sukeltaja-ankka 02.02.2009 13:13:36 | |
---|
En oo nähny missää tällast topikkii, ni alotan sitte uuden. Elikkäs tänne sitten kaikenlaista höpinää pedaaleista, multiefekteistä sun muista poljettavista pikkuleluista. Ite en käytä vieläkää mitään pedaalia, vaikka oon kyl välil miettiny jotai boostia tms. Mul oli kokeilus semmoi Boss CS-3 kompurapedaali, mut en oikee syttyny sille.. LTD Viper-104 |
JaS 02.02.2009 13:44:54 | |
---|
Mulla on tossa lattialla tällä hetkellä Bossin loop station RC-2, Behqun EQ ja Chromatic tuner. Loop station on mahtava vehje treenailuun ja kikkailuun, keikoilla tulee harvemmin käytettyä. Omiaan erityisesti soolojen treenailuun. EQ:ta käytän lähinnä, jos jossain keikalla tarvii 2 ihan eri saundia, mutta aika vähällä käytöllä se on. Ostin joskus aikoinaan Soundatasta, kun siellä oli joku avajaistarjous tms. Tais maksaa mahtavat 15€. Viritin on ihan must. Toi on viel ihan hyvä viritin, mitä nyt miettii aika pitkään ton H-kielen kanssa. Pahin miinus on se indikaattorivalo. Se on sellanen aivan julmetun voimakas ledi, joka suorastaan estää näkemästä, et mikäs sävel se bassosta soi. En oo vielä keikalla käyttäny, ku basso pysyy kohtuullisen hyvin vireessä muutenkin, mut voin kuvitella, et pimeellä lavalla, ku ton polkasis päälle, ni sit ei näkiskään enää mitään loppukeikan aikana. Korjauksena tähän vikaan sopii hyvin pieni pala mustaa jeesusteippiä. Valon siis näkee senkin alta. :D Särönä mulla oli viel joulukuussa bossin ODB, mut kyllästyin ihan täysin sen saundiin ja myin pois. Siinä on joku helvetin ärsyttävä kihiniä jota ei saa pois muuta ku leikkaamalla diskantit kokonaan veke ja sitte se saundi onkin yhtä muhjua. Vaihtariks oon harkinnu Digitechin Bad Monkeytä, kun oon kuullu joidenki sitä kehuvan. Hintakaan ei päätä huimaa. Jos siitä sais vaikka semmosen miedon lämpimän päräyksen saundiin. |
omarklah 02.02.2009 13:57:00 | |
---|
Minulla on yksi pedaali. A/B-kytkin. Sillä saan vaihdettua basson signaalin menemään joko virittimelle tai vahvistimeen. Kompressoria olen harkinnut... Ekstiätuanoikato... |
V-rtane 02.02.2009 14:04:25 | |
---|
Itellä on Bossin BCB-60 pedal boardi jossa bossin särö ja EQ.. Jatkossa ajattelin ainakin hankkia choruksen ja vaikka ihan kokeilu muodossa jokin wahin. |
Mange 02.02.2009 14:54:45 | |
---|
Minulta löytyy ashdownin envelope filter, bossin TU-2 viritin ja Radialin A/B boksi. Viritintä lukuun ottamatta, en käytä näitä kovin paljon. A/B boksi oli vähän impulssiostos, olen keikoilla yhden soundin basisti joten kun soundi on asetettu, vedän koko keikan sillä. Toinen basso tuo niin vähän lisäarvoa minulle keikoilla etten viitsi tuoda lisä bassoja keikoille vain sitä varten. (Jos joku on kiinnostunut siitä, laita pikaviesti). Envelope filtteri on mieleenkiintoisempi vehje jonka minun täytyy kokeilla jossakin skabassakin. Livenä sitä en viitsi käyttää. Jos olisin "vain" basisti, käyttäisin ehkä sitä joissakin biiseissä, mutta kun oon (laulu-)solistikin, sen käyttäminen vaatisi liikaa huomiota jota en voi sille antaa. Laulamisen takia en juuri soitakaan sellaisia kuvioita johon filtterin soundi sopisi. Tuskin tulee ostettua paljon enemmän pedaaleja, mutta oktaaverin ostoa olen kyllä harkinnut. Kunhan löytäisin pedaalin, joka triggaa tarpeeksi hyvin. |
Kalamazoo 02.02.2009 17:19:31 | |
---|
Löytyy Ibanezin SB7 -synabassopurkki, josta saa kyllä ihan mukavaa pörinää ja muljutusta aikaiseksi, mutta autowah-ominaisuus tässä on vähän kämänen. Sitten löytyy jopa kaksin kappalein Bossin ODB3-säröjä, sillä ostin uuden entisen takkuillessa jatkuvasti. Nyt kuitenkin molemmat ovat kunnossa, saapa nähdä myynkö toisen vai laitanko käyttöön jos sattuisi tarvitsemaan sitä vaikkapa erilaisen särön tai muunlaisen buustin muodossa. |
kauhu-köös 02.02.2009 17:49:40 | |
---|
Mulla Bossin pikkusärö, Tech 21 sansamp 3 kanavainen ohjelmoitava, korgin viritin(dt10?) ja behkun chorus. |
leksi-B 02.02.2009 17:54:49 (muokattu 02.02.2009 18:43:05) | |
