![]() 30.01.2009 12:01:40 | |
---|---|
n1-2h päivässä yksin + rumputunnit (½H) + ja bänditreenit kerran viikossa n.2h. vaihtelee, yleensä niin usein kun kerkeää soittelemaan. | |
![]() 06.02.2009 00:06:59 | |
Tunnin tai kaksi päivässä yritän jaksaa. Sitten kun on bänditreenejä niin voi tulla muutamassa päivässä 6-8h täyteen. Tame wolves are nothing but dogs. | |
![]() 06.02.2009 01:08:15 | |
never and always. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- | |
![]() 06.02.2009 09:17:50 | |
Aloitin sellaisen säännöllisen harjottelun reilu viikko sitten, että käyn joka arkiaamu ennen töihin menoa puoli tuntia soittamassa. Klikin kanssa rudimentteja setille ja komppeja. Kehitys on ollut jotenkin niin hämmästyttävää. Tuntuu että oppi menee perille todella nopeasti. Ehkä olen löytänyt sen oman metodini. Tämä metodi sopii näin perheelliselle hyvin, koska oikein muuta aikaa ei ole, ellei menisi joka ilta myöhään, mutta silloin on väsynyt eikä pysty keskittymään. Lisäksi aamulla on paljon mukavampi herätä kun tietää että edessä on puoli tuntia setin ääressä ja sit vasta duuniin. :) Tämän lisäksi tulee kotona naputeltua padia muutaman kerran viikossa ja bänditreenit tietty. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 06.02.2009 12:07:18 | |
Aloitin sellaisen säännöllisen harjottelun reilu viikko sitten, että käyn joka arkiaamu ennen töihin menoa puoli tuntia soittamassa. Klikin kanssa rudimentteja setille ja komppeja. Kehitys on ollut jotenkin niin hämmästyttävää. Tuntuu että oppi menee perille todella nopeasti. Ehkä olen löytänyt sen oman metodini. Tämä metodi sopii näin perheelliselle hyvin, koska oikein muuta aikaa ei ole, ellei menisi joka ilta myöhään, mutta silloin on väsynyt eikä pysty keskittymään. Lisäksi aamulla on paljon mukavampi herätä kun tietää että edessä on puoli tuntia setin ääressä ja sit vasta duuniin. :) Tämän lisäksi tulee kotona naputeltua padia muutaman kerran viikossa ja bänditreenit tietty. Tätä voisin itsekkin kokeilla, koska rummut on makuuhuoneessa niin onnistuisi hyvinkin luontevasti. Suoraan sängystä pallille. :) | |
![]() 06.02.2009 14:38:20 | |
lähes joka päivä ainakin puolisen tuntia. | |
![]() 09.02.2009 09:39:07 | |
Rudimentteja treenailen mutta liian vähän. Nykyään soitan bändissä, jossa jokainen biisi on lapulla ja niitä treenailen setin kanssa ja sohvalla istuen. Kaikenkaikkiaan treenaaminen on jäänyt hyvin vähälle. Toisaalta nuo pitkät 3 -4 tunnin treenit 2-3 kertaa kuussa auttavat soittoon nekin. Treenaaminen yksin tahtoo ajautua samojen juttujen kelaamiseen. Tulee soitettua sitä mikä tuntuu mukavalle, eikä sitä mikä olisi viisasta. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. | |
![]() 09.02.2009 16:30:43 | |
lähes joka päivä ainakin puolisen tuntia. Sama. Ei ehdi enempää. Ja hikoilu ei ole kivaa. : (( "Itse ton avatarin nähdessäni skippaan ko. henkilön puheet automaagisesti. Parempi niin." | |
![]() 09.02.2009 17:33:06 | |
Aloitin sellaisen säännöllisen harjottelun reilu viikko sitten, että käyn joka arkiaamu ennen töihin menoa puoli tuntia soittamassa. Klikin kanssa rudimentteja setille ja komppeja. Kehitys on ollut jotenkin niin hämmästyttävää. Tuntuu että oppi menee perille todella nopeasti. Ehkä olen löytänyt sen oman metodini. Itsekin tätä joskus kokeilin, muttei sitten pidemmän päälle toiminut. Piti niin pirun aikasin herätä ja polkea pyörällä treenikselle ja sieltä kouluun. Mutta kunnioitettavaa, jos jaksat tuota pitkäänkin harrastaa. :) Ja säännöllinen treenihän tuottaa kyllä tulosta. | |
![]() 09.02.2009 17:44:46 | |
Sehän se onkin parasta, että herää aikaisiin ja menee koululle treenaamaan ;) "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael | |
![]() 09.02.2009 19:05:23 (muokattu 09.02.2009 19:06:26) | |
Tänään sain jopa hieman ajatuksen kanssa soitettua. Olen laiskistunut aivan helvetisti kyllä. Niskasta kiinni itseään ottaen prkl. Sehän se onkin parasta, että herää aikaisiin ja menee koululle treenaamaan ;) Tuo on kyllä jos jaksais. Joskus aniharvoin tuli tehtyä. Eräs lukiokaveri kyllä treenasi intensiivisesti, oli usein aamuseitsemältä koululla että kerkesi soittaa ennen kuin koulu alkaa. Se kannatti. Insinööripohjalta. *R.I.P Oksanen* | |
![]() 09.02.2009 19:20:36 (muokattu 09.02.2009 19:21:47) | |
never and always. -H- Hapatihoo..... Tänään löysin lattari medley C-kasetin+laput. Olipahan tai siis onpahan tekemistä taas saada nuo haltsattua. **kele. Afro Cuban, Cascara, Mambo bell pattern, Guanguango, Mozambigue, Songox2. Kasetilla setti+percussioversio ja versio ilman settiä perkkujen kera... Kyll veti poiijjaan kylmäks. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=50572131265 | |
![]() 10.02.2009 00:14:12 | |
Treenattua tulee aivan liian harvoin. Tällähetkellä n. 2-3h kerrallaan kahden viikon välein viikonloppuisin. Näin on treenit mennyt viime syksystä asti, kun tuli muutettua opiskelujen perässä Kuopioon ja setti jäi kotikuntaan. Tiukassa tahtoo Kuopiossa olla sopivat ja kohtuuhintaiset tilat yksin rumpujen soittamiseen. Pädiin tulee lähinnä rudimenttejä soitettua n. 2krt / vko, joka myös on liian vähän, mutta näillä mennään. | |
![]() 10.02.2009 01:03:25 | |
Sehän se onkin parasta, että herää aikaisiin ja menee koululle treenaamaan ;) Mun ryhtiliikkeelle on tehnyt tosi hyvää se että vien pojan aamulla päiväkotiin. Menen yleensä duuniin 13.30-16.00, joten jää kivasti aikaa päristellä. | |
![]() 09.04.2009 10:28:06 | |
Itsellä treenaaminen jäänyt vähemmälle vaimon ja perheen tultua kuvioihin. Aion kyllä ottaa tulevaisuudessa jonkun päivän viikosta treenaamiselle. 1 päivä menee bänditreeneille mut omassa tekniikassa ois kyllä hiomisen varaa. Ainahan opittavaa riittää. Ostin vasta Benny Grebin "rumpukieli" dvd. Sitä alkanut nyt hinkkaamaan padin kanssa lävitse. Huomasi taas kuinka surkee sitä on. Benny on saman ikäinen kun minä ja soittaa todella hyvin. Toisaalta mulla on soittotaitoa muistakin instrumenteista. Nekin vienyt aikaa rummuista. Olisin varmasti parempi jo en olis muihin instrumentteihin koskenut mutta toisaalta taas asia on hyvä. Osaa katsoa asioita muidenkin soittimien takaa. | |
![]() 09.04.2009 10:48:24 | |
Benny on saman ikäinen kun minä ja soittaa todella hyvin. Toisaalta mulla on soittotaitoa muistakin instrumenteista. Meinaatko, ettei Bennyllä ole? :) | |
![]() 09.04.2009 10:51:38 | |
