Johannes_t 29.01.2009 19:01:44 | |
---|
Onnea onnea! |
pardy 29.01.2009 23:20:51 | |
---|
En siitä ole kyllä monen tunnin tutkailun jälkeen mitään naarmuja löytynyt, huijasivat siis. Mahtaa vituttaa joutua kusetetuksi? ;) |
Muhwi 30.01.2009 09:13:36 | |
---|
Mahtaa vituttaa joutua kusetetuksi? ;) Joo, ihan pärsiistä tommonen :< Onke kellään muuten mielipidettä noista Lakun tehdaskielistä, notta uskaltaako keikkailla vai pitäisikö laittaa samantien kiinni jotkut toiset? "In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation, I had to fall back on my bass playing abilities."- Les Claypool |
Johannes_t 30.01.2009 09:32:24 | |
---|
Joo, ihan pärsiistä tommonen :< Onke kellään muuten mielipidettä noista Lakun tehdaskielistä, notta uskaltaako keikkailla vai pitäisikö laittaa samantien kiinni jotkut toiset? En oikein ymmärrä kysymystä :D Miksei niillä uskaltaisi keikkailla? Tykkään kyllä tatsista ja soundista, noita ei vaan Suomesta saa. |
Kallekorvola 30.01.2009 17:02:19 | |
---|
mä en taasen tykänny yhtään. hommasin DR long necksit. nycistä ostin 4 settiä noita, ja keväämmällä pakotan veljen tuomaan 4-5 settiä lisää... |
Basismi 31.01.2009 13:58:12 (muokattu 31.01.2009 13:59:29) | |
---|
Minkä takia just long necksit? Nättejähän nuo läklandit on muttei soittimena sen kummempia kuin mikään muukaan. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
J.Hollström 31.01.2009 14:04:00 | |
---|
Nättejähän nuo läklandit on muttei soittimena sen kummempia kuin mikään muukaan. Kokkeilin semmosta aitoo jenkkilakua, joku jatsikopio se oli. Täytyy sanoo, että eipä alkanut sielun sisimmäiset ripset värähtelemään. |
Kallekorvola 31.01.2009 17:25:35 | |
---|
Minkä takia just long necksit? oon aina tykänny DR:n soundista ja kestävyydestä, ja noi saa pujotettua rungon läpi, koska "taperwound"issa on mittaa kyllin... Nättejähän nuo läklandit on muttei soittimena sen kummempia kuin mikään muukaan. kullakin mielipiteensä. kyl mullekin mielummin menis MTD535, mut fyrkka loppuu kesken... |
JK 31.01.2009 18:14:33 | |
---|
Nättejähän nuo läklandit on muttei soittimena sen kummempia kuin mikään muukaan. Mull on tollanen 4-94, alkupään tuotantoa sarjanumeron perusteella (2xx). Henkilökohtaisesti tykkään. On noita ollut jos jonkinmoisia bassoja matkan varrella mutta aina ovat mennet kiertoon. Tässä tuntuu olevan kaikki kohdillaan mulle. Etenkin tykkään tosta laajasta soundimaailmasta, yhdellä bassolla pärjää laidasta laitaan. Saadaanko ruoka?? |
J.Hollström 31.01.2009 18:17:19 | |
---|
Tässä tuntuu olevan kaikki kohdillaan mulle. Eli vasta ensi viikolla torilla? |
Antti K. 31.01.2009 18:44:57 | |
---|
Eli vasta ensi viikolla torilla? Kiinnostunut olen kovin siinä vaiheessa. :-) Muusikon "paras" ystävä... |
Basismi 02.02.2009 23:52:45 | |
---|
oon aina tykänny DR:n soundista ja kestävyydestä, ja noi saa pujotettua rungon läpi, koska "taperwound"issa on mittaa kyllin... Ai niinjoo tuo peränläpi meininki. En ole vielä ehtinyt kieliä vaihtaa, mutta ei taida normikielissä pituus riittää..
kullakin mielipiteensä. kyl mullekin mielummin menis MTD535, mut fyrkka loppuu kesken... En mä usko että MTD:stäkään mitään spesiaaliviboja saisi. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Kallekorvola 03.02.2009 08:34:50 | |
---|
En mä usko että MTD:stäkään mitään spesiaaliviboja saisi. kannattaa muodostaa mielipide sit kun on kokeillu... mulle tuli viboja. kyllä jenkki-lakland teki vähän samaa. |
TommiW. 03.02.2009 13:25:02 | |
---|
En mä usko että MTD:stäkään mitään spesiaaliviboja saisi. Kyllä siitä melkosen hurjat vibat saa. Kaulaprofiili ei kaikille istaha (mukaanluettuna allekirjoittanut rakennevammaisen ranteensa kanssa), mutta puutyö, elektroniikat ja soundit on ihan täyttä asiaa. Tuo torilla roikkuva MTD on meikäläisen vanha. "Kyse on kuitenkin vain bassosta, jonka merkittävyys keikkaa kuuntelevan ajatuksissa asettautuu johonkin "ihan kuin naapurin kakaralla olis viime viikolla jääny toinen kurarukkanen kotiin" ja "Oho, keltainen keskiviiva" väliin." -Sam Other |
Basismi 03.02.2009 14:44:13 | |
---|
Kyllä siitä melkosen hurjat vibat saa. Kaulaprofiili ei kaikille istaha (mukaanluettuna allekirjoittanut rakennevammaisen ranteensa kanssa), mutta puutyö, elektroniikat ja soundit on ihan täyttä asiaa. Tuo torilla roikkuva MTD on meikäläisen vanha. Ei näemmä niin kovia viboja kuitenkaan ettei kiertoon malttaisi pistää? :D Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
TommiW. 03.02.2009 16:01:12 | |
---|
Ei näemmä niin kovia viboja kuitenkaan ettei kiertoon malttaisi pistää? :D Ei, kyä se siinä kohtaa oli toi ranne mikä pakotti tohon kierrätykseen. Vähän erilaisella profiililla sois ollu siinä :) "Kyse on kuitenkin vain bassosta, jonka merkittävyys keikkaa kuuntelevan ajatuksissa asettautuu johonkin "ihan kuin naapurin kakaralla olis viime viikolla jääny toinen kurarukkanen kotiin" ja "Oho, keltainen keskiviiva" väliin." -Sam Other |
Ei, kyä se siinä kohtaa oli toi ranne mikä pakotti tohon kierrätykseen. Vähän erilaisella profiililla sois ollu siinä :) No tommihan saa wibat mistä vaan, mut se ettii sitä perfect-vibamotoria. Parhaat vibat taitaa saada kierrätyksestä ;) Goottitosanium |
T.Nick 31.01.2013 06:11:21 | |
---|
Onkohan pahin buumi jo ohi, kun ketjukin on 1457 päivää vanha.. Eilen kotiutin Skyline-sarjan Joe Osbornin. Päällimmäinen havainto oli erittäin hyvin toimiva otelauta. Edellisen omistajan jäljiltä oli ihan uskomaton pilitystatsi mutta eipä juuri rämissyt. Vaihdoin kielet ja tein säädöt. Tosi hyvin tuntuu kaularautakin pelaavan. Volapotikat oli jostain syystä lineaariset. Volat menee nollille noin 15 asteen käännöllä. Luulen, että ei ole Laklandin juttu vaan jälkiasenteiset, vai..? Tietenkään en vertaa Fendereihin, kun eipä sieltä saa edes 35" vitoshassoja. Enkä tarkoita että 3% pidempi mensuuri vaikuttaisi määräänsä enempää saundiin. Kuitenkin voin verrata vaikkapa Sandbergiin, jolla on paljon pitkän skaalan vitosbassoja ja jazz-johdannaisia ja on vieläpä aika tarkalleen samassa hintaluokassa. Oikeastaan laadussa olevat erot ovat sangen pieniä. Kaulan sanoisin olevan parempi yhden yksilön perusteella Skylinessä, kun taas elektroniikkaosasto oli arvokkaamman oloista Sandbergissa. Tiedostaen, että Skylinessä on samat sähköt kuin jenkissä. Sandberg, joka mulla oli, sisälsi Häusselin jazz-mikit. Kaulamikki oli silleen 45 asteen kulmassa kenties enemmän presaria mukaillakseen. Mikit olivat dual coilit ja inasen kylmät, kun Lakussa ne on (vissiin) single coilit (tai ainakin siltä ne vaikutti pikaisessa testissä ennen nukkumaanmenoa) ja jonkun verran lämpöisemmät. Vähän on puutteelliset faktat tiedon valtateillä noista väistyneistä malleista, että onko noi nyt sitten mitkä mikit. Jos tajuis jostain jotain, niin sen näkis metrin päästä, nyt vaatii vähän selvittelyä. Kieliväli tossa on vähän reilumpi tallan päässä Vrt Santtu, G&L. Kaulaprofiili on litteydeltään samaa luokkaa kuin Sandbergin California-sarjassa G&L:ssä sen ollessa pyöreämpi. Satulan kieliväli ei tuntunut millään tapaa eksoottiselta. Viikonloppuna tositoimiin treenikselle. Sieltä sitten jotain kommenttia peliin, josko tästä jotai keskustelua kehkeytyisi. Tai sitten höpisen vaan itsekseni varmistaakseni markkinoiden kiinnostuksen soittimeen. It's the swinger, not the dong. |
Hound 04.03.2013 17:11:36 | |
---|
Itse sain oman laklandini viikonloppuna. 5 -kielinen Skyline Darryl Jones. 1300 dollaria +toimitus kulut (Rock N Roll Vintage, Chicago). Viimesin niitti kyseisen basson hankinnalle oli viime kesänä. Ravintola visiitillä pääsin testaamaan samanlaista bassoa (ravintolassa oli tameperelainen bändi jonka basistilla oli samanlainen soitin) ja olin aivan myyty. Aikaisemmin tuli näppäiltyä Ibanezin ergodyneä. Laklandi kyllä istui heti paremmin omaan lapaseen. Soundikin on peruspalikoilla loistava. On se kyllä mahtava peli :) |
Johannes_t 04.03.2013 17:40:47 | |
---|
Ollanko me tavattu? ;) |