Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Parhaat Rock Laulajat
1 2 3 4
epi2
09.02.2009 20:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimi kertoo kaiken.
 
Omat suosikkini ovat Dave Grohl ja Kurt Cobain.
 
kimurantti1
09.02.2009 20:46:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettei tämä nyt mene täysin listaukseksi, niin mua on jo jonkin aikaa askarruttanut tapaus Glenn Hughes. Kiinnostaisi kuulla vähän enemmän laulamisesta tietävien mielipiteitä tästä tyypistä, kun sillä on nyt 57 lasissa, ja Purplet sun vastaavat lähtee veiläkin livenä alkuperäissävellajeista. Tai jos kuuntelee näitä paria uudempaa RHCP Chad Smithin kanssa tehtyä soololevyä ja funtsii kaverin ikää, ei voi kuin haukkoa henkeään.
 
Mikä siis on enemmän alasta tietävien mielipide Hughesista? Kai se jotain on laulutekniikasta oikein hiffannut, kun vielä tuon ikäisenäkin vetää samat jutut kun pari kolmekymmentä vuotta sitten? Coverdale on toinen saman ikäinen, ja ainakin 2000-luvun alussa Tampereen keikalla lähti vielä ihan komean kuuloisesti.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Jokapaikanapina
09.02.2009 20:50:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Aerosmithin Steven Tyler. Jätkä on pirun monipuolinen ja vanhat piisit menee vielä huippuhyvin yli 60-vuotiaanakin! Korkeelta ja kovaa ja vielä vähän korkeemmalta!
 
Icy-Sun
10.02.2009 21:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellä on mainittu kyllä kovia hemmoja. Coverdale on kyllä nykyään muuttunut livetilanteissa. Raspikurkku on tullut. On sitten jokaisen omassa päätännässä, että onko se hyvä vai huono juttu. Viime kesänä ei enää kaikista korkeimmat lähtenyt, mutta Hughes... Huh huh. Se ukko ei näytä latistuvan. Coverdalekin on kyllä yhä kovalla meiningillä mukana. Mikkiständi saa lentää vielä entiseen tapaansa. Tyler kiskoo taas kiljumisetkin yhä komeasti.
 
Mitähän sitä nyt itsellä tulisi mieleen... Robert Plant on kyllä mainio. Täällä rokkipuolella ei sitten saa kiinnittää liikaa huomiota siihen tekniikkaan ;) Muuten en alkaisi edes tähän ketjuun mukaan. Gary Mooren soundista tykkään etenkin vanhemmalla iällä. Kuuntelin äskön Bad for you babyn ja harvinaisen komealta kuulostaa.
Apricot
11.02.2009 22:35:48 (muokattu 11.02.2009 22:36:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tänne ilmesty ne samat Coverdalet, Diot, Mike Pattonit sun muut, kuten kymmenissä aikaisemmissakin listauksissa.
 
Mitä jos tällä kertaa etsittäisiin parhaita uusia rokkilaulajia? Sanotaan vaikka että sellaisia, joiden debyyttilevy joko artistina tai bändin kanssa on ilmestynyt 2000-luvulla, tai korkeintaan 1990-luvun puolivälin jälkeen. Ja mitä "rock" itse kullekin merkitsee - yksi määritelmä voisi olla se, että rockin erottaa esim. metallista sen vahva blues- ja seksuaalinen ulottuvuus. Jotkut rajat on oltava, että niistä voidaan poiketa jos on hyvät perustelut:)
 
Tässä nyt muutama esimerkki:
 
Rod Jackson - toinen Slashs Snakepit-levy, jonka jälkeen tyyppi katosi eetteristä.
Zakk Wylde - eka oma levy ja debyytti laulajana taisi tulla -94.
Royston Langdon - Spacehog-bändistä. "Oli ehdolla" Velvet Revolveriin.
Josh Todd - Buckcherry. Oli myös ehdolla VR:iin.
 
Eikä Dave Grohlkaan huono ole, joskaan ei erityisen erottuva nimenomaan laulusolistina. Olisi kyllä mahtavaa, jos löytyisi lisää hyviä 2000-luvun rokkilaulajia, joista en ole tietoinen.
 
kimurantti1
11.02.2009 22:42:47 (muokattu 11.02.2009 22:43:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rod Jackson - toinen Slashs Snakepit-levy, jonka jälkeen tyyppi katosi eetteristä.
 
Tämä on kyllä muuten, mutta mun kriteereihin huippulaulajasta kuuluu se, että se kuulostaa hyvältä myös livenä eikä vaan levyllä, jolle on voitu ottaa vaikka tuhat ottoa. Ainakaan YouTubesta löytyvät Snakepitin livepätkät ei hirveästi vakuuta.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Väinämöinen
12.02.2009 10:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä jos tällä kertaa etsittäisiin parhaita uusia rokkilaulajia? Sanotaan vaikka että sellaisia, joiden debyyttilevy joko artistina tai bändin kanssa on ilmestynyt 2000-luvulla, tai korkeintaan 1990-luvun puolivälin jälkeen. Ja mitä "rock" itse kullekin merkitsee - yksi määritelmä voisi olla se, että rockin erottaa esim. metallista sen vahva blues- ja seksuaalinen ulottuvuus. Jotkut rajat on oltava, että niistä voidaan poiketa jos on hyvät perustelut:)
 
Ei varmaan Suomessa tule monellekaan uutena tuttavuutena, mutta Volbeat ja laulajansa Michael Poulsen oli mulle kyllä erittäin piristävä löytö 2000-luvun meiningiksi. Bändin musiikissa yhdistyy 50/60-lukulainen rock'n roll ja metallisempikin ilmaisu, pääpaino tuolla rokkilinjalla. Laulussa kuuluu vahvat Elvis-maneerit, hyvällä tavalla.
 
Ja jos musiikki onkin liian heviä tähän tarkoitukseen, ainakin se lauletaan ehdottoman rockisti!
 
"Support music, not rumors." - Chuck Schuldiner
Caught In The Between Cause of Death Frozen Semen
epi2
28.02.2009 23:19:42 (muokattu 28.02.2009 23:24:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutustuin tuossa äsken Soundgardeniin, ja ei voi muuta sanoa, että kyllä Chris Cornelilla on hyvä ääni, eroottuu muista, mutta tosin sellainen ääni, että eivät varmasti kaikki pidä.
 
Metallin ja rockin rajahan on osittain melko häilyvä, joskus se menee melko lailla vaan sen mukaan, millainen imago bändillä on, varsinkin juuri hardrock ja heavy metal bändien välillä.
 
Icy-Sun: Robert Plant on kyllä mainio.
 
Ei millään pahalla, mutta ehkä yksi maailman kaikkeuden huonoimmista laulajista, minun mielestäni, mutta jokaisellahan on omat mielipiteet :)
 
Icy-Sun
03.03.2009 22:52:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei millään pahalla, mutta ehkä yksi maailman kaikkeuden huonoimmista laulajista, minun mielestäni, mutta jokaisellahan on omat mielipiteet :)
 
Totta tuo mielipideasia. Esim. itse en pidä monen rakastamaa Kurt Cobainia kovinkaan erikoisena tapauksena. Phil Lynott on toinen yliarvostettu mielestäni, joka tulee mieleen... Älkää nyt lyökö, tämän ketjun tarkoitus ei ollut morkata, joten eipä siitä sen enempää :)
Satu ja Tuija
05.03.2009 01:35:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun äiti ja TV2
 
badcompany
05.03.2009 10:06:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jeff scott soto/glenn hughes/david coverdale
 
tänä päivänä korvaan on pistänyt Kings of leonin laulajan persoonallinen ääni joka erottuu joukosta!!!.
 
laululintuinfluenssa
10.03.2009 10:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freddie Mercury. Paras.
 
I_Carbon
11.03.2009 20:33:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vähän laidasta laitaan muutama suht uusi rock-ääni, joista olen parin viime vuoden sisään itse ollut fiiliksissä: Myles Kennedy (Alter Bridge/Mayfield Four) ; M. Shadows (Avenged Sevenfold) ; Brent Smith (Shinedown) ; Cedric Bixler-Zavala (The Mars Volta).
 
Jaahas, pitänee tsekata toi Hughesin tuoreempi matsku...
 
-Tiiä toimiiko se...mutta voihan sitä kokkeilla!
Forwardnote
21.03.2009 00:51:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy yhtyä ylimpään, kyllä se Dave Grohl saa joka kerta ihon kananlihalle.
 
Jankku
03.04.2009 17:28:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovin jätkä nyt ja aina on tietysti Ronnie James. Ja näistä nykyajan rokki-kukoista diggailen Chris Cornellia.
 
Hell is where the heart is!
Metallikka
04.04.2009 23:33:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Dio on se joka saa kyyneliin - lisäksi kuulun niihin joiden mielestä Robert Plant osaa laulaa, ainakin rock-vaaraa löytyy mieheltä enemmän kuin monelta mahdollisesti teknisesti lahjakkaammalta.
 
Loput listalleni pääsevät menevätkin sitten R.I.P.-osastolle ja Luoteis-Yhdysvaltoihin: Kurt Cobain, Layne Staley ja Andrew Wood.
 
Chris Cornellilla on myös kova rock-ääni: Soundgardenin Louder Than Love on ollut viime aikoina kovassa kuuntelussa. Lisäksi on pakko pistää provona että diggailen myös miehen Timbaland-tuotantoa, oikeastaan enemmän kuin miehen aiempaa sooloilua. Audioslavenkin kohdalla suurin kannatus menee sille ihan ensimmäiselle plätylle, joka levyhyllystäkin ainoana ääniorjien suoltamuksista löytyy.
 
Mikä seuraavista on ruotsalainen grindcore-yhtye: a)Kengum b) Tikrum c) Nasum
maisukka
07.04.2009 13:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tykkäilen Janis Joplinista (vai onko se rokkia oikeastaan?) ja Melissa Etheridgestä. Jälkimmäinen on erittäin mahtava, pitkän uran kotimaassaan tehnyt singer-songwriter rokkari. Nainen ja kitara. Mun ehdoton idolini. tutustukaa ihmeessä.
 
Jyrken
09.04.2009 14:13:01 (muokattu 09.04.2009 14:14:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

laululintuinfluenssa: Freddie Mercury. Paras.
 
Tämä.
 
Ja sitten myös Robert Plant, W. Axl Rose, Paul Rodgers.
 
E: Suomalaisista mainittakoon Remu ja ehkä Michael Monroe.
 
And I don't worry about nothin' no 'Cause worrin's a waste of my... time
Veri
13.04.2009 01:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Robert Plant.
 
Erkki Lapanen
15.04.2009 15:50:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freddie Mercury oli kyllä yksi parhaista.. Teknisesti käsittämättömän taitava ja monipuolinen sekä laajan äänialan omaava laulaja(herkät falsetit/äänen ohennukset - rouheat rokkiäänet). Varsinkin livenä tulee hyvin esiin miehen laulutaito(esim. wembley: www.youtube.com/watch?v=hdGcX-s99Rg), puhumattakaan tuosta lavakarismasta ja stadionyleisön haltuunotosta:)
 
Toinen britti(britit yleensäkin tuntuvat olevan kaikki kovin taitavia laulajia) ja paras rock- ja melkeinpä mikä tahansa muukin laulaja on omasta mielestäni ehdottomasti Paul McCartney. Herkät balladit sujuu(mm. The long and winding road) mutta ennen kaikkea rajummat rokkilaulut ovat loistavan kuuloisia. mm Beatlesin "rooftop konsertissa" soittama I´ve got a feeling ja miehen soolotuotantoa Live and let die. Mccartneyn uskomatonta äänialaa demonstroi myös hyvin Beatlesklassikko Hey Jude.
 
Ja vielä nykypäivän laulajista sanottakoon erityisen mieleenpainuvan äänen omaava, The Kooks nimisen yhtyeen laulajana toimiva Luke Pritchard. Rocklaulajan tärkein ominaisuushan valtavan asenteen ja tulkinnan lisäksi on nimenomaan äänen omaperäisyys ja mieleenpainuvuus, ei niinkään loppuunhiottu tekniikka.
 
Ja sitten vielä sanottakoon että edellämainittu kolmikko on paitsi laulajina myös laulunkirjoittajina aivan omaa luokkaansa.
 
ugh
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «