EP 09.02.2009 14:18:45 | |
---|
Sehän se ongelma on, että kun radiokanavia on niin perkeleesti, nykynuorisolle kehittyy yksipuolinen musiikkimaku. Nuorison vielä ymmärtää, mutta alan harrastaja/ ammattilainen niin.. :/ |
Kyllä muusikon/ laulajan pitäisi tuntea historiaa, tehdäkseen jotakin uutta. Mutta jos ei "omia juuriaan" tunne niin kertoo sekin jostakin.. Joo joo, mutta jos ei satu jotain Irwinin rallia tunteen, niin se ei kerro vielä mistään. Humppajyrä |
Tankero 09.02.2009 14:37:45 | |
---|
Pätkä tuli kuunneltua ja ei ole ainakaan minun mieleeni, eikä se ihan kohdallekaan osunu joka kerta. Makuasia, sano musti kun.. :) Jore Marjaranta oli paras laulaja tässä jaksossa ehdottomasti. Ei se satu kaikilla isommillakaan starboilla aina kohilleen. Ei se Eagleskaan ihan puhtailla vetele nykyään keikkojaan. Kyllä siellä on haitekkia auttamassa, jotta sattuu kohilleen. Humppajyrä |
KoskPaavo 09.02.2009 15:15:05 (muokattu 09.02.2009 15:15:39) | |
---|
Ei se satu kaikilla isommillakaan starboilla aina kohilleen. Ei se Eagleskaan ihan puhtailla vetele nykyään keikkojaan. Kyllä siellä on haitekkia auttamassa, jotta sattuu kohilleen. Hoh, jo vuonna 1995 Rollarit joutuivat palauttamaan ison osan Miamin keikan lipputuloista kun olivat play-/singbackinä vetäneet. Vaan saattoihan lopputulos olla parempikin noin. " Studiosus perpetuus" |
Tankero 09.02.2009 15:32:59 | |
---|
Hoh, jo vuonna 1995 Rollarit joutuivat palauttamaan ison osan Miamin keikan lipputuloista kun olivat play-/singbackinä vetäneet. Vaan saattoihan lopputulos olla parempikin noin. Varmaan olikin Rollareitten kohdalla. Englannin Souvarit. Humppajyrä |
Tami 09.02.2009 15:34:30 | |
---|
Nuorison vielä ymmärtää, mutta alan harrastaja/ ammattilainen niin.. :/ Jep, mutta toisaalta jos biisi menee ohi oman genren Huhhuh!!... Aika mittava määrä pitäisi " harrastajan/ammattilaisen" biisejä tietää jos tuntee oman tyylisuuntansa historian lisäksi myös kaikkien muiden musiikkityylien historia. Harva tanssiesa on perillä Rapin juurista..... niin no ei rappi oikein musiikkia olekkaan.. mutta vaikkapa klassisen musiikin (Peethooffenien + kumppaneiden) alkutuotannosta sieltä 1800-luvulta lähtien..... tai vaikka edes sieltä Irwinin ajoista (1600-luku?)... Valtava tarjonta tarkoittaa oman genren tuntemista ja muista sitten vain pintavilkaisua. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Tankero 09.02.2009 15:36:52 (muokattu 09.02.2009 15:37:04) | |
---|
Jep, mutta toisaalta jos biisi menee ohi oman genren Huhhuh!!... Aika mittava määrä pitäisi " harrastajan/ammattilaisen" biisejä tietää jos tuntee oman tyylisuuntansa historian lisäksi myös kaikkien muiden musiikkityylien historia. Harva tanssiesa on perillä Rapin juurista..... niin no ei rappi oikein musiikkia olekkaan.. mutta vaikkapa klassisen musiikin (Peethooffenien + kumppaneiden) alkutuotannosta sieltä 1800-luvulta lähtien..... tai vaikka edes sieltä Irwinin ajoista (1600-luku?)... Valtava tarjonta tarkoittaa oman genren tuntemista ja muista sitten vain pintavilkaisua. Näinkin Humppajyrä |
KoskPaavo 09.02.2009 15:48:41 | |
---|
"tai vaikka edes sieltä Irwinin ajoista (1600-luku?)... " Tää pisti hymyilyttämään. Kyllähän siinäkin ohjelmassa valitaan niitten kilpailijoitten mukaan genret, ei kukaan kaikkea voi tietää. Mulla on muutama tuttava jotka vaihtaa kanavan heti kun näkee ne kilpailijat, tietävät mitä odottaa. " Studiosus perpetuus" |
ville viaton 09.02.2009 18:57:50 | |
---|
Sehän se ongelma on, että kun radiokanavia on niin perkeleesti, nykynuorisolle kehittyy yksipuolinen musiikkimaku. En ole nuorisoa, ihan vanha patu jo, mutta Irwin ei ole oikein ikinä kolahtanut enkä tapaa istuskella Iskelmä-radion ääressä. Sitten on vielä vähän tuota hurrin vikaa. Ja jazzdiggarin. "Ei tippa tapa" on tuttu ja "Rentun Ruusu" plus pari muuta mutta tuota en tunne. Ei saa tappaa!! Kyllä mun mielestä life-musa on parasta. |
