Insane Kane 08.02.2009 13:10:06 | |
---|
Mä en ole tuollaista orkkista edes nähnyt, mutta näin ensipuraisulla tuntuis, että ihan samasta ei ole kyse. Oma kloonini tuntuu tällä hetkellä olevan vähän yhden soundin laitos (hemmetin hyvän kylläkin...), mitä käsittääkseni tuo alkuperäinen juurikin ei ole. Tuosta irtoaa tällä hetkellä hieno "kermainen" pehmeä särö, mutta pikkurosot ei oikein toimi. Tuo on myös aika hiljainen, eli volat saa olla täysillä. Omassani on luultavasti ainakin osittain vääränlaiset potikat (log/lin) ja mahdollisesti jotain muutakin hätää, mutta täytyy paneutua tuohon tarkemmin kunhan ehtii. Ameriikan foorumeilla oli puhetta, että fulltonen tapauksessa jopa osien materiaaleilla on suuri merkitys. Tämä ei sinällään ole mikään uutinen, mutta kertoo ehkä sen, että ihan samaan ei pääse, ellei kopsaa just 1:1. Voin toki olla väärässäkin. Tuo yllä oleva leiska on virheellinen, mutta täysin toimiva ja hyväsoundinen. Ulostulossa R12 -> 33k, R13 -> 22k. R13 tulisi kytkeä R12 kanssa rinnan ei sarjaan, LP moodissa pelkkä 33k Gain potikka logaritmiseksi. Fettien kanssa rinnan oleva konkka = 1nF, ei 10nF Signaalitiellä olisi varmasti hyvä käyttää noita multilayer kerkoja. En vaan ole löytänyt niitä. Pahoittelen oikeinkirjoitustani. Se johtuu humalatilastani, täh, rölö. |
msormune 08.02.2009 13:34:56 | |
---|
|
Bonecrusheer, joka ei laskenut hintoihin veroja mukaan. Väärin. Kysyttiin mistä saa pedaalin 130€, ja jenkeistä sen saa 110€. Siihen toki tulee päälle muut maksut, mutta pedaali on edukas. Toisekseen, jollei henkilön minulle lähettämässä paketissa ole mitään merkintää hinnasta, niin minähän en siinä tee rikosta, vai? Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Hotlicks 08.02.2009 14:00:51 | |
---|
Tuo yllä oleva leiska on virheellinen, mutta täysin toimiva ja hyväsoundinen. Ulostulossa R12 -> 33k, R13 -> 22k. R13 tulisi kytkeä R12 kanssa rinnan ei sarjaan, LP moodissa pelkkä 33k Gain potikka logaritmiseksi. Fettien kanssa rinnan oleva konkka = 1nF, ei 10nF Signaalitiellä olisi varmasti hyvä käyttää noita multilayer kerkoja. En vaan ole löytänyt niitä. Kiitos! Täytyy tehdä nuo muutokset. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
duc 08.02.2009 14:02:30 | |
---|
Väärin. Kysyttiin mistä saa pedaalin 130€, ja jenkeistä sen saa 110€. Siihen toki tulee päälle muut maksut, mutta pedaali on edukas. Toisekseen, jollei henkilön minulle lähettämässä paketissa ole mitään merkintää hinnasta, niin minähän en siinä tee rikosta, vai? Teet. Ei omaa "tietämättömyyttään" voi pitää perusteena, lakikirja pitää osata kannesta kanteen ulkoa ettei vaan vahingossa tee rikoksia. |
McNulty 08.02.2009 14:13:24 | |
---|
Teet. Ei omaa "tietämättömyyttään" voi pitää perusteena, lakikirja pitää osata kannesta kanteen ulkoa ettei vaan vahingossa tee rikoksia. Ei minua voida pitää vastuussa siitä, mitä joku toinen tekee tai jättää tekemättä (esim. ei merkitse pakettiin tuotteen hintaa, vaan merkkaa sen alle 45€ lahjana.) Lain mukaan en ole syyllistynyt mihinkään rikkeeseen tai rikokseen, jos joku lähettää minulle EU:n ulkopuolelta paketin. Eli mistä minua oikein moisessa syytetään ja millä perusteella? Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
duc 08.02.2009 14:15:37 (muokattu 08.02.2009 14:16:12) | |
---|
Ei minua voida pitää vastuussa siitä, mitä joku toinen tekee tai jättää tekemättä (esim. ei merkitse pakettiin tuotteen hintaa, vaan merkkaa sen alle 45€ lahjana.) Lain mukaan en ole syyllistynyt mihinkään rikkeeseen tai rikokseen, jos joku lähettää minulle EU:n ulkopuolelta paketin. Eli mistä minua oikein moisessa syytetään ja millä perusteella? No eihän tässä siitä ollut kyse, vaan siitä että ostit pedaalin ja et maksa siitä veroja. Aivan merkityksetöntä millä tavalla se postissa tänne tulee. Sun pitää kiikuttaa se itse tulliin ja maksaa verot jos se tulee kotiovelle asti. |
Insane Kane 08.02.2009 14:19:47 | |
---|
Kiitos! Täytyy tehdä nuo muutokset. Jees, ja tuon C4 tipauttaminen hieman pienemmäksi siistii säröä ja ehkäsee tukkoisuutta. Kokeile 68nF-82nF. (68nF, V4.0) Pahoittelen oikeinkirjoitustani. Se johtuu humalatilastani, täh, rölö. |
msormune 08.02.2009 14:25:32 (muokattu 08.02.2009 14:25:40) | |
---|
Ei minua voida pitää vastuussa siitä, mitä joku toinen tekee tai jättää tekemättä (esim. ei merkitse pakettiin tuotteen hintaa, vaan merkkaa sen alle 45€ lahjana.) Lain mukaan en ole syyllistynyt mihinkään rikkeeseen tai rikokseen, jos joku lähettää minulle EU:n ulkopuolelta paketin. Eli mistä minua oikein moisessa syytetään ja millä perusteella? Verottaja ja tullilaitos eivät toimi noin Suomessa. Poliisin pitää kyllä todistaa syytetyn syyllisyys, mutta tullilaitokselle pitää itse todistaa oma syyttömyytensä. Tulli siis olettaa automaattisesti että tiedät kyllä itse paketin oikean hinnan, vaikka paketissa lukisi mitä. Ja jos siellä webbikaupassa lukee sen tuotteen oikea hinta, ja miten vakuutat tullille että se on 45 euron lahja? |
McNulty 08.02.2009 14:37:11 | |
---|
Ja jos siellä webbikaupassa lukee sen tuotteen oikea hinta, ja miten vakuutat tullille että se on 45 euron lahja? En muista onko yksikään EU:n ulkopuolelta tilaamani tavara tullut suoraan "verkkokaupasta" vaan ystävät tahi setä on lähettänyt tarvittaessa. Osa kamoista löytyy ihan 2nd hand, pawnshopeista tai ostavat omissa nimissään kivijalkastoresta. Todellisuudessa en edes tiedä minkä hintainen sedältä joululahjaksi saatu kello/ilmapuntari on. Ei tietoa hankintapaikasta, päivästä tms. Ne kerrat kun ebayn kautta on tullut yli 45€ tavaraa, olen niistä verot ja tullit maksanut. Z.Vex BoR:n paketti oli tullin avaama (tullin teipit päällä) ja se tuli lahjana perille. Ko. pedaali on kyllä oikeasti 2nd hand enkä tiedä mitä frendini siitä maksoi. Mielestäni siinä ei ole sen enempää meneteltävissä. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
L.H 08.02.2009 15:51:25 (muokattu 08.02.2009 16:01:53) | |
---|
Eikö olis järkevämpää puhua niistä hinnoista mihin suurimmalla osalla on mahdollisuus tota ostaa, eikä siitä mihin hintaan sen jonkun setä tms. sukulainen pystyy jollekin tuurilla ilman tulleja lähettämään? Tai miksi turhaan puhua edes 130 vehkeestä, jos niitä kerran saa ilmaiseksikin... |
duc 08.02.2009 15:58:55 | |
---|
