Aihe: Lattareista??
1 2 3 4 517 18 19 20 21
EP
05.02.2009 14:52:38
"Tanssin puolelle". "Turakaiset tykkää"...Mitä helevettiä teitä muutamia oikein vaivaa ? Mulla menee tuo yleisön ja loppukuluttajan ainainen mollaaminen täysin hilseen yli. Minkä takia te yleensä menette keikalle ja soitatte maksavalle yleisölle jos ei niistä ole muuta kuin harmia ? Olisi varmaa parempi soittaa tyhjälle salille, niin kuin varmaan joku teistä tekeekin, niin kaikki olisivat onnellisia ja yhteiselo sujuisi. Jollekin klassisenmusiikin orkesterin jäsenelle ei varmaan milloinkaa tulisi mieleen halveksia kulijakuntansa. Ehkä olette ansaineet yleisönne.

Kuka tässä on yleisöä haukkunut?
Mutta sinä haukut kyllä jatkuvasti suomalaista tanssimusiikkia, mikä ei sulle kelpaa tanssittavaksi, jostain pitää aina valittaa?
isojussi
05.02.2009 15:11:27
No suomalaisen on vähän vaikea adaptoida lattari-musiikin sielua sillä syvyydellä että voisi sanoa tulkitsevansa kappaleen.

Vaikeaa, muttei mahdotonta.

Ja sitten slovarin on oltava nimensä mukainen eli hidas...

Niin minunkin mielestäni. Miks ne tanssinopettajien mielestä täytyy sitten olla niin perkeleen nopeita?
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
poppamies
05.02.2009 16:57:11

Kuka tässä on yleisöä haukkunut?
Mutta sinä haukut kyllä jatkuvasti suomalaista tanssimusiikkia, mikä ei sulle kelpaa tanssittavaksi, jostain pitää aina valittaa?

Miten niin rakas ystäväni ? Tänäänkin menen ainakin kolmeksi tunniksi tanssimaan hidasta valssia.
G strings are for strippers!
matchbox
05.02.2009 17:13:00 (muokattu 05.02.2009 17:27:57)
Toissapäivänä tuli ämmä kysymään tangoa. Soitettiin niin hyvin kuin voi ja kommentti oli, että paska bändi, ette osaa arkentiinalaista tankoa.
Sanoinpa sitten kohteliaasti, että mene akka vittuun siitä länkyttämästä.

Ihmetyttää joskus - aika useinkin - ihmisten alkeimpienkin käyttäytymistapojen puute. Miksei asioita voi ilmaista ja lähestyä positiivisesti, miksi pitää aukoa päätään uhmaikäisen tavoin, jos itsellä jokin tökkii tai ei saa tahtoaan läpi.

Hävettää turakaisen puolesta.

Ei tainnut tarkentaa, että saisiko argentiinalaista nimenomaa? No väliäkö sillä, mitä pyysi, häntä taisi ärsyttää oma ja parinsa taitamattomuus, kun eivät osanneet soveltaa suomalaiseen tangoon argon kuvioita. Bändin syyhän se sitten on.

Joskus muutama vuosi sitten olin menossa yksityistilaisuuteen, jossa illan päätteeksi olisi paikallinen bändi soittamassa. Otin (itselleni tuntemattomaan) bändiin etukäteen ihan mielenkiinnosta yhteyttä sähköpostitse ja tiedustelin mitä kohteliaimmin ;), soittavatko he myös lavatanssimusiikkia. Mainitsin, että pidän avecini kanssa argentiinalaisesta tangosta, vaikken sitä itse niin kummoisesti vielä osaakaan. Minulle vastattiin takaisin myös mitä kohteliaimmin ;), ettei heidän ohjelmistoonsa kuulu minkäänsortin tangot. Toivotettiin siitä huolimatta mukavaa iltaa.

Bändi aloitti bilesettinsä, virvokkeita nauttiva kohdeyleisö oli tyytyväinen niinkuin pitikin. Kun bändi oli menossa tauolle, solisti kertoi saaneensa tanssimusiikkitoiveita. Niinpäs taukolevyiltä kuului illan aikana lavatanssimusiikkiakin, myös suomalaisia tangoja. Menimme virvokkeita jo jonkun verran nauttinutta yleisöä häiritsemästä hiukan syrjään tanssimaan tangoja argentiinalaisittain. Kävimme kiittämässä bändiä pienestä, mutta tanssillista mielihyvää tuottavasta huomaavaisuudesta marginaalista kohderyhmää kohtaan (=otos kaksi (2) turakaista).
rintapek
05.02.2009 23:53:53

Ihmetyttää joskus - aika useinkin - ihmisten alkeimpienkin käyttäytymistapojen puute.

Mackki tos just kyllä sanoi, että ilmaisi kohteliaasti. Se on sit kyllä diplomaattikieltä, mut asiasisältö ei tuosta muuksi muutu. Se on vaan kauniimmin paketoitu?

Hävettää turakaisen puolesta.

Mun miälipide on semmoinen, et yleisön joukosta leijonanosa on Virtasta, Lahtista ja Matti&Maija Meikäläistä. Turakainen on niinko koiranpaska kengänpohjassa.

solisti kertoi saaneensa tanssimusiikkitoiveita. Niinpäs taukolevyiltä kuului illan aikana lavatanssimusiikkiakin, myös suomalaisia tangoja.

Mun stressiklubi ny just ei tuota perinteistä lavatanssimusaa soita. Jos etukäteen tai vaik paikanpäällä joku pyytää, niin pannaan tulemaan. Joka tapauksessa taukolevyltä tulee jotain ihan muuta, ko mitä itte vedetään. Vaik amatööriharrastajia olemmekin, niin emme ny kumminkaan vedä taukolevyjemme kanssa kilpaa. Itte asiassa hiton noloa. Vedät just koverina ne pari hurrikanesta, mitkä hetki sitten tulivat orikinaaleina taukolevyltä. Tyhmää vai tosityhmää?

Kävimme kiittämässä bändiä pienestä, mutta tanssillista mielihyvää tuottavasta huomaavaisuudesta marginaalista kohderyhmää kohtaan (=otos kaksi (2) turakaista).

Meikäläisen mittapuulla noilla "ansioilla" teikäläisestä ei Turakaista viel saa väkisin vääntämälläkään.
Kyl ainakin mun bändin kanssa saa kommunikoida. Riesat on oma lukunsa. Parisataa henkeä salissa, niin valitettavasti aina muutama on.
One kind of music only - the good kind
baron
06.02.2009 00:07:40 (muokattu 06.02.2009 00:08:54)

Kävimme kiittämässä bändiä pienestä, mutta tanssillista mielihyvää tuottavasta huomaavaisuudesta marginaalista kohderyhmää kohtaan (=otos kaksi (2) turakaista).

Mulla ei oo "tähtisyndroomaa" ( ei tarvitse olla salin täynnä ennenkuin "alennun" soittamaan)
Yksi kivoimpia keikkoja oli sellainen että oli kaksi innokkaasti hyvin tanssivaa paria. Muu bändi sanoi että ei soiteta ennenkuin lisää tulee mutta mä sanoin että meille on luvattu liksa soittamisesta eikä "tähteilystä".
Päästiin sellaiseen diiliin, että vuorotellen kumpikin "tanssinhimoinen" pari esitti toivetanssilajinsa (ei piisejä) ja me soitettiin ja loppujen lopuksi meillä kaikilla oli kivaa, parit olivat enemmän kuin tyytyväisiä ja meillä oli kerrankin tosi tyytyväinen yleisö!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Avanaq
06.02.2009 11:13:11
Nyt kun noita sun linkkejäs kattoo, niin

- Perusaskellushan on sama?
- Ei kai tolla kilpatanssilla oo juurikaan tekemistä meidän duunin kanssa
- Mehän tosin osaamme vetää molempia
- Ens kerralla, jos joku rutisee chacha:n temposta, se onkin tanssinut väärää plaatua.

Perusaskellus on sama, siis ne askeleen "paikat" ja ajoitus, mutta tyyli eri (mm. koukkujalat, liikesuunnat). Ja kun suomalainen turakainen ei ymmärrä tuosta kuubalaisesta tyylistä yhtikäs mitään vaan yrittää tanssia hänelle opetetulla kilpatanssista peräisin olevalla tavalla niin eihän siitä mitään tule. Se on vähän sama kuin suomalainen rivitanssimuusikko yrittää soittaa chachata - ei se kovin kuubalaiselta kuulosta.

Se on hyvä, että osaatte (Teidän ylhäisyytenne :-). Niin Mekin, mutta suurin osa maksavasta lavaväestä ei osaa. Kannattaako silloin soittaa kuubatempoilla. Salsabileissä ym. asia on tietty ihan eri - pökköä pesään.
Avanaq
06.02.2009 11:14:06
Hienostihan sinä ekassakin videossa näky tanssi sujuvan. Näytti itte asiassa paremmalta, kun sen hinttapulinnäköisen kuikelin venkoilu.

Tästä ollaan kutakuinkin samaa mieltä.
Avanaq
06.02.2009 11:21:52
En mä mistään ylitempoista nauti - enemmänkin kunkin biisin sielun mukaisesta sykkeestä.

Ja edelleen ihmettelen kahta asiaa:

- Miksi slovarit tars olla niin nopeita?
- Miksi opetellaan alunperinkin tanssimaan kapeaan tempoalueeseen?

- Ei niitten tarvi/saa olla nopeita. Ei kaikkia hölmöjä tanssinopettajien kommentteja kannata uskoa. Tai kannattaisi ainakin tarkemmin udella mitä se oikein tarkoittaa. Sieltä voi löytyä joku juju - todennäköisemmin tosin ei.

- Koska lavatanssiopetus on edelleen lähtökohdiltaan kiinni liikaa kilpatanssissa
- Koska perusturakainen on hidas, kömpelö ja epämusikaalinen, ylipainoinen ja keski-ikäinen tai vanhempi mies tai nainen, jonka liikunnallisuus ja oppimiskyky on hidasta, joka tarvitsee tuttua ja turvallista musiikkia.
leprechaun
06.02.2009 12:57:39

Mulla ei oo "tähtisyndroomaa" ( ei tarvitse olla salin täynnä ennenkuin "alennun" soittamaan)
Yksi kivoimpia keikkoja oli sellainen että oli kaksi innokkaasti hyvin tanssivaa paria. Muu bändi sanoi että ei soiteta ennenkuin lisää tulee mutta mä sanoin että meille on luvattu liksa soittamisesta eikä "tähteilystä".
Päästiin sellaiseen diiliin, että vuorotellen kumpikin "tanssinhimoinen" pari esitti toivetanssilajinsa (ei piisejä) ja me soitettiin ja loppujen lopuksi meillä kaikilla oli kivaa, parit olivat enemmän kuin tyytyväisiä ja meillä oli kerrankin tosi tyytyväinen yleisö!

Kummasti se lämmittää jos on vaan yksikin tanssipari ja diggaavat esityksestä. Samoin toiveiden toteuttaminen on kliffaa puuhaa. Sanalappu kun vaan löytyy ja koettaa kuvitella siihen sovituksen soittaessaan. Monasti noissa lattareissa käy sillei että aluksi ei tahdo muistaa mikä oli biisin olemus mutta viimeistään viimeisessä säkeistössä esitys on muuttunut melko mallikkaaksi.
leprechaun
06.02.2009 13:02:04

Kyl ainakin mun bändin kanssa saa kommunikoida. Riesat on oma lukunsa. Parisataa henkeä salissa, niin valitettavasti aina muutama on.

Samaa mieltä. Kommunikointi on oleellista ja ehdotonta, ainakin meillä kuten kait myös teillä.
matchbox
08.02.2009 17:03:32
Mackki tos just kyllä sanoi, että ilmaisi kohteliaasti. Se on sit kyllä diplomaattikieltä, mut asiasisältö ei tuosta muuksi muutu. Se on vaan kauniimmin paketoitu?

Äh, en minä Mäkin sanomisia arvostellut vaan sen naisasiakkaan. Kyllä minuakin vi..ketuttaisi suunnattomasti, jos minun asiakkaani kommentoisi tiimimme olevan paska, jos emme osaa hänen mielestään tehdä töitä niinkuin hän haluaisi meidän tekevän. Toisin sananvalinnoin olisi kommunikointi rakentavampaa.
Epämuusikko
08.02.2009 18:54:53
Perusaskellus on sama, siis ne askeleen "paikat" ja ajoitus, mutta tyyli eri (mm. koukkujalat, liikesuunnat). Ja kun suomalainen turakainen ei ymmärrä tuosta kuubalaisesta tyylistä yhtikäs mitään vaan yrittää tanssia hänelle opetetulla kilpatanssista peräisin olevalla tavalla niin eihän siitä mitään tule. Se on vähän sama kuin suomalainen rivitanssimuusikko yrittää soittaa chachata - ei se kovin kuubalaiselta kuulosta.

Se on hyvä, että osaatte (Teidän ylhäisyytenne :-). Niin Mekin, mutta suurin osa maksavasta lavaväestä ei osaa. Kannattaako silloin soittaa kuubatempoilla. Salsabileissä ym. asia on tietty ihan eri - pökköä pesään.

Kuka sinä olet?
Insinööripohjalta. *R.I.P Oksanen*
Avanaq
08.02.2009 18:58:48
Kuka sinä olet?

Your worst nightmare. Kui?
paice60
08.02.2009 19:15:18
Kyllä soitto usein miellyttää, musastailista riippumatta. Käytin vahingossa "jivejalka"-sivistyssanaa jonka todellista merkitystä en edes tiedä. Menin vähän perse edellä puuhun mut niin mä aina meen.

Pointti siis oli ettei sillä musastaililla tai varsinkaan jollain tempoilla niin väliä ole jos energia yms on kohdillaan.

Tuo on kyllä ihan totta. Jos bändillä on hyvä meininki joka näkyy yleisölle niin sillä saa pirun paljon anteeksi huonoja tempoja. Jos bändillä on kivaa niin yleensä silloin muillakin on kivaa. Taidat vetää ihan fiilispohjalta. Tarttis jossain kohtaa päästä soittamaan kimpassa.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
Tankero
08.02.2009 19:20:02
Your worst nightmare. Kui?

Enpä usko.
Humppajyrä
Johannes kurkunkastaja
08.02.2009 19:44:55
Mulla tuli mieleeni, että on käytävä anonyymina "asiajantuntijana" jossain lähistöllä olevassa tanssipaikassa kuikkimassa lattarikompit ja sun muut jipot että, onko mitään oleelisia muutoksia tapahtunut vuosikymmenien varrella.
Hidas kun olen enkä mikään Midas, niin seuraan elettävän vuoden lähitanssipaikkailmoituksia.
KoskPaavo
08.02.2009 20:09:24
Mulla tuli mieleeni, että on käytävä anonyymina "asiajantuntijana" jossain lähistöllä olevassa tanssipaikassa kuikkimassa lattarikompit ja sun muut jipot että, onko mitään oleelisia muutoksia tapahtunut vuosikymmenien varrella.
Hidas kun olen enkä mikään Midas, niin seuraan elettävän vuoden lähitanssipaikkailmoituksia.

Usko huviksesi että mitään kovin yllättävää ei ole tapahtunut.
" Studiosus perpetuus"
Tankero
08.02.2009 20:11:27
Usko huviksesi että mitään kovin yllättävää ei ole tapahtunut.

Usko huvikses, että ei siitä oo käymään.
Humppajyrä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)