Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara Englannista (yksityiseltä)
1
Teppo2
05.02.2009 15:22:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitin uuden aiheen, kun en haulla löytänyt haluamaani vastausta.
 
Löysin Brittien ebaystä kitaran, mutta ongelmana on, miten saada se Suomeen edullisesti ja vakuutettuna. Myyjä tätä kysyi minulta eli sieltä päästä en apua saanut. Onko olemassa kustannustehokasta keinoa lähettää kitara vai kannattaako jättää ostamatta? Kitara on pulttikaulainen ja hintana 540_.
 
"Vakosametti - sopii sulle, ei mulle."
Les Fender
05.02.2009 15:24:49 (muokattu 05.02.2009 15:25:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pulttikaulaisen pyytäisin lähettämään kaula irroitettuna, jos se on ilman laukkua. Kokonaisena kitaran lähettäminen Briteistä on melko tyyristä.
 
"Living is easy with eyes closed!"
esyk
05.02.2009 15:45:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä ei enää halpene: http://www.pharosparcel.com/
 
Pharokselta saat noutopalvelun briteistä + kamat koko arvoltaan vakuutettuna kotiovelle todella edullisesti. Pharosin kautta ostetut palvelut toimittaa UPS.
 
Teppo2
05.02.2009 16:05:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumpe! Noita kuriiripalveluita katselinkin jo, mutta tuota pharaota ei tullut vielä vastaan. Kokemuksia näyttää eri firmoista olevan puolesta ja vastaan, mutta arvostaisin etenkin muusikoiden.nettiläisten mielipiteitä.
 
"Vakosametti - sopii sulle, ei mulle."
Gary the pine
05.02.2009 16:31:20 (muokattu 05.02.2009 16:32:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parcelforce ja DHL, siinä 25-35 puntaa ja ihan kokonaisena omassa laukussaan kotiovelle.
 
Edit. ei näköjään tuntenut punnan merkkiä minun kone...
 
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
baba o riley
05.02.2009 17:11:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kans parcelforcella ja DHLällä yksityiseltä kitaraa briteistä ostanut, ja ina mennyt homma hyvin ja edullisesti.
 
Onhan noita laivarahtifirmoja jotka tuo erittäin halvalla, mutta olen huomannut että alkaa lompakossa näkyä vasta kun 500kilon lavoja liikuttelee ja aikaakin kuluu paketin saamiseen, muuten käytän aina parcelforcea.
 
Teppo2
05.02.2009 18:25:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, kiitti vinkeistä.
 
No joo, ei 30-50 puntaa olisi liikaa. UPS kun antaa hinnaksi n.90 _.
 
"Vakosametti - sopii sulle, ei mulle."
baba o riley
05.02.2009 18:38:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, kiitti vinkeistä.
 
No joo, ei 30-50 puntaa olisi liikaa. UPS kun antaa hinnaksi n.90 _.

 
Jännä juttu, mul tuli vuos puoltoist sit yks kitara upsilla briteist, eikä sekään muistaakseni ollut kun joku 50/60 puntaa??? onkohan hinnat noussu, voi olla että mullakin muisti pettää.
 
Traktor X
12.02.2012 15:09:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perus necromancyä peliin. Miten hinnat / hyväksi havaitut firmat muuttuneet kolmessa vuodessa?
 
Ois kitaran osto Englannista tod. näk. ajankohtainen ja hyvää postituskeinoa funtsin. Kellään kokemusta lähikuukausilta?
 
JHe
12.02.2012 20:31:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Traktor X: Perus necromancyä peliin. Miten hinnat / hyväksi havaitut firmat muuttuneet kolmessa vuodessa?
 
Ois kitaran osto Englannista tod. näk. ajankohtainen ja hyvää postituskeinoa funtsin. Kellään kokemusta lähikuukausilta?

 
FedExin kautta tuli kitara Englannista kolmessa päivässä ja ehjänä. Hintaa toimitukselle tuli vakuutuksen kanssa noin 90 puntaa. Kaupat tein yksityishenkilön kanssa, kitaran löysin ilmoituksesta, useampia sähköpostiviestejä vaihdettiin ja sitten laitoin rahat toimituskuluineen myyjän tilille. Muutaman päivän syvähengittelyn jälkeen kitara oli ehjänä perillä kotiovella ja täysin kuvauksen mukainen.
 
artal
12.02.2012 22:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime aikoina on tullut useampi kitara hommattua, aina toiminut hyvin. Ainakin UPS, FedEx ja DHL näitä ovat tuoneet. Yleensä kylläkin niin, että ulkomailla oleva myyjä on hoitanut toimituksen.
 
Sen verran olen huomannut, että UPS on melko jäykkä siinä, että eivät suostu sanomaan mitään siitä, koska paketti päivän aikana tuodaan, kun taas useimpien muiden kanssa voi sopia sellaisen summittaisen "kolmen jälkeen" -ajan.
 
Kannattaa myös huomata EBayn kautta ostaessa, että antaa puhelinnumeronsa lähettäjälle ja pyytää laittamaan sen mukaan vastaanottajan tietoihin kuriirille. Helpottaa kummasti hommia kun lähetti pystyy soittamaan olevansa tulossa tai kysymään, jos on jokin ongelma.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «