masterhat 04.02.2009 23:18:14 | |
---|
Hello. Tää on varmaan aika "keltanokka" -kyssäri, mut ei se mitään. Niin, mikäs olis tooosi kevyt soittoinen kielisetti teräskieliseen akkariin ja E-vireeseen. Vaihdoin normi 11 (tai 13) -52 pykälää ohkasempaan settiin, mutta kielet ovat kireät kun neits.. niin, elikkä olisiko oikotie onneen paksumpi setti? Jokin tietystä materiaalista/valmistajan jne. kielisetti? Ihan kokeilun vuoksi joskus syksyllä ton setin vaihdoin, ja nyt ku on tullu enempi rämpyteltyy akkaril, ni ei oikee tunnu hyvältä. mitä settejä jengi käyttää E-vireessä? Vinkatkaas joku hyvä valmistaja ja paksuus. Sähkikses oon aina käyttän Daddarion (tjms.) kieliä viimoset 15vuotta, mutta akkaria soittelen niin vähän, että satunnaisesti oon kokeillu eri settejä siihen skeba tuollanen, vanhempi malli ilman viritysmittaria. skaalaahan tossa ei sanota, mut siis ihan tollanen "peruskokonen" http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_finland.html''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
PappaSF 05.02.2009 19:32:41 | |
---|
Hello. Tää on varmaan aika "keltanokka" -kyssäri, mut ei se mitään. Niin, mikäs olis tooosi kevyt soittoinen kielisetti teräskieliseen akkariin ja E-vireeseen. Vaihdoin normi 11 (tai 13) -52 pykälää ohkasempaan settiin, mutta kielet ovat kireät kun neits.. niin, elikkä olisiko oikotie onneen paksumpi setti? Jokin tietystä materiaalista/valmistajan jne. kielisetti? Ihan kokeilun vuoksi joskus syksyllä ton setin vaihdoin, ja nyt ku on tullu enempi rämpyteltyy akkaril, ni ei oikee tunnu hyvältä. mitä settejä jengi käyttää E-vireessä? Vinkatkaas joku hyvä valmistaja ja paksuus. Sähkikses oon aina käyttän Daddarion (tjms.) kieliä viimoset 15vuotta, mutta akkaria soittelen niin vähän, että satunnaisesti oon kokeillu eri settejä siihen skeba tuollanen, vanhempi malli ilman viritysmittaria. skaalaahan tossa ei sanota, mut siis ihan tollanen "peruskokonen" http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_finland.html Onpas vänkä juttu, että E-vireessä jos käyttää ohkaisempaa tai paksumpaa kielisettiä niin luulis että ohkaisempi on kevyempi soittaa, oisko niin että ohkaisemmassa kun on vähemmän "vetoa/jännitettä" niin se kaula tuppaa suoristamaan itseään ja kielet tuntuu kireältä?! Paksummalla setillä taas kielet ilmeisemmin jännitteen suhteen tuppaa vetämään kaulaa mutkalle ja oisko siksi tuntuma nyt sitten niissä kevyempi (tiedä nyt tuosta sitten). Itellä uudet kielet ovat Addarion EJ26 Custom Light 011-052 ja nuo pelittävät suht kivasti, eroa tiukkuuden suhteen löytyy tossakin kielisetissä, mulla kotosalla olevassa Ibanez AW800 ECENT elektroakustisessa nuo tuntuvat tiukemmilta kuin Ibanezin SGT630E-HS jumbokoppasessa teräskielisessä akkarissa. Toivottavasti joku osaa valaista, että miksi kielet on kireällä, ite en heti oikein tuohon keksi vastausta ellei sitten ole niin että aikaisempi kielisetti on joku light ja toinen sitten esim medium jne. |
wedevirtanen 06.02.2009 00:18:54 | |
---|
Pistä D-vireeseen: sama vire sävelaskeleen matalemmalle viritetty, jos tarkoitit avointa virettä Peace and love brothers and sisters! |
Roberto 06.02.2009 12:04:33 | |
---|
012 on ymmärtääkseni aika normaalisetti, mitä normivireisiin akustisiin tulee. itsellä on Martinin 102 ja 013-setit käytössä, mut sama firma tekee myös Fingerstyle-kieliä missä on vähemmän jännitettä ytimessä. Kandee kokeilla erilaisia, mut 011 on mielestäni aika minimi millä saa mitään järkisoundia irti, ellei nyt ihan kiinan vanerilooda ole kyseessä. |
Puavali 06.02.2009 12:13:10 | |
---|
012 on ymmärtääkseni aika normaalisetti, mitä normivireisiin akustisiin tulee. itsellä on Martinin 102 ja 013-setit käytössä, mut sama firma tekee myös Fingerstyle-kieliä missä on vähemmän jännitettä ytimessä. Kandee kokeilla erilaisia, mut 011 on mielestäni aika minimi millä saa mitään järkisoundia irti, ellei nyt ihan kiinan vanerilooda ole kyseessä. Kyllä kevytrakenteiset kitarat soi kymppiseteilläkin. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Kyllä kevytrakenteiset kitarat soi kymppiseteilläkin. No joo... kovin hiljaa vaan :D |
Puavali 06.02.2009 14:03:32 | |
---|
No joo... kovin hiljaa vaan :D 11-setillä meni jo tukkoon. Tosin ongelma oli bassopuolen kielillä. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Roberto 06.02.2009 16:36:38 | |
---|
11-setillä meni jo tukkoon. Tosin ongelma oli bassopuolen kielillä. Mikä kitara? |
Torspo83 06.02.2009 17:15:46 | |
---|
Normivireessä on ollut 11-53 setti käytössä. Muutamaa 10-settiä oon kokeillu ja kaikissa niissä on ollut sama vika - Ei soi yhtä hyvin ja hienovirekin menee vähän ketuilleen. |
journeyman68 06.02.2009 20:26:54 | |
---|
Kyllä minä suosittelisin kielten löystytystä jos tuntuu liian kireällä olevan .Tarkasta pianosta oikea oktaavi! -journeyman |
Puavali 07.02.2009 08:09:04 | |
---|
Mikä kitara? Landola DD21 Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
masterhat 08.02.2009 14:00:19 | |
---|
täälähän on suhistu mukavasti viikonlopun aikana. tuolla keskusteltu lisää aiheesta, http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=174854&co=60 Joku onnellinen neuvoi virittämään D-vireeseen, nou thx, koska pitää olla E:ssä. Lainaan itseäni tuolta toisesta ketjusta love u dudes, kai tää johtuu eniten siitä ku veivaa sähkiksil sellasis stoner vireis, et hyvä et kielet ei putoo, ni akkarin normi E-vire tuntuu kirpakalt. tosin mun mielest tää oli kyl löysempi 52-setil, mut muistan varmaa väärin, ku joskus syksyl vaihdoin kielet. TY, GG ja see u people hieno lause, paljo pilkkui ja vitun sekava, just like me elikkä syynä tähän kaikkeen vain se, ku tullu veivattua akkarilla niin vähän ja sähkikset on jossain ihan happomatalissa vireissä. Eli tatsi kateissa, that's all ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |