![]() 31.10.2008 12:10:46 | |
---|---|
Mulle uusi levy kuulostaa edelleen todella suurelta pettymykselta mahtavan Weekend in the Cityn jälkeen. Ei tästä tunnu saavan oikein minkäänlaista otetta, koko levy soljuu vain jotenkin mitäänsanomattomana ohi. Yhyy. [12:21:28] [ysuviy]: ruokaa saa kraanasta | |
![]() 31.10.2008 14:10:18 | |
Mulle uusi levy kuulostaa edelleen todella suurelta pettymykselta mahtavan Weekend in the Cityn jälkeen. Ei tästä tunnu saavan oikein minkäänlaista otetta, koko levy soljuu vain jotenkin mitäänsanomattomana ohi. Yhyy. Viela vahan sama maku. Taalla on hyvia biiseja, mutta jotenkin tama vaan menee "ohi korvien". Ja vahan hairikoi tama levyn vuoristoratamainen rakenne. Levya kylla viela pyoritan ja paljon, diggaan Bloc Partyn soundista niin pirusti. Tuntuu vain etta nyt on ideat ollu lahinna soundi ja tuotantopuolella, eika biisit oikeasti ole kovin hyvia. en vittu tiiä. juon vaan - Grunge-Jukka | |
![]() 02.11.2008 21:34:39 | |
Bloc Party on loistava yhtye. Harmittaa vaan etten ole vielä uutta levyä rahapulan takia hommannu kuten en myöskään lippuja keikalle. | |
![]() 06.02.2009 20:50:46 | |
Nostellaanpa hieman. Keikka näytti olevan jossain vaiheessa loppuunvarattu, mutta nyt taas saa lippuja sekä permannolle (tiketti) että istumapaikoille. Kait se on mentävä.. by the grace of God | |
![]() 06.02.2009 23:00:39 (muokattu 07.02.2009 00:32:45) | |
Oon pitäny näitä näin Suomen mittakaavassa aika kohtis pienen piirin juttuna, ja tieto Jäähallista näiden keikan paikkana tuli syksyllä aivan puun takaa. Oon koko ajan oottanu jotain "siirtoa Kultsalle", mutta jostain kumman syystä lippuja on sitten mennyt kaupaks sen verran ettei moista ole tapahtunut. Lippu (kentälle) toki hommattu. Silent Alarm tosi hyvä, A Weekend in the City mahtava, Intimacy tällä hetkellä "ihan ok". Jokainen levy on erilainen, mikä tuntuu tämän yhtyeen kohdalla olevan hyvä juttu ja suositeltava asia jatkossakin. | |
![]() 06.02.2009 23:37:55 | |
Oon pitäny näitä näin Suomen mittakaavassa aika kohtis pienen piirin juttuna, ja tieto Jäähallista näiden keikan paikkana tuli syksyllä aivan puun takaa. Oon koko ajan oottanu jotain "siirtoa Kultsalle", mutta jostain kumman syystä lippuja on sitten mennyt kaupaks sen verran ettei moista ole tapahtunut. Lippu (kentälle) toki hommattu. Eiks toi keikka oo jopa loppuunmyyty? Vai muistanko ihan väärin. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe | |
![]() 07.02.2009 00:29:27 | |
Eiks toi keikka oo jopa loppuunmyyty? Vai muistanko ihan väärin. Ainaki nyt näyttää "vapaita paikkoja" tuolla Lippiksen sivuilla. http://www.lippupalvelu.fi/html/artist.htmI?l=FI&artist=Bloc+Party | |
![]() 24.02.2009 14:30:15 (muokattu 24.02.2009 21:03:09) | |
