Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: muovipäiset vai puupäiset kapulat
1 2 3 4
TommyPoison
06.02.2009 15:13:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako muovipäisillä kapuloilla muka paremman soundin kun puupäisillä ? Kaveri sano et on mutta taas musakaupassa sanottiin että ne muovipäiset ei hyödytä mitenkään soittoon ja ne onki vaa puolet kalliimpia? Ite oon siis käyttäny molempia aika randomisti ja yhet muovikaplutaki löytyy mutta ranne kipeytyy ennemmän ku paljon painavemmat ku puiset?
 
Niq
06.02.2009 15:28:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitat varmaan nylon-tipeillä varustettuja kapuloita. Nylontipit on kestävämmät kuin puiset, moni ei tykkää siitä miltä esim. ride kuulostaa noilla soitettuna. Itse käytän juuri tuon kestävyyden takia. Muoviset kapulat ei jousta, siinä syy käden kipeytymiseen.
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
TommyPoison
06.02.2009 15:51:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mut siis eihän esim. kapulat mee rikki päästä vaa siitä varresta nii miten se sit lisää muka sitä kestävyyttä enemmän ?
 
Deino
06.02.2009 15:58:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mut siis eihän esim. kapulat mee rikki päästä vaa siitä varresta nii miten se sit lisää muka sitä kestävyyttä enemmän ?
 
Ei se varsien kestävyyttä lisääkkään.
 
TommyPoison
06.02.2009 15:59:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mut sit ei mul oo puupäiset kapult ikin mennykkää ppästä rikki joten mun mielipiteeni asiasta on että ne ei oikeen hyödytä mitään : DD
 
Deino
06.02.2009 16:00:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mut sit ei mul oo puupäiset kapult ikin mennykkää ppästä rikki joten mun mielipiteeni asiasta on että ne ei oikeen hyödytä mitään : DD
 
Oikeassa olet, poikaseni.
 
dumbass
06.02.2009 16:19:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nylontippi on painavampi, ja ainakin virthin 5an on siten paremmin painotettu kuin 5a. Parempi kontrolli. itse en oo pitkään aikaan käyttäny kun saundi on aika kirkas pelleissä jo valmiiksi.
 
OPJ1974
06.02.2009 16:58:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitat varmaan nylon-tipeillä varustettuja kapuloita.... Itse käytän juuri tuon kestävyyden takia. Muoviset kapulat ei jousta, siinä syy käden kipeytymiseen.
 
Nimenomaan mullakin tuo syy.. käytössä Balbexin Jazz Nylon-kapulat, valkopyökkiä. Kapulan varret mulla ei niinkään kulu, mutta kun se tippi. Myös hikkorisissa.
 
Yksinkertainen asia vaatii aina paljon selitystä.
Maardi
06.02.2009 16:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nylontipeille ääni täältäkin. Tosin puupäitä tulisi varmaan muuten käytettyä, mutta viikon soiton jälkeen halennut tippi ei oikein naurata.
 
Epämuusikko
06.02.2009 17:12:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nylonpäiden soundia en voi sietää. Puu on hyvää ainetta, vaikka viimeksi tänään ketutti kun lähti nupista palanen.
 
R.I.P Oksanen
Nolte
06.02.2009 17:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nylonpäiden soundia en voi sietää.
 
Vähän sama. Ostin kaksi paria VF Steve Gadd Signatureja nylontipeillä, kun Gaddeissa on niin hyvä tuntuma. Ajattelin, ettei se soundi nyt niin paljoa erilainen ole, että homma siihen kaatuisi, mutta parin koeiskun jälkeen kapulat jäivät hyllylle. Kaipa voisin sinänsä niillä soittaakin, totutella, kun ridekin on suht tummasointinen Dark Ride, mutta soundiero puisiin kapuloihin on vaan niin iso, ettei pysty.
 
meiän bändin paras rumpali
Niq
06.02.2009 17:54:04 (muokattu 06.02.2009 17:54:29)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mut sit ei mul oo puupäiset kapult ikin mennykkää ppästä rikki joten mun mielipiteeni asiasta on että ne ei oikeen hyödytä mitään : DD
 
: DDD :DD :DD :DD
 
Niin sä hajotat ne kapulat ennenkuin tipit halkeaa. Nimimerkillä yks kapula poikki puolen vuoden sisään. Tippejä ois jo murennut monesta kapulasta, mut nailoneilla vaan vetää vaikka peltisoundi onkin vähän erilainen. Äkkiä noihin tottui.
 
