Aihe: Vuosi ilman televisiota
1 2 3
juuso a
06.02.2009 14:45:16

Mulla näkyi vähän aikaa kaapelin kautta töllö edellisessä kämpässä. Siitä ei taida ihan vuotta olla kun kaapeliverkossa lopetettiin lähetys.. Viime syyskuussa muuton yhteydessä annoin töllön porukoille.
Wake up!
BMF
06.02.2009 15:10:03
TV:stä en luovu, ellen sitten lähde maailmaa katselemaan ja myyn kaiken omaisuuden. Mutta se on aika epätodennäköistä...

TV:tä tosiaan tulee katseltua aika vähän. Mitä nyt paria sarjaa ja todella harvoin leffoja, paitsi Teemalta. Mainoskanavat on muutenkin yks hailee mulle, pelkkää paskaa ja uusintoja tulee.

Suurin syy kuitenkin television olemassaoloon on leffat. Niitä en suostu katsomaan tietokoneelta, joku roti sentäs täytyy olla. Toinen on sitten pelit.

Kyllä minäkin leffani yleensä TV:n kautta katon muttei mulla boxia ole, käsitin että tässä puhutaan nytten noitten lähetysten puuttumisesta eikä suinkaan itse mööpelistä. :)
"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
Czar
08.02.2009 03:15:16

Telkkarittomana olen ollut kohta vissiin viitisen vuotta. Vaihdoin oman töllöni kaiuttimiin ja vinyylisoittimeen, enkä ole valintaani katunut.

Ne harvat "must see" -dokkarit käyn katsomassa kavereitten luona, ja liikkuvaa kuvaa nyt netissä tulee seurattua ihan tarpeeksi. En katso, että internörttääminen jotenkin olisi korvannut ajan, jota en vietä television äärellä. Eihän tämä minun nettini edes tunnu toimivan aina, enkä mitään vierotusoireita saa vaikka en sähköpostia tahi M.nettiä pääsekään päivittäin tsekkaamaan.

Kyllä meikäläisellä on tässä opiskelua, elukoita, kasveja, sosiaalista elämää, luovaa hommaa, järjestötoimintaa, lukemista ja kodinhoitoa sen verran, etten oikeastaan edes keksi, mihin väliin sen telkkarin seuraamisen sijoittaisin. Ja on mulla sentäs kourallinen DVD-levyjä joita katsella tietokoneen ruudulta jos sellainen krapula puskee päälle ettei muuhun pysty.
If the future isn't bright at least it's colorful
Teijo K.
08.02.2009 12:33:28

Ihan tarkkaan en muista mut noin vuodet 92-97 olin ilman töllöä. Nykyään tulee seurattua dokumetteja, musaohjelmia, uutisia, harvoja sarjoja ja satunnaisia elokuvia. TV on kyl toisaalta liikaa päällä ja ihan turhaa.

Mie olin ilman televisiota noin 92-2000 välisen ajan. Enpä juuri sitä kaivannutkaan. Vaikka ei ollut internettiä edes silloin. Treenailin kovasti soittamista ja muuta sellaista hömppää. Avovaimolla kuitenkin telkkari on ja sen takia sellainen nyt tuossa on ollut, ja kyllähän sitä jotain dokkareita tulee katseltua ja sellaista. Jos tänään häviäisi telkkari en silti jäisi kaipaamaan.

Niin, luvat on maksettu.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
lindo
08.02.2009 18:08:16
On mulla TV-vastaanotin, jolla en tosin ole vastaanottanut ainuttakaan TV-ohjelmaa,

Meilläkin oli TV-vastaanotin, mutta kun analogiset loppuivat, tuli siitä monitori. Ei vastaanota enää mitään.
Suomen TV tarjontaa ei ole kyllä tullut yhtään ikävä. Muutamat kerrat kun olen jossain suerannut tuota TV lähetystä niin on tullut sellanen fiilis että katos, täällä jatkuu tää sama meininki: uusintoja uusintojen perään, ja sitten näitä todella säälittäviä MTV3 mainoksia jossa jotain 10 vuotta vanhaa elokuvaa mainostetaan niin kuin se olisi joku uusi ja mahtava. ... ai niin ja ah niin ihanat "reality" showt.

Niin, ja kauheesti mainostettiin että kuvanlaatu paranee. Olen ikävä kyllä saanut todistaa kun välillä kuva on kuin katsoisi huonoa GIF kuvaa jossa värien feidaukset menee sillee porrasmaisesti.

Häpeäisivät edes.
Rok rok
juuso a
08.02.2009 18:32:45

Niin, ja kauheesti mainostettiin että kuvanlaatu paranee. Olen ikävä kyllä saanut todistaa kun välillä kuva on kuin katsoisi huonoa GIF kuvaa jossa värien feidaukset menee sillee porrasmaisesti.

Häpeäisivät edes.

Niin eikä edes 5.1 ääniä noissa digilähetyksissä. Nyt vasta YLE:llä ovat vissiin moista toteuttamassa. Mitä tuolla porukoiden luona oon nauhoitellut tallentavalla niin tulin siihen tulokseen, ettei kannata edes nauhoittaa parhaimmalla mahdollisella laadulla. Semmosta mosaiikkia että huhu.
Wake up!
Epämuusikko
08.02.2009 19:09:57
Telkkari on, digiboksia ei. Enkä kaipaakaan. Mitä nyt tänään tulis se moontv-dokkari.
Insinööripohjalta. *R.I.P Oksanen*
Bongowing
08.02.2009 19:15:45
Mitä nyt tänään tulis se moontv-dokkari.

Eiköhän tuo areenastakin näy.
There is no ought from is.
juuso a
09.02.2009 11:56:08

Siellä on nyt MoonTV-doku:
http://areena.yle.fi/toista?id=1833124

Se tekee gutaa!
Wake up!
aleksi
10.02.2009 12:01:23
Telkku hajosi noin 3-4 kuukautta sitten, eikä ole liiemmin ollut ikävä, vaikkakin vieläkin säästän NYT-liitteen säntillisesti ja huomaan satunnaisesti vilkulevani telkku.comia - mitä lie vieroitusoireita.

Yle areenasta olen katsellut lauantain ravilähetykset, en paljon muuta, joten en näe mitään syytä sijoittaa uuteen laitteeseen. DVD-soitin, kotiteatteri ja sopivan kokoinen tietokoneennäyttö riittävät.

Jalkapalloa toki on ikävä, mutta se vaatisi sen television lisäksi myös Canal+:n. Peli pari kuukaudessa lähipubissa tulee vielä halvemmaksi, joten niillä mennään.
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you want, as long as it's good and has passion."
NHR
10.02.2009 12:29:35

huomaan satunnaisesti vilkulevani telkku.comia

Heh, huomasin kans just, että mullakin löytyy vielä toi telkku.com tän selaimen kirjanmerkeistä. Vois varmaan jo poistaa senki, kunnennoo vuoteen tainnu vilkastakkaan...
"Division on your fingers is painful!" - Penn Jillette
blackmore81
03.03.2009 22:26:34 (muokattu 03.03.2009 22:28:52)
Puoli vuotta olin ilman telkkua, kun toosa meni rikki. Kyllähän sitä ilmankin pärjää, mutta olihan se aluksi outoa olla ilman. Vaikkei sieltä mitään katsomisen arvoista tulisikaan, niin kuitenkin se tuolla taustalla päällä on. Dokkareita ja muita asiaohjelmia tulee lähinnä katseltua sekä urheilua.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)