Aihe: B. Brufordin kapulapussi pysyy kiinni jatkossa
1 2
Tindrum
03.02.2009 17:38:50
Harmin paikka, mutta minkäs teet. Herra on kuulemma niin kyllästynyt soittamiseen, ettei soita, levytä, opeta eikä muutenkaan "naputtele" jatkossa.
Yksi kaikkien aikojen parhaista, mun mielestä.

http://blogs.myspace.com/index.cfm? … ndID=144465707&blogID=466490327

ja

http://www.billbruford.com/news.asp … oAction=ViewArticle&EntryID=116
"The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge -
Strumbali
03.02.2009 20:20:42
Höh. Jäi livenä näkemättä. (ja sitten kaikki kehumaan upeita live-keikkoja.)

Näyttäisi olevan 60-vuotta tulossa "Billille" ikää. Laskeskelen vain, että itse voin siirtyä aikaisintaan 120 vuotiaana eläkkeelle epäammattimaiselta soittajanuraltani, koska olen tasan tarkkaan ainakin puolet hitaammin etenevä ja kehittyvä. Ei hassumpaa?

Brufordin kapulatyöskentely on puhunut välillä ihan omaa kieltään. Sinne ei ole minulla asiaa mennä huutelemaan. Luultavimmin ei kovin monella muullakaan, edes ilman kapuloita.
Ja taas tahdissa.
Deino
03.02.2009 20:53:05

B. Bruford soitti maailman parhaimmilla proge-levyillä.
K.Suninen
03.02.2009 21:59:27
Mitä ihmettä..eihän muusikot jää eläkeelle?(ei oo varaa jäädä) Veikkaan että se viikon jaksaa olla läpsyttelemättä ja sit pistää setin pystyyn kellariinsa. Voi vitja, nyt kyll harmittaa.
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et?
Simbe
03.02.2009 22:42:20
Kun joku kertoisi kauniisti Howellekin, että kannattaisi lopettaa.
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
Tindrum
04.02.2009 08:50:37
Mitä ihmettä..eihän muusikot jää eläkeelle?(ei oo varaa jäädä) Veikkaan että se viikon jaksaa olla läpsyttelemättä ja sit pistää setin pystyyn kellariinsa. Voi vitja, nyt kyll harmittaa.

Paul Mason kertoi, että oli jutellut herran kanssa aiheesta, ja Bruford itse asiassa "säästää" rahaa lopettamalla rundaamisen. Jazz-combolla ei rahoille lyödä, vaikka Bill onkin jo tovin liikkunut minimiporukalla, ja pestannut paikallisia muusikoita klubikeikoille. Tälläkin konseptilla takkiin on kuulemma tullut. Masonin veikkaus kuitenkin oli, että saatamme kuulla mestaria vielä livenä - kunhan vettä on virrannut hetken aikaa Thames-joessa. Thumbs up! : )
"The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge -
koera
04.02.2009 10:59:41 (muokattu 04.02.2009 11:10:35)
Höh. Jäi livenä näkemättä. (ja sitten kaikki kehumaan upeita live-keikkoja.)

Earthworks Äänekosken Keitelejazzeilla 1999. Olin siellä. Oli loistava.

Tämä oli toinen niistä herroista (Jimmy Chamberlinin lisäksi), jonka takia minä koskaan kapuloihin tartuin. Iso kiitos vaan hänelle.

Tulipas kerrassaan nostalginen olo. Vaikka jonkunlaisen comebackinhan ukko tietenkin tekee, eikös ne kaikki... ;)

Edit. Laitetaan tähän muistelon vuoksi tuore linkki Billin kotisivuilta.

http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=en-GB&v=RyQxu7vqWqs

Kasarihenkistä Simmons-rummuttelua luvassa, teitä on varoitettu! :D Ton saman Youtube-nimimerkin toimesta on kuulemma tulossa tubeen lisääkin Bruford-aiheista audiovisuaalista herkkua, eli kannattaa seurailla.
I'm on seafood diet: I see food, I eat it.
K.Suninen
04.02.2009 11:04:40
Masonin veikkaus kuitenkin oli, että saatamme kuulla mestaria vielä livenä - kunhan vettä on virrannut hetken aikaa Thames-joessa. Thumbs up! : )

Koko ikänsä soittanu, nii ei varmana suostu istumaan keinutuolissaan seuraavaa 20 vuotta. Ihan varmana tekee comebackin :p
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et?
Speedy
04.02.2009 13:04:46

Koko ikänsä soittanu, nii ei varmana suostu istumaan keinutuolissaan seuraavaa 20 vuotta. Ihan varmana tekee comebackin :p

Joo ihan selkee mainos kikka...=) Lopettihan Phil Collinskin keikkailun kun muka kuulo menee.. Mutta kuitennii kohta alko rundaamaan Genesiksellä...
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
hollmi-5
04.02.2009 15:54:28
Bruford on yksi niistä sälleistä, jonka soiton tunnistaa. Semmoisia on aika vähän koko sakkiin suhteutettuna.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
04.02.2009 17:14:26

Bruford on yksi niistä sälleistä, jonka soiton tunnistaa. Semmoisia on aika vähän koko sakkiin suhteutettuna.

Joo. Ja henkisesti eroaa aika rankasti joistain ääliöhehhehpiereskelijöistä. Niitäkin tarvitaan.
Anonymous-jazz
04.02.2009 19:45:06 (muokattu 04.02.2009 19:47:15)

Kyllä se aina suorastaan v*tuttaa kuulla kuinka lahjakkaat ja maineikkaat muusikot elävät jatkuvassa rahapulassa ja sitten nää kaikenmaailman levy-yhtiöiden lahjattomat artistit ostavat itselleen luksuskämppiä ja ajavat Jaguarilla sekä heidän levyjä myydään parisataatuhatta pakko promolla. Mutta minkäs teet se on musiikkiteollisuuden tasa-arvoa.

Eli myyt sielusi viihdeteollisuudelle tai sitten syöt näkkileipää ja hernekeittoa :D
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Epämuusikko
04.02.2009 19:56:58
Eli myyt sielusi viihdeteollisuudelle tai sitten syöt näkkileipää ja hernekeittoa :D

Moni möisi jos olisi mitä myydä.
R.I.P Oksanen
Mazah
04.02.2009 21:07:46

Vaikea uskoa... Todella huonoja uutisia. Bruford on yksi kovimpia äijiä mitä tiedän. En myöskään koskaan kerinnyt näkemään livenä, toivotaan että ukko palaa vielä lavoille joskus.
www.myspace.com/themetalmonk
Thyrblast
05.02.2009 20:01:19
Hieno rumpali. Harmi, jos Billin soitot on soitettu. :(

Bruford on yksi niistä sälleistä, jonka soiton tunnistaa.

Erityisesti virvelisoundi on se, josta kyseisen herran tunnistaa heti. Varsin omintakeinen ja tyylikäs soundi, josta pidän.
arse
10.02.2009 12:44:43

Niinhän se on kun omakustenne EP:t eivät yllä samalle tasolle :D Tarvitaan monikansalliset turvefirmat väliin jotka leipoo bändistä kuin bändistä tähdenlennon.

Mulle kelpais. Sit vois tehdä mitä huvittaa, kun tähti on sammunut.
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
Epämuusikko
10.02.2009 14:56:04 (muokattu 10.02.2009 14:56:25)
Niinhän se on kun omakustenne EP:t eivät yllä samalle tasolle :D Tarvitaan monikansalliset turvefirmat väliin jotka leipoo bändistä kuin bändistä tähdenlennon.

Puhuttaisiinko nyt kuitenkin Bill Brufordista, eikä tästä sinun"kaupallisesta musiikista" ja kuinka sinne PÄÄSTÄÄN (tähän kohtaan tukku hymiöitä).

Itselle ei Bruford ole koskaan kolahtanut suurena time-hirmuna, mutta hänen soundeistaan olen aina tykänny. + Ekat soololevynsä ovat hurrrjan hyviä, myös yhdeltä tietyiltä osin jazzihkolta akustiselta levyltään muistelen joskus plokanneeni aimo tukun jippoilua. ++ Heart of the sunrise, jumalauta! Rudimenttisovellus 101!
Insinööripohjalta. *R.I.P Oksanen*
jtpennane
12.02.2009 15:08:55

Heh, jäbä on aika pihalla. Kaikistahan tulee poptähtiä, jotka vaan haluaa (siis niinku nää jotka ei ymmärrä sielua ja maailman universaalia henkistä totuutta - toisinkuin esimerkiksi sinä)

Mitä tulee Bruford-uutiseen, harmillista. Luulen kyllä, että päätös ei ole aivan lopullinen...
Mä tiedän missä sä asut!
Anonymous-jazz
19.02.2009 09:37:29 (muokattu 19.02.2009 10:55:17)

Heh, jäbä on aika pihalla. Kaikistahan tulee poptähtiä, jotka vaan haluaa (siis niinku nää jotka ei ymmärrä sielua ja maailman universaalia henkistä totuutta - toisinkuin esimerkiksi sinä)

Esim. V. Loiri ja J. Sillanpää käsittääkseni ymmärtää ja ei ole paljon jarruttanut kummankaan menestystä.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)