Trifon 09.02.2009 09:46:19 | |
---|
Moi, otsikossa oleellinen. Haussa siis edullinen perussäröpurkki bassolle (Squier Presari + Fender Bassman 150 combo). Rokkimurinaa haetaan (70's rock, grunge, stoner hengessä), ei äärimetalliin. SD1:n saisi edukkaasti. Olisko muita saman hintaluokan vaihtoehtoja? Bad Monkey? Artikkelin luin, Digitech kiinnostaisi mutta basistiystävälleni liian hintava. Kiitos vinkeistä! |
Dropped C 09.02.2009 10:42:15 | |
---|
Apina ainakin toimii. Ja on varmaan parempi siinä suhteessa että siinä on "Bass" - namikka. Alapäätähän nuo kitaran overdrive purkit popsivat kuitenkin jonkin verran. |
pekezu 09.02.2009 11:36:58 | |
---|
Suosittelen hommaamaan bad monkeyn. Jos mulla ei MultiDriveä olisi ollut jo, olisi saattanut jäädä ostamattakin apinan takia. Ei sen takia, että multiajo huonompi olisi, päinvastoin, mutta apina maksaa 4x vähemmän. Ehdottomasti tähänastisista kitarapurkeista bassolle parhaan kuuloinen. Kivestä kirveltää kun kirveellä kivittää. |
balzary 09.02.2009 11:53:31 | |
---|
Mun mielestäni ei toimi hirveen hyvin bassolla. Tone kiinni menee muhjuksi ja tone auki katoaa botne. Jos säröä vääntää enemmän, niin menee aika sirinäksi. Oon tuota joskus käyttänyt tietynlaisiin juttuihin kahden signaalin systeemissä, missä SD-1:stä on laitettu vähän säröä "yläsignaaliin". Ainoaksi bassosäröksi mielestäni on parempiakin vaihtoehtoja. Ilmeisesti pedaalia voi modata jollain tapaa, että alatajuudet säilyvät paremmin. |
JaS 09.02.2009 12:00:43 | |
---|
Itte tässä jonkun aika himottelin apinaa, mut sit törmäsin aika moniin kirjotuksiin, mis todettiin sama ongelma, ku suurimmassa osassa kitarapurkkeja. Ne syö alapäätä. En siis tiedä, kun en oo kokeillu, mut kitaristikaverikin sanoi, että jopa kitaralla syö vähän matalia. Toisaalta apinaan on käsittääkseni aika helppoa tehdä bassomodaus. Ite just modasin Procon RATin bassolle toimivammaks. Sit lykkäsin signaaliketjun jatkoks Behqun EQ:n ja totesin, et nyt saa melkein kaikki mahdolliset säröt kaivettua esiin. En siis koita sanoa, et apina on huono, mut kandee eka kuunnella omin korvin, et häiritseekö se matalien taajuuksien leikkaaminen. Loppujen lopuks efektin pitäs kuitenki miellyttää itteään. Voin kuitenki suositella tota EQ vaihtoehtoo, koska säröjen erot on kuitenki viimekädessä siinä, et miten se saundi on equtettu siin purkissa. Päättelen ihan siitä, mitä oon noita säröjen kytkiksiä kattellu. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
Pirkka 09.02.2009 12:21:36 (muokattu 09.02.2009 12:21:48) | |
---|
Mulla on pedaalilaudassa myös SD-1. Rantasaunan kanssa tykkään, pikkukaappien kanssa en niin paljon. Hieno, laulava särö se on joka tapauksessa. Se syö jonkin verran alapäätä, mä käytän yleensä keikoilla kahta kanavaa, joista toisessa on puhdas ja toisessa särö. Mutta käytän mä sitä ihan muutenkin ilman mitään toista kanavaa. Mun mielestä se botnen häviäminen ei haittaa joka paikassa, koska se häviävä alue on niin alhaalla. Plekubassolla säröä käyttäessä mun mielestä sitä botnea tärkeämpi on se soundi kokonaisuudessan osana kitarapartiota. Ylipäätään mun mielestä ei kannata hakea bassoKitaralta ainakaan rock-musiikissa mitään 25Hz:ä. |
balzary 09.02.2009 12:23:11 | |
---|
Nämä on tietysti tapauskohtaisia juttuja, mutta millä asetuksilla Pirkka pidät tota pedaalia? |
ubik 09.02.2009 12:53:19 (muokattu 09.02.2009 12:54:17) | |
---|
