Aihe: Jazzmasterista hurinat pois vai uusi mikki?
1 2
dust sucker
29.01.2009 20:37:23 (muokattu 29.01.2009 20:49:30)
Mulla on japsi-jazzmaster. Pedaaleita on iso läjä, hurinoita maksimoimassa mm. MXR Dyna Comp. Aikamoista hurinaa pitää, paitsi kun laittaa mikin osoittamaan tiettyyn suuntaan. Pystyykö mikille tekemään hurinaneston?

Toinen vaihtoehto olisi uusi mikki. Käytän yleensä vain etumikkiä mutta olisi kiva saada tallamikistäkin hyvä soundi. Nyt se on liian kireä surf, se saisi olla pehmeämpi muttei niin tumma kuin takamikki. Mikä avuksi? Uusi mikki? Haluaisin kuitenkin säilyttää Jazzmasterin oman soundin, en halua super-overdrive-DiMarzioita.
RHirvela
29.01.2009 21:14:59
Itse oon ainakin ollut tyytyväinen Seymour Duncanin Quarter Pound for Jazzmaster-tallamikkiin. Oma Jazzmaster ei ainakaan ihan mielettömästi hurise.
annie mall on ihan kiva bändi.
ballfish
29.01.2009 21:16:53
Onko millaiset häiriösuojaukset potikoiden yms. koloissa?
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
dust sucker
29.01.2009 21:18:50
Onko millaiset häiriösuojaukset potikoiden yms. koloissa?

Niille ei ole tehty mitään eli kaupan säädöt.
Artist
29.01.2009 21:19:51
Ja missäs kunnossa ovat piuhat? Huonolaatuiset kaapelit voi hyvinkin lisätä noita hurinoita.
"It's another year for me and you, another year with nothing to do"
dust sucker
29.01.2009 21:24:09
Ja missäs kunnossa ovat piuhat? Huonolaatuiset kaapelit voi hyvinkin lisätä noita hurinoita.

Piuhat on ihan hyviä Cordialeja. Asiaan vaikuttanee myös pedaalilauta, jota käytän sähköllä enkä pattereilla. Muut kitarat eivät vastaavalla kokoonpanolla näin rankasti hurise.

Harmi kun Quarter Pound for Jazzmastereita ei saa valkoisina.
ballfish
29.01.2009 21:26:00
Niille ei ole tehty mitään eli kaupan säädöt.

Alumiiniteippiä vaikka sinne nyt kolojen reunat täyteen.

Keskusteluakin löytyy aiheesta http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=140670&co=60
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
tracyjacks
29.01.2009 21:27:33 (muokattu 29.01.2009 21:28:00)
Piuhat on ihan hyviä Cordialeja. Asiaan vaikuttanee myös pedaalilauta, jota käytän sähköllä enkä pattereilla. Muut kitarat eivät vastaavalla kokoonpanolla näin rankasti hurise.

Harmi kun Quarter Pound for Jazzmastereita ei saa valkoisina.

Kyllä niitä saa Musamaailmasta kuorettomana, eli ei sillä kauheasti silloin ole väliä minkä värinen se itse mikki on, jos kuitenkin siihen lätkäiset valkoiset kuoret.
"Toi on joteski nii kulahtanu" "But I have trusted in thy mercy; my heart shall rejoice in thy salvation." Psa 13:5
dust sucker
29.01.2009 22:00:45
Kyllä niitä saa Musamaailmasta kuorettomana, eli ei sillä kauheasti silloin ole väliä minkä värinen se itse mikki on, jos kuitenkin siihen lätkäiset valkoiset kuoret.

Kannattaisikohan tässäkin tapauksessa vaihtaa saman tien molemmat mikit Quarter Poundereihin, olisivat balanssissa paremmin?
tracyjacks
29.01.2009 22:40:14
Kannattaisikohan tässäkin tapauksessa vaihtaa saman tien molemmat mikit Quarter Poundereihin, olisivat balanssissa paremmin?

Näin minä ainakin neuvoisin, itselläni oli tuossa vähän yli vuosi sitten Jazzmaster, johon hommasin Quarter Pounderit, ja toimivat oikein hyvin.
"Toi on joteski nii kulahtanu" "But I have trusted in thy mercy; my heart shall rejoice in thy salvation." Psa 13:5
dust sucker
29.01.2009 23:16:35
Näin minä ainakin neuvoisin, itselläni oli tuossa vähän yli vuosi sitten Jazzmaster, johon hommasin Quarter Pounderit, ja toimivat oikein hyvin.

