Aihe: Gibson BFG
1 2 3
gtrhead
03.02.2009 11:21:05
Nääh, se LP oli soitettavana instrumenttina vissiin "tullut tiensä päähän", siit oli jossain jenkkifoorumeilla silloin juttua.. Eiköpä se hinta mennyt siitä(kin) johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen.

Kyllä ne rahat meni ihan Garyn omiin menoihin. Kattoi kitaran myynnillä käden loukkaantumisen takia peruuntuneen kiertueen kuluja tms. Ihan avoimesti on asiasta haastatteluissa kertonut. Olisi mielellään pitänyt ko. kitaran itsellään jatkossakin.
fox
03.02.2009 11:24:58

Kyllä ne rahat meni ihan Garyn omiin menoihin. Kattoi kitaran myynnillä käden loukkaantumisen takia peruuntuneen kiertueen kuluja tms. Ihan avoimesti on asiasta haastatteluissa kertonut. Olisi mielellään pitänyt ko. kitaran itsellään jatkossakin.

OK, siis muistin väärin. Todennäkösesti se kitarakaan ei sitte ollu priimakuntoa huonommassa.. ;)
Ostikos sen Hard Rock Cafe-ketju edes??
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
gtrhead
03.02.2009 11:40:45
OK, siis muistin väärin. Todennäkösesti se kitarakaan ei sitte ollu priimakuntoa huonommassa.. ;)
Ostikos sen Hard Rock Cafe-ketju edes??

Maveric Musicin omistaja osti sen ja laittoi välittömästi myyntiin noin tuplahinnalla. Gary otti vähän herneen nenään asiasta.. Kitaran piti, sopimuksen mukaan, mennä yksityiskerälijälle ilman minkäänlaista ylimääräistä julkisuutta.
fox
03.02.2009 12:14:22

Maveric Musicin omistaja osti sen ja laittoi välittömästi myyntiin noin tuplahinnalla. Gary otti vähän herneen nenään asiasta.. Kitaran piti, sopimuksen mukaan, mennä yksityiskerälijälle ilman minkäänlaista ylimääräistä julkisuutta.

Jes jes.. No, vähemmästäki hermostuu Gary, vaikka se ei siit sitten itse maksanutkaan mitään..
Juu, en noita Green-lespan vaiheita ihan sillee muistiin painanu, vaikka toki onhan se osa "nykymusiikin kalusto-historiaa" toki. ;)
pekurides
03.02.2009 13:18:07

ameeriikan dirtyy:=)
Tunteella päin vittua.
Andy J.
03.02.2009 13:32:47
Niimpä. Tuo mikitys oli mun mielestä parasta tossa BFG:ssä. Käyttikö ne tota samaa jossain muussakin uudessa mallissa tässä taannoin?

Mut se viimeistely oli mun makuunkin hintsun liian karu niin en edes harkinnut moista. Ja eikä kyllä ollut tarvettakaan...

Muistelisin jossain intterwebin ihmemaailmassa törmänneeni mustaan Studioon BFG:n mikityksellä, oli käsittääkseni joku Jaappanian markkinoiden erikoiskoiskoismalli.
fox
03.02.2009 13:37:45

Muistelisin jossain intterwebin ihmemaailmassa törmänneeni mustaan Studioon BFG:n mikityksellä, oli käsittääkseni joku Jaappanian markkinoiden erikoiskoiskoismalli.

Juu, eipä noita P-90 + normihumbukkeri -yhdistelmiä paljoa ole. Tuohon saa laitettua.. ;)
http://www.lehmo.com/fox/lataamo/LesPaul%20PTG.jpg
ilopertti
03.02.2009 13:37:54 (muokattu 03.02.2009 13:38:48)

Ei, Gibsonilla oli "Guitar of the week" kampanja ja tuollainen studio oli BFG-mikityksillä.
...Taisipa olla guitar of the week #25

-alppu

Editoidaaas vähä:

http://www.gibson.com/en-us/Divisio … the%20Week/Les_Paul_Studio_Week_25/
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Lonesome
03.02.2009 14:29:05
Ei, Gibsonilla oli "Guitar of the week" kampanja ja tuollainen studio oli BFG-mikityksillä.
...Taisipa olla guitar of the week #25

Tonnilla lähti Saksan T-kaupasta, jos oikein muistan...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett
PuNkKi
03.02.2009 14:32:38
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Vladi
03.02.2009 14:39:23
Power-sound:ista löytyy ainakin yksi BFG:

http://www.power-sound.fi/product_i … p?cPath=21_196&products_id=2147

Jyväskylästä jostain musaliikkeestä keskustasta löytyy kans tollanen. Tulipa laitteella itse asiassa soiteltuakin, myyjä ite sitä tarjos vaikka vahvistimia vaan olin ettimässä. Oli muuten todella kova peli, tykkäsin valtavasti. :)
Kyllä se siitä.
issue
03.02.2009 14:59:00
Mistäköhän tuo BFG tulee? Mulla tulee BFG:stä ekaks mieleen ZZ Top, mutta tästä ei ilmeisesti ole kyse. Ainakaan yhteyttä ei missään ole mainittu?

