Aihe: Cubase sx kysymys
1
thekimble
02.02.2009 21:21:25

Esimerkiksi tilanne jossa mulla on 8 rumpuraitaa ja olen kevyesti siivoillut saundeja eq:lla kompuroilla ym. ja tämä vie tietysti prosessori tehoa. onko mahdollista exportata nämä raidat projektiin takaisin itsenäisiksi raidoiksi niin että efektien jälki jää raidoille ja näin voidaan säästää prosessori tehoja jatkossa kun raitamäärä kasvaa. yksittäin exporttaamalla homma onnistuu kyllä mutta on aika työläs.
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
Soolokitaristi
02.02.2009 22:15:15
Cubase 3:sta eteenpäin noissa on ollut ns. freeze-toiminto, joka tekee raidasta (näkymättömän) wavin ja sen jälkeen disabloi kaikki raidan efektit. Eli toisinsanoen raita kuulostaa samalta kuin ennenkin, mutta sitä ei voi muokata muuten kuin poistamalla tuon freesauksen. Freeze nappi on joka raidalla sellainen lumihiutaleen näköinen nappula.

Tietysti voit myös tehdä homman ihan perinteisesti, eli exporttaat haluamasi raidat waviksi ja sitten importtaat ne projektiin uudelle raidalle ja sitten disabloit alkuperäiset raidat. Tällä tavoin voit halutessasi laittaa vaikka kaikki rummut yhdelle raidalle ja täten säästää tehoa vielä lisää.
Kalmo
03.02.2009 10:13:06
Ihanko totta ei Cubase sx:ssä ole mahdollisuutta bouncata raitaa toiselle raidalle??
Luulisi olevan...
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Niq
03.02.2009 10:34:00

Ihanko totta ei Cubase sx:ssä ole mahdollisuutta bouncata raitaa toiselle raidalle??
Luulisi olevan...

Onhan tuo freeze paljon kätevämpi. Bouncaamalla menee vaan sekavammaksi.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Kalmo
03.02.2009 15:04:15
Luulen, en siis tiedä, että Cubasessa(kin) freeze aiheuttaa ongelmia, jos editoit jäädytettyä audioraitaa (leikkelet tms) Sitten et voikaan enää sulattaa sitä ilman harmeja.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Viikset
03.02.2009 20:54:38
Luulen, en siis tiedä, että Cubasessa(kin) freeze aiheuttaa ongelmia, jos editoit jäädytettyä audioraitaa (leikkelet tms) Sitten et voikaan enää sulattaa sitä ilman harmeja.

freezattua raitaa ei pysty editoimaan ennen kuin poistaa freezauksen. eli ei synny minkään moista harmia. tätä tulee harrastettua aina kun raidalle tuppaa kertymään enemmän kuin 3 plugaria.

-janne
oo kiitoksia paljon kiitoksia oo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)