2randpo 09.02.2009 22:38:26 (muokattu 09.02.2009 22:39:04) | |
---|
Pienenä vinkkinä, jos saatte huonon yksilön. ÄLKÄÄ tehkö MITÄÄN korjaustoimenpiteitä kitaraan. Takuu raukeaa saman tien! Epäilemättä, normaaleja säätöjä saa tietysti tehdä. Mutta nuo nauhoituksesa olevat heitot, nehän kuuluvat takuun piikkiin. "If you want to be a master some day you must fine pleasure in creating without having a precise objective, without pursuing a rational goal." |
williebrown 09.02.2009 23:15:30 | |
---|
Hmm joo, sen verran yhdyn tähän että mulla tosiaan lähti ala-arvoisesti nauhoitettu classic player jaguar takaisin dv:lle jokunen aika sitten. Miten muuten sujui tuo palautusprosessi lähetykseen saakka? Vastattiinko putiikista palautusilmoitukseesi nopeasti toimintaohjeiden kanssa, ja hoitiko DV247 palautuksen kustannukset, vai jouduitko maksamaan paluurahdin omasta pussista? |
jra 09.02.2009 23:39:50 | |
---|
En viitsinyt lähettää takasin, annoin kyllä palautetta. Mutta eipä sieltä tullut minkäänlaista vastausta. Kitara oli kyllä halpa. Nauharempan ja mikrofonien vaihdon jälkeen kamppeesta sai toimivan. Mutta hintahan se nousee samoihin loppupeleissä suomesta ostetun kanssa. Paskaa tuli kouraan, mutta riskit tällaiseen sokko-ostoonhan aina on olemassa. Tämä oli ehkä ensimmäinen ja viimeinen ostos kyseisestä lafkasta. Hyvää tuuriakin voi varmasti olla, muttei minulla. Takaisinlähettäminen ja odottelu ei sopinut minun vartalolle. Itse tilasin ja sain syksyllä DV247:sta Skujun Classic Vibe -Telen, muuten oli priimayksilö, mutta D-kielen satulaura oli viilattu hieman liiaankin just. Isommalla reliefillä ei särissyt 1. nauhaa vasten, mutta omilla säädöillä kyllä. Reklamoin DV247:lle ja lupasivat vaihtaa kitaran, ja sanoivat että UPS hakee heidän laskuun. Koska kitara oli muuten niin hyvä, päätin täältä saaduilla ohjeilla täyttää satulauran ja viilata sen uudelleen sopivaksi. Tuossa tapauksessa ainakin DV247:n olisi toiminut asiakkaan kannalta hyvin. Nyt sitten jouduin perumaan tuolla pitkään sisällä olleen nupin tilauksen, kun ei alkanut tulla varastoon n. kahden kk odottelun jälkeen. Hieman oli myös nahkeaa ja satunnaista tällä kertaa posteihin vastaaminen. Eli hyviä ja keskinkertaisia kokemuksia ko. liikkeestä. Meni OT:ksi mutta, tämä liittyen lainattuun kirjoitukseen. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
2randpo 10.02.2009 00:26:58 (muokattu 10.02.2009 00:28:30) | |
---|
Itse tilasin ja sain syksyllä DV247:sta Skujun Classic Vibe -Telen, muuten oli priimayksilö, mutta D-kielen satulaura oli viilattu hieman liiaankin just. Isommalla reliefillä ei särissyt 1. nauhaa vasten, mutta omilla säädöillä kyllä. Ysisetillehän satula on yleensä "säädetty", ja selvästi pieleen viilattuna sekin tietysti kuuluu takuuseen, paitsi jos se katsotaan ominaisuudeksi (halvimmat ritsat). Budjettiluokan kitaroissa esim. puuttuvat häiriösuojaukset yleensä katsotaan ominaisuuksiksi. Mutta aina kannattaa neuvotella, ainakin itse olen saanut teetettyä pleksistä johtuvan ("ominaisuus")rätinän poiston takuukorjauksena. "If you want to be a master some day you must fine pleasure in creating without having a precise objective, without pursuing a rational goal." |
Ysisetillehän satula on yleensä "säädetty", ja selvästi pieleen viilattuna sekin tietysti kuuluu takuuseen, paitsi jos se katsotaan ominaisuudeksi (halvimmat ritsat). Kirjoitin vähän epäselvästi, eli d-kielen ura oli tuossa viilattu aavistuksen liian syväksi. Muuten oli satulakin hyvää työtä (jopa tusq) ja yllä kuvatulla korjauksella ja muiden urien pienellä viilauksella toimii .11-.52 -setillä ja pitää vireen. Jos olisi sattunut keskinkertaisempi yksilö ja/tai isompi vika, niin olisin tietysti oikopäätä käyttänyt tarjotun takuuvaihdon hyväksi. Pointti oli, että ainakin tuossa tapauksessa olisivat jopa noin halvan kitaran ja pienen vian takia suostuneet vaihtoon heidän kustannuksellaan. Tiedä miten sitten nyt DV247:lla takuujutut toimivat, syksyllä tuskin oli siellä päässä yhtä kiireistä kuin mitä on viimeiset pari kk ollut? - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