---|
Iteltä löytyy EBS:n MultiDrive ja ValveDrive, kummatki toimivat loistavasti. edit: Ja Planet Waves:n Viritn spedukin löytyy, on kyllä hyvä se. Tsekkaa -> http://www.myspace.com/thecelene |
Thefish 02.02.2009 17:56:53 | |
---|
Ensimmäinen lauta vasemmalta oikealle alarivi; Eq(DOD),DE7 delay(ibanez),SB7 bassosyna(ibanez),Oc2 oktaaveri(boss),BassIQ filsu(ebs). Vasemmalta oikealle ylärivi; Rv5 reverb(boss), Ps5 super shifter(boss), bassballs filsu(ehx), Octabass oktaaveri(ebs), Wah,(ebs). Toinen lauta alarivi; RC-50 loopstation(boss), FS-5U kytkinspedu(boss) Nää nyt suunnilleen tällä hetkellä reissussa mukana.Asioihinhan saattaa tulla muutoksia matkan varrella... |
JaS 02.02.2009 18:39:26 | |
---|
Ensimmäinen lauta vasemmalta oikealle alarivi; Eq(DOD),DE7 delay(ibanez),SB7 bassosyna(ibanez),Oc2 oktaaveri(boss),BassIQ filsu(ebs). Vasemmalta oikealle ylärivi; Rv5 reverb(boss), Ps5 super shifter(boss), bassballs filsu(ehx), Octabass oktaaveri(ebs), Wah,(ebs). Toinen lauta alarivi; RC-50 loopstation(boss), FS-5U kytkinspedu(boss) Nää nyt suunnilleen tällä hetkellä reissussa mukana.Asioihinhan saattaa tulla muutoksia matkan varrella... Olikos toi RC-50 se keskikokoinen versio? |
Hirsimäki 02.02.2009 18:40:04 | |
---|
Tällä hetkellä löytyy tällaisia purkkeja: Korg Pitchblack -viritin: -Näyttää sävelen tarkasti ja nopeasti -Suuri näyttö -Katkaisee signaalin päälle potkaistaessa (toiset tykkää, toiset ei... itse pidän) EBS MultiDrive: -Säröä monenlaiseen menoon -Huono puoli on vain korkeahko hinta -Hyvä myös kitaralla EBS DynaVerb -kaiku: -Sopii hyvin pieneksi mausteeksi sekä bassolla että kitaralla Digitech Bass Multi-Chorus: -Hyvä spedu, mutta ei kauhean luotettava. -Monenlaista choorusta irtoo Dunlop Bass Wah: -Hyvä Marshall ED-1 -kompressori: -Tänään vasta sain eli ei vielä paljoa kokemuksia, mutta hyvältä vaikuttaa
Digitech BP200 -multiefekti oli joskus, mutta myin pois. Ei sopinut omiin saundeihini, vaikka oktaaveri oli kyllä kiva. Aina ei voi soittaa... |
ötzi 02.02.2009 19:22:13 | |
---|
Täältä löytyy Dunlopin BlowTorch säröpurnukka, oikein mainio kapistus. Lattiaviritin pitäisi ostaa. http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi! |
ötzi 02.02.2009 19:22:15 (muokattu 02.02.2009 19:22:39) | |
---|
Kaksin aina kaunihimpi http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi! |
NitroJeesus 02.02.2009 19:49:31 | |
---|
Lauta näyttää tällä hetkellä tältä: Planet Waves -pedaaliviritin -> Emma Electronics -kompura -> EHX Bass Big Muff -fuzz, josta koko ajan pieni turina päällä -> Bogdan Bluestortion ("nasu", käytän kovempien säröjen saavuttamiseksi) -> EHX Small Clone -chorus -> BBE Sonic Stomp. Pakattuna EHX:n Pedal Bagiin. Virransyötön hoitaa 1Spot. Unless you take pride in what you're doing, it won't last / Craftsmanship is a quality that some lack / You got to give people a reason for them to come back |
isomela 02.02.2009 20:09:21 | |
---|
löytyy Bossin tuneri tu-2 Big muff T-rexcomp nova |
Thefish 02.02.2009 20:15:10 | |
---|
Olikos toi RC-50 se keskikokoinen versio? Ei kun se isompi,semmonen puoli metriä levee. |
elais 02.02.2009 20:56:14 | |
---|
Bossin EQ-pedaali löytyy. GEB-7 nimittäin, hyvinkin asiallinen vehjes. "Nothing is impossible. The word itself says I'm possible." |
leksi-B 02.02.2009 21:04:55 | |
---|
Kysynpä tässä, miten kytken ValveDriveni etuseksi MarkBass LMK:n? Tsekkaa -> http://www.myspace.com/thecelene |
Kysynpä tässä, miten kytken ValveDriveni etuseksi MarkBass LMK:n? Bassosta piuha Valve Driveen josta piuha Markbassin efektilenkin sisäänmenoon. Unless you take pride in what you're doing, it won't last / Craftsmanship is a quality that some lack / You got to give people a reason for them to come back |
pekezu 02.02.2009 21:44:17 | |
---|
Iteltä löytyy: Iban LU20 viritinspeddu EBS MultiDrive Digitehi Bad Monkey Wahi pitäisi hommata, samoin eq. Sit riittäis. Ja speddulauta värkätä. Goottitosanium |