lexa53 20.02.2004 12:18:00 | |
---|
Ei ole mitenkään mahdollista, että alkuperäisen levyn voisi erottaa kopiosta kuuntelemalla, koska se data on levyllä digitaalisessa muodossa: 01001010101101010010101 jne. Kyllä eroa löytyy. Koetappa polttaa jokin alkuperäinen cd kahdella eri polttonopeudella ja kuuntele hyvillä kuulokkeilla nuo levyt -> nopeammalla nopeudella poltetussa levyssä kuuluu pieni "napsuminen", jotkun huonot cd-soittimet eivät myöskään suostu soittamaan nopeasti poltettuja levyjä. Joku asiaan perehtynyt voisi kertoa mistä nämä ilmiöt johtuu. Jääkö nopeasti poltettaessa jokin 1 tai 0 polttamatta? :) |
CaRRion__ 20.02.2004 17:19:48 (muokattu 20.02.2004 17:20:14) | |
---|
Enpäs oikeestaan mitään mieltä.. Itse en ole KOSKAAN polttanut tai mulle ei oo poltettu. Jos tosiaan tahdon jonkun levyn, niin kyllä menen ostamaan.. "Be somebody. Kill somebody. Have some fun. Kill another one" |
Eipä ole yhtään poltettua levya, paitsi pari kokoelmaa, joiden biisit löytyy myös aidolta levyltä. Kun uuden bändin löydän niin pari biisiä imutan netistä ja jos on hyvä niin sitten ostan levyn mahdollisimman pian. Emmekö elämöikkään eläimen elimistössä? |
Blue Moon 20.02.2004 17:32:36 (muokattu 20.02.2004 17:52:00) | |
---|
Lexa53: Kyllä eroa löytyy. Koetappa polttaa jokin alkuperäinen cd kahdella eri polttonopeudella ja kuuntele hyvillä kuulokkeilla nuo levyt -> nopeammalla nopeudella poltetussa levyssä kuuluu pieni "napsuminen", jotkun huonot cd-soittimet eivät myöskään suostu soittamaan nopeasti poltettuja levyjä. Joku asiaan perehtynyt voisi kertoa mistä nämä ilmiöt johtuu. Jääkö nopeasti poltettaessa jokin 1 tai 0 polttamatta? :) Asian tiimoilta... tämmöseen ilmiöön oon itse törmännyt: OriginaaliCD:seen on tullut huolimattoman käytön johdosta naarmuja, jotka eivät estä CD:n kuuntelemista tai kuulu minkäänlaisina häiriöääninä mutta estävät CD:n datan lukemisen polttavalla PC:n CD-asemalla => luetutan CD:n toisella, ihan tavallisella PC:n CD-asemalla => asema lukee ja kopioi datan kiltisti => poltan datan PC:n polttavalla asemalla CD-R levylle => kas, CD-R levyssä on karmeita risahduksia ym. häiriöääniä. Jos PC:n polttava asema on kiltisti lukenut originaalilevyn, niin poltetun kopion äänenlaadussa en ole koskaan huomannut minkäänlaista eroa originaaliin. Poltettu CD-R levy toki on erittäin herkkä kaikenlaiselle naarmuuntumiselle yms. joka tietysti aiheuttaa häiriöääniä ja tekee levystä soittokelvottoman ajan myötä. - It's been a long time coming - |
Juice 20.02.2004 18:21:46 | |
---|
mulla on kotiteatteria vastaavat stereot Hmm.. mikäs mittapuu tämä on? :) Paskahädän kanssa aina pärjää. |
Gronsbyk 20.02.2004 19:19:48 (muokattu 20.02.2004 19:27:09) | |
---|
mulla on kotiteatteria vastaavat stereot Hmm.. mikäs mittapuu tämä on? :) Varmaan THX-standardin mukaiset...? http://www.thx.com/ |
Sipowicz 20.02.2004 19:29:37 | |
---|
Turha niitä on CD:lle poltella. Mä latailen milloin mitäkin biisejä koneelle ja kuuntelen sieltä ja jos biisit enteilevät, että koko levy voisi olla ostamisen/kuuntelemisen arvoinen niin ei muuta kuin kauppaan ja levy plakkariin. |
Anttoni 20.02.2004 20:21:13 | |
---|
mitä mieltä olette poltetuista levyistä? Kaikki levyni on poltettuja ja olen ylpeä siitä. |
Anttoni 20.02.2004 20:23:35 | |
---|
Ei voi puhua faniudesta jos omistaa vain artistin poltettuja levyjä. Mä ainakin puhun. |
kid ego 20.02.2004 20:26:39 | |
---|
Kaikki levyni on poltettuja ja olen ylpeä siitä. Hoho. Mä ainakin puhun. Hoho. Wittu fak!! |
tekh 20.02.2004 23:16:06 | |
---|
No mitäpä väliä taas tuommosella fanittelulla. Eikö juuri sen itse musiikin pitäisi olla se pääasia, eikä niiden hienojen kansien? Vaikka ne kannet toki haiseekin hyvälle ja on hienompi tunne omistaa se aito, mutta you know. :p Eipä silti, kyllähän artistit ansaitsevat saada rahansa tuotannostaan. No ainakin yleensä. |
Juice 21.02.2004 02:44:42 | |
---|
"mulla on kotiteatteria vastaavat stereot" Hmm.. mikäs mittapuu tämä on? :) Varmaan THX-standardin mukaiset...? http://www.thx.com/ Tarkoitin lähinnä, että kertooko sana "kotiteatteri" tai vaikka "auto" tms. yhtään mitään tasosta :) Eikä stereot ja kotiteatteri nyt oikein ole muutenkaan verrannollisia keskenään. Joo. Paskahädän kanssa aina pärjää. |
Rock n 21.02.2004 03:41:27 | |
---|
Joitakin levyjä on ollut jo uutena sellaisia jotka eivät ole soineet soittimissa virheettömästi. Kun olen ne kopioinut niin kopiot ovat soineet virheettömästi. Myös muutaman soittokelvottomaksi naarmuuntuneen levyn olen saanut kopioitua soittokelpoiseen kuntoon. Osa polttoon liittyvistä ongelmista on aiemmin johtunut poltto-ohjelmien ja polttavien asemien yhteensopivuusongelmista. Aivan äsken näistä yhteensopivuusongelmista ei ole havaintoja. Suurimmasta osasta ongelmia tuntuu pääsevän eroon, kun valitsee polttonopeudeksi korkeintaan puolet laitteille ja/tai levyille ilmoitetuista maksiminopeuksista. Varminta on kuitenkin poltella 2x tai 4x nopeuksilla. |
Nuuskamuikkunen 21.02.2004 09:22:23 | |
---|
Niin. Suuremmilla nopeuksilla poltettaessa tulee levyistä lyhyempi ikäisiä. Kahvi on hyvää. |
juici 21.02.2004 10:55:25 | |
---|
Niin kauan kuin ne tulevat omaan käyttöön niin ihan OK. On mullakin useiden bändien levyjä poltettuina, mutta tarkoitus on kyllä ostaa ne aitoina kun rahatilanne sen joskus sallii. Alkuperäiset ovat luonnollisesti parempia (tämähän ei ollut mikään yllätys) koska kansiBOOKLETEISSA on yleensä aina tietoa bändistä, ehkä laulujen sanat, kuvia tms. Niitä kun ei poltettuun levyyn saa mukaan ellei ala skannaamaan kaikkia sivuja ja nitomaan niistä kansia itselleen. "And now for something completely different..." | Neurotic Defense hakee edelleen RUMPALIA KUOPIOSTA TAI SEN LÄHISTÖLTÄ! |
poppamies 21.02.2004 11:06:51 | |
---|
Niin. Suuremmilla nopeuksilla poltettaessa tulee levyistä lyhyempi ikäisiä. Onko tuo totta. Voisihan olla noinkin mutta mistä se johtuu sitten... "G-strings are for strippers" |
madu 21.02.2004 11:26:55 (muokattu 21.02.2004 11:29:37) | |
---|
Kyllä eroa löytyy. Koetappa polttaa jokin alkuperäinen cd kahdella eri polttonopeudella ja kuuntele hyvillä kuulokkeilla nuo levyt -> nopeammalla nopeudella poltetussa levyssä kuuluu pieni "napsuminen", jotkun huonot cd-soittimet eivät myöskään suostu soittamaan nopeasti poltettuja levyjä. Joku asiaan perehtynyt voisi kertoa mistä nämä ilmiöt johtuu. Jääkö nopeasti poltettaessa jokin 1 tai 0 polttamatta? :) Nämä napsumiset johtuvat polttovirheistä, eli aina audio data pitäisi polttaa mielellään esim 8x nopeudella tai pienemmällä, näin virheiden määrä pienenee. Lisäksi olisi syytä olla polttava cd-asema jossa on puskurimuisti levyn polton pätkimisestä aiheutuvia virheitä vastaan. Lisäksi on väliä minkä laatuisia cd-r:isä poltossa käytetään. CD-rw:itä ei kannata käyttää koska niitähän ei oikeastaan polteta vaan niissä käytetään ns. faasinvaihto tekniikkaa eli se ykköset ja nollat erotellaan cd:n pinnalle muodostuneiden kiteiden pohjalta. Tietyssä lämpötilassa levyn pinnalle muodostuu kiteitä ja nämä kiteet eivät heijasta valoa. Ykköset ja nollat erotellaan siten, että kiteytynyt kohta ei heijasta valoa ja ei kiteytynyt kohta taas heijastaa. Ja aiemmin joku tuossa jo totesikin eli alkuperäisiä cd-levyjä ei tehtailla polteta vaan ne prässätään. Prässäys tapahtuu siten, että master äänitteestä tehdyn muotin avulla painetaan uusia kopioita. Painamalla saadaan "vahvempi" jälki kuin polttamalla ja näin lukeminen asemille on helpompaa. Prässäys on ainoa tapa mahdollisimman virheetöntä jälkeä, tosin usein masterina prässimuotille on cd-r:levy ;) |
madu 21.02.2004 11:27:35 | |
---|
Onko tuo totta. Voisihan olla noinkin mutta mistä se johtuu sitten... Johtuu siitä, että polttojälki on "haaleampi" ja näin kuluu helpommin lukukelvottomaksi. |
Anttoni 21.02.2004 11:38:17 | |
---|
Johtuu siitä, että polttojälki on "haaleampi" ja näin kuluu helpommin lukukelvottomaksi. En usko! Kuulostaa liian loogiselta, koska itsekin ajattelin noin. Ei se voi olla noin, koska minä olen aina väärässä. |
madu 21.02.2004 11:39:45 | |
---|
En usko! Kuulostaa liian loogiselta, koska itsekin ajattelin noin. Ei se voi olla noin, koska minä olen aina väärässä. Kyllä se niin on ihan yksinkertaistettuna, tietenkin vaikuttaa cd-r:n laatu jne. |