Aihe: Engl Blackmoreen uudet putket
1 2
washburn
05.02.2009 19:44:53

Jos tästä löytyy jo valmis topic, niin saapi heittää linkkiä. Yritin hakea, mutta ei osunut silmään..

Pääteputki tod. näk. mennyt, joten putkiremppa pitäs tehdä. Mitäs putkia porukka on näissä käyttänyt? Soundimieltymyksenä semmonen munakkaan rouhee hardrock särö tyyliin Dough Aldridge. :) Kestävyys on plussaa. En halua putkia, mitkä mikrofonisoituu parissa kuukaudessa. Myös etuasteeseen saa heittää suosituksia.. thanks!
Live long and prosper.
Satu ja Tuija
05.02.2009 20:05:11
Svetlana/SED 6L6GC. Ton kans ei voi mettään mennä.

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=22
Frankster
05.02.2009 20:10:33 (muokattu 05.02.2009 20:11:06)
Juurikin nuo Svetlanat ovat mulla Blackmoren pääteasteessa.

Etusesta löytyy tung-solia, voin suositella.
washburn
05.02.2009 21:13:20

Onko noi svetlanat kestäneet?

Soitinlaitehuollon kaveri just sanoi noista svetlanoista, tosin en tiedä mallista, että mikrofonisoitumisongelmaa on ollut jo muutaman kuukauden ikäisillä putkilla.
Jos noi kestää, niin nehän ne varmaan sitten on hyvät.

Etuseen vielä kaivataan vinkkejä ja tietoa eri merkkien eroista..
Live long and prosper.
pekurides
06.02.2009 04:36:02

Etuseen vielä kaivataan vinkkejä ja tietoa eri merkkien eroista..

Rouheeta rokkisäröä.... Lämpöä saisi varmaan olla myös niin katoppa Mullard reisue jostain tai sitten voit olla koekaniinina uuden T.a.d Mullard kopion kanssa :)

Ryssäputket perinteisesti olleet piikikkäitä muttä ärhäköitä ja JJ:t pehmeitä ja tummia.

Lopuksi siihen tarvisi myös yhden 12at7 N.O.S Mullardin joka vielä suht edukkan hintanen alle 30€ mutta hintansa väärti rokkitouhuihin ja vähän muuhunkin.

C-logoisista svetlanoista en enää välitä yhtään niiden tunkkaisuuden ja tummuuden takia(kirkkaassa nupissa tosin jeesa mukavasti sirinään) ja eipä niitä enää valmistetakaan.... myös elektro-harmonixit ja halvemmat sovtekit kannattaa kierrtää hyvin kaikaa vaikka halpa hinta houkuttelekin....sillä on syynsä:=)

Tung-solit ihan jees mutta ...kyllästynyt varmaan.

Groovy tubes aikamoista vedätystä vaikka ihan hyväsaundisia ovatkin niin hinta jotain aivan älytöntä X3 !
Tunteella päin vittua.
punainenettan
18.02.2009 13:07:36 (muokattu 18.02.2009 13:32:37)
myös elektro-harmonixit ja halvemmat sovtekit kannattaa kierrtää hyvin kaikaa vaikka halpa hinta houkuttelekin....sillä on syynsä:=)

Itsellä pitäisi myös vaihtaa putkia niin etuseen kuin päätteeseenkin. Mikäs nuissa EH:n ja sovtekin putkissa on vikana? Taitaa olla Oulussa SP-Elektroniikalla ainoastaan nuita putkia myytävänä.
http://www.myspace.com/knockoutcocktail
pekurides
18.02.2009 13:55:04

Itsellä pitäisi myös vaihtaa putkia niin etuseen kuin päätteeseenkin. Mikäs nuissa EH:n ja sovtekin putkissa on vikana? Taitaa olla Oulussa SP-Elektroniikalla ainoastaan nuita putkia myytävänä.

ne sirisee ja ovatten kylmäsaundisia.
tosin kuulemma marshalleissa huhupuheitten mukaan kivan räkäisiltä saundaavat :) makuasioita...
Tunteella päin vittua.
punainenettan
18.02.2009 13:59:27
ne sirisee ja ovatten kylmäsaundisia.
tosin kuulemma marshalleissa huhupuheitten mukaan kivan räkäisiltä saundaavat :) makuasioita...

No olipa hyvä etten ostanut niitä. Mistäs sitten putkia kannattaapi kattella? Ja mitä? Soittelen hardrockia ja metallia tuolla rbs:llä.. Tummempaa soundia etin ja kleaneihin pehmeyttä.
http://www.myspace.com/knockoutcocktail
-K-
18.02.2009 14:58:45 (muokattu 18.02.2009 14:59:16)
No olipa hyvä etten ostanut niitä. Mistäs sitten putkia kannattaapi kattella? Ja mitä? Soittelen hardrockia ja metallia tuolla rbs:llä.. Tummempaa soundia etin ja kleaneihin pehmeyttä.

Mä oon tykänny aina laittaa ensimmäiseksi putkeksi svetlanan =C= putken ja siihen perään sitten tung solia. Jos haluat tummuuttaa lisää niin voit koittaa JJ putkea johonkin väliin.

EDIT: ja uraltonelta kannattaapi katella.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
punainenettan
18.02.2009 15:41:31 (muokattu 18.02.2009 15:45:41)
Elikkäs miltäs kuulostais JJ ECC81 tai TungSol 12AX7 etuseen.
Ja sitten jotain JJ xxxxx ja TungSol xxxxx päätteeseen. Mutta mitä?

Mikäs tämä on miehiään?

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=951
-K-
18.02.2009 16:21:20
Elikkäs miltäs kuulostais JJ ECC81 tai TungSol 12AX7 etuseen.
Ja sitten jotain JJ xxxxx ja TungSol xxxxx päätteeseen. Mutta mitä?

Mikäs tämä on miehiään?

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=951

Ei nyt kannata pelkästään JJtä laittaa etuseen, tulee aika pirun tumma soundi, ja oikeampi malli olisi ECC83, tuo minkä tuohon laitoit on sitten pienitehoisempi malli. Mitkähän päättärit tuossa on vakiona, aikoinaan omistin thunderin nupin ja siinä taisi olla sovtekit.

Ekaksi svetlana, sitten parit tung solit ja vipaksi JJ. Tuolla kaavalla itse lähtisin liikenteeseen. Jos nyt siis muistan oikeen, että tuossa oli 4 etusputkea

Tälläkin palstalla on ollut kyllä juttua sekä JJstä että tung solista, että on tullu rikkinäisiä yksilöitäkin vastaan.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
Wespa
18.02.2009 16:34:14
Ekaksi svetlana, sitten parit tung solit ja vipaksi JJ. Tuolla kaavalla itse lähtisin liikenteeseen. Jos nyt siis muistan oikeen, että tuossa oli 4 etusputkea

Mistäs noita "oikean" Svetlanan (=C=) 12AX7-tuubeja sais edukkaasti? Uraltonella ei ainakaan ole..

Ja itse kokeilisin tuohon vaiheenkääntöön (V4) 12AT7/ECC81-tuubia, vähän lämmittäisi soundia ja vähentäisi muutenkin takuulla turhankin suurta säröytymistä.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Pallo-Kala
19.02.2009 20:27:44
Eli mulla on myös tuo blackmore nuppi ja tilanne on se,
että olen näissä putkiasioissa ihan kujalla.

Tänää kun kytkin vahvistimen päälle niin cleanit pelasivat
ihan hyvin, mutta särö kanavat olivat ihan mykkänä.
Luulen, että putket ovat menneet?

Kuten jo mainitsin niin minulla ei ole mitään tietoa näistä putkista.
Jos viitsisitte pistää perustietoa näistä putkien vaihdosta/ostamisesta.
Pitääkö pääte- ja etusputket molemmat vaihtaa? Mitkä käyvät Blackmoreen?
Mites tuo biasointi sitten? Olisiko parasta viedä tuo vehjes vain suosiolla
johonkin liikkeeseen huollettavaksi?
Antti1
19.02.2009 20:29:38 (muokattu 19.02.2009 20:30:26)
Jos oot ihan pihalla, niin voisi olla asiaa viedä puotiin huollettavaksi. Mikäli siinä on alkuperäisputket sisällä, niin mä vaihtaisin kaikki parempiin, ihan jokaikisen.

EDIT: Kenties pari lanttia voi säästää vaihtamalla lamput itse ja käyttämällä sen vaan biasoitavana liikkeessä.
Pallo-Kala
19.02.2009 20:32:22
Jos oot ihan pihalla, niin voisi olla asiaa viedä puotiin huollettavaksi. Mikäli siinä on alkuperäisputket sisällä, niin mä vaihtaisin kaikki parempiin, ihan jokaikisen.

Juu kyllä tuossa alkuperäiset ovat. Pitää vielä mainita, että en ihan poropeukalo
ole, kyllä mulla jotain käsitystä löytyy, mutta voisi ihan varmuudenvuoksi viedä tuo liikkeeseen.
punainenettan
31.05.2009 23:28:24
Etuseen: svetlana, 2x tungSol ja JJ... Sitte päätteeseen svetlanaa kokonaan.

Menikö metsään?
Ostakaa kihartimia!
pekurides
01.06.2009 02:50:14

punainenettan: Etuseen: svetlana, 2x tungSol ja JJ... Sitte päätteeseen svetlanaa kokonaan.

Menikö metsään?

Silleen menee aivan puihin kun tuota svetlanan etusputkea ei ooo valmistettu varmaan pariin vuoteen.

Nykyään täälläkin alkanut tuo svetlanan etunen tuntua liian tunkkaiselta ja tummalta että saanut ollla rauhasa loppujen JJ:n kanssa laatikon pohjalla.

Minusta ENGL keskialueiden kanssa T.A.D ja Tung-sol jotenkin sopivat bändisoitossa leikkaavan kivasti läpi.

TADia suosittelen tällä kertaa :=)
tilaa tuolta:

http://www.tubeampdoctor.com/index. … id=4085cafcfe293e64bb2f2c078f046030

tuli alle viikossa ja postikulut alle kympin.
Tunteella päin vittua.
Janne19691
01.06.2009 08:00:31

pekurides:
TADia suosittelen tällä kertaa :=)
tilaa tuolta:

http://www.tubeampdoctor.com/index. … id=4085cafcfe293e64bb2f2c078f046030

tuli alle viikossa ja postikulut alle kympin.

Eli siis mikä TAD? TAD käyttää aikas montaa eri putkivalmistajaa (eivät itse tee putkia ollenskaan). TAD vain mittaa ja leimaa ne.

(Toisekseen toi linkki menee Pot & Knobs osastolle)
Rule #1: There are no rules.
punainenettan
01.06.2009 08:30:15
Ja siis jos laittaa JJ ECC83S:sää etuseen kokonaan niin tulee tunkkanen ja tumma?

Laittakaas joku yhdistelmä niin tilaan pois..:P
Ostakaa kihartimia!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)