Aihe: Mitä bändiä olet kuunnellut vanhemmilta salaa?
1 2 3 4 5 6 7 8
Jani The Rock
20.02.2004 17:08:36

Kyllä musiikki voi kierouttaa ihmislapsen. Silloin seiskaluokkalaisena kun mä rupesin kuuntelemaan Sex Pistolsia ja hoksasin että anarkia on kova juttu, piirsin heti nahkatakkiin anarkiamerkin ja kirjoitin viereen että "reksi on huora". Hirveää käytöstä! Kyllä Mannerheimin Lastensuojeluliitto saisi olla vieläkin näissä musiikkiasioissa yhtä aktiivinen kuin silloin 70-luvulla ollessaan kieltämässä Pistoolien tuloa Suomeen.

8-)
Rough and tough and plenty mean.
Sammakko
20.02.2004 17:15:51

Mutta jos gootiksi, hipiksi, lökäriksi, bläkmetalistiksi tai poppariksi herkeäisi, niin sitten saisi kyllä kuulla isänsä herkeämätöntä pilkkaa.

Mitä hipeissä on vikana?
Peace.
Anttoni
20.02.2004 17:31:58

Nuori on kasvaessaan jatkuvasti epävarma itsestään, ja vaikutteita imetään kaikkialta. Jos kuuntelee bläkkistä, on vaara että vaikutteita tulee sieltä. Ja sitten voidaan löytää itsensä hautakiviä kaatelemasta.

Eli tästä voimme päätellä, että black metal ei sovi kenellekään; nuoret voivat saada siitä pahoja vaikutteita ja aikuiset(tervejärkiset) eivät kehtaa kuunnella sitä;) Mutta nuorethan sitä kuuntelee.
disarm
20.02.2004 17:32:29 (muokattu 20.02.2004 17:33:50)
Entä miten meinaatte omat lapsenne kasvattaa musiikin pariin(tai miten olette jo kasvattaneet)? Annetaanko 10-vuotiaan pojan kuunnella norjalaista kirkonpolttoheviä? Minä en ainakaan anna. Progea kuulokkeista, siinä pieni mieli kehittyy:)

En omista lapsia (luojan kiitos) mutta tiedän omasta kokemuksesta että kaikki kielletty kiinnostaa teinejä hullun lailla.

Jos lapsi vaikka tykkää Green dayn musasta ja vanhemmat kieltää sen kuuntelun, niin 99% varmuudella penska kuuntelee sitä silti ja alkaa vielä tutkia niitä kiellettyjä sanoituksia.

EDIT: Eikä multa mitään musiikkia muistaakseni lapsena kielletty.
Mikä vitun genre?
Anttoni
20.02.2004 17:32:59

Kehittääkös käänteiset "Bless me Jesus Christ"-jutut jotenkin?

Tai ''death bless me''.
Anttoni
20.02.2004 17:34:20

Tollanen "soon come" -mentaliteetti nyt lähinnä.

Ai sellanen ''easy come, easy go''-mentaliteetti?
Nimismies
20.02.2004 17:39:30
Eli tästä voimme päätellä, että black metal ei sovi kenellekään; nuoret voivat saada siitä pahoja vaikutteita ja aikuiset(tervejärkiset) eivät kehtaa kuunnella sitä;) Mutta nuorethan sitä kuuntelee.

Kyllähän se omalla, terveellä ajatusmaailmalla siunatulla ihmiselle sopii. Mutta ei herkälle, vaikutuksille alttiille teinille.

Kehittääkös käänteiset "Bless me Jesus Christ"-jutut jotenkin?

En sanonut niin. Mutta ainakin niissä sanoma on "rakasta lähimmäistäsi" eikä "polta kirkko".
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
mooch
20.02.2004 18:06:43 (muokattu 20.02.2004 18:07:19)
no itte en oo kyllä mitään musiikkia salannut vanhemmilta...jotkut "hupaisat"/"rivot" biisit nyt ehkä on saanut käden volume-nupille, millon niitä nyt edes kuunnellut. kuitenkin perheessä olen kristillisen kasvatuksen saanut, ja kristitty olen nytkin, mutta jos siitä ruvetaan puhumaan niin ei hyvä seuraa. tämä ei kuitenkaan musiikinkuulentuani ole rajottanut ollenkaan. tosin dimmu borgirista ym. en muutenkaan ole koskaan innostunut.

ja kuitenkin kun kuuntelen paljon musiikkia mitä vanhemmatkin kuuntelevat mielellään. vanhempaa siis yleensä. voin kyllä rehellisesti sanoa, että yhdestäkään 900 biisistä mitä koneellani on, en häpeiäisi soittaa vanhemmilleni, enkä yhtään levyäkään. taino myönnetään, kaveri kerran poltti joululahjaks näitä "rivoja" kappaleita, mutta emmä niitä kuuntele ittekkään :-)

koskaan ei oo mitenkään rajotettu siis kuuntelua, mutta en tiedä aina miten äiti on suhtautunut, jos koneelta on vaikka tullut stratovariusta, tai no mitä vaan "hevimmäksi" luokiteltua.

jooh, olipa asiallista..

EDIT: niin, ja olen 13 vuotias kuitenkin vasta :-)
Anttoni
20.02.2004 18:12:08

Kyllähän se omalla, terveellä ajatusmaailmalla siunatulla ihmiselle sopii. Mutta ei herkälle, vaikutuksille alttiille teinille.