EDIT: Unohtui hymiöt lopusta :DD :D : DD :DD :DD DDDD:::
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
kimizu
06.02.2009 18:29:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Makuasioita" sanoi Musti kun muniaan nuoli... Itsellä on käytössä rokkitouhuissa nylon-tipit juurikin kestävyyden takia. Soundiin tottuu nopeasti, vaikka kyllä se itseänikin aluksi häiritsi. Kevyemmässä soittelussa, missä voi olettaa jotain nyansseja erottavansakin, käytän yleensä normaaleja "puupäitä"
 
Rankemmassa soitossa mulla hajoo normaalit tipit parin biisin aikana, loppukeikasta ei paljon tippiä löydy jos ei ole nailonit käytössä. Ja möykkää on yleensä sen verran, että pieni nailon-tipin tuoma yläpää on vain plussaa. Kapula katkeaa jos on katketakseen materiaalista riippumatta.
 
Täältäkin ääni Balbexin Nylon 5A Jazzille, loistava kapula! Aikaisemmin käytin yleensä Firhin 5A:ta, mutta Balbexin pieni lisäpituus ja materiaali säästävät käsiä. Niillä siis nykyisin :)
 
Timing stinks but cheerfully winks...
Nolte
06.02.2009 18:40:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Makuasioita" sanoi Musti kun muniaan nuoli... Itsellä on käytössä rokkitouhuissa nylon-tipit juurikin kestävyyden takia.
 
Jep. Kokeile kuitenkin Taman Japanese Oak -kapuloita, jos mieli tekee puisilla vedellä. Niissä kestävät tipit aikas pitkään, kovaa tammea kun ovat. Tietysti sortuvat nekin elon tiellä ennen pitkää rankoissa ridekompeissa.
 
meiän bändin paras rumpali
hollmi-5
06.02.2009 20:11:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nylon-tippien ridesoundi on minulle aivan liian kirkas. Joskus olen noita ostellut ihan vaihtelun vuoksi, mutta ei ne minulle ole tarkoitettu.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
epi2
06.02.2009 21:20:32 (muokattu 06.02.2009 21:20:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

: DDD :DD :DD :DD
 
Niin sä hajotat ne kapulat ennenkuin tipit halkeaa. Nimimerkillä yks kapula poikki puolen vuoden sisään. Tippejä ois jo murennut monesta kapulasta, mut nailoneilla vaan vetää vaikka peltisoundi onkin vähän erilainen. Äkkiä noihin tottui.
 
EDIT: Unohtui hymiöt lopusta :DD :D : DD :DD :DD DDDD:::

 
?? katkasen kapulan/kapulat noin kerran kuussa vaikka, aika harvakseltaan soitan ja siltikin mulla tipit halkeilee.
 
OPJ1974
06.02.2009 21:26:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältäkin ääni Balbexin Nylon 5A Jazzille, loistava kapula! Aikaisemmin käytin yleensä Firhin 5A:ta, mutta Balbexin pieni lisäpituus ja materiaali säästävät käsiä. Niillä siis nykyisin :)
 
Sama juttu, kun olen tällainen vitun kääpiö ja lyhyet on raajat, niin ne extra 13 mm verrattuna normaaliin 5A-malliin (puhumattakaan 7A:sta) on ihan luksusta. Sitä sitä paitsi tällaisena munattomana tissinläpsyttelijänä extramillit tuovat myös vähän lisää massaa kapulaan soittaessa, painojakauman siirtyessä kohti kärkeä, mistä pidän.
 
Minuakaan ei haittaa nylonpään tuoma kirkkaus ridessä, tuo AA on muutenkin jotenkin ponneton tai jotain puupäisillä soitettaessa mutta nyt on kellossa sopivasti pingiä.
 
Sanottakoon vielä, että Balbexin tikuista rakastuin heti Kuoppis-malliin, mutta niissä mulla tippi kesti toisessa kapulassa 15 minuuttia ja toinen alkoi lahoamaan tunnin soitannan jälkeen. Joten ei sitten.
 
Yksinkertainen asia vaatii aina paljon selitystä.
sahkuifk
06.02.2009 21:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vinyylitippi ja Vic Firth toimii mulla, ei häirihe se puuta terävämpi juttu, antaa reboundia herkemmin. Se on kyllä totta että käy ranteelle kipeemmin mitä enemmin on kova kovaa vasten.
 
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
Bacchus
06.02.2009 21:41:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän vyötiäisennahkaa, on muuten uusin innovaatio rumpukapula-alalla. Natisee kivasti, hyvä reboundi ja liukaste omasta takaa.
 
Nolte
06.02.2009 21:56:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen tällainen vitun kääpiö
lyhyet on raajat
sitä paitsi munaton tissinläpsyttelijä
lisää massaa kapulaan
Sanottakoon vielä, että rakastuin Kuoppis-malliin
 
Joo, voit käyttää nyloneita. Sinulla on kevyesti tarpeeksi syitä siihen.
 
:)
 
meiän bändin paras rumpali
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «