Aihe: Vintage-settiä ulkomailta?
1
kimizu
02.02.2009 20:22:10
Kauhea vintagekuume päällä jota ahkera netissä surffaaminen ei lainkaan helpota :)
Tarjontaa on laidasta laítaan, hinnat pyörivät välillä "kohtuullinen-tähtitieteellinen"
Montakin hyvää vaihtoehtoa, niin merkin, koon, värin kuin hinnankin puolesta on jo löytynyt, e-baysta ja muualtakin..mutta lähinnä suomen ulkopuolelta, mm. Englannista, Usa:sta, Ruotsista jne.

Ongelma: ennenkuin ostan yhtään mitään, ajattelin kysäistä viksummilta. Kannattaako tilaaminen ulkomailta, mitä miinoja on mahdollisesti odotettavissa? Entäs tullit ja rahdit? Kannattaisiko sittenkin ottaa risteily tukholmaan ja hakea sieltä? Mahdollisuus joutua kusetuksen uhriksi? Vaiko ostaa joltain kotimaiselta keräilijältä, niitäkin kun on.. jne. jne.

Kyse olisi nimenomaan kokonaisen setin hommaamisesta, ja tämähän asettaa tiettyjä haasteita ja hintaa ainakin rahdille, jo pelkästään paketin koon takia. Irtovirpat ja pellit kulkee tietysti helpommin, ymmärrän toki sen. Investointi on kuitenkin kohtalainen ja näkemättä ostaminen hiukan hirvittää.

Kokemuksia ja hyviä vinkkejä ja linkkejä kuulisin mielelläni. Sana olkoon vapaa..
Timing stinks but cheerfully winks...
hollmi-5
02.02.2009 20:32:37 (muokattu 02.02.2009 20:32:55)
Mulla on seitsemästä setistä kokemusta. Saksasta, Itävallasta ja USA:sta on tullut kokonaisia settejä.

EU-alueelta et maksa muuta lisää, kuin rahdit. Rahdin hinta on vaihdellut. Halvimmillaan 35€ ja kalleimmillaan noin 80€.

EU:n ulkopuolelta maksat tullia ja alvin rahdillisesta hinnasta. Jenkeistä on nykyisin vaikea koko settiä saada, kun moni ei postita, ellei paketti ole 24x24x17". Se on suurin postipakettina tuleva ja sitä suuremmille tulee hintaa aivan älyttömästi lisää.

Minun settini oli 22", 13" ja 16". Se mahtui noihin mainittuihin mittoihin, kun irrotti bassorummusta kaikki hilut irti. Siis myyjälle aika iso homma ja siksi harva siihen suostuu. Tuolle rahdin hinta oli 250 USD ja nyt ei sillä hintaa enää ole saanut jenkkilästä tuotakaan pakettia.

Kaikki kaupat ovat onnistuneet hyvin. Saksalaisille olen maksanut suoraan tilille omalla pankkiohjelmalla. USAan kelpaa Visa ja PayPal-maksu hyvin. Kerran lähetin pankista maksumääräyksen. Sitä en suosittele. On monimutkaista ja hidasta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Simbe
02.02.2009 20:56:44
Mulla on seitsemästä setistä kokemusta. Saksasta, Itävallasta ja USA:sta on tullut kokonaisia settejä.

EU-alueelta et maksa muuta lisää, kuin rahdit. Rahdin hinta on vaihdellut. Halvimmillaan 35€ ja kalleimmillaan noin 80€.

EU:n ulkopuolelta maksat tullia ja alvin rahdillisesta hinnasta. Jenkeistä on nykyisin vaikea koko settiä saada, kun moni ei postita, ellei paketti ole 24x24x17". Se on suurin postipakettina tuleva ja sitä suuremmille tulee hintaa aivan älyttömästi lisää.

Minun settini oli 22", 13" ja 16". Se mahtui noihin mainittuihin mittoihin, kun irrotti bassorummusta kaikki hilut irti. Siis myyjälle aika iso homma ja siksi harva siihen suostuu. Tuolle rahdin hinta oli 250 USD ja nyt ei sillä hintaa enää ole saanut jenkkilästä tuotakaan pakettia.

Kaikki kaupat ovat onnistuneet hyvin. Saksalaisille olen maksanut suoraan tilille omalla pankkiohjelmalla. USAan kelpaa Visa ja PayPal-maksu hyvin. Kerran lähetin pankista maksumääräyksen. Sitä en suosittele. On monimutkaista ja hidasta.

Ite tilasin noi 26" ja 30" basarit USAsta. Molemmat mahtuivat samaan pakettiin ja tulivat UPS:n toimittamana, perusposti ei olisi noin isoa pakettia tuonutkaan. Tuokin oli vissiin hilkulla, kun mun muistikuvan mukaan UPS:n maksimikoko on 28"...

Hintaa tais olla postituksella jotain vähän reilu 400 dollaria halvan taalan aikoihin. Siis vähän enemmän, kuin mitä rummut maksoivat ennen tulleja/alvia. Koko paketin hinta tullin jälkeen jäi muistaakseni alle 800 euron. Halpaa ku saippua.
Rapakon taakse maksaessa PayPal on helpoin tapa, saksalaisille olen pannut rahat usein suoraan tilille.
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
jazzmies
02.02.2009 21:48:07
Ainakin noita Mighty Four kuvia katsoessa ymmärtää varsin hyvin miksi vintaget! Kyllähän täällä Härmässäkin alkaa aika paljon olemaan vintagea tarjolla hyvinkin vaihtelevaan hintaan. Eli suosikaamme suomalaista, eli täällä jo valmiiksi olevaan, sillä settiä pääsee kopauttamaan ja syynämään millietäisyydeltä. Itse hiljan hankkiuduin eroon kaikesta über vintagesta, sillä ei nekään kaikkeen sovi, tai kohdallani en saanut niistä oikein mitään irti.
http://www.grapheine.com/bombaytv/bt.swf?code=32dbc83dce7fec0f0c50c548b44b9dbb
hollmi-5
02.02.2009 21:59:56 (muokattu 02.02.2009 22:16:58)
Itse hiljan hankkiuduin eroon kaikesta über vintagesta, sillä ei nekään kaikkeen sovi, tai kohdallani en saanut niistä oikein mitään irti.

Varmaan vaihdoit ne päikseen omakuvasi hienoon hattuun :-) Vai mistä sait tuon? Mulle ja...

Vintage kelpaa minulle ja ihan uusikin käy hyvin. Ihan uutta ja vanhaa kun koluaa, niin tietää mistä puhutaan. Ei mullakaan nyt hirvean vanhaa ole, mutta jotain kumminkin.

Yksi 20-luvun virppa oli. Kiva soundi, mutta kun se oli nikkelöity, ei se kiiltänyt tarpeeksi ;-)
jazzmies
02.02.2009 22:14:07
Varmaan vaihdoit ne päikseen omakuvasi hienoon hattuun :-) Vai mistä sait tuon? Mulle ja...

Mulla on kosolti muutakin Cheaters-tavaraa. Tuolta tilasin: https://www.cheaters.com/?page=store
hollmi-5
02.02.2009 22:16:42
Mulla on kosolti muutakin Cheaters-tavaraa. Tuolta tilasin: https://www.cheaters.com/?page=store

Kiitti kato... Tilaukset vetämään!!!
jazzmies
02.02.2009 22:20:40
Kiitti kato... Tilaukset vetämään!!!

My pleasure. Nuo stringit näyttää kivesten kanssa aika hassuilta. (vink-vink)
kimizu
02.02.2009 23:29:41
Huutonaurua... Perhe kehotti olemaan hiljempaa. Aika vintagea settiä ulkomailta :-)

Ja käsistä lähti tämäkin aihe :D Kuinkas muuten...

Mutta jos vielä asiaan sen verran, että jos löytyy hyviä linkkejä esim. saksan ja ruotsin tai englannin suuntaan, niin saapi tänne laittaa.

Ajattelinkin, että tuon jenkkilän voi varmaan unohtaa, tullit ja rahdit nostaa äkkiä hinnan tuplaksi.

Jazzmies osui naulan kantaan, M4-touhuihin nimenomaan on setti hakusessa ;) Ei noissa nykyvehkeissä sinänsä mitään vikaa ole, kyllä niillä paikkansa on. Jotenkin sitä vaan paremmin virittäytyy oikeaan tunnelmaan oikeasti vanhoilla kamoilla. Kitaristikin soittelee -56 Guildilla 7-wattisen -49 Gretschin läpi, ja soundi on silkkaa hunajaa ilman mitään lisähärpäkkeitä...
Timing stinks but cheerfully winks...
hollmi-5
02.02.2009 23:56:38 (muokattu 03.02.2009 00:04:15)
Saksan ja Englannin eBay kannattaa katsella tarkkaan. Sitten kun osuu kiva setti kohdilleen, voi myyjältä kysyä, josko hän lähettäisi, vaikka myyntiilmoituksessa lukisikin lähetyksestä vain omaan kotimaahan.

Tuossa yksi: http://cgi.ebay.de/LUDWIG-USA-70er- … |39%3A1|240%3A1318#ebayphotohosting

Saman värinen setti on torillakin. 60-lukulainen ja yksi tomi vähemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)