wedevirtanen 09.02.2009 15:24:34 (muokattu 09.02.2009 16:22:57) | |
---|
Tänne hyviä ja loistavia kitarakappaleita, klassikkoja, ikivihreitä tai muuten vain hyviä kitarakappaleita teräskieliselle kitaralle sovitettuna. Ei kappaleiden säestyksiä, vaan ainoastaan soolokitarasovituksia. Tämän voisi laittaa pysyväksi ketjuksi? Peace and love brothers and sisters! |
wedevirtanen 09.02.2009 15:52:57 | |
---|
Aloitetaan ketju Bert Janschin versiosta kappaleesta Angie. Kappaleen voi kuulla myös Simon & Garfungelin Sound fo Silence levyllä sekä Davy Graham lienee levyttänyt sen ensimmäisenä? Itse pidän Bert Janschin versiota ehdottomasti näistä parhaana. Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=RqjUWJtH88c&feature=related Toinen Janschin kappale, jota itse olen soitellut on "The Firs Time I Ever Seen Your Face". http://www.youtube.com/watch?v=BX1smTey-gk Siis: Bert Jansch: Angie The Firs Time I Ever Seen Your Face Peace and love brothers and sisters! |
Suurin osa tällä palstalla varmaan tietää jo Tommy Emmanuelin ennestään, mutta pakkohan se on mainita. Hyviä kappaleita ovat mielestäni mm. Endless Road, Angelina, Bella Soave ja Saltwater (tämä taitaa olla Julian Lennonin biisi alun perin). Aika vaikeitahan nuo taitavat olla, esim. Saltwaterissa taitaa olla lähes pakko pitää barréa kakkosella samaan aikaan kun soittaa h:n seiskanauhalta. Kantare I 500 C |
Turder 09.02.2009 18:48:20 | |
---|
|
PappaSF 10.02.2009 18:26:07 | |
---|
Tänne hyviä ja loistavia kitarakappaleita, klassikkoja, ikivihreitä tai muuten vain hyviä kitarakappaleita teräskieliselle kitaralle sovitettuna. Ei kappaleiden säestyksiä, vaan ainoastaan soolokitarasovituksia. Tämän voisi laittaa pysyväksi ketjuksi? Jos Tommy Emmanuelin soittamista kappaleista tykkää niin linkissä alla löytyy ja ei kun opettelemaan. http://tommyemmanuel.wordpress.com/gitar-tabok/ Beatlesin/Lennonin kappaleista löytyy mm. Imagine, Yesterday, Eleanor Rigby ym. Simon and Garfunkel kappaleista mm. Bridge over trouble water, Sound of Silence, Boxer, mrs Robinson, El condor pasa, scarborought fair ym. Onhan noita kun googlettaa ja ettii netistä, paljon löytyy. |
wedevirtanen 20.02.2009 13:54:36 (muokattu 24.02.2009 21:23:57) | |
---|
Paljon löytyy, vaikkapa pilvin pimeinkin, mutta kertokaapa niistä parhaista! Olisi mukavaa löytää uutta hienoa akustista soitettavaa. Over the rainbow soi mukavasti akustisella teräskielisellä, ainakin sovitus, jota itse olen soitellut. Sovitus on muistaakseni Laurindo Almeida käsialaa. Kannattaa yrittää etsiä käsiinsä Laurindo Almeidan 'Contemporary Moods for Classical Guitar', jossa kyseinen kappalekin on sovitettuna. Kirjasta voin suositella hyvin soivina sovituksina ja muutenkin ajattomina klassikkoina kappaleita: Over The Rainbow Theme From Zorba The Greek The Green Leaves Of Summer. Alla kirjan kappalelista: The Shadow Of Your Smile The Bad And The Beautiful Laura Mam'selle Ebb Tide Deep Purple Mimi I'm Always Chasing Rainbows Softly As I Leave You Anastasia Somewhere My Love Blue Moon On Green Dolphin Street Hi Lili, Hi Lo Intermezzo Spring Is Here Stairway To The Stars The Boy Next Door Invitation Star Eyes Theme From Zorba The Greek Over The Rainbow The Green Leaves Of Summer ... Peace and love brothers and sisters! |