Olen intohimoinen (toimivien) levykokonaisuksien ystävä ja mua on häirinnyt Intimacyssa sen biisijärjestys. Alkuun on pitänyt tunkea kaksi in-your-face -biisiä ehkä alleviivaamaan "irtiottoa menneestä". Parin ekan kuuntelukerran aikana tämä tulee ehkä selväksi ja kysymys kuuluukin: mitä käyttöä tollaisella aloitustaktiikalla on myöhemmin? Onko jollakulla ollut vastaavanlaisia fiiliksiä? Sama tuli mieleen Mokoman Kuoleman laulukunnaiden Valapatto-Ärräpää -avausduosta, jolla piti levyn tiimoilta Soundiin tehdyn haastiksen mukaan hämmentää kuulijaa tyyliin "eikös nämä tee sitä rässiä enää ollenkaan". Aikani oon pyöritelly näitä biisejä sekä päässäni että iTunesin soittolistalla ja nyt tuntuu, että olen löytänyt mua tyydyttävän ja enemmän kaikkia biisejä sekä levykokonaisuutta palvelevan biisijärjestyksen: 1. One Month Off 2. Ares 3. Talons 4. Biko 5. Mercury 6. Signs 7. Halo 8. Trojan Horse 9. Zephyrus 10. Better Than Heaven 11. Ion Square Harrasteleeko joku muu tällaista? | |
![]() 24.02.2009 20:24:01 | |
Mokoman Kuoleman laulukunnaiden Valapatto-Ärräpää -avausduosta, jolla piti levyn tiimoilta Soundiin tehdyn haastiksen mukaan hämmentää kuulijaa tyyliin "eikös nämä tee sitä rässiä enää ollenkaan". Tää ei nyt BP:n liity mitenkään, vaan Mokomaan, mutta Laulukunnaiden aloituskaksikkohan on mitä mainioin?! No pasa nada. | |
![]() 24.02.2009 21:01:04 (muokattu 24.02.2009 21:02:00) | |
Antti90: Tää ei nyt BP:n liity mitenkään, vaan Mokomaan, mutta Laulukunnaiden aloituskaksikkohan on mitä mainioin?! Joo, pitää tarkentaa, että se on helvetin toimiva. Joskus olen tosin miettinyt loppupään köykäisyyden poistamiseksi ja alun pieneksi tasoittamiseksi "Tästä on hyvä jatkaa"-biisin loppusijoituspaikaksi noiden kahden biisin väliä. BP-keikkakiima kasvaaa. Niiden on pakko soittaa uudelta kiekolta Halo. | |
![]() 25.02.2009 23:17:16 | |
Echtleder: Joo, pitää tarkentaa, että se on helvetin toimiva. Joskus olen tosin miettinyt loppupään köykäisyyden poistamiseksi ja alun pieneksi tasoittamiseksi "Tästä on hyvä jatkaa"-biisin loppusijoituspaikaksi noiden kahden biisin väliä. Deraili senkun jatkuu, mutta eihän se sopisi siihen ollenkaan, ainakaan jos ajattelee levyn sanoituksia temaattisena jatkumona. Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19 | |
![]() 26.02.2009 00:59:57 | |
Coran: Deraili senkun jatkuu, mutta eihän se sopisi siihen ollenkaan, ainakaan jos ajattelee levyn sanoituksia temaattisena jatkumona. Aivan saman ajattelin kirjoittaa. anomus.com | |
![]() 26.02.2009 18:02:04 | |
dixi19: Aivan saman ajattelin kirjoittaa. :D Niin, totta kai juu. Sen takia se kappale taitaakin siellä olla. Ite en oo kiinnittäny huomiota koko sanalliseen jatkumoon, musiikillisen jatkumon häiriintyminen on lähinnä ollut se asia mikä itseä on haitannu. | |
![]() 26.02.2009 22:14:24 | |
Vaadin sitten heti hyvää keikka-analyysiä kun joku siihen kykenee!! No pasa nada. | |
![]() 27.02.2009 11:09:21 (muokattu 01.03.2009 10:27:07) | |
Hyvyydestä en tiedä, mutta kirjoitan nyt jotain. Mahtava keikka, mutta mikäs semmoisia on tehdessä kun on niin paljon mahtavia biisejä, hyvällä tavalla rutinoitunut tiukka bändi sekä innokas (ja kuulemma jopa ruotsalaisiakin kauniimpi) yleisö. Keikka oli kiertueen viimeinen, mikä ei meinannut sitä, että yhtye olisi jotenkin halunnut vetää homman nopeasti alta pois vaan oli sillä tuulella, että halusi siksi tarjota jotain spessua. Tämä näkyi päällepäin ainakin siinä, että encoret kattoivat liki kolmanneksen (6/20) koko keikasta ja kiertuehenkilökunnan kanssa oli monessa välissä pientä vääntöä ja läpändeerosta. Esim. ollessaan Mercuryn aikana kitarattomana Kele taklasi mikkipiuhaa siirtämään tulleen roudarin tantereeseen jossa miehet ottivat toisistaan hetken aikaa mittaa. Teknisestä puolelta en osaa paljoa sanoa, mutta totean, että Russellin kaiut kuulostivat upeilta ja että Kelen parissa kohdassa tekemät äänensä muokkaukset ja samplaamiset lennossa olivat ainakin mulle tuore ja jännä kokemus keikalla. Gordon ehti keikan aikana bassoilun ohella soittaa myös ainakin glockenspielia, pöytäsähkörumpusettiä, tavallista akustista rumpusettiä sekä synaa. Matt, yksi lempirumpaleistani, oli juuri niin sähäkkä kuin olin odottanutkin. Setti (suluissa olevien paikkaa en muista): One Month Off Trojan Horse Hunting for Witches Positive Tension Signs Waiting for the 7:18 (Song for Clay (Disappear Here)) (Little Thoughts) (Banquet) (Two More Years) (This Modern Love) (Uniform) (Mercury) Like Eating Glass ---- Sunday Halo The Prayer Helicopter ---- Ares Flux Biisit vaikuttivat olevan kauttaaltaan yleisölle tuttuja levystä riippumatta, mutta suurimmat bileet lattialle syntyivät yllä---TTTYYSSS Banquet'n ja Helicopterin aikana. Mercuryn aikana meno oli myös melkoinen, enkä olisi muutama kuukausi sitten uskonut tulevani joskus huutamaan ääneni tärviölle tuon biisin kertsin mukana. Kiihkeästi odottamani Halo jäi jälkeen levyversion kiihkeydestä eikä sytyttänyt niin kybällä, kun taas yksi viime vuosien lempparibiiseistäni Like Eating Glass hyökkäsi ennalta-arvaamattomasti ja sai melkein kyyneleiden sekä jonkun sortin ekstaasin partaalle. Lippuja oli myyty ainoastaan kentälle sekä alakatsomoihin sivuille, ja muiden alueiden ollessa peitettyinä tuli fiilis yli puolityhjän jäähallin sijasta ison klubin tunne. Illan ainoa miinus tuli narikkajärjestelyistä. Ilmeisesti narikkaa tarvitsevien henkilöiden määrä oli reippaasti aliarvioitu, ja ainakin kahdeksan jälkeen saapuneiden piti jonottaa parhaillaan kymmeniä minuutteja saadaksen tavaransa kakkosnarikkaan päänarikan ollessa jo täysi. Kovasti pojat sanoivat keikan lopussa että nähdään pian. Toisaalta näin ovat sanoneet myös Trent Reznor Ankkarockissa '07 ja Lee Ranaldo Ilosaaressa '03. Joka tapauksessa ilta oli mahtava, ja bändi totesi heilläkin olleen hauskaa. Seuraavan levyn jälkeen siis bäkkii, eiks yeh. e: Korjattu biisien määrä ja puuttunut biisi. | |
![]() 27.02.2009 12:46:23 (muokattu 27.02.2009 12:47:38) | |
Ihan kyllä viihdyttävä keikka mutta en kyllä yhdy tuohon tiukkaan soittoon kommenttiin. Varsinkin Okereke oli välissä karmaisevan hukassa kitaransa kanssa. Olihan tuossa toki aistittavissa sitä rundin viimeisen keikan meininkiä. | |
![]() 27.02.2009 13:29:30 (muokattu 27.02.2009 13:32:09) | |
madu: Ihan kyllä viihdyttävä keikka mutta en kyllä yhdy tuohon tiukkaan soittoon kommenttiin. Varsinkin Okereke oli välissä karmaisevan hukassa kitaransa kanssa. Olihan tuossa toki aistittavissa sitä rundin viimeisen keikan meininkiä. Hmm joo, kyllähän ne väärinkin soitti. Ehkä mä olin/olen niin fiiliksissä koko jutusta yleisesti etten osaa/halua lähteä miettimään moniakaan juttuja kovin analyyttisesti. Ja esim. sen, että Kele seikkaillessaan lavalla huomasi pari kertaan että hups, "nythän pitäisi taas olla laulamassa, tuleepa kiire mikin luo", mun sisäinen fani tulkitsee enemmänkin merkkinä liki riemastuttavasta spontaaniudesta ja keikkakaavojen hyvänlaisesta unohtamisesta (kun kyseessä on kuitenkin jo semi-iso yhtye) kuin esim. epäammattimaisesta välinpitämättömyydestä. Tekee mieli lukea muidenkin fiiliksistä. | |
![]() 27.02.2009 14:13:53 (muokattu 27.02.2009 14:22:29) | |
En tiedä soiton tiukkuudesta, tuli vain fiilisteltyä kun oli niin mahtava meisinki meneillään. Hemmetin hieno keikka todellakin. Huippukohtana ehdottomasti Like Eating Glass, on se vaan mahtava biisi. Lopussa Ares iski päin näköä kuin olisi Prodigy ollut soittamassa ja Flux (josta en aiemmin hirveästi ollut innostunut) oli hieno ja tanssittava lopetus keikalle. Keikasta jäi yleisesti todella hyvä maku suuhun ja bändi vaikutti olevan todella hyvällä ja hilpeällä tuulella. Lopun Christian Bale -läpät toimivat myös hauskasti Fluxin introna :) "It's fucking distracting!" Echtleder: Setti (suluissa olevien paikkaa en muista) Eikös Two More Years tullut myös jossain välissä? anomus.com | |
![]() 27.02.2009 14:32:40 (muokattu 28.02.2009 11:23:10) | |
dixi19: En tiedä soiton tiukkuudesta, tuli vain fiilisteltyä kun oli niin mahtava meisinki meneillään. Hemmetin hieno keikka todellakin. Huippukohtana ehdottomasti Like Eating Glass, on se vaan mahtava biisi. Lopussa Ares iski päin näköä kuin olisi Prodigy ollut soittamassa ja Flux (josta en aiemmin hirveästi ollut innostunut) oli hieno ja tanssittava lopetus keikalle. Keikasta jäi yleisesti todella hyvä maku suuhun ja bändi vaikutti olevan todella hyvällä ja hilpeällä tuulella. Lopun Christian Bale -läpät toimivat myös hauskasti Fluxin introna :) "It's fucking distracting!" Eikös Two More Years tullut myös jossain välissä? Tuli joo! Muistin tuon kyllä, mutta jostain syystä jäi pois kun listaa tuohon kasasin. Ehkä halusin unohtaa sen, koska se on yks mun vähiten lempparibiisejä näiltä. 8) Biisejä tuli siis joka tapauksessa 20. (Viuhutan edittiä.) Jos joku pystyy laittamaan settilistan vielä oikeassa järjestyksessä niin ois tosi jees. Hieman outoa muuten etteivät soittaneet Talonsia, kyseessä on kuitenkin tuorein singlensä. Fluxiin pätee muuten mun kohdalla täysin sama. Sen soundimaailma hämmensi erittäin paljon ilmestyessään ja sai mut miettimään, että mihinköhän nää nyt oikein on menossa, mutta tuolla se toimi kuin nyrkki pakkasella ja himaan päästyäni piti heti saada nimenomaan juuri Flux soimaan. Samaten olen alun ärsyynnysreaktioiden jälkeen alkanut tykätä myös Aresista ja Mercurysta, ja tietääpä myös sen, että kuulostaapa sitten seuraavat merkit näistä kuinka hämmentäviltä tahansa, ei niitä kannata säikähtää.:) e: Vittu ku meni toi uusin sinkkukin sekasin. One Month Off on uusin sinkku, Talons tuli jo syksyllä. | |
![]() 27.02.2009 15:10:56 | |
Nyt vähän pännii että ei tullut lähdettyä, mutta jotenkin mulla on vähän sellanen kutina että nää nähdään vielä lähiaikoina. Ehkäpä Provinssissa... I am Jack's smirking revenge. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)