Keppi on ideana ihan jees, mut kokonaiskuva on jotenkin vähän vajaa; kansi on outo ja potikoiden puunupit ei miellytä mun silmää. Mikit on kuitenkin oiva pari ja merkitön otelauta näyttää mun mielestä hyvältä. Jos tossa olis tasainen kansi ja muun hardwaren kanssa yhteensopivat nupit, niin paketti olis paremmin kasassa. Ehkä vielä jotkut tyyliin sopivat mikkien reunukset... Tuo faux-binding (jos siitä sellaista sanaa voi käyttää) näyttää varsinkin mustassa versiossa hyvältä.

Iso kuva mustasta BFG:stä: http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000007964.jpg
Ja tässä kammioista: http://i248.photobucket.com/albums/gg186/ibisguitar/bfgxray.jpg
pekurides
03.02.2009 15:06:39

Ja tässä kammioista: http://i248.photobucket.com/albums/gg186/ibisguitar/bfgxray.jpg

aika ontolta vaikuttaa... tällähän pääsee jo omilleen kun täyttää kokkelilla :=)
Tunteella päin vittua.
MarkoA
03.02.2009 15:17:57 (muokattu 03.02.2009 15:21:23)
Mistäköhän tuo BFG tulee? Mulla tulee BFG:stä ekaks mieleen ZZ Top, mutta tästä ei ilmeisesti ole kyse. Ainakaan yhteyttä ei missään ole mainittu?

Mulla tuli ekana mieleen Big Fat Guitar... :D
Ei mitään hajua mistä se oikeasti tulee!

Tuossa isossa mustassa jotain mälsää? Kaularaudan säätömutterin suojus puuttuu, mikit vinossa? Mikäs maanantaikeppi tuo oikeen on? Oispa kyllä (tuokin) meikäläisen mieleen.
It certainly can, can you?
s8na
03.02.2009 15:26:14

Mulla tuli ekana mieleen Big Fat Guitar... :D
Ei mitään hajua mistä se oikeasti tulee!

Tuossa isossa mustassa jotain mälsää? Kaularaudan säätömutterin suojus puuttuu, mikit vinossa? Mikäs maanantaikeppi tuo oikeen on? Oispa kyllä (tuokin) meikäläisen mieleen.

Hyviä arvauksia netissä.

Barely Finished Guitar
Bad Fucking Guitar
Badly Finished Guitar
Balls ForGotten
Big Friendly Giant
Barely Functioning Gibson
issue
03.02.2009 15:29:50 (muokattu 03.02.2009 15:30:44)
Tuossa isossa mustassa jotain mälsää? Kaularaudan säätömutterin suojus puuttuu, mikit vinossa?

Periaatteessa kaularaudan säädön näkyviin jättäminen on ihan hauska idea ja jotenkin johdonmukaista muun ulkoasun kanssa. Ehkä olis voinut jättää ne suojuksen ruuvitkin pois ja vähän siistiä sitä aukkoa. Varsinkaan kaulamikin asentoa ei voi kyllä mitenkään puolustella, sehän on ihan päin helvettiä. Satulakin näyttää siltä ettei kitaraa ole soitettu (tai pyyhitty pölyjä) kymmeneen vuoteen.

e: Barely Finished Guitar saisi mun ääneni.
fox
03.02.2009 15:32:39

Trussin suojalevyä noissa ei ollu missään, takapleksit on läpinäkyvät, eli sillee "halvanoloiset"..
P-90n jouset näkyy olevan löysät, heilumaan pääsee poterossaan. Sillä se on "vinon näkösesti". Kas kun tuo mikkipoterokin on noissa sillee ripeästi ajettu. Kyllä sen kireemmillä jousilla saa sillä tavalla passattua, että on keskellä koloansa.
MarkoA
03.02.2009 17:56:21
Tuo mun edellinen viesti Yritti olla olevinaan vitsi. Ei ilmeisesti toiminut kun hymiö puuttui :D
It certainly can, can you?
epi2
03.02.2009 19:36:40
Muustaakseni joskus luin (muistaakseni gibsonin sivuilta) että tuo on siis Bad Fucking Guitar, mutta en nyt ole ihan 100% varma.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)