2randpo 10.02.2009 01:42:33 | |
---|
Kirjoitin vähän epäselvästi, eli d-kielen ura oli tuossa viilattu aavistuksen liian syväksi. Muuten oli satulakin hyvää työtä (jopa tusq) ja yllä kuvatulla korjauksella ja muiden urien pienellä viilauksella toimii .11-.52 -setillä ja pitää vireen. Jos olisi sattunut keskinkertaisempi yksilö ja/tai isompi vika, niin olisin tietysti oikopäätä käyttänyt tarjotun takuuvaihdon hyväksi. Pointti oli, että ainakin tuossa tapauksessa olisivat jopa noin halvan kitaran ja pienen vian takia suostuneet vaihtoon heidän kustannuksellaan. Tiedä miten sitten nyt DV247:lla takuujutut toimivat, syksyllä tuskin oli siellä päässä yhtä kiireistä kuin mitä on viimeiset pari kk ollut? Niinpä, olisi mielenkiintoista kuulla, miten on takuuhuolto tuolla toiminut. Ymmärsin oikeastaan pointtisi jo aiemmasta postauksesta, mutta halusin tuossa tarkentaa, että nauhatyön virheiden lisäksi ainakin tökeröimmät satulan virheet pitäisi mennä takuuseen. Ehkä tuo sinun juttusi oli vähän siinä ja siinä eli aika pieni vika kitaran hintaan nähden, ja silti olisivat korjanneet. "If you want to be a master some day you must fine pleasure in creating without having a precise objective, without pursuing a rational goal." |
mattim 10.02.2009 06:55:00 (muokattu 10.02.2009 06:56:11) | |
---|
Niinpä, olisi mielenkiintoista kuulla, miten on takuuhuolto tuolla toiminut. Ymmärsin oikeastaan pointtisi jo aiemmasta postauksesta, mutta halusin tuossa tarkentaa, että nauhatyön virheiden lisäksi ainakin tökeröimmät satulan virheet pitäisi mennä takuuseen. Ehkä tuo sinun juttusi oli vähän siinä ja siinä eli aika pieni vika kitaran hintaan nähden, ja silti olisivat korjanneet. Hyvin on takuut DV:llä toimineet. Viikon sisällä vikaraportista, eivät tyhmiä kyselleet, sain DV:ltä UPS:in palautustarrat/numeron, UPS nouti rikkoutuneen kamppeen kotoa. Uusi kampe oli kotosalla 2 viikon päästä. Tavara liikkui suuntaansa noin 5 pv. Matti |
fenderman 10.02.2009 12:03:30 | |
---|
Maksuhomma oli aika veikeä tapaus kaikkine varmistuksineen tuolla netissä. Pikkasen kylmäsi näpytellä, mutta summat minun tapauksessani oli onneksi pieniä. Mutta jos puhuttaisiin tuhansista, voisi jäädä tekemättä. Noo...toimitus oli nopea, reilu viikkohan siinä meni tilauksesta. Kitara tuli asiallisessa paketissa, ups:n toimittamana kotiovelle. Onneksi satuin olemaan kotosalla.....eivätpä paljon puhelimella ilmoittele tulostansa...ainakaan e-karjalassa. Ups:n seurantakoodilla pakettia oli mukava seurata netissä..sieltä se vain tuli. Joo, näissä kitarajutuissa olen kuullut useammalta suunnalta laatuongelmista. Edelleenkin olen epäilevällä kannalla...ottaisiko liike vastaan fenderin jäte-eriä? Keästyöläisten ja puolisokeiden harjoituskappaleita? Tosin remontin jälkeen väitän että lopputuloksesta tuli hyvä, ellei erittäin hyvä. Mutta, jos haluaa kokeilla onneaan ja tykkää värkkäillä ei ku tilaamaan. |
Stone 10.02.2009 13:06:25 | |
---|
Kiitosta tuosta ohjeesta! Muuten, kauanko kyseisellä liikkellä kesti toimittaa Classic player 60's stratocaster, jos aika alkaa siitä, kun lähetit tiedot yhtiöön nettisivuilta? 1,5 viikkoa kun kitara oli fyysisesti kädessäni..eli suht' nopeasti. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |