Aihe: Banjon kielet
1
blackmore81
07.03.2009 01:19:50
Hystameany: eli mikä on kielipoliittinen tilanne 6-kielisen banjon kanssa. Onko olemassa ko. banjolle tarkoitettuja kieliä vai onko yleensä tapana käyttää kitaran kielisatsia?

No tuommoinen kielisetti ainakin thomannilla näyttäis 6-kieliselle löytyvän:
http://www.thomann.de/fi/pyramid_banjo_6string.htm
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
fox
11.03.2009 03:01:41

Hystameany: Entä banjon mikityspuoli? Tallamikillä vai jotenkin muutoin?

Tallamikillä tarkoittanet jonkinsortin pietso-systeemiä? Banjo on vähän ongelmallinen tuossa suhteessa, tuppaa se pietso olemaan aika "onneton", koska ei oo siinä tallan jalan alla kuin se kalvo. Joten ihan perus-perus nauhapietsolla ei oikein tahdo saada hyvää jälkeä edes etuvahvistimella, täytyy pistää hieman enemmän rahaa laadukkaampiin mikkisysteemeihin... 70-80 -luvuilla pelattiin paljon Barcus-Berryn pikkuisella pietsomötikällä, Hot-Dot nimeltään, joka pistettiin sinne korkeempien kielten puolelle epoksilla kalvoon alapinnalle.
Mulle on nyt tulossa "testiin" tuolta kimppatilauspuolelta www.teslapickups.com -firmasta sellanen banjomikki joka kiinnittyy siihen rim-rod*iin eli tankoon mikä menee siellä "kehyksessä" tallalta kaulalle. Kommentoin sitten miltä vaikuttaa, jahka saan sen noudettua ja asennettua. Tosin mulla se tulee "oikeeseen" banjoon ;) mutta sama asia suurin piirtein.
Tokihan aina on tuo normi mikittäminen oivallinen vaihtoehto, jos pistää sitten esim. PA:n kautta. Tai käyttää jotain akustisille soittimille tarkoitettua pikku styrkkaa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
risto
11.03.2009 14:50:21

Valistakaa mua ja kertokaa minkälaiseen käyttötarkoitukseen banjoon - joka on aika kovaääninen itsessään - tarvitaan erillistä mikitystä?
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
mll
11.03.2009 20:54:22
risto: Valistakaa mua ja kertokaa minkälaiseen käyttötarkoitukseen banjoon - joka on aika kovaääninen itsessään - tarvitaan erillistä mikitystä?

Esim. jos soittaa festivaalilavalla bändissä, jossa on rumpusetti. Sisäinen mikki on on silloin tosi jees.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)