markkuliini 25.01.2009 20:07:17 | |
---|
Vaihdoin just keikan jälkeen energisenä virveliin kokeeksi Evansin J1 etched-kalvon... Perun puheeni. Ei ollutkaan kovin kummoinen. Liian epäselvä soundi mun makuun, ainakin ilman demppiä. (Ambassadorista tykkään ilman demppiäkin) Vähän sellainen väärillä (matalilla) taajuuksilla huutava, eikä fokusta tarpeeksi. Ihan ok silti. Mutta ensivaikutelma oli parempi. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Kailis 26.01.2009 01:12:48 (muokattu 26.01.2009 01:15:57) | |
---|
Miten suuri ero on Ambassadoriin verrattuna? - vähemmän atakkia? Kyllä - botnea saman verran/vähemmän/enemmän? Enemmän - ringiä vähemmän? Mielestäni kyllä - pinnoite kestää paremmin? Tämä on paha, koska ovat olleet suhteellisen vähän aikaa, ja Ambassadorin pinnoitteen kestävyys on ollut mulla aika hasardia. Mm. tuon Ludarin Symphonicin mukana tullut on kestänyt hyvin. Mutta Vintagen pinnoite vaikuttaa hyvin kestävältä. Tuskin muksit niin lujaa kuin meikäläinen, joten sulla kestää ihan varmasti. Osta yksi kokeeksi. Mites muuten olisi kaksikerroskalvo? Emperor/G2/tai joku Aquarian pinnoitettuna. Tai se Remon vintagekalvo, mikäsenytoli? |
Simbe 26.01.2009 08:22:30 (muokattu 26.01.2009 08:48:39) | |
---|
Kyllä Enemmän Mielestäni kyllä Tämä on paha, koska ovat olleet suhteellisen vähän aikaa, ja Ambassadorin pinnoitteen kestävyys on ollut mulla aika hasardia. Mm. tuon Ludarin Symphonicin mukana tullut on kestänyt hyvin. Mutta Vintagen pinnoite vaikuttaa hyvin kestävältä. Tuskin muksit niin lujaa kuin meikäläinen, joten sulla kestää ihan varmasti. Osta yksi kokeeksi. Mites muuten olisi kaksikerroskalvo? Emperor/G2/tai joku Aquarian pinnoitettuna. Tai se Remon vintagekalvo, mikäsenytoli? Kysyit Kailis joskus kokemuksia Aquarianin Super 2 kalvoista. Se on kaksikerroskalvo, jossa ylempi kerros on ohut (5mil) ja alempi normaali (7mil?). Pistettiin nyt sellainen texture coatedina Pearlin Masterworksin 14" lattiatomiin ja oli kyllä varmasti parhaita kalvoja siihen rumpuun (koivua ja afr. mahonkia, vaahteravahvikkeet). 10" ja 12" rumpuihin tuli perus texture coated 1-kerroskalvot. Alle tuli kaikkiin Classic Clear. Super 2 ei ole läheskään niin jytky kuin Response 2 Coated vaan taipuilee sormissa, vähän samaan tapaan kuin G2 tai 1-kerroskalvot. Aika avoin soundi siinä oli, joten sopisi ehkä kivasti virveliinkin. Se olisi varmaan kirkkaana tomeissa hirmu täyteläinen - on tasapuolisesti ylä ja alapäätä. Basariin vertailtiin full force 1 ja super kick 1 kalvoja ja full force voitti ihan ylivoimaisesti. Siinä oli sellainen agressiivinen "laajakaista" soundi. Superkick oli vähän tumpun oloinen yläpäästä. Vertailu tehtiin ihan naputtamalla kalvoja käsin kaupassa. Paikalleen ruuvaamisen jälkeen full force veti kyllä sitten naamat leveään virneeseen. Perjantaina siirtyy setti studioon, joten ääninäytettäkin tulee ehkä joskus. Itsellä on nyt ysitonnisissa modern vintage mediumit ja ne huutaa kyllä tosi kovaa ja pitkään, varsinkin kovalla kädellä lyödessä. Tykkään. Siihen 18" basariin päädyin tilaamaan MOTC-K eli modern vintaget "with felt strip". Niitä ei tietenkään ollut missään varastossa, mutta mulla on aikaa odotella... Otin ne sen takia, kun näkemistäni Aquarianin 18" dempittömistä peruskalvoista ei voi sanoa oikein selvästi, mikä on tomikalvo ja mikä basarikalvo. Luulisin, että noissa felt strip -kalvoissa olisi sellainen paksumpi "basarimallin" vanne, koska ne on suunniteltu bassarikäyttöön (vrt. ambassador ja ambassador bass). 18" lattiatomissa mulla on sellainen tomikalvoksi luokiteltava modern vintage ohuemmalla vanteella. DLX:ssä ne olisi tarjonneet sitä bassariinkin. Mulla on kuitenkin ainakin jossain basarissa tuollaiset ohkaiset mallit pyrkineet pursumaan vanteen ja rungon välistä pois. Jos se huopakaistale demppaa liikaa, niin sen varmaan saa revittyä irti. |
Kailis 26.01.2009 10:24:07 (muokattu 26.01.2009 10:25:52) | |
---|
Super 2 vois olla snaressa hyvä noihin hansaken ongelmiin. Mullakin on jossain snaressa, en vaan muista missä. Seuraavaksi kokeilen tomeihin varmaan 8"-12" perus texture coated ja 14" Super 2 tai Response 2. |
Nolte 03.02.2009 18:26:17 | |
---|
No niin. Huomenna pääsen luultavimmatusti testaamaan Evansin G-Plussia tomeissa. Tilasin kokeeksi moiset kalvot, coated -mallia pukkaa. Nämä on siis ne 1-kerroskalvot, jotka asettuvat jonnekin G1:n ja G2:n välimaastoon. Teoriassa kiinnostava konstruktio, käytännön toimivuus selviää piakkoin. Tai siis se selviää, pidänkö minä niistä minun rummuissani. :) meiän bändin paras rumpali |
Nolte 04.02.2009 15:59:22 (muokattu 04.02.2009 16:04:56) | |
---|
Huomenna pääsen luultavimmatusti testaamaan Evansin G-Plussia tomeissa. No niinpäs pääsinkin, eli raporttia puskee: Yamahan Tour Customien tomeihin tuollaiset siis ruuvailin. Verrokkina Remo Emperorit, jotka rummuissa oli edellisen omistajan jäljiltä, ja joilla rummut soundasivatkin hyvältä. Alle jätin siellä valmiiksi olleet Ambassadorit. Vaikka Emperorit hyvältä kuulostavatkin, niin halusin kokeilla kalvoa, jossa olisi vähemmän atakkia ja enemmän lämpöä. En ollut kuitenkaan henkisesti valmis Ambassadoreihin, joten... Joo, G-Plussilla soundeihin tuli lisää pyöreyttä ja lämpöä, ja vähemmän atakkia. Soinninpituus saattoi vähän lyhentyä, muttei liikaa. Jos Remoihin vertaa, niin minulle tulee näistä enemmän Ambassador mieleen, kuin Emperor, sen verran paljon atakkia poistui pelistä. Voin kuitenkin kuvitella, että truu Amb-lover on sitä mieltä, ettei nämä G-Plussat soi tarpeeksi avoimesti. Ehkä. Itsekseen naputellessa en erityisemmin ihastunut soundiin, mutta kitaristin kanssa jammaillessa tomit kuulostivat oikein hyvältä. Eli toimivat paremmin asiayhteydessä, kuin siitä irrotettuna. :) 2-kerroskalvot kuulostavat helposti paremmalta omaan korvaan itsekseen koputellessa, ainakin minusta. Ehkä. Tottumiskysymys. Nojoo, mutta hyvältä vaikuttavat nuo, aikalailla sain sitä, mitä hainkin. Ei tietysti pysty mitään lopullista vielä sanomaan, mutta näillä mennään nyt. Ainakin toistaiseksi. Ai niin, coated:it ovat tosiaan enemmänkin "frosted", kuin "coated". Sellaiset läpikuultavat ja hieman karheat. Ei samalla tavalla karkeat, niinkuin yleensä coated -kalvot. Ehdottomasti kestävämpää sorttia, kuin Ambassadorit, ainakin siinä mielessä, että näihin ei tod.näk. tule helposti kuoppia kapulasta. Kasi puol - ysi miikka. meiän bändin paras rumpali |
Simbe 04.02.2009 17:57:41 | |
---|
Olen miettinyt remon CS:ää joskus kokeiltavaksi näihin kannuihin. Taidan sitä ennen kokeilla G-plussia. Jotenkin on sellainen mielikuva, että vähän samoihin sfääreihin pääsisi niillä. |
Nolte 05.02.2009 09:34:22 | |
---|
Olen miettinyt remon CS:ää joskus kokeiltavaksi näihin kannuihin. Taidan sitä ennen kokeilla G-plussia. Jotenkin on sellainen mielikuva, että vähän samoihin sfääreihin pääsisi niillä. Kokeile ihmeessä, jos on hakusessa tuollainen "välimallin" kalvo. Näissä ei tosiaan ole sitä lätinää, mikä esmes kirkkaissa Emperoreissa on. Jotkut puhuvat Evansien kohdalla muovisesta ja kovasta fiiliksestä. Sitä löytyy näistäkin G-Plussista. Ei kuitenkaan niinkään soundipuolella, kuin fiilispuolella. meiän bändin paras rumpali |