Mikäs näissä Quarter Pound mikeissä on se selkeä parannus edellisiin - onko ne kuitenkin vintage-henkiset vai turbo-humbuckerit?
tracyjacks
29.01.2009 23:26:16
Mikäs näissä Quarter Pound mikeissä on se selkeä parannus edellisiin - onko ne kuitenkin vintage-henkiset vai turbo-humbuckerit?

Tulee munakkaampi soundi alkuperäisiin verrattuina, mutta kyllä niistä silti huomaa että on Jazzmasterin mikit.
Kiinankeisari
30.01.2009 10:44:56
Asiaan vaikuttanee myös pedaalilauta, jota käytän sähköllä enkä pattereilla

sori, mutta tää lausahdus aiheutti pientä hilpeyttä.........
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Terry Pantheras
30.01.2009 11:13:01
Eikös Jarno Salolta ole tullut joku hurinaton singlecoil-mikki? Kitaraklubissa tais joku esitellä (Juha Björninen?), kannattanee kysellä:

http://www.saloguitars.com/
Höpsis töppöseen!
sickboy
31.01.2009 21:37:18

Mulla oli kovat kierto-ongelmat aikoinaan Jaguarissa. Jarno Salolle vein huoltoon ja se käsittääkseni vahas ne mikin käämit (upotti kuorettomat mikit vahaan). Eli ainakin ton Jaguarin mikit oli vahaamattomia, kohtuuttomat kierrot katos tolla.
Älä stressaa.
Jungleman
02.02.2009 21:00:08

Myönnettävä on, en ole soittanut QP-mikeillä, mutta olen ymmärtänyt niiden olevan melkoisesti ns. normaaleja JM-mikkejä tukevampisoundiset. Minulla on ollut kahdessa CIJ-Jazzmasterissa Seymour Duncan Vintage for Jazzmaster -mikit, ne ovat melkoinen parannus japanilaisiin orkkismikkeihin verrattuina. Soundi pysyy varsin samansukuisena, vain alapäätä ja alempaa keskialuetta tulee lisää sekä yläpää muuttuu vähemmän korvia riipiväksi. Mikrofonista piippausta ei näillä mikeillä myöskään esiinny. Hurinoita tietenkin esiintyy, etenkin isommilla säröillä. Yksikelaisten ominaisuus, minua ei ole ikinä kummemmin häirinnyt.

CIJ-Jazzmastereissa muuten on valmiiksi varsin hyvä suojaus, rungon elektroniikkakolot on päällystetty johtavalla maalilla. Kupariteippaukset tai vastaavat keinot olisivat hiukan liioiteltuja, jopa tarpeettomia. Sen sijaan olen huomannut ko. kitaroiden potikoiden sekä piuhoitusten vaikuttavan hurinoihin (ja soundiin yleisemminkin) melkoisesti. Olen vaihtanut omiin Jazzmastereihini (samoin kuin edesmenneeseen CIJ Jaguariini) parempilaatuiset potikat, soundi parani merkittävästi. Etukäteen tuntui hiukan äärimmäiseltä vaihtaa myös piuhoitukset laadukkaampiin, mutta kannatti sekin - minun mielestäni!
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Pluto
03.02.2009 09:48:05
Eikös Jarno Salolta ole tullut joku hurinaton singlecoil-mikki? Kitaraklubissa tais joku esitellä (Juha Björninen?), kannattanee kysellä:

http://www.saloguitars.com/

Juu, ja hyvän vastaanoton on kuulemma jo saanut asiantuntijaraadilta.
Dillon, you son of a bitch!
dust sucker
05.02.2009 20:18:29
Onko kukaan päässyt vertaamaan Seymour Duncanin Antiquity II Jazzmaster-mikkejä saman valmistajan Vintage mikkeihin? Mikä on olennainen ero näillä mikeillä?

Tää harmony centralin kommentti kertoo jotain: "In fact if I had a vintage JM and could not find vintage pickups, I'd replace a broken pickup with an SD antiquity. However, if you want a like-new Jazzmaster sound with accurate tonality, Vintage for Jazzmasters are pretty good".
moose_88
06.02.2009 21:23:19 (muokattu 06.02.2009 21:24:19)
Siis eihän japsijazzmasterissa olevat mikit oo lainkaan niinkuin oikeat jazzmastermikit. Siellä valkosten kuorten sisällä on ohuesti käämitetyt mikit, jotka muistuttaa oikeestaan enemmän stratocasteria. Jos haluat oikeen jazzmastersoundin, niin vaihda ihmeessä mikit.

Hurina saattaa myös johtua, siitä ettei kitarassa oo kunnon maadotusta. Oon ainakin kuullu tommosia tarinoita, et osassa japsimalleista se ois vähä niin ja näin. Tosin mulla kyllä oli maadotettu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)