Jotain 140 ekua tais omalle tulle hintaa jenkeistä tilattuna, löyty syksyllä firma joka suostui lähettämään tänne. Eihän se tosin Thomannillakaan tuota kalliimpi ole jos ei veroja ja postikuluja maksa. |
McNulty 08.02.2009 18:14:01 (muokattu 08.02.2009 18:26:41) | |
---|
Eikö olis järkevämpää puhua niistä hinnoista mihin suurimmalla osalla on mahdollisuus tota ostaa, eikä siitä mihin hintaan sen jonkun setä tms. sukulainen pystyy jollekin tuurilla ilman tulleja lähettämään? Tai miksi turhaan puhua edes 130 vehkeestä, jos niitä kerran saa ilmaiseksikin... Kyllä tuolla 130€ kyseisen laitteen voivat kaikki löytää. Ei jenkkilä ole ainoa paikka, saati joku yleismaailmallinen music123 tai musiciansfriend. Voihan tuota pedaalia metsästää esim. Ruotsista, Norjasta, Saksasta, Briteistä jne. 139€ maksoi kaverin OCD V4 ProGuitarilta Saksasta jokunen kuukausi takaperin. Oli muistaakseni 159€ listahinta, jonka hän tinkasi sitten 139€ parilla sähköpostilla. Päälle toki postikulut mutta itse pedaali oli 139€. PS. suosittelen etsimään eri mestoja ja vähän kilpailuttamaan heitä. Esim. Haar Guitars tai vaikka tämä: http://musictoolz.pl/oferta/fulltone/ocd.phptai tämä: http://www.fillingdistribution.com/fulltone.asptai: http://www.cms-music.de/_english/home.htmltai: http://www.andertons.co.uk/Electric … +USA+OCD+Pedal+Latest+Version+4.asptai: www.fulltone.co.uk/ (ja sieltä katsoo dealerit) Tässä tullaan siihen, että olen edelleen sitä mieltä että tuon hintaiseksi pedaaliksi OCD on todellakin hyvä investointi. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Broadcaster 08.02.2009 19:56:19 (muokattu 08.02.2009 19:56:52) | |
---|
|
J.Hollström 08.02.2009 20:01:52 | |
---|
Liekkö se niin kauhean vaarallista ostaa toi pedaali ihan normihinnalla. Jos jostain tykkää niin muutama ykköskymppi sinne tänne, ilman hirvittävää metsästysrumbaa ja tullin jymäytystä varmaan tuottaa ihan kivan lopputuloksen. |
McNulty 08.02.2009 20:10:41 | |
---|
Liekkö se niin kauhean vaarallista ostaa toi pedaali ihan normihinnalla. Jos jostain tykkää niin muutama ykköskymppi sinne tänne, ilman hirvittävää metsästysrumbaa ja tullin jymäytystä varmaan tuottaa ihan kivan lopputuloksen. Tämä on taivahan tosi. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Hotlicks 08.02.2009 20:49:27 | |
---|
Tuo yllä oleva leiska on virheellinen, mutta täysin toimiva ja hyväsoundinen. Ulostulossa R12 -> 33k, R13 -> 22k. R13 tulisi kytkeä R12 kanssa rinnan ei sarjaan, LP moodissa pelkkä 33k Gain potikka logaritmiseksi. Fettien kanssa rinnan oleva konkka = 1nF, ei 10nF Signaalitiellä olisi varmasti hyvä käyttää noita multilayer kerkoja. En vaan ole löytänyt niitä. Vahvasti OT ja väärä alue, tiedän... Mutta kun nuo skemat ja layoutit ei ihan täsmää, niin onkos tuo omassa kuvassa oleva skema nyt sitten oikein? http://muusikoiden.net/dyn/users/54248.jpg KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Insane Kane 08.02.2009 21:09:44 | |
---|
Pahoittelen oikeinkirjoitustani. Se johtuu humalatilastani, täh, rölö. |
Hotlicks 08.02.2009 21:11:32 | |
---|
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Boozer 24.09.2010 11:08:03 | |
---|
|