Aihe: Nimimerkin käyttö
1 2
vah
04.02.2009 21:00:35 (muokattu 04.02.2009 21:01:42)
Ihan mielenkiinnosta nykymusiikin aikana heräsi itselle kysymys, että minkähän verran nykyään käytetään musiikin (sanat/sävel) teossa salanimiä..
Otsikko vähän johtaa harhaan, mutta...

Tuntuu että ennen vanhaan se oli paljon yleisempää, ja tänäpäivänä tehdään lähestulkoon poikkeuksetta omalla nimellä..
Vai olisiko jollakin tilaston valossa esittää jotakin muuta..?
half
04.02.2009 21:17:30
Ihan mielenkiinnosta nykymusiikin aikana heräsi itselle kysymys, että minkähän verran nykyään käytetään musiikin (sanat/sävel) teossa salanimiä..
Otsikko vähän johtaa harhaan, mutta...

Tuntuu että ennen vanhaan se oli paljon yleisempää, ja tänäpäivänä tehdään lähestulkoon poikkeuksetta omalla nimellä..
Vai olisiko jollakin tilaston valossa esittää jotakin muuta..?

Joskus muinoin Helismaalla, Kärjellä yms. oli syynsä käyttää pseudonyymejä. Kriitikot löivät herrojen tuotannon lyttyyn, jos oli omalla nimellä, mutta kun tekijä oli esim. W. Stone tai Antone Brave jne. Suitsutusta tuli, kunnes karmea totuus paljastui.
COVS jäsen N:o 5
Planetist
04.02.2009 21:27:38
Sir Härö
04.02.2009 23:14:11 (muokattu 04.02.2009 23:14:47)
http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2 … taja.php?Id=Kolja+Peter+(+Salanimi+)

Syitä on monia. Ylläolevan ymmärrän ja oluen tarjoaisin 'Peter Koljalle' jos tietäisin.

Jos olisin Koivusalo, loisin itselleni salakasvot ja salanimen. Mulkkukerma ylistäisi elokuviani ja lopuksi sanoisin että game over ja nappaisin naamarin pois.

Mutta kukin tavallaan :)
Punisher
04.02.2009 23:30:19

Sir Härö. Sulla on ehkä parhaimmat jutut koko Mnetissä.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
kimurantti1
04.02.2009 23:46:29
Voisi olla tämän päivän tietoyhteiskunnassa suht. hankalaa pitää levyntekijän nimeä piilossa montaakaan päivää.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
ZK
05.02.2009 00:42:35
Voisi olla tämän päivän tietoyhteiskunnassa suht. hankalaa pitää levyntekijän nimeä piilossa montaakaan päivää.

Miksi olisi..? Monet piiloutuvat erilaisten nimimerkkien taakse monissa nettiin laittamissaan jutuissa.. ei kait se sen vaikeampaa ole salata identiteettiään muutenkaan jos vain pitää suunsa kiinni eikä jaa tätä tietoa muille kuin luotto porukalleen tai jos edes sillekään. Onhan näita koko ajan liikeellä joka alalla.. ei vain levyntekijöiden keskuudessa. Ajan mittaan tosin monia paljastuu mutta se kait on juuri siitä kiinni että henkilö levittää liikaa sitä että mä tein ton ja ton jutun eli haluaa jotain kredittiä itselleen loppujen lopuksi.
-Mr.Self-Destruct-
Johnson D
05.02.2009 11:00:02
Minua arvostetaan rapakon takana hieman enemmän kuin täällä pohjolassa.

http://www.djohnsonblues.com/
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
Pitkavirta
05.02.2009 16:59:43
Mä oon säveltäjänä yhdellä kaupallisella julkaisulla taiteilijanimellä, mut en oo kertonu Teostolle että oon kyseinen dude.. Onks mahdollista että joku vetää välistä ilmottamalla olevansa tuo nimimerkki? Vinkki: se ei ole DarkLord89
vah
05.02.2009 21:57:56
Mä oon säveltäjänä yhdellä kaupallisella julkaisulla taiteilijanimellä, mut en oo kertonu Teostolle että oon kyseinen dude..

Mites olet ajatellu saavasi korvauksia, jos teosto ei tiedä kenelle kyseisen teoksen oikeudet kuuluu...?
Ozzyneito
06.02.2009 10:43:17

Herrat Trad. ja anon. on mun suosikit.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Epämuusikko
06.02.2009 15:00:37
Herrat Trad. ja anon. on mun suosikit.

+ Toisinto Kuortaneelta.
R.I.P Oksanen
Pitkavirta
06.02.2009 16:02:43
Mites olet ajatellu saavasi korvauksia, jos teosto ei tiedä kenelle kyseisen teoksen oikeudet kuuluu...?

Niinpä.. Todennäköisesti sielt ei ole tulossa yhden biisin sävellyksestä edes sitä sataa euroa, jonka liittyminen Teostoon vaatis.

Omaa saamattomuutta tietty sikäli, vaikkei siitä ollutkaan postauksessa kyse. Ei tosiaan ole löytynyt sellasta ylimääräistä satasta niin et ensimmäisenä tulis mieleen toi liittyminen Teostoon.
Kailis
07.02.2009 06:20:30

Todennäköisesti sielt ei ole tulossa yhden biisin sävellyksestä edes sitä sataa euroa, jonka liittyminen Teostoon vaatis.

Jos et kerro mikä biisi, sitä ei ole tapahtunut =D
Juho L
07.02.2009 06:25:11
+ Toisinto Kuortaneelta.

Kuortane on komia paikka; Onhan sukuni sieltä lähtöisin.
kimurantti1
07.02.2009 11:28:03
Miksi olisi..?

Kun ne levyt nykyään vuotaa nettiin jo ennen kuin ne virallisesti julkaistaan, niin eiköhän tekijöiden nimetkin aika nopeasti sinne päädy.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Planetist
07.02.2009 12:01:04
Kun ne levyt nykyään vuotaa nettiin jo ennen kuin ne virallisesti julkaistaan, niin eiköhän tekijöiden nimetkin aika nopeasti sinne päädy.

The Residents on tehnyt musaa jo nelisenkymmentä vuotta eikä niiden henkilöllisyydestä oo täyttä varmuutta.
t-termiitti
07.02.2009 14:31:18

Jos olisin Koivusalo, loisin itselleni salakasvot ja salanimen. Mulkkukerma ylistäisi elokuviani ja lopuksi sanoisin että game over ja nappaisin naamarin pois.

Mutta kukin tavallaan :)

ot. Kyllä ne kriitikot kuitenkin arvais tekijän siitä Pekosta, vaikka kuinka ois kuminaamari päässä. Ja eikähän kukaan muu voisi tehdä niin kömpelöä elokuvaa kuin "kaksipäisen kotkan varjossa". Paljastuisi tuo huijaus heti.

Toisaalta kyllä Koivusalo voisi kerrankin voittaa jonkun pystin jossain hassuilla elokuvafestareilla, vaikkakin sitten jossain eksoottisemmassa kategoriassa: "maailman huonoimman kuminaamari päässä ohjatun elokuvan palkinto menee...."

Luultavasti kriitikotkin saattaisivat todeta, että ilman kuminaamaria ohjaajan päässä, elokuva olisi ollut sitäkin surkeampi.
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
Sir Härö
07.02.2009 15:51:01
Toisaalta kyllä Koivusalo voisi kerrankin voittaa jonkun pystin jossain hassuilla elokuvafestareilla, vaikkakin sitten jossain eksoottisemmassa kategoriassa: "maailman huonoimman kuminaamari päässä ohjatun elokuvan palkinto menee...."

Luultavasti kriitikotkin saattaisivat todeta, että ilman kuminaamaria ohjaajan päässä, elokuva olisi ollut sitäkin surkeampi.

Miksi sanot että Koivusalon leffat olisivat huonoja? Täysin syyttä ko. herran tuotoksia soimataan. Ainiin, sillähän ei ole akateemista tutkintoa elokuvaohjaamiseen. Se selittää kaiken.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)