Mutta kun teinit sitä nimenomaan kuuntelee! Se ON nimenomaan TEINIEN musaa.
Nimismies
20.02.2004 18:18:18
Mutta kun teinit sitä nimenomaan kuuntelee! Se ON nimenomaan TEINIEN musaa.

Aivan sama. Minun tulevalle teinille sitä ei tule.
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
kid ego
20.02.2004 18:50:45 (muokattu 20.02.2004 18:50:56)
Mulla on ymmärtäväinen mutsi, joka ei pienestä hetkahda. Se väittää, etten mä pysty järkyttämään sen mielenrauhaa mitenkään, enkä ole ainakaan tähän mennessä vielä pystynytkään. Mä kuuntelen himassa mitä lystään, oli se sitten bluesia, kikkeliheviä, karjuntaa tai progetilutusta. Mutsi ja systeri saavat mun musasta päänsärkyä ja ehkä sen vuoksi pidän volumet kohtuurajoissa. En kuitenkaan sen takia, että mua epäiltäisiin saatanapalvojaksi tai mitään sellaista.
Wittu fak!!
Anttoni
20.02.2004 23:35:26

Aivan sama. Minun tulevalle teinille sitä ei tule.

Kunpa se olisikin sinun päätettävissäsi.
Gypsy
20.02.2004 23:47:11
"reksi on huora"

Sama teksti oli mulla, tosin tuskin johtu mistään musasta.

Aika monet täällä on näköjään digannu Sleepy Sleepersiä ja Raptoria skidinä. Ite diggasin noista kanssa. Ei ikinä tullu mitään sanomista ja jos olis tullu niin olisin varmasti jatkanu kuuntelua ihan samanlailla. Olin joskus ennen kouluikää jollain Sleepy Sleepersin keikalla. En muista mikä juttu se oli, mutta tais olla uudenvuoden aattona. Porukka oli helvetin kännissä ja pisti uudenvuodenraketteja meneen pitkin yleisöö. Niillä oli verkko siinä lavan edessä mihin porukka heitteli kokoajan kaikkee mitä käteen sattu. Enpä siitä oikeen mitään muista.

Skidejä ei oo eikä tuu, mutta jos olis niin en kyllä kieltäis mitään musaa.
Painakaa vaan sitä miinusta
mikko1
21.02.2004 01:13:47
Joo, faija on mulle klamydiasta(mm. E.V.V.K-laulusta) avautunu, mutta kyllä tulee edelleenkin sitä kuunneltua ihan yhtä lujaa(ellei lujempaa) ihan vaan vittuillakseni. Myös Strapping Young Ladista ja Cannibal Corpsesta on tullut vähän noottia. (ja jos ei vielääkään ole tullut kaikille selviksi, olen vielä teini.)
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir UUSI OMAKUVA!
Torniojaws
21.02.2004 02:45:21

Eipä semmoista ole joutunut tekemään. Yhtälailla soi rokki/hevi/metalli itsellä ja äidillä.
riimu
21.02.2004 04:10:27
Guns & Rosesia muistaakseni ja myöhemmin Offspringiä. :P
Ei näkymätön löydä kaltaistaan.
Salaud
21.02.2004 12:12:20 (muokattu 21.02.2004 12:13:47)
Joskus 80-luvun alkupuolella olin ihan tyytyväinen etteivät vanhemmat osanneet englantia sen paremmin. Olisi varmaan tullut jonkun verran sanomista niistä "seksistisistä" sanoituksista joita nuo Kissit, Waspit ja sun muut viljelivät ahkeraan.
Silloin samoihin aikoihin muistan että Turun Sanomissa yleisönosastolla oli kirjoitus joltain huolestuneelta äidiltä, joka varoitteli muita vanhempia näiden hevibändien turmelluksesta. Jutussa siteerattiin muistaakseni jotain Waspin tekstejä jne. Luettuaan jutun äitiliini saapui huoneeseeni tarkastelemaan minkä bändien julisteita seiniltäni oikein löytyikään. Ja kumma kun sieltä tosiaan löytyi ne kaikki bändit mitä lehtijutussakin mainittiin. (Kiss, Wasp, Mötley Crüe, Twisted Sister jne.) Sen jälkeen pientä keskustelua käytiin, mikä olisi loppujen lopuksi soveliasta musiikkia minulle. Mutta mihinkään toimenpiteisiin ei kuitenkaan ryhdytty. Sain vissiin perusteltua homman tarpeeksi hyvin.

Muistan myös kun Hittimittarissa tuli Kissin Heavens on fire ja Waspin Love Machine. Isukki silloin kommentoi jonkin verran kärkkäästi kyseisten bändien soveltuvuutta ikäiselleni.

Mutta kysymykseen vastatakseni, mitään bändiä ei ole tarvinnut kuunnella salaa vanhemmilta.
Why does it hurt when I pee?
Sammakko
21.02.2004 12:24:25

Skidejä ei oo eikä tuu, mutta jos olis niin en kyllä kieltäis mitään musaa.

Joskus niitä vaan tulee...
Peace.
Anttoni
21.02.2004 12:48:52

Joskus niitä vaan tulee...

Ei tuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)