Heikki L. 09.02.2009 19:04:33 | |
---|
HOHO! No - ihan Suomalaisen kevyen musiikin historiankin kannalta Las Palmas ja Vielä yhdet pitäis tietää, mutta ehkä levytysvuosi 1972 kertoo jo paljon, miks ei nuoriso näitä tunne. Sinänsä enemmänkin kyllä viittasin siihen melkoiseen maailmanhittiin, jota kukaan ei tuntenu. Ai se Fast Shown tunnari? Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
clave 09.02.2009 21:07:01 | |
---|
Varmaan olikin Rollareitten kohdalla. Englannin Souvarit. HOHOHO...pahan pistit |
Tankero 09.02.2009 21:18:28 | |
---|
HOHOHO...pahan pistit Aika pahasti on samaa vikaa. Humppajyrä |
Epämuusikko 10.02.2009 14:41:45 | |
---|
Kyllä muusikon/ laulajan pitäisi tuntea historiaa, tehdäkseen jotakin uutta. Mutta jos ei "omia juuriaan" tunne niin kertoo sekin jostakin.. Menepä Jukkis Uotilalle sanomaan sen "suomalais-ugrilaisista musiikillisista juurista". MITENNII EI LÄHE NUPPENDAALI, OOKKONÄÄ JOKU HOMO HÄ? Juuret on siellä mistä ne halutaan ottaa. Insinööripohjalta. *R.I.P Oksanen* |
EP 10.02.2009 14:55:10 (muokattu 10.02.2009 15:53:02) | |
---|
Menepä Jukkis Uotilalle sanomaan sen "suomalais-ugrilaisista musiikillisista juurista". MITENNII EI LÄHE NUPPENDAALI, OOKKONÄÄ JOKU HOMO HÄ? .. Niimpä, jos suunta on ulkomaille, muualle kuin kotimaahan ja genre on aivan jotakin muuta kun tanssimusiikki ja iskelmä niin pitää paikkansa. |
KoskPaavo 10.02.2009 15:27:29 | |
---|
Menepä Jukkis Uotilalle sanomaan sen "suomalais-ugrilaisista musiikillisista juurista". MITENNII EI LÄHE NUPPENDAALI, OOKKONÄÄ JOKU HOMO HÄ? Juuret on siellä mistä ne halutaan ottaa. Kyllä ne juuret on siellä missä synnytään.ei niitä "oteta". Vaikutteita voi hakea vaikka kuusta. " Studiosus perpetuus" |
Jäärä 10.02.2009 15:37:32 | |
---|
Tässähän suorastaan masentuu, kun tonkii omaa musiikillista historiaansa, esikuviaan ja muita vaikutteita, niin sieltä kaiken takaa paljastuu IRWIN! Eikä siinä ole mitään vastaansanomista, näköjään. Köyhäksi olet syntynyt ja köyhäksi myös jäät, Irwinistä sinä olet tullut ja Irwiniksi sinun on jälleen tuleman. Saatanan saatana! Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Tankero 10.02.2009 16:02:08 | |
---|
Kyllä ne juuret on siellä missä synnytään.ei niitä "oteta". Vaikutteita voi hakea vaikka kuusta. Rohkenenpa olla tuosta eri mieltä. Humppajyrä |
KoskPaavo 10.02.2009 16:29:12 | |
---|
Rohkenenpa olla tuosta eri mieltä. Joo, eihän tuo kuu vielä ole kaikkien saavutettavissa. " Studiosus perpetuus" |
Epämuusikko 10.02.2009 21:55:07 (muokattu 10.02.2009 22:04:16) | |
---|
Rohkenenpa olla tuosta eri mieltä. Sama täällä. Vaikka olen syntyjäni raumalainen, niin ei taitu murre eivätkä merimieslaulut ole aktiivisesti soittolistalla (vaikkakin Rauman Merimieskuoron LP oli ensimmäisiä ja suorastaan järisyttäviä musiikillisia kokemuksia Mörri-Möykyn, Spike Jonesin ja Sleepersin ohella. Ulos mailmahan vie meidän jäljedön die, Kaipaan mä niin Buenos Airesiin, jne...). Eikä yön henkilöilläkään ole automaattisesti rytmi veressä, se on nähty ja läheltä! Jälleen korostettakoon, että mulla ei ole sinänsä mitään asiaa tälle palstalle, olen ottanut vaan viime aikoina asiakseni vittuilla ja täysiä. Insinööripohjalta. *R.I.P Oksanen* |
Tankero 10.02.2009 22:53:08 | |
---|
Sama täällä. Vaikka olen syntyjäni raumalainen, niin ei taitu murre eivätkä merimieslaulut ole aktiivisesti soittolistalla (vaikkakin Rauman Merimieskuoron LP oli ensimmäisiä ja suorastaan järisyttäviä musiikillisia kokemuksia Mörri-Möykyn, Spike Jonesin ja Sleepersin ohella. Ulos mailmahan vie meidän jäljedön die, Kaipaan mä niin Buenos Airesiin, jne...). Eikä yön henkilöilläkään ole automaattisesti rytmi veressä, se on nähty ja läheltä! Jälleen korostettakoon, että mulla ei ole sinänsä mitään asiaa tälle palstalle, olen ottanut vaan viime aikoina asiakseni vittuilla ja täysiä. Syntyjäs raumalainen! Pikku-E, tämä selittääkin monia asioita. Humppajyrä |