fox 05.02.2009 18:59:30 | |
---|
Mutta wide-travel talla on kyllä hirvitys minunkin mielestä. Pleksinhän voi heivata mäkeen jos ei natsaa. :))) No hei, ihan hyvä Schallerin tallahan se oli.. Ibaneesin Gibraltar ykkösen jälkeen pisin intonaation säätövara. Tosin kyl Gibraltar lukkiutuvana oli ehkä hipu parempi. Jos tuon Schallerin tolpat oli kunnossa, niin sehän istu paikallaan kuin tauti. Kyllä wanha Nashville a.k.a. soapbar-bridge alias harmonica bridge on kelpoisa! =) |
baba o riley 05.02.2009 19:20:50 | |
---|
No... itse kun oon wrapperin/badassin paras ystävä niin niin en ehkä vaan hoksaa soapbarin kauneutta (sillä visuaalinen debattihan tämä on..eikö.. oonko ihan pihalla) :))) |
fox 05.02.2009 19:26:17 | |
---|
No... itse kun oon wrapperin/badassin paras ystävä niin niin en ehkä vaan hoksaa soapbarin kauneutta (sillä visuaalinen debattihan tämä on..eikö.. oonko ihan pihalla) :))) No näinpä.. ;) Mulla vaikuttaa toki se, kun oon vuosia tuota Peten SGtä katellut etupäässä siinä vasemmalla puolellani.. |
Lonesome 05.02.2009 22:46:18 | |
---|
No hei, ihan hyvä Schallerin tallahan se oli.. Ibaneesin Gibraltar ykkösen jälkeen pisin intonaation säätövara. Tosin kyl Gibraltar lukkiutuvana oli ehkä hipu parempi. Jos tuon Schallerin tolpat oli kunnossa, niin sehän istu paikallaan kuin tauti. Kyllä wanha Nashville a.k.a. soapbar-bridge alias harmonica bridge on kelpoisa! =) Nashville = wide-travel-talla. Taashan mää opin uutta. Vaan ihan hjuva se on, njet probleema yli 25 v. kokemuksella. Ja kovin yleinen noissa 70-luvun Solid Guitareissa, olen huomannut... Ne matalat & leveät nauhat todellakin korostavat kaulan ohuutta, kuten edellä on mainittu. Soittotatsi poikkeaa kovin näistä uudemmista profiileista. Fenderin vintage-nauhat sopii ehkä siksi myös mulle hyvin. Vaan kertokaas, onko näissä tämän päivän SG Specialeissa ruuttaukset kolmelle Humbuckerille? Tarjolla on ollut kolmella humpparilla varustettua, kolmella yksikelaisella ja tietysti perinteisella kahdella humpparilla. Kiinnostaa, josko edullisen 3 x yksikelaisen saisi ilman jyrsintä tarvittaessa päivitettyä pleksin vaihdolla humppareille... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett |
Jii-Gee 05.02.2009 23:01:25 (muokattu 05.02.2009 23:01:54) | |
---|
Twang guitarsissa on hieno Grecon SG myynnissä...ostakaa se helvettiin sieltä, kun se vaivaa mieltä! Ja saman buljun kasari Greco LP...