Sebek 05.02.2009 17:28:28 | |
---|
Kenelläkään kokemuksia Aquarianin Super-Kick 2 basarikalvosta? Tuola ulkomaisilla rumpufoorumeilla sitä on kehuttu ja hehkutettu melkoisesti että pesisi valmiiksidempattujen lyöntikalvojen sarjassa Evansin ja Remon vastaavat mennentullen. |
Roberto 05.02.2009 17:38:39 | |
---|
Kenelläkään kokemuksia Aquarianin Super-Kick 2 basarikalvosta? Yhden tyypin Genista 22" bassarissa toimi ainakin ihan kympillä. Itse diggaan Force I:stä kyl enemmän. |
Nolte 05.02.2009 17:48:59 | |
---|
toimii ihan kympillä. Itse diggaan Force I:stä kyl enemmän. Menee Forcella jo yli asteikon. meiän bändin paras rumpali |
markkuliini 05.02.2009 18:13:48 (muokattu 05.02.2009 18:14:53) | |
---|
Menee Forcella jo yli asteikon. -This one goes to eleven! It one louder! -Well...why you just didn't make the ten a bit louder?" -aaammm...this one goes to eleven. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Nolte 05.02.2009 18:24:21 | |
---|
-This one goes to eleven! It one louder! -Well...why you just didn't make the ten a bit louder?" -aaammm...this one goes to eleven. Onk' tää Spinal Tap:istä? Voisi se olla meidän reeneistäkin, ellei olisi tuollaista ihme ulkomaankieltä. :) meiän bändin paras rumpali |
markkuliini 05.02.2009 18:31:07 | |
---|
Onk' tää Spinal Tap:istä? Voisi se olla meidän reeneistäkin, ellei olisi tuollaista ihme ulkomaankieltä. :) Vapaasti lainattuna, mutta juurikin siitä. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Olli 05.02.2009 19:15:09 | |
---|
|
Ernesti 05.02.2009 21:56:10 | |
---|
Mä ajattelin lähtee Tour Customin basarin suhteen tuolle coated ambassador-linjalle. Ainakin Tenhusen Pasin basareissa toimi ku elukka. |
Kenelläkään kokemuksia Aquarianin Super-Kick 2 basarikalvosta? Mulla on parissa rummussa ollut, nytkin siis yhdessä ja toimii. Superkick ykkönen on jotenkin kuivempi ja vaisumpi, 2 on "märempi" atakki. Oma soundinsa, ei mikään allaround, mutta raskaammassa ja modernimmassa musassa tosi toimiva. Tietysti riippuu rummusta, nuijista, soittajasta jne.... Huumorimielellä lisää paskaa housuun! |
Kailis 06.02.2009 00:25:43 | |
---|
Mulla on parissa rummussa ollut, nytkin siis yhdessä ja toimii. Superkick ykkönen on jotenkin kuivempi ja vaisumpi, 2 on "märempi" atakki. Oma soundinsa, ei mikään allaround, mutta raskaammassa ja modernimmassa musassa tosi toimiva. Tietysti riippuu rummusta, nuijista, soittajasta jne.... Oisko ihan jopa Remon PS 3:en kaatajaksi? Pitää hankkia, olen kovasti muutenkin Aquarianista diggaillut. |
Veksi 06.02.2009 12:31:53 (muokattu 06.02.2009 12:32:20) | |
---|
Onko kokemuksia Remo Vintage A kalvoista, kaikkin muihin paitsi basariin on kokoja? |
hansakemanelius 02.03.2009 10:00:57 | |
---|
Veksi: Onko kokemuksia Remo Vintage A kalvoista, kaikkin muihin paitsi basariin on kokoja? Pistin äskettäin Jammun 14x7-virveliin Vintage A:n ja mielestäni sopii erittäin hyvin. Tuossa Jammussa on sen verran paljon sustainia, varmaan syvyydestä johtuen, että normaalia Ambassadoria pitää dempata kun Vintage A:ta ei tarvitse. Kokeilin myös Remon CS:ää mutta se tuntui syövän joitakin taajuuksia sen verran että Vintage A tuntui paremmalta. Twistkompilla pärjää pitkälle... |