sakkeus83 02.02.2009 00:23:45 | |
---|
Terve, Aikomukseni on vaihtaa ride ja hihat toisentyyppisiin (-soundisiin). Mitäs arvelisitte, että seuraavista tohtisi pyytää (kunto erinomainen - käyttö vähäistä)? - K Zildjian 13 " Hihat - K Zildjian Pre Aged Dry Light 20 " Ride. Ainakin musiikkiliikkeen kera hion kauppoja. Ellei kuulosta hyvältä, saatan laittaa tänne myyntiin. |
Rockster 02.02.2009 09:18:51 | |
---|
Terve, Aikomukseni on vaihtaa ride ja hihat toisentyyppisiin (-soundisiin). Mitäs arvelisitte, että seuraavista tohtisi pyytää (kunto erinomainen - käyttö vähäistä)? - K Zildjian 13 " Hihat - K Zildjian Pre Aged Dry Light 20 " Ride. Ainakin musiikkiliikkeen kera hion kauppoja. Ellei kuulosta hyvältä, saatan laittaa tänne myyntiin. Mä voin säälistä ostaa ne pois satasella. Laita pikaviestiä tulemaan :) No jos totta puhutaan, niin aika hyvä kaava on se, että ottaa uusien vastaavien Thomann-hinnasta pois 30-35%. Sillä ne voisivat mennä kaupaksi. Hinta tosin on usein myyjän ja ostajan välinen sopimus. Molempia tyydyttävä hinta on usein passeli. "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Simbe 02.02.2009 09:35:01 (muokattu 02.02.2009 09:39:30) | |
---|
Molempia vituttava hinta on usein passeli. Mun nyrkkisäännöissä kymppi per tuuma on passeli hinta käytetylle pellille, siitä sitten jompaan kumpaan suuntaan tingataan. Haitsut ja ride kuitenkin kuuluu samaan hintaluokkaan. Rikoin kyllä omaa nyrkkisääntöäni juuri sunnuntaina aika railakkaasti. |
hansakemanelius 02.02.2009 09:49:14 (muokattu 02.02.2009 09:49:42) | |
---|
Mun nyrkkisäännöissä kymppi per tuuma on passeli hinta käytetylle pellille, siitä sitten jompaan kumpaan suuntaan tingataan. Haitsut ja ride kuitenkin kuuluu samaan hintaluokkaan. Rikoin kyllä omaa nyrkkisääntöäni juuri sunnuntaina aika railakkaasti. Tuo kymppi per tuuma on todella pitänyt usein paikkansa. Tietysti pellin ikä ja kuluneisuus vaikuttaa hintaan. Olen ostanut ja myynyt monta käytettyä Zildjianin K ja A-sarjan peltiä ja yleensä hinta on jäänyt 50-70%:iin uuden hinnasta. Rockster tuossa vertasi Thomannin hintoihin. Kotomaasta saa ihan samaan hintaan. Twistkompilla pärjää pitkälle... |
markkuliini 02.02.2009 09:51:41 | |
---|
Jos ovat toisaan moitteettomassa kunnossa, niin 13 K hihateille voisi passeli lähtöhinta olla siinä 250 tienoilla, ehkä ihan karva alle. Esim. viettelevä 245€ :) Ja vaikka 230 ridelle. Noilla pitäis mennä. Jos haluat nopeasti kaupaksi niin sitten laitat hintaa vähän alas päin. Noita K sarjalasia kuitenkin liikkuu aika vähän käytettynä. Eikä tuota 10€/tuuma voi ihan suoraan kaikkiin sarjoihin käyttää vaikka kyllä siitä suuntaa saa. Uusien symbaalien hinnat ovat muuten olleet nousussa viime aikoina. Esim raakapronssin hinta on kuulemma kolminkertaistunut. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
OPJ1974 02.02.2009 12:40:07 (muokattu 02.02.2009 12:41:04) | |
---|
Tuo kymppi per tuuma on todella pitänyt usein paikkansa. Tietysti pellin ikä ja kuluneisuus vaikuttaa hintaan. Olen ostanut ja myynyt monta käytettyä Zildjianin K ja A-sarjan peltiä ja yleensä hinta on jäänyt 50-70%:iin uuden hinnasta. Rockster tuossa vertasi Thomannin hintoihin. Kotomaasta saa ihan samaan hintaan. Itse olen ostanut koko symbaalikattaukseni käytettynä ja hinnat ovat näillä virheettömillä (ei keyholea, halkeamia, lommoja tms), mutta käytössä jonkin verran kuluneilla symbaaleilla olleet 40-55% ovh:sta. Jos pelti on timanttikunnossa, niin enemmänkin kehtaa pyytää. Yksinkertainen asia vaatii aina paljon selitystä. |
Kailis 02.02.2009 13:09:33 | |
---|
40 % uuden hinnasta virheettömälle pellille on halpa. Onneksi olkoon. |
OPJ1974 02.02.2009 13:53:52 (muokattu 02.02.2009 21:57:42) | |
---|
40 % uuden hinnasta virheettömälle pellille on halpa. Onneksi olkoon. Kiitos kiitos. Välillä käypi flaksi... EDiT. Puhuin paskaa. Laskimella oikein laskin... Postitus- ja rahtikulut huomioon ottaen, halvimmillaan olen käytetyn pellin saanut hankittua 46,7 prosentin hinnalla verrattuna t-kaupan "alennettuun" hintaan. Jos rahdit/postimaksut jätetään huomiotta, hinta on 45,45 prossaa uuden hinnasta. Eli vaihteluväli onkin 45-55%. Sori, tarkistan tästä lähin, ennen kuin puhun. Yksinkertainen asia vaatii aina paljon selitystä. |
Musiikkiliikken tarjouksen laatiminen on jo kestänyt niin luvattoman kauan, että voin yhtä hyvin laittaa lautasen myyntiin täällä. Kovin oli kaveri kiinnostunut, mutta ellei pakettitarjousta saa aikaiseksi, ei voi mitään. Laitan tarjolle siis K Zildjian Pre-Aged Dry Light 20" -riden hinnalla 240 €. Kunto on moitteeton. Myyn lautasen vain kasvotusten Pori-Tampere -akselilla. Sopii laittaa pikaviestiä tai meiliä saulilehtinen@yahoo.com. Sama tarjous on tori-puolella. Kuuntele sample: http://www.youtube.com/watch?v=LkyZU_8Rq-Q |
Bacchus 03.02.2009 00:46:26 (muokattu 03.02.2009 00:47:48) | |
---|
|
Tindrum 03.02.2009 10:15:24 | |
---|
Mitäs arvelisitte, että seuraavista tohtisi pyytää (kunto erinomainen - käyttö vähäistä)? - K Zildjian Pre Aged Dry Light 20 " Ride. Uusi T-kaupasta 333 eur. Vähän käytetty hyvä, 200 - 220 eur. Jos saat enemmän niin hyvä. "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - |
markkuliini 03.02.2009 11:29:37 | |
---|
Uusi T-kaupasta 333 eur. Vähän käytetty hyvä, 200 - 220 eur. Jos saat enemmän niin hyvä. Kyllä musta 200€ on jo tosi halpa. 200 € kun on jo 40% alennus verrattuna Thomannin hintaan, johon tulee tietenkin vielä 20€ postikuluja päälle. Itseasiassa tuo 220€ olis just se Thomann miinus 1/3 -kaavan mukainen. Niin ja tätähän pääsee testaamaankin, jos asuu lähistöllä. :) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Tindrum 03.02.2009 12:10:07 | |
---|
Kyllä musta 200€ on jo tosi halpa. 200 € kun on jo 40% alennus verrattuna Thomannin hintaan, johon tulee tietenkin vielä 20€ postikuluja päälle. Itseasiassa tuo 220€ olis just se Thomann miinus 1/3 -kaavan mukainen. Mutta kun aina kaikki sanoo, että suomesta saa samaan hintaan (tai halvemmalla) kuin Thomannilta! "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - |
markkuliini 03.02.2009 12:18:55 | |
---|
Mutta kun aina kaikki sanoo, että suomesta saa samaan hintaan (tai halvemmalla) kuin Thomannilta! Ai niin, tiätty. :) Mut on kyllä ihan hyvä diili, jos saa tuohon samaan hintaan Suomessa hyllystä. Kyllä noita pitäis aina päästä testaileen...Ainaki munsta. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Tindrum 03.02.2009 17:04:00 | |
---|
Ai niin, tiätty. :) Mut on kyllä ihan hyvä diili, jos saa tuohon samaan hintaan Suomessa hyllystä. Kyllä noita pitäis aina päästä testaileen...Ainaki munsta. Toihan on huippupelti, eikä niissä varmaankaan ole paljoa hajontaa saundeissa. Eri juttu sitten niiden Staggien yms. kanssa. "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - |
Davos 03.02.2009 19:53:53 | |
---|
Hauskaa, että joku muukin on pohtinut tätä. Itselläni on ihan sama komppiosasto, ja molemmat olen bongannut itse todella halvalla. Välillä on käynyt mielessä että paljonkohan tälläisistä saattaisi saada :) www.myspace.com/cardiaccatalyst |