Aihe: muovipäiset vai puupäiset kapulat
1 2 3 4
fish-eye
06.02.2009 22:08:33
Minua henkilökohtaisesti ärsyttää, vaikkei ketään kiinnostaisikaan, niin nylon-tipeistä jäävä jälki pelteihin.
Ainakin Portnoyn kepeistä jää pelteihin ikävät jäljet. Muuten kapulat ovat lähes täydelliset.

Jos jälkiä ei jäisi, käyttäisin aivan varmasti nylon-päisiä keppejä. Puutipit kun halkeavat niin nopeasti, vaikka myös Taman keppejä käytän.
sahkuifk
06.02.2009 22:16:15
Minua henkilökohtaisesti ärsyttää, vaikkei ketään kiinnostaisikaan, niin nylon-tipeistä jäävä jälki pelteihin.
Ainakin Portnoyn kepeistä jää pelteihin ikävät jäljet. Muuten kapulat ovat lähes täydelliset.

Jos jälkiä ei jäisi, käyttäisin aivan varmasti nylon-päisiä keppejä. Puutipit kun halkeavat niin nopeasti, vaikka myös Taman keppejä käytän.

Voi Jeesus, on sulla syyt. Mutta toisaalta, emäntä on valintoja.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
Epämuusikko
06.02.2009 23:14:46

Peltien säilyvyys on sangen hyvä syy. Tärkein syy siihen, miksi ihmisten ei tulisi ostaa kokonylon-kapuloita ever.
R.I.P Oksanen
fish-eye
07.02.2009 00:55:36

Siistiä, kun Jeesus on isolla. Mutta, miksi syy on sinusta huono?
Kailis
07.02.2009 05:10:30 (muokattu 07.02.2009 05:15:07)

Mä en usko että nylontipeistä jää jälkiä peltiin. Tai siis mitä enemmän kuin puukepeistä? Ikäänkuin nylontipeistä jäis jokin...mitä vittua?

Peltien säilyvyys on sangen hyvä syy.

No onko sulla esimerkkejä? Edes omakohtaisia...

kokonylon-kapuloita

Ai nih, hah hah.
markkuliini
07.02.2009 05:37:51

Mä en voi sietää sitä pingin määrän lisäystä mitä nylontippi tuo symbaalisoundiin. Aika erikoinen perustelu, että "en tykännyt, mutta kyllä siihen tottuu".
Vähän niin kun ei kävis suihkussa koska omaan hajuu lopulta tottuu vaikka alussa vähän yököttääkin. XD
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Kailis
07.02.2009 06:24:50

Mä en voi sietää sitä pingin määrän lisäystä mitä nylontippi tuo symbaalisoundiin. Aika erikoinen perustelu, että "en tykännyt, mutta kyllä siihen tottuu".
Vähän niin kun ei kävis suihkussa koska omaan hajuu lopulta tottuu vaikka alussa vähän yököttääkin. XD

Hi-Fi rumpali =D
Roberto
07.02.2009 10:55:43

Jos nylontipin yläpään pläikäys ei häiritse, on soittaja joko a) kuuro tai b) kuuro. 99% peltilöistä on jo muutenkin liian kirkkaita, siihen vielä nylonin kilkatus päälle niin Tico Torres-emulaatio on valmis. Hyisaatana.
markkuliini
07.02.2009 12:54:14

Hi-Fi rumpali =D

Se suihkutta oleva rumpali on tietty sit Fy-Fy-rumpali...
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
kimizu
07.02.2009 13:12:07
Jep. Kokeile kuitenkin Taman Japanese Oak -kapuloita, jos mieli tekee puisilla vedellä. Niissä kestävät tipit aikas pitkään, kovaa tammea kun ovat. Tietysti sortuvat nekin elon tiellä ennen pitkää rankoissa ridekompeissa.