soundofj: Itsellä treenaaminen jäänyt vähemmälle vaimon ja perheen tultua kuvioihin. Aion kyllä ottaa tulevaisuudessa jonkun päivän viikosta treenaamiselle. Samassa tilanteessa olevana neuvoisin ennemmin ottamaan vartin - puoli tuntia omaa aikaa useampana iltana viikossa. Jos sen aikaa pystyt keskittymään 100% siihen päditreeniin klikin kera, kehitys on jo huomattavaa. Näin ainakin itsellä. Jos menen treenikselle koko illaksi yksinään, en pysty mitenkään keskittymään olennaiseen vaan loppujen lopuksi menen sinne setin taakse soittelemaan niitä näitä. Kotona taas voi sulkeutua huoneeseen, laittaa kuulokkeet korville ja naputella pädiä, tuon hetken verran malttaa lapset ja vaimokin pysyä oven toisella puolella eikä tule hellasäröäkään siitä kuinka "joka ilta luuhataan jossain treenikämpällä". "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 09.04.2009 11:55:39 | |
DrmBug: Meinaatko, ettei Bennyllä ole? :) Käännät vielä veistä haavassa...=). Ihan varmasti osaa. Kaverihan laulaakin aika makeasti. Parempi ku myy rummut pois ja rupeaa sukkakauppiaaksi. | |
![]() 09.04.2009 11:59:09 | |
Niq: Samassa tilanteessa olevana neuvoisin ennemmin ottamaan vartin - puoli tuntia omaa aikaa useampana iltana viikossa. Jos sen aikaa pystyt keskittymään 100% siihen päditreeniin klikin kera, kehitys on jo huomattavaa. Näin ainakin itsellä. Jos menen treenikselle koko illaksi yksinään, en pysty mitenkään keskittymään olennaiseen vaan loppujen lopuksi menen sinne setin taakse soittelemaan niitä näitä. Kotona taas voi sulkeutua huoneeseen, laittaa kuulokkeet korville ja naputella pädiä, tuon hetken verran malttaa lapset ja vaimokin pysyä oven toisella puolella eikä tule hellasäröäkään siitä kuinka "joka ilta luuhataan jossain treenikämpällä". Hyvä idea! Paitsi että olis hyvä päästä hakkamaan ihan rumpuja. Pädi on hyvä reenausta varten mut soveltaahan ne pitää kumminkin rummuille. Mullakin matkaa reenikämpille sen verran ettei viittis ihan lyhyttä aikaa olla siellä. | |
![]() 09.04.2009 12:39:55 | |
Baby-Jane: Nämä joidenkin tekstit täällä alkaa ihan vituttamaan, miks helvetis asioista täytyy tehdä niin vaikeita ja niin perkeleen muodollisia? ....lässynlässyn.... Itte oon ainakin aina pärjänny hyvin soittimen kun soittimen kans, en tiedä nuoteista enkä musiikin teoriasta hevonvittuakaan, eikä se edes kiinnosta. Koskaan en ole tunneilla käynyt, enkä ole menossa, koska se on minusta ihan turhaa. En ole muuten minäkään tunneilla koskaan käynyt. Teoriaan olen tutustunut käytännön kautta, nuotteja osaan lukea haparoivasti, mutten todellakaan osaa nuoteista soittaa. Yleensäkin olen vastahankaan kaikkea teoreettisuutta kohtaan mitä musiikkiin tulee, koska se on ensisijaisesti luovaa toimintaa. Se, että 5-6 rummunsoittovuoden jälkeen oma ulosanti oli ihan hirveää ja parin vuoden jonkinmoisen vakavan treenaamisen (rudimenttejä, klikin kanssa timeä, tekniikkaa yms.) jälkeen se alkaa jo kuulostaa jo siltä miltä pitäisi, on aika vakava todiste siitä että kyllä siitä treenaamisesta on vaan hyötyä. Eli kun perusasiat on kunnossa, niin pystyy toteuttamaan sen vision mikä päässä on, siten että se kuulostaa siltä miltä pitääkin, tai jopa hyvältä. Ylimielinen letkautuksesi vaatii sinua julkaisemaan soittonäytettä useammalla soittimella, jotta voimme uskoa kuinka luonnonlahjakkuus olet. Muuten kannattaa mennä johonkin muualle paukuttelemaan henkseleitä ennenkuin uskottavuus menee ihan kokonaan. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)