JuSu 03.02.2009 09:01:13 | |
---|
Moikka! Olisi tarpeen boostispedu, jota voisi midipolkimen releellä kytkeä on/off, eli pitäisi olla tuollainen remote switching -jakki. Ainakin Nobelsin pedaaleissa moinen on (ja niitä saa minulle tarjota, jos on ylimääräisenä, overdriveja siis), Hughes&Kettnerin Tube Factorissa sekä TC Electronicin VPD-1:ssä. Tiedätkös muita? Entäs, kuinkahan työläs homma tuollaisen rakentaminen on, josko lähtisi modauttamaan jotain noista nykyisistä? Kiitos! JuSu Mitäs sulle kuuluu? |
Sammo 03.02.2009 09:32:52 | |
---|
If the White House calls...
Tell them... 'I'm out in the field'... |
JuSu 03.02.2009 09:48:45 | |
---|
Suhrilta on tulossa spedukolmikko jossa on tuo remote switching -mahdollisuus vakiona: http://www.whatsthatdudeplay.com/20 … r-shows-off-three-prototype-pedals/ Ok, kiitos. Nobelsilla on/oli myös ALEX-1:n, eli loopperi jota ohjataan ulkoisella releellä. Saattaisi olla vielä kätevämpi sun tilanteeseen. Jos joskus tulee vaikka mielihaluja vaihtaa spedua, heh. Ja varmasti halvempi kuin modauttaminen. http://www.guitarandampshop.co.uk/acatalog/Nobels_Effects_Pedals.html Itseasiassa mulla on juuri tuollainen nyt käytössä. Se vaan vie tilaa laudassa ja piuhaa joutuu vetämääm runsaasti, mutta muuten kätevä juuri mainitsemastasikin syystä. Toimii siis mainiosti tuokin, mutta kartoittelen tässä vaihtoehtoja yksinkertaistaa systeemiä. JuSu Mitäs sulle kuuluu? |
Estranged 03.02.2009 10:03:37 | |
---|
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 |
JuSu 03.02.2009 10:11:19 | |
---|
Tämmösen midi-ohjattavan od/distortion-polkusimen TC julkaisi NAMMissa, mutta en tiedä onko ihan sitä mitä haet: http://www.tcelectronic.com/NovaDrive.asp Katos, no toihan vasta oiskin vehjes. Täytyypä tutkia tarkemmin, kiitos tästäkin! JuSu Mitäs sulle kuuluu? |
Ah, tätä laitteidejnohjaushommaa mäkin olen pohtinut ties kuinka monet illat. Moista ominaisuutta ei kuitenkaan 95% pedaaleista ole, ei ainakaan missään niistä, joita huvittaisi kokeilla tai jotka olen hyväksi todennut. Eli, esim. tuollaisella Nobelsin säröpedaalilla, jossa on valmiina tuo ominaisuus saa yhden laitteen pois, mutta soundaako se sitten enää siltä miltä pitää? Paperillahan tuollainen pedaali on tosi hyvä idea. Mitä mä tätä olen pähkäillyt, niin loopperi (esim. Voodoo Labin GCX) tuntuisi ainoalta mielekkäältä vaihtoehdolta. Ja JuSu, kamoon, sulla on sen verran rahaa kiinni jo noissa laitteissa, ettei se GCX + Ground Control Pro nyt niin pahalta investoinnilta voi tuntua. Mitä näitä sun juttuja suurella mielenkiinnolla tällä palstalla olen seurannut, niin nähdäkseni tuo yhdistelmä ratkaisisi aika monta niistä. |
HeavyMachinery 03.02.2009 12:43:51 | |
---|
Ah, tätä laitteidejnohjaushommaa mäkin olen pohtinut ties kuinka monet illat. Moista ominaisuutta ei kuitenkaan 95% pedaaleista ole, ei ainakaan missään niistä, joita huvittaisi kokeilla tai jotka olen hyväksi todennut. Eli, esim. tuollaisella Nobelsin säröpedaalilla, jossa on valmiina tuo ominaisuus saa yhden laitteen pois, mutta soundaako se sitten enää siltä miltä pitää? Mitä mä tätä olen pähkäillyt, niin loopperi (esim. Voodoo Labin GCX) tuntuisi ainoalta mielekkäältä vaihtoehdolta. Ja JuSu, kamoon, sulla on sen verran rahaa kiinni jo noissa laitteissa, ettei se GCX + Ground Control Pro nyt niin pahalta investoinnilta voi tuntua. Mitä näitä sun juttuja suurella mielenkiinnolla tällä palstalla olen seurannut, niin nähdäkseni tuo yhdistelmä ratkaisisi aika monta niistä. Samaa mieltä. Esim G-labilla on 2 loopin switcheri joka on alle 100€ sillä saisi sen pois kummiskin signaali tiestä. Mesa V-twinissä on muuten remote switching..... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
JuSu 03.02.2009 14:16:26 (muokattu 03.02.2009 14:48:38) | |
---|
Mitä mä tätä olen pähkäillyt, niin loopperi (esim. Voodoo Labin GCX) tuntuisi ainoalta mielekkäältä vaihtoehdolta. Ja JuSu, kamoon, sulla on sen verran rahaa kiinni jo noissa laitteissa, ettei se GCX + Ground Control Pro nyt niin pahalta investoinnilta voi tuntua. Mitä näitä sun juttuja suurella mielenkiinnolla tällä palstalla olen seurannut, niin nähdäkseni tuo yhdistelmä ratkaisisi aika monta niistä. Tottapa kyllä... Jotenkin vaan tuntuu, että Ground controlissa tulisi mukana niin paljon ominaisuuksia, joita en kaipaa tai tarvitse. Lisäksi potkulauta on aika miehekkään kokoinen, kun nimenomaan haluaisin kompaktia systeemiä... Mulla oli hetken aikaa se Wobon MidiLooper, mutta se oli kyllä melkoinen kiusankappale, nirso virran suhteen ja häiriöaltis. Mutta mutta. Noi G-Labin GSC ja GSC-2 -polkimet nyt vaikuttaisivat aikalailla fiksuilta ratkaisuilta. Pitääpä vähän tutkailla noita tarkemmin. Vaimolle ei sitten puhuta näistä mitään, eihän...? =) Kiitos! JuSu E: Näyttäisi nyt sitten siltä, että tuollainen G-Lab GSC-2 ratkaisee aikalailla kaikki pulmat. Löytyy looppeja, saa ohjelmoitua tap tempon midin kautta, jakaa virtaa pedaaleille, riittävästi preset -nappuloita... Mistähän edullisimmin saisi? Custom Shopin hinta on Thomannin kanssa varsin kilpailukykyinen. Mitäs sulle kuuluu? |