois kehittää vielä reilusti. Mulla on ollu joka kisassa latenssiongelmaa ja nyt vihdoin hokasin miten Audacityssä saa sen poistettua Time Shiftillä. Vois tähän uusimpaan kisaan jotain laittaa ilman merkittäviä taiminheittoja, eli latenssia :-) Studiossakin kävin joulun tienoolla ja meni kerralla kaikki biisit rumpuraidan päälle ilman taimiongelmia ja nyt näissä kisoissa heittää kautta linjan.. sääh. Ei muutaku Time Shiftiä niin saa latenssit kuriin. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
J.Hollström 09.02.2009 10:13:49 | |
---|
Mulla on ollu joka kisassa latenssiongelmaa ja nyt vihdoin hokasin miten Audacityssä saa sen poistettua Time Shiftillä. Itse olen tehnyt tämän ihan nappaamalla alusta sen ~0,03 sek. pois maalaamaalla ja tuhoamalla alueen. |
UncleFester 09.02.2009 11:31:50 | |
---|
Itse olen tehnyt tämän ihan nappaamalla alusta sen ~0,03 sek. pois maalaamaalla ja tuhoamalla alueen. Mulla meni aina liikaa ku koitin ottaa pätkän poies. En yhtään ollu opetellu tuota ohjelmaa. Nyt huomasin että siinähän voi suurentaa sitä raitaa ja sitte vain siirsin raidan suunnilleen kohdilleen. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
sirdickyj 09.02.2009 11:35:58 | |
---|
Mulla meni aina liikaa ku koitin ottaa pätkän poies. En yhtään ollu opetellu tuota ohjelmaa. Nyt huomasin että siinähän voi suurentaa sitä raitaa ja sitte vain siirsin raidan suunnilleen kohdilleen. sulla kyllä menee toi ihan ykkönen kohdalleen tossa jutussa, esim. noissa ekoissa kierroissa, että ei siinä tosta latenssista o kyse sitäpaitti 0,03sek. on ihan vitun vähän, mulla on koko ajan 0,05sek, enkä voi väittää huomaavani sitä, paitsi A/B testissä on ihan aavistuksen kivempi soittaa niin, että ääni ei kierrä Cubasen läpi. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
UncleFester 09.02.2009 12:26:44 | |
---|
sulla kyllä menee toi ihan ykkönen kohdalleen tossa jutussa, esim. noissa ekoissa kierroissa, että ei siinä tosta latenssista o kyse sitäpaitti 0,03sek. on ihan vitun vähän, mulla on koko ajan 0,05sek, enkä voi väittää huomaavani sitä, paitsi A/B testissä on ihan aavistuksen kivempi soittaa niin, että ääni ei kierrä Cubasen läpi. Kyllä tuon latenssin huomaa. Tuntuu että joskus se on suurempi. Joskus koittanu jotain bassoähellyksiä nauhottaa että laitan monta bassoraitaa niin ei siitä yksinkertasesti tule yhtikäs mitään latenssin takia. Nauhottaessa menee kohilleen mutta tulee semmosta jälkeä ettei vain pysty kuuntelemaan. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
sirdickyj 09.02.2009 12:44:50 | |
---|
Kyllä tuon latenssin huomaa. Tuntuu että joskus se on suurempi. Joskus koittanu jotain bassoähellyksiä nauhottaa että laitan monta bassoraitaa niin ei siitä yksinkertasesti tule yhtikäs mitään latenssin takia. Nauhottaessa menee kohilleen mutta tulee semmosta jälkeä ettei vain pysty kuuntelemaan. ok must tos ei o kyse latenssista, ku kerran osa soitosta kohillaan, mut siehän ne toki ite oot nauhotellu, mitäs tosta vääntämään tommosta esim. 0,03 sek latenmssia ei mun puukorva huomaa sillee, et häiritsis. mulla se on suurempi tossa. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
UncleFester 09.02.2009 18:28:50 | |
---|
ok must tos ei o kyse latenssista, ku kerran osa soitosta kohillaan, mut siehän ne toki ite oot nauhotellu, mitäs tosta vääntämään tommosta esim. 0,03 sek latenmssia ei mun puukorva huomaa sillee, et häiritsis. mulla se on suurempi tossa. Joo, en mie väitä etteikö niitä taimiongelmiakin löydy, eikä tuossa salsakisassa niin pahat latenssit ollu. Tuossa just kattelin että paljonko tulee ittelä latenssia niin tässä uusimmassa oli 0,08 sek ennenku korjasin. Nyt kun kuuntelee niin kyllä siellä taimikin välissä vähän heittelee. Vaikuttaa jotenki pieneltä äkkiseltään tuo 0,08sek, mutta kyllä sen kuulee jos sen korjaa. Reggaekisaan en edes osallistunu silloin kun tuli semmosta latenssia että huhhuh. Vaikuttaa vähän tuulella käyvän että kuinka paljon sitä viivettä ilmenee. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
chief 09.02.2009 18:40:15 (muokattu 09.02.2009 18:42:21) | |
---|
Mulla on ollu joka kisassa latenssiongelmaa ja nyt vihdoin hokasin miten Audacityssä saa sen poistettua Time Shiftillä. Vois tähän uusimpaan kisaan jotain laittaa ilman merkittäviä taiminheittoja, eli latenssia :-) Studiossakin kävin joulun tienoolla ja meni kerralla kaikki biisit rumpuraidan päälle ilman taimiongelmia ja nyt näissä kisoissa heittää kautta linjan.. sääh. Ei muutaku Time Shiftiä niin saa latenssit kuriin. Ei tossa mun mielestä oo oikeen kyse latenssista. Välillä tuntuu osuvan iskulle ja välillä ei niinkään. Mutta eihän näistä tiedä. Jos sitä latenssia on paljon ni kylhän se varmasti vaikuttaa siihen miltä toi kuulostaa. E: Tos B-osass oli ihan mageita noi kvintit ja sit toi sointujuttu mikä nousi siihen B:n loppuun. Milläs se on tehty? "It's the ear, not the gear. " |
T.Nick 09.02.2009 19:24:22 | |
---|
Ihan vaan ittelle ja muille Audacityn käyttäjille vertailuks: Mulla on ollu latenssisiirrot vähän päivästä riippuen välillä 0,05...0,25 s. Toi 0,25 tais olla sellasena päivänä että oli rutosti kaikenlaista ohjelmaa päällä. Nyt kun tajuu pitää pelkkää Audaa päällä, niin sellanen keskimääränen on jotain 0,1 sekuntia. Sen kyllä huomaa sillain nippanappa jopa meikäläinen. "Tästä meidän ohjelmatoimistosta löytyy Viron ja Eestin asiantuntijat." |
UncleFester 09.02.2009 19:32:21 | |
---|
Ei tossa mun mielestä oo oikeen kyse latenssista. Välillä tuntuu osuvan iskulle ja välillä ei niinkään. Mutta eihän näistä tiedä. Jos sitä latenssia on paljon ni kylhän se varmasti vaikuttaa siihen miltä toi kuulostaa. E: Tos B-osass oli ihan mageita noi kvintit ja sit toi sointujuttu mikä nousi siihen B:n loppuun. Milläs se on tehty? Juu, aina ei tiä tuosta latenssista kun joskus tuntuu olevan enemmän ja joskus vähemmän. Tuossa lattarissa sitä ei tainnu paljoa olla mitä nyt kuuntelin, eli tais olla sitä luonnollista päänsisäistä latenssia :) En ollu tallentanu sitä sitä Audacity-tiedostoa niin olis voinu siirtää bassoraidan kohilleen ja kattonu paraneeko yhtään. B-osassa oli vain ashdownin drive plussalla vedettyjä särösointuja. Se sointujuttu siinä osan lopussa oli ihan vain Audacityn efektimössöä, eli tais olla kaikua, phaseria, wahiakin ja säröä. Piti koittaa sillä paikata sitä ettei osaa yhtään soittaa tuomosta, eli lyödä leikiksi vaikka olis voinu tehä sitä vielä enemmän. En siis koita puolustella noita taiminheittoja latenssilla, mutta kyllä sitä joskus ilmenee niin paljon ettei ole meinannu tulla mitään jostain yksinkertasista jutuista. Hyvää taimitreeniä nämä bassoskabat on jokatapauksessa ja hyvin erottaa oikeat muusikot tämmösistä harrastajista, jotka on veivannu yksipuolisesti sitä rokkia röytämällä. Vois kyllä monipuolistaa joskus ja treenata muitakin genrejä ja tekniikoita. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
Must on toisten osallistujiem huomioonottamista ja arvostamista koittaa sanoa jotain kaikkien jutuista, Tuosta olen samaa mieltä, mutta Jos joku haluaa vain osallistua eikä sanoa mitään, niin siitä vaan. Mä itse pidän semmosta vähän sellasena ylimielisenä asenteena, etenkin kun sanomatta jättäjänä on joku yleisesti pelimiehenä pidetty soittaja. toisten huomioonottamista ja arvostamista on mun mielestä myös olla spekuloimatta muiden äänestämisien ja äänestämättä jättämisien syitä. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
sirdickyj 10.02.2009 15:30:53 | |
---|
Tuosta olen samaa mieltä, mutta
toisten huomioonottamista ja arvostamista on mun mielestä myös olla spekuloimatta muiden äänestämisien ja äänestämättä jättämisien syitä. juu, ei ollu tarkoitus loukata toi on vaan mun fiilis asiasta, ja tää on kuitenkin sama ryhmä joka täällä liikkuu mä en halua jäävätä itseäni sillä perusteella että iteltä taittuu/ ei taitu. mutta tää tästä, piis ja meno jatkukoon. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
Heikki L. 10.02.2009 15:37:42 | |
---|
juu, ei ollu tarkoitus loukata toi on vaan mun fiilis asiasta, ja tää on kuitenkin sama ryhmä joka täällä liikkuu mä en halua jäävätä itseäni sillä perusteella että iteltä taittuu/ ei taitu. mutta tää tästä, piis ja meno jatkukoon. Jes, piis vaan ja erittäin hyvä meno kisojen suhteen jatkukoon. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
sirdickyj 10.02.2009 16:27:17 | |
---|
Jes, piis vaan ja erittäin hyvä meno kisojen suhteen jatkukoon. ...ja osallistukoon myös ne, jotka ei halua arvostella, niinhän on sovittu. Toki must on kiva kuulla kommentteja, ja esim. Chief, joka harjas ton edellisen kisan, asettui tavallisen kuolevaisen tasolla ;-) ja sanoi melko suoraan, mitä ajatteli. Mulle toimii, ja osoittaa, että arvostaa muita siinä määrin, että ajattelee kaikkien kestävän sen, mitä sanotaan. Mutta asiaan...ton 9-kisan arvostelu on pirun hankalaa, siellä toimivuudeks riittää, että mikään ei häiritse. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti