rattledad 07.02.2009 17:00:23 | |
---|
"Tommy Tedesco. The guy was a studio ace for many years, but he didn't take himself too seriously. I remember an article in guitar player where he describes playing ironic, moronic and bullshonic scales over a chord progression." |
Teijo K. 07.02.2009 17:01:53 | |
---|
Aina saa kärsiä ja hävetä. |
okabass 07.02.2009 17:02:06 (muokattu 07.02.2009 17:02:20) | |
---|
vilahtaa reisi kumminkin, ku pyytää. Joo, mutta täytyy osata tahdikkaasti ja herrasmiesmäisesti pyytää. Se on aivan A ja O. Esimerkiksi näin: Anteeksi neiti, saakos teiltä? |
JaS 07.02.2009 17:31:07 | |
---|
Soittaa tolleen hillitysti kuin Sal Cuevas? http://www.youtube.com/watch?v=8yAR-zzYk4c No, mutta nythän tää on ihan selvää. Eli kolistelee menee kaiken paskan, joka päässä ja sormissa pyörii. Sitte jollottelee samaa linjaa siihen päälle. Ei ihme, et mun linja oli ihan kuraa. :D Ei, mut tosissaan... Osaako joku sanoa, että miten se clave huomioidaan bassolinjassa? Vois vaikka vertailla 2:3 ja 3:2 soneja. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
TommiW. 07.02.2009 17:50:03 | |
---|
No, mutta nythän tää on ihan selvää. Eli kolistelee menee kaiken paskan, joka päässä ja sormissa pyörii. Sitte jollottelee samaa linjaa siihen päälle. Ei ihme, et mun linja oli ihan kuraa. :D Ei, mut tosissaan... Osaako joku sanoa, että miten se clave huomioidaan bassolinjassa? Vois vaikka vertailla 2:3 ja 3:2 soneja. Ei sitä clavea oikeestaan huomioida bassolinjassa. Perusmeiningillä clave on vaan lattariukkojen tapa laskee 1-2-3-4, usein näkee noitten kunnon Manolojen naputtavan clavea jalalla kun ne vetää. Kahden kiloeuron basso. |
JaS 07.02.2009 17:54:41 | |
---|
Ei sitä clavea oikeestaan huomioida bassolinjassa. Perusmeiningillä clave on vaan lattariukkojen tapa laskee 1-2-3-4, usein näkee noitten kunnon Manolojen naputtavan clavea jalalla kun ne vetää. sieltä se vastaus tuli. :) Eli eiku naputtaa jalalla tota 3:2 tai 2:3 samalla ku soittaa. Kiits. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
Johannes_t 07.02.2009 18:03:51 | |
---|
Nää lattarit on vähän semmonen juttu, että ei niitä analysoimalla opi. Meikäläinen peräänkuuluttaa sellaista metodioppimista. Että oppiakseen salsan täytyy tulla salsaksi ;) Ihan oikeasti, jos haluaa ymmärtää grooven, sitä täytyy uskaltaa etsiä. Etsiä rytmiä kropallaan, vaikka kävelemällä omasta mielestään sopivalla GROOVELLA ympäri huonetta musan tahtiin. Tai tässä lattaritapauksessa, soittaa se ääni semmoseen paikkaan, että sillä mielessä pyörivällä signoritalla lantio liikahtaa just eikä melkein ;) |
sirdickyj 07.02.2009 18:17:33 | |
---|
Joo, mutta täytyy osata tahdikkaasti ja herrasmiesmäisesti pyytää. Se on aivan A ja O. Esimerkiksi näin: Anteeksi neiti, saakos teiltä? Yks frendi oikeesti kysyy tollee, ei mee aika hukkaan kato. Yllättävää kyllä, joskus saakin. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava |
sirdickyj 07.02.2009 18:20:15 | |
---|
Nää lattarit on vähän semmonen juttu, että ei niitä analysoimalla opi. Meikäläinen peräänkuuluttaa sellaista metodioppimista. Että oppiakseen salsan täytyy tulla salsaksi ;) Ihan oikeasti, jos haluaa ymmärtää grooven, sitä täytyy uskaltaa etsiä. Etsiä rytmiä kropallaan, vaikka kävelemällä omasta mielestään sopivalla GROOVELLA ympäri huonetta musan tahtiin. Tai tässä lattaritapauksessa, soittaa se ääni semmoseen paikkaan, että sillä mielessä pyörivällä signoritalla lantio liikahtaa just eikä melkein ;) Itse asiassa finnhitsejäkään ei opi yhtään sen kummemmin analysoimalla, tai perusrokkia. Pitää tulla presrokiksi oppiakseen sen. S8iksi se niin helvetin vaikee laji onkin. Ei toki yhtään sen vaikeempi tai helpompi ku mikään muukaan, mutta tossa rokkihommassa vaan ku se on niin helposti lähestyttävää, vaik joku Get On. Mutku ei lähe miltään homo-Robert Wellsiltä, vaan on ihan täyttä paskaa. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
J.Hollström 07.02.2009 18:20:34 | |
---|
Joo, ja äänestäkääs välillä niin saadaan tämäkin taputeltua pakettiin. |
JaS 07.02.2009 18:37:48 | |
---|
Nää lattarit on vähän semmonen juttu, että ei niitä analysoimalla opi. Meikäläinen peräänkuuluttaa sellaista metodioppimista. Että oppiakseen salsan täytyy tulla salsaksi ;) Ihan oikeasti, jos haluaa ymmärtää grooven, sitä täytyy uskaltaa etsiä. Etsiä rytmiä kropallaan, vaikka kävelemällä omasta mielestään sopivalla GROOVELLA ympäri huonetta musan tahtiin. Tai tässä lattaritapauksessa, soittaa se ääni semmoseen paikkaan, että sillä mielessä pyörivällä signoritalla lantio liikahtaa just eikä melkein ;) Tässä on kyl semmonen, juttu, et asiaan vihkiytymätön ei välttämättä osaa kiinnittää oikeisiin asioihin huomiota. Esim. mä yritän väkisin vääntää mielessäni lattareita menee perusneljään. Saa oikeen pakottaa ittensä mielrämään tollasia claveja pohjalla. Mutta hyvänä puolena se, että heti, kun rupesin ajattelee noin, niin tuli todella paljon järkeä siihen grooveen. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
sirdickyj 07.02.2009 18:38:30 | |
---|
Joo, ja äänestäkääs välillä niin saadaan tämäkin taputeltua pakettiin. mä en ainakaan osaa sanoa noista mitään, annan vaan pisteet ja kommentoin niitä. Ei semmosesta voi mitään sanoa, mistä ei tajua. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
sirdickyj 07.02.2009 19:00:25 | |
---|
1 piste seuraaville; omarklah; mikään ei häiritse, soundi on hyvä eugen; toimii bigpapa; toimii mange; hyvä soundi, ei kylläkään muuten toimi kaikilta osin toi juttu, vähän kulmikasta tuolla typhus; hyvin pyörii, ja hyvä soundi. ihmekös tuo, ku on multa ostettu basso. millon myyt takas? öl m; hyvä soundi, joka toimii tossa b-osassakin vaik siin on palion soittoa. ja perussoittoa. peittu; hyvä soundi, noin mäki ton ajattelisin, humppakeinuntaa. b-osakin pitää svengiä yllä ärilö; siinä ja siinä, mut kivaa tommosta haamuaksentointia (voi sille joku nimikin olla), ja toimiva soundi elampen; toimiva soundi, kivaa soittoa, töksähtää kyl ajoittain okabass; itsevarmaa hommaa, ei kai tääkään mitään lattaria oo, mut so what. Tuolta jäi veks esim. suurmestari Juki ja Jogo 2000 sekä Jukkapena, jotka yhtä hyvin ois voinu saada pisteen, sekä minä ite, jolla oli hyvä soundi. Mutta nyt nää. Mä en antanu pisteitä suosikeille rattledad, 2541, TommiW ja Chief, ku must esim. TommiW:llä oli basso aika piilossa, ja Chief varmaan hiffaa ton jutun hyvin, mut mä en taas yhtään, joten kuuntelen tota hommaa siten ku itte sen kuulen, et miten pitäs mennä. Monia muitakin hyviä oli, mutta joutu tekeen niin, että jos joku tökkäs, niin kiinni ja "ei jatkoon". Tämä "joku saattoi olla soundi, joku töksähtävä juttu tms. Ja yhtä hyvin saattoi johtua siitä, miten se basso tulee näiastä mun ylikorostavista Creative-paskakomeroista. Kaikki on jees. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
poppamies 07.02.2009 19:24:20 | |
---|
G strings are for strippers! |
chief 08.02.2009 01:27:49 | |
---|
Tuolta äijältä pitäisi otta basso pois. Et oo tosissas? Joo, äänestän huomenna ku ehin... "It's the ear, not the gear. " |
J.Hollström 08.02.2009 10:36:16 | |
---|
Joo, äänestän huomenna ku ehin... Selevä homma. Laitetaan tämä sitten kiinni tänään. Uutta taustaa tulee hetken päästä. |
Hannu A 08.02.2009 11:54:34 | |
---|
Ohhoh... näinhän se meni tämä äänestys ohi niinku jokisen eväät, tai jotain... Keskiviikkona yllätti paskatauti ja sen kourissa tässä on sit menty koko loppuviikko, nosti kuumeenkin vielä ja kaikkea. Kuumehoureissa ois varmaan tullut veikeät arvostelut, mutta kun ei pysty niin ei pysty... täytyy kattoa jos illalla jaksais kuunnella noi kisabiisit, huomenna pitäis kumminkin yrittää töihin mennä... "Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla."
-BASISTI JUMALAN ARMOSTA |
Näin sivusta seuranneena: olen iloinen tyylien kirjosta! Insinööripohjalta. *R.I.P Oksanen* |
chief 08.02.2009 20:35:00 | |
---|
"It's the ear, not the gear. " |
J.Hollström 08.02.2009 20:40:53 (muokattu 08.02.2009 21:23:56) | |
---|
Okei. Tässä tuloksia tästä, aika runsaasti keskustelua herättäneestä ja tunteitakin nostattaneesta salsaskabasta. Päällikkö harjas. Hieno veto. chief_21 TommiW._20 Typhus_17 omarklah_17 rattledad_14 Mange_14 Teijo K._11 juki68_11 JaS_10 JukkaPena_10 hollstro_9 sirdickyj_8 peittu_8 2541_7 Thominisk_6 öl m_6 arilö_5 eugen7_3 elampen_3 Visakoivu_2 Tana_2 poppamies_2 BigPapa_2 okabass_2 jogo2000_1 kraaps_1 tahtah_1 |