On niitäkin tammikapuloitakin joskus ollut, en tykkää yhtään. Mun käteen ei vain sovi, se tammi on niin kovaa että kädet on hellänä aika nopeasti. Kaikki iskun voima tulee takaisin käteen kapulaa pitkin, vähän sama kuin joissain hiilikuituisissa kapuloissa (luoja paratkoon!) Niitäkin on tullut uran varrella testattua, kuten myös Eastonin alumiinikeppejä. Kaikkea sitä pitääkin ihmisen sortua kokeilemaan...Mielummin rikon kuitenkin niitä kapuloita kuin käteni tai peltini.

Ehkä mukavimmat kapulat ovat olleet vaahteraiset kepit, kevyet kädesä ja voi ottaa hieman paksumpana. Niissä vain kestävyys on aivan onneton, pahimmillaan toisella virveliskulla keppi poikki :) Hissutteluhommiin silti hyvät. Tuo Balbexin käyttämä valkopyökki tuntuu hyvältä kompromissilta vaahteran ja hikkorin väliltä. sopivasti kestävyyttä, joustavuutta ja keveytta samassa paketissa.

Ja nylontipin soundiin tosiaan tottuu, ainakin minä olen tottunut. Mutta vain kovemmassa mekkalassa niitä tulee käytettyä, hiljempaa soittaessa käytän minäkin yleensä "puupäitä".
En nyt ala tätä mieltymystäni sen enempää puolustelemaan, toiset tykkää toiset ei. Niinkuin kaikissa asioissa, suotakoon se meille kaikille.

Vielä tuosta jälkien jättämisestä pelteihin, ainoat kapulat mista oikeasti on jäänyt jälkiä pelteihin, ovat olleet ne kammottavat hiilikuituiset hirvitykset. Se matsku on niin kovaa että tuntuu kuin löisi vasaralla alasimeen. Käsi valittaa, korvat kärsii ja symbaali itkee...
Timing stinks but cheerfully winks...
Ruutikallo
07.02.2009 13:22:04 (muokattu 07.02.2009 13:25:46)
Nylonpäiden soundia en voi sietää.

Annan myös ääneni tälle.
Eikä oikeen sovi tohon symbaaliarsenaaliin jota käytän. Esim. Trditional 22" Light Ride=
Miellytttävän tumma/ppahmeä, mutta kun nailonilla tikuttaa niin johan kuulostaa perseelle.

Samoin komppailen Trad. 17" & 18" Extra Thinejä(siis en keässäysmässönä) vaan, kuten Rideäkin.

Täältätähän, eipässittenkään,, nailonit jääköön Jonnalle ja Erinille.

Puupäät mulle.

-H-

E. Eikä oo puutipit mulla hajoillu. Pääasiassa Vic Firth 5A, 5AN
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
Veksi
08.02.2009 00:40:22 (muokattu 08.02.2009 00:41:37)
Mulla on ollut parikymmentä vuotta sellaiset mustat muovikapulat, jotka ovat ontot,
olen todennut , että ne sopii soitettavaksi kirkkaiden kalvojen kanssa, jolloin on soundi kohdallaan, pelti saundi on myös paikallaan, jättävät hieman jälkiä kalvoihin!!
Epämuusikko
08.02.2009 10:43:49 (muokattu 08.02.2009 20:18:21)
Mulla on ollut parikymmentä vuotta sellaiset mustat muovikapulat, jotka ovat ontot,
olen todennut , että ne sopii soitettavaksi kirkkaiden kalvojen kanssa, jolloin on soundi kohdallaan, pelti saundi on myös paikallaan, jättävät hieman jälkiä kalvoihin!!

+ nuo Meinlin Classicsisi ovat vissiin kans aika kilinää. Onhan se jos tykkää...

No onko sulla esimerkkejä? Edes omakohtaisia...

En ymmärrä kysymystä.
Insinööripohjalta. *R.I.P Oksanen*
sahkuifk
08.02.2009 18:20:04
Siistiä, kun Jeesus on isolla. Mutta, miksi syy on sinusta huono?

Mulle ulkonäkö näyttelee aika pientä roolia rummun soitossa. Aika sama miltä vehje näyttää kunhan se soundaa hyvälle, ulkomusiikilliset seikat tulee sitten myöhemmin jos niille tarvetta on.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
hollmi-5
08.02.2009 18:24:15
Aika sama miltä vehje näyttää kunhan se soundaa hyvälle, ulkomusiikilliset seikat tulee sitten myöhemmin jos niille tarvetta on.

Ehjät ja huolletut laitteet näyttävät hyvältä. Ne jopa soundaavat paremmalta, kuin huollon suhteen laiminlyödyt vermeet.
Soundit, piuhat ja kajarit.
sahkuifk
08.02.2009 18:29:20
Ehjät ja huolletut laitteet näyttävät hyvältä. Ne jopa soundaavat paremmalta, kuin huollon suhteen laiminlyödyt vermeet.

Toki laitteet kunnossa ja puhtaana pidetään, sehän nyt on selvä. Mutta en jättäisi ostamatta korvaa miellyttävää rumpua tahi peltiä jos sen väri ei silmää hivele tai merkki ei ole just hip tahi hop.
fish-eye
08.02.2009 19:10:36
Toki laitteet kunnossa ja puhtaana pidetään, sehän nyt on selvä. Mutta en jättäisi ostamatta korvaa miellyttävää rumpua tahi peltiä jos sen väri ei silmää hivele tai merkki ei ole just hip tahi hop.

Ehkä meillä sitten vaan on eri näkemykset asiasta. Pitäisi varmaan huomenna käydä ostamassa nylonpäiset kapulat ihan vaan kokeilun vuoksi, kun taitaa enää olla yksi pari täysin ehjiä jäljellä...
"Itse ton avatarin nähdessäni skippaan ko. henkilön puheet automaagisesti. Parempi niin."
rymy
09.02.2009 12:25:40
Ehkä mukavimmat kapulat ovat olleet vaahteraiset kepit, kevyet kädesä ja voi ottaa hieman paksumpana. Niissä vain kestävyys on aivan onneton, pahimmillaan toisella virveliskulla keppi poikki :) Hissutteluhommiin silti hyvät. Tuo Balbexin käyttämä valkopyökki tuntuu hyvältä kompromissilta vaahteran ja hikkorin väliltä. sopivasti kestävyyttä, joustavuutta ja keveytta samassa paketissa.

Samat sanat. Hieman hävettää tunnustaa, että milleniumin vaahterakepat ovat soittotuntumaltaan hissuttelussa ihan helkutin hyviä.
Ei se oo ny niin v...n tarkkaa.
arse
09.02.2009 12:49:43 (muokattu 09.02.2009 12:51:48)

Tuo Balbexin käyttämä valkopyökki tuntuu hyvältä kompromissilta vaahteran ja hikkorin väliltä. sopivasti kestävyyttä, joustavuutta ja keveytta samassa paketissa.

Tuolta mustakin aluksi tuntui. Olosuhteiden pakosta (mikä on muuten naurettavin ja typerin perustelu millekään) ostin viime syksyn aikana muutaman parin valkopyökkisiä 5A:ita. Fiiliksessähän ei ollut mitään vikaa ja vähän kokeilemalla olisin varmaan löytänyt itselleni kaikin puolin sopivan mallin, mutta ne pirun tipit eivät kerta kaikkiaan kestäneet tarpeeksi kauan, että edes halpaan hintaan nähden olisin tuntenut saaneeni rahoilleni vastinetta. En mä ainuttakaan keppiä saanut poikki, en ole muutenkaan saanut pariin vuoteen, ja olen mä tottunut että ne tipitkin kestävät yli viikon. Syksy meni sitä paitsi suurimmaksi osaksi erittäin pienellä volalla soittaessa, sikäli kun settihommiin ylipäänsä kelpasin.

Mutta en mä halua dumata. Mun kaikki valkopyökkiset Balbexit jatkavat elämäänsä lehmänkello-/yleiskeppeinä ja iloitsen, ettei mun hetkeen tarvitse siihen tarkoitukseen uhrata hyviä settikapuloita.
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)