Ashdownin drive plussaa näkee aika halvalla nykyään. Toi Bad Monkey on kyl noista parempi, en kyl suosittelus kitarasäröä basson kans muuteku överöinti tarkotukseen. kolmisen kitara purkkia ollu käytössä ja nimenomaa ollut ku ei ne oikei toimi. mikähän mahtaa olla budjetti? Ja jos 70s murinaa haetaan ni fuzz osastoa tai tube ODtä kannattaa mielummi katella ku distortionia ;P |
Pirkka 09.02.2009 13:04:59 | |
---|
Nämä on tietysti tapauskohtaisia juttuja, mutta millä asetuksilla Pirkka pidät tota pedaalia? Level täysillä, drivea hyvin, hyvin vähän. Tonea sitten tapauskohtaisesti. Ja mä ajan tuonne yleensä jo vähän boostattua signaalia. Mun mielestä säröt toimii paremmin kun niihin ajettavaa signaalia boostaa ensin. |
Trifon 09.02.2009 13:44:43 | |
---|
Kiitti vinkeistä. Kehotanpa kaveria tutustumaan Apinaan nyt vaikka aluksi. |
L.Ruoska 09.02.2009 18:41:35 (muokattu 09.02.2009 18:42:13) | |
---|
Mä komppaisin tota Bad Monkeyta. Edullinen ja ainakin omissa toimissani parhaiten toiminut bassosärö. Boss ODB-3 ja Digitech Bass Driver ei ainakaan toimineet niin hyvin kuin Apina. Eikä tarvii modata tai mitään sitä Bad Monkeytä, toimii ihan sellasenaan vallan erinomaisesti. Tässä ihan perus Bad Monkey soundi, ei vaadi oikeastaan mitään säätöä tai ruuvausta tai hakemista. Kaikki täysille ja leveliä sopivasti auki, plug and play. http://www.kemosabe.fi/badmonkey/badmonkey.mp3http://www.kemosabe.fi/badmonkey/badmonkey2.mp3Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :) |
UncleFester 09.02.2009 19:37:22 | |
---|
Ashdownin drive plussaa näkee aika halvalla nykyään. Itte ostin viikko sitten tuomosen Drive Plussan. Yhet treenit on takana ja kyllä sille heti paikka löytyi. Siinä saa säätää alapään säröä erikseen, mutta kyllä sekin silti syö vähän sitä alapäätä. Sitten saa valita vielä Balancen avulla että painottaako se enemmän sitä alapään vai yläpään särötystä, vaiko molempia tasapuolisesti. Tosi hyvä vehje tuomoseen vähän vintagetyyppiseen mietoon säröön, mutta tuosta ei mitään sirkkelikihinää saa ulos. Suosittelen ja hintakaan ei ole paha. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
ubik 10.02.2009 11:11:08 (muokattu 10.02.2009 11:12:09) | |
---|
itekki sillo ku särötintä hanki pidin ashdownia hyvännä vaihtoehtona mut kyl se sit kuiteki meni T.C Electronicsin vintage bass distortionii ku olivat poisto myynnissä. Harmi ettei niitä enää tehä on nimittäi parhaimpia/monipuolisimpia basso säröttimiä mitä oon käyttäny. Löytyy pehmeestä murinasta sirkkelöintii ja alapää ei häviä thanks to Blend ni ton näköne purnukka http://www.tcelectronic.com/VintageBassDistortion.asp |
Itsellä pyörähti kans toi Driver plussa, mutta luovuin koska ei loppupeleis ollu oikein käyttöä. Sopiva sellaseen pikku buustaukseen ja semmoseen rosoon, mutta siinä se sitten olikin. Kun vahvistimesta saa parempaa pikkumuroa, mutta hintasekseen hyvä ja hyvät säädöt siinä. Jotain pientä. |
UncleFester 10.02.2009 13:03:35 | |
---|
Itsellä pyörähti kans toi Driver plussa, mutta luovuin koska ei loppupeleis ollu oikein käyttöä. Sopiva sellaseen pikku buustaukseen ja semmoseen rosoon, mutta siinä se sitten olikin. Kun vahvistimesta saa parempaa pikkumuroa, mutta hintasekseen hyvä ja hyvät säädöt siinä. Mulla on sama juttu että vahvistimesta saa paremmat pikkumurot loppupeleissä. Nyt saa kuitenkin pidettyä vahvaria puhtaalla saundilla ja pistettyä halutessa sitä säröä peliin tuolla pedaalilla. Täytyy sanoa ettei ihan mielettömästi löyvy käyttöä vielä pedaalille, vaikka ihan hyvä kapistus onkin. Rock'n'roll ain't no riddle, man |