|
fox 05.02.2009 23:55:10 | |
---|
Vaan kertokaas, onko näissä tämän päivän SG Specialeissa ruuttaukset kolmelle Humbuckerille? Tarjolla on ollut kolmella humpparilla varustettua, kolmella yksikelaisella ja tietysti perinteisella kahdella humpparilla. Kiinnostaa, josko edullisen 3 x yksikelaisen saisi ilman jyrsintä tarvittaessa päivitettyä pleksin vaihdolla humppareille... Jaa'a..asiaa kysy multa yks tuttu Tampereellakin.. En tiiä, täytyis päästä sellasta tsekkaamaan.. Valmistusteknisesti tuo toki olis käytännöllistä, ja saattaapa toki olla että siellä humpparin routtaukset on. Ei olis ensimmäinen kerta moinen Gibsonin historiassa, non-reverse Firebirdit tiämmä oli rungoltaan kaikki identtiset. Noihin talloihin viel, tuota soapbar-tallaa nimittää jotkut tosiaan myös Old Nashvilleks, se wide travel Nashville on se kapeempi. Sitten oli olemassa Gibsonilla myös 3-point Nashville, jossa ei oo ollenkaan tallan "läpi" tulevia reikiä, sen sijaan alapuolella on tallan ohutta tolppaa varten 3 lovea, joiden avulla sen tallan vinoutta pystyy näppärästi säätämään, jotta intonaationsäätövara ei varmasti lopu.. |
|
jo_tu 07.02.2009 19:58:27 | |
---|
pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan. |
rheinone 07.02.2009 20:28:23 | |
---|
kyllä tuo mun mukaan on thomannilla vielä halvempi, kun otetaan huomioon postikulut. Tarkoitatko ettei tuo Codan hinta ole mielestäsi edullinen suhteessa kitaran laatuun? |
ÄsJii 08.02.2009 12:56:09 | |
---|
Tarkoitatko ettei tuo Codan hinta ole mielestäsi edullinen suhteessa kitaran laatuun? Onko kellän muuten kokemuksia näistä "karvalakki" äsgeistä? Hinnan puolesta alkaa jo kiinnostaa moiset pelit. |
rheinone 08.02.2009 13:00:40 (muokattu 08.02.2009 13:13:44) | |
---|
Onko kellän muuten kokemuksia näistä "karvalakki" äsgeistä? Hinnan puolesta alkaa jo kiinnostaa moiset pelit. Ainakin jäsen jussimus:illa on ollut tuollainen kolmen sinkkumikin SG. Tais modata siihen humpparin sitte. Kysy siltä. |
jo_tu 08.02.2009 13:05:08 | |
---|
Tarkoitatko ettei tuo Codan hinta ole mielestäsi edullinen suhteessa kitaran laatuun? tarkoitan että on halvempi thomannilla. kun kirjoitit että varsinkin puntakaupassa on halpaa... thomannilla 479e plus 20e postikuluja. codalta _399+_50 postikuluja. tän päivän kurssilla noin 513e eli tompalta karvan verran halvemmalla... varmasti on hyvä peli, itsekin meinasin jo tollasta tilata, mutta sit hyppäs halpa studio eteen... pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan. |
rheinone 08.02.2009 13:10:13 | |
---|
tarkoitan että on halvempi thomannilla. kun kirjoitit että varsinkin puntakaupassa on halpaa... thomannilla 479e plus 20e postikuluja. codalta _399+_50 postikuluja. tän päivän kurssilla noin 513e eli tompalta karvan verran halvemmalla... varmasti on hyvä peli, itsekin meinasin jo tollasta tilata, mutta sit hyppäs halpa studio eteen... Ää, pari kymppii sinne tai tänne. |
DigiDrummer 15.02.2009 15:29:53 | |
---|
Katselin tuossa SG Robot mallia ihan mielenkiinnosta ja kun tuota slidea tulee soiteltua jonkin verran, niin mietin että oliskohan tuo Robot vaihtoehtona järkevä sitä SG:tä hankkiessa. Onko tietoa mitä mallia se SG:n perusskitan osalta vastaa? |
oksatboys 15.02.2009 18:16:22 | |
---|
Katselin tuossa SG Robot mallia ihan mielenkiinnosta ja kun tuota slidea tulee soiteltua jonkin verran, niin mietin että oliskohan tuo Robot vaihtoehtona järkevä sitä SG:tä hankkiessa. Onko tietoa mitä mallia se SG:n perusskitan osalta vastaa? Eikös se ole SG robot special. Eli vastaisikohan specialia. ringmodulator piristää kummasti! |