Aihe: Warwick Streamer Pro M
1
L.Ruoska
08.02.2009 12:04:40

Terve taas.

Testailin tuossa viikko sitten Tukholmassa Warwickin bassoa (Streamer Pro M) joka sopi todella nasevasti käteen. Yleensä niissä on ollu mulle vähän semmonen pölkky tatsi kun mahd kapeaa kaulaa olen haeskellut, mutta jostain syystä tämä oli aivan upean tuntuinen ja jäin miettimään että olenkohan sittenkin tulevaisuudessa Warwickin omistaja :)

Basso ei ole tämä mutta otelauta ja kaula olivat samaa matskua:
http://www.chuckamuck.com/guitars/streamer/pages/DSCF0005.htm

Mikä on siis tuo tumma puu jossa on aika vaaleita raitoja? Aluksi luulin että tässä Tukholman Warwickissa oli vaan kaulaan lyöty nauhat mutta kun oikein tarkastelin niin huomasin että kaula ja otelauta olivatkin erilliset, vaikka samasta puusta. Todella siististi tehty, en olisi ikinä huomannut että ne on eri kappaleesta mutta ihan satulan reunassa oli pienenpieni rako juuri sinnä sauman kohdalla.

Onko tuo joku ihan standardi Warwickin kaula mikä noissa Streamer Pro M-bassoissa on vai jotenkin kapeampi tjsp? Diggailin rutkasti tuosta tuntumasta tässä yksilössä, olen aina tykkäillyt W-bassojen ulkonäöstä mutta kaulat on usein olleet epämieluisia. Jos ostan vaikkapa netistä käytettynä kokeilematta toisen Streamer Pro M:n samalla puulla niin onko se todnäk saman tuntuinen?

Kiitti :)
Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :)
kauhu-köös
08.02.2009 12:53:53 (muokattu 08.02.2009 12:54:56)
Wengeä, eli samaa jota käytetään nykyään myös otelaudoissa vieläkin.
Pre 98 warwickien kaulat myös tota matskua niinkuin luultavasti myös tossa.
Joidenkin mielestä paremman tuntusta ja kuulosta kaulapuuta kuin nykyään käytetty ovangol.
Mulla myös oman basson kaula tota, on kiva.
Edit: Noissa pre 98 bassoissa myös erilainen kaulaprofiili( C ), ehkä snadisti ohuempi myöski.
L.Ruoska
08.02.2009 21:21:48

Kiitti! Varsinkin tässä (http://www.chuckamuck.com/guitars/streamer/pages/DSCF0020.htm) näkyy hyvin toi "outo" puu, ihmeelliset noi puun syyt ja pinta kun saa sen näyttämään ihan kuin siinä olisi vaaleita raitoja.

Tapahtuiko Warwickilla jotain erityistä vuonna '98, vaihtuiko firman omistaja tai jotain muuta? Voinko olettaa että lähestulkoon kaikki pre-98 W-bassot sopii mun käpälään paremmin kuin nykyiset?
Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :)
mr.bungle
08.02.2009 21:35:07 (muokattu 08.02.2009 21:36:44)

Moro,

mulla on Streamer Pro M, ja kyllä se on ergonomialtaan jotakuinkin paras Warwick mitä mulla on ollu (Streamer Stage II 5, Streamer LX 5, Thumb BO, Corvette STD). Kuitenkin oon lukenu että Warwickin peruspulttikaulat olis keskenään vaihtokelpoisia, eli en luulis että niissä hirveitä eroja on. Noihin muihin 4-kielisiin Warwickeihin verrattuna toi Streamerin body ainakin tuntuis istuvan parempaan asemaan, se voi vaikuttaa tuntumaan.

toi mun Streamer oli vielä viime viikolla myynnissä torilla, mut otin sen pois kun huomasin treeneissä että sain sillä kaulalla soitettua ihanmitävaan. Hehkutin sitä joskus tiistaina tossa "päättymättömässä" keskusteluketjussakin.

Pistetään ny keskustelun ratoks kuviakin: http://www.rinki.net/pekka/streamer/
bassolla hanuriin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)