Ajankohta: Helsingin Jäähalli keskiviikkona 1. heinäkuuta kello 20.00. Liput: 58,70 ja 63,70 euroa. Bluesin kruunaamaton kuningas, legendaarinen B. B. King saapuu konsertoimaan Suomeen heinäkuussa. Jo kertaalleen kansainväliset esiintymislavat jättänyt King palaa Eurooppaan ja samalla Suomeen ihailijoidensa lukuisten pyyntöjen kunniaksi. Yhä ahkerasti Yhdysvalloissa esiintynyt 83-vuotias King konsertoi Helsingin Jäähallissa keskiviikkona 1. heinäkuuta. Kingin lämmittelijänä nähdään Lahden Jazztorilla 2007 yleisönsä lumonnut, Euroopan kuumimmaksi kitaristiksi kehuttu Ana Popovic. Tämä 32-vuotias Belgradissa syntynyt ja Blues Caravan kokoonpanosta tunnettu kitaristi-laulajatar on kerännyt mittavia ylityssanoja levytyksillään ympäri maailman. Popovicista onkin tullut USA:n ja Euroopan tärkeimpien blues- ja jazzfestivaalien vakionimi. Noin kertoilee menolippu. Comeback 83-vuotiaana? Villi mies. |
Icy-Sun 05.02.2009 14:54:33 | |
---|
No sinne lähtee liput tänään tilaukseen! |
sub zero 05.02.2009 15:52:13 (muokattu 05.02.2009 15:52:42) | |
---|
mulla ois varmaan jonkinlainen velvollisuus itseäni kohtaan mennä tuonne, kun en ole mitään blues-suuruuksia nähnyt, vaikka tätä genreä olen kuunnellut aika paljon mut olen aika laiska käymään missään ja hintakin on mun mittapuulla korkea. eli tuota noin... osaatteko sanoa, kauan on aikaa about miettiä lippujen ostoa? ja onko b.b. kingin esiintymiskunto vielä suht hyvä? silleen, et ei tule pettymystä, vaikka ei kauheen korkeella oiskaan odotukset. keväästä on tulossa kuuma, kostea, hikinen - tänä vuonna toimii kikka joka ikinen! |
Pendulum 06.02.2009 05:25:27 | |
---|
ja onko b.b. kingin esiintymiskunto vielä suht hyvä? silleen, et ei tule pettymystä, vaikka ei kauheen korkeella oiskaan odotukset. No viime keikalla se puhu ihan liikaa mun mielestä, mutta muuten oli oikein hyvää soittoa. Meinasin nukahtaa sen jälkeen ku se oli heittäny niitä pappavitsejä 20 minuuttia putkeen |
padaa@dadaa! 29.06.2009 14:17:07 (muokattu 29.06.2009 14:18:07) | |
---|
Keskiviikkona olis. Onkohan tähän miten mennyt liput kaupaksi? Omani ostin jo talvella. |
Vousku 29.06.2009 22:46:54 | |
---|
Tä? |
oulukyllosa 01.07.2009 11:30:51 | |
---|
En tule koska olen kuullut ettei B B King osaa tiluttaa. Eikökö,vakavasti ottaen tekisi mieli nähdä mutta liian pitkä on matka.On teillä Helsingissä liian helppoa tuo konserteissa käynti. The Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins |
weelie 01.07.2009 12:33:38 (muokattu 01.07.2009 12:34:59) | |
---|
Olisi kiva kuulla raporttia millaista oli tuo BB. Viimeksi oli mies vähän väsynyt, ja jutteli kauan, ja oli ruosteinen ensimmäisissä biiseissä jne. Vuonna 2000 oli vielä ihan timanttia. Ja muistakaa BB King after party: http://muusikoiden.net/keikat/55815 Esiintyjä:_Ana Popopich, Jim Lawsson, Siberian Blues Huskie`s Paikka:_Helsinki, Dantes Higlights Lisätietoja:_Mojo Club: BB.KING after party: Ana Popovich (NL) Jimmy Lawsson(USA) Siberian Blues Huskies (FIN) 10 €/12 € Sinne menisin kyllä jos Helsingissä olisin. Mut kun en ny o. 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
rheinone 01.07.2009 19:04:10 | |
---|
oulukyllosa: En tule koska olen kuullut ettei B B King osaa tiluttaa. Eikökö,vakavasti ottaen tekisi mieli nähdä mutta liian pitkä on matka.On teillä Helsingissä liian helppoa tuo konserteissa käynti. Ei iske. Viime kerralla oli todella huono. Gubben jutut oli samaa tasoo ku meikäläisen faijalla. Tuskin on sen kummemmat tunnelmat tänäänkään. |
Makkari 02.07.2009 13:46:06 | |
---|
Hyvä keikka, tosin edellinen taisi olla parempi (muistaakseni pitempikin) Biisit eivät mun mielestäni päässeet oikein lentoon, loppuivat vähän yht'äkkiä. Soitto ja laulu toimivat edelleen hienosti. Puhettakin tuli paljon, mutta sehän kuuluukin asiaan tuon tyyppisellä keikalla. Bändi on mainio ja sounditkin ihan ok. Urut olisin tosin mielelläni kuullut kovemmalla volyymillä. Kingin olemushan on sympaattinen kuin mikä, mutta taustalla on tietenkin raudanluja ammattilainen. Enemmän innostuin kuitenkin Ana Popovicistä, sillä hän tuli ihan puskista. Hän todella osaa soittaa ja muutenkin homma toimi. Hyvin pysyi homma kasassa, vaikka olikin pienehkö kokoonpano ja pitkiä sooloja. Ehkä sitä wahia tuli turhankin paljon... Popovic olisi tosi kiva vaikka jossaan Tavastialla. Harmi, etten päässyt sinne keikan jatkoille... Tai olisin päässyt, mutta oli pakko ottaa edes jonkinlaiset yöunet. Väkeähän keikalla oli todella vähän. Päätykatsomo oli lähes tyhjä, ja yläkatsomot eivät ilmeisesti olleet edes myynnissä. 4000 veikkaisin. |
minimarshall 03.07.2009 22:58:34 | |
---|
Itselleni tämä oli ensimmäinen (ja ehkä jopa viimeinen) B.B. Kingin keikka ja minusta se ajoi asiansa loistavasti! Uskomatonta nähdä miten mies, jolla on ikää jo yli 80 vuotta eikä oikein kävelemäänkään enää pysty, jaksaa silti soittaa hienosti ja tunteella sitä mitä blues oikeasti on. Kuten herra itsekin tokaisi: "Jatkaa voisi vaikka kuinka pitkään, mutta aikaa ei ole." Kaiken tuon uskomattoman tulkinnan seassa itselleni äärettömän paha mieli jäi tästä eräästä kaverista, joka kesken keikan rynnisti lavan eteen huutamaan B.B:lle ettei nauti esityksestä. "Olen tehnyt tätä jo 60 vuotta, eikä kukaan aiemmin ole minulle sanonut noin." Voin vain kuvitella miltä herrasta on tuntunut tuollainen kommentti. Kun kyse on tämän tason blues (ja ennen kaikkea blues) miehestä, ei enää arvostella musiikkia tai esiintymistä, vaan elämäntyötä, oikeastaan koko elämää. Kuitenkin loppua kohti meno parani ja myös välirupattelua oli mukava kuunnella! Ja sainpahan mukaani myös kaulakorun, jonka herrä King minulle heitti. Silmiin katsoen ja hymyn kera nyökäten. :) |