Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Magazine
1 2
anttipi
03.01.2004 19:51:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa taannoin tuli tutustuttua Magazine-nimisen bändin "Real Life" -lättyyn. Täytyy sanoa, että on kyllä mielenkiintoisinta tavaraa, mitä taas vähään aikaan olen kuullut. Mukavasti vinksahtanutta punk-progea, jossa yhdistyy punkin tee se itse -henki ja jotenkin progehtava äänimaisema ilman turhaa proge-kikkailua tai soittotaidolla brassailua.
 
Löytyykös täältä muita diggareita ja jos löytyy, niin voitteko suositella joitakin muita Magazinen tuotoksia?
 
C.F.D.T
03.01.2004 20:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mul on toi Real Life ja Secondhand Daylight ja jos diggasit tosta Real Life levystä niin uskallan suositella sinulle myös tuota toista!!
 
ja bändin kolmannenkin levyn pitäisi olla aika hyvä, mutta sitä en ole itse kuullut..
 
"I'm so high, the music makes high" Lost Boyz
Calliope
31.01.2009 17:40:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1854 päivää vanhaan ketjuun!
 
Nyt on hyvä syy; Magazine (vahvistettuna Nokolla, koska McGeoch on estynyt sattuneesta syystä) soittaa kaksi keikkaa helmikuussa. 13. päivä (ja perjantai) Lontoossa ja seuraavana päivänä Manchesterissa.
 
Yksi kaikkien aikojen loistavimpia orkestereita!
 
Planetist
31.01.2009 18:36:49 (muokattu 31.01.2009 18:37:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1854 päivää vanhaan ketjuun!
 
Nyt on hyvä syy; Magazine (vahvistettuna Nokolla, koska McGeoch on estynyt sattuneesta syystä) soittaa kaksi keikkaa helmikuussa. 13. päivä (ja perjantai) Lontoossa ja seuraavana päivänä Manchesterissa.
 
Yksi kaikkien aikojen loistavimpia orkestereita!

 
Jep, mulla on tuolle 12. päivän keikalle lippu. Parasta.
 
E: eli tosiaan, muutamankin keikan soittavat, eka on oxfordissa 10. päivä, lontoossa sitten 12. ja 13. päivä ja sen jälkeen vielä pari keikkaa muualla englannissa.
 
Gardiner
31.01.2009 19:25:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1854 päivää vanhaan ketjuun!
 
Nyt on hyvä syy; Magazine (vahvistettuna Nokolla, koska McGeoch on estynyt sattuneesta syystä) soittaa kaksi keikkaa helmikuussa. 13. päivä (ja perjantai) Lontoossa ja seuraavana päivänä Manchesterissa.
 
Yksi kaikkien aikojen loistavimpia orkestereita!

 
Onko Barry Adamson basson varressa?
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Planetist
31.01.2009 19:27:14 (muokattu 31.01.2009 19:30:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Barry Adamson basson varressa?
 
Jep, Formula-Doyle-Devoto-Adamson-Noko, eli as good as it gets.
 
E: yhdessä vaiheessa oli jopa huhuja että kitaran varressa olisi midge ure, mutta ehkä parempi näin, heh.
 
Gardiner
31.01.2009 19:30:06 (muokattu 31.01.2009 19:38:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, Formula-Doyle-Devoto-Adamson-Noko, eli as good as it gets.
 
"The Light Pours Out Of Me" kipale ois kyl hienoo kuulla Parru Adamsonin soittamana livenä. Siitä ei bassoriffi paljoo parane. :-)
Edit. Vaan onhan miulla se Play lp.
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Kailis
31.01.2009 21:39:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kaikki levyt. Lemppari on Secondhand Daylight. Soundit on murskaavan hyvät.
 
Näissäkin Adamson vetää kyllä...
 
http://www.youtube.com/watch?v=Om0jhPkOwhg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TFVrEJR2jN4&feature=related
 
Mä haluun bändiin tuollaisen basistin! God?
 
Planetist
31.01.2009 22:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kaikki levyt. Lemppari on Secondhand Daylight. Soundit on murskaavan hyvät.
 
Näissäkin Adamson vetää kyllä...
 
http://www.youtube.com/watch?v=Om0jhPkOwhg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TFVrEJR2jN4&feature=related
 
Mä haluun bändiin tuollaisen basistin! God?

 
Secondhand Daylight myös oma suosikkini, on se saakeli.
 
Calliope
01.02.2009 08:33:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, mulla on tuolle 12. päivän keikalle lippu. Parasta.
 
E: eli tosiaan, muutamankin keikan soittavat, eka on oxfordissa 10. päivä, lontoossa sitten 12. ja 13. päivä ja sen jälkeen vielä pari keikkaa muualla englannissa.

 
No niin, eli päivämäärät:
 
10.2. Oxford
12. - 13.2. Lontoo
14.2. Manchester
16.2. Glasgow
17.2. Manchester
 
Nämä tiedot Myspacen sivulta, nuo kaksi päivämäärää noukin John Mayn pitämästä blogista. Blogi oli kirjoitettu viime vuoden syyskuussa.
Myspacen sivulla yksi kaveri kirjoittaa tulevansa Kanadasta Lontoon ja Manchesterin keikoille.
 
kivi
01.02.2009 23:32:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on lippu Manchesterin keikalle 17.2. jolloin vietän myös syntymäpäivääni. Vois nähdä vaikka keikan tiimoilta Oxford Roadin Grand Central -pubissa. Se on ehkä eniten sellainen meikäläisittäin rokkipaikka niillä kulmilla, ei mikään diskohelvetti.
 
http://manchesterbars.wordpress.com/2006/11/27/grand-central/
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kailis
02.02.2009 03:02:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenpa muuten vähän kateellinen nyt...
 
kivi
02.02.2009 15:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenpa muuten vähän kateellinen nyt...
 
No ei ne liput nyt niin kalliita oo, ettetkö sä vois keikalle tulla. Halvin lento on EasyJet Lontooseen + etukäteen varatut halvat (_20) junaliput, niin se on halvimmillaan 150e menopaluu. Samalla kadulla ku keikka, Oxford Roadilla, on monta soitinkauppaa, mm. Johnny Roadhouse josta sä varmaan löydät halvalla pari virveliä lisää kokoelmiis.
:-)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kailis
02.02.2009 15:59:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pari virveliä lisää kokoelmiis.
 
Alan olla jonkinlainen vitsi täällä =D Joo, eli 150 egeä + 500 muutamaan vintage Premieriin. Eihän tuo oikeasti olis paha pieti, mutta ei vaan pysty hajoamaan. Duuni ja skidi. God damn!
 
kivi
02.02.2009 17:42:30 (muokattu 02.02.2009 17:44:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alan olla jonkinlainen vitsi täällä =D
...+ 500 muutamaan vintage Premieriin.

 
Mä en näe tuossa mitään negatiivisella tavalla huvittavaa. Jos rumpalilla on mahdollisuus ostaa erilaisia snareja ja useampia erisointisia peltisettejä, niin se on mitä järkevimmin käytettyä rahaa, ja sellainen lyömäsoittaja on arvostettu tuttavuus viimeistään seuraavan studiosession kohdalla.
 
Onhan mullakin... hm... noin kahdeksat vintage-kitarakamat, joita tarpeen vaatiessa lainaan tai vuokraan sessioihin mikäli kysyjä on tuttu ja luotettava.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kailis
02.02.2009 18:05:04 (muokattu 02.02.2009 18:08:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei mulla ole ongelmaa tuon kanssa. Vanhemmat rummuthan on selkeästi sijoituskohteita (näin sanon vaimolle). Huvittavaa lisäksi on se, että kun sukulaiset roudaavat mulle ebaystä ostamiani rumpuja, niiden arvo vähintään tuplaantuu kun ne koskettaa Suomen maankamaraa. Sitäpaitsi, ne soundaa vähän helvetin hyvältä.
Tulipa mieleen kun äänitettiin Public Reaction sinkkua. Jussi Tegelman äänittämässä. Vein nimenomaan Secondhand Daylight levyn referenssiksi rumpusoundien suhteen. Varsinkin Feed the Enemy biisissä. Jussi kuunteli aikansa, ja väitti sitten että tomit on äänitetty erikseen. Mä pakotin sen kuuntelemaan uudelleen koska tiesin että hyvänä rumpalina sitä hämäsi vaan se niiden tomien totaalisen hieno soundi. Kyllä se myönsi lopulta, mutta sanoi ettei tuollaista äänimaailmaa saa aikaan. Siihen oli tyytyminen. Hyvin se väänsi kyllä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pkmGO9XxhaI
 
Planetist
12.02.2009 15:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei montaakaan tuntia keikkaan, great.
 
kivi
12.02.2009 15:19:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei montaakaan tuntia keikkaan, great.
 
Ehei, tänä iltana mä olen Cervantesissa Deansgatella tsiigaamassa lyhytelokuvia. Mä tuun vasta tiistain keikalle. Deansgate on kyllä aika lähellä...
 
Mut hyvää keikkaa. Nyt just soi Real Life taustalla täälläkin, kaikki levyt tehokuuntelussa keikkaan asti
:-D
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kailis
12.02.2009 21:25:55 (muokattu 12.02.2009 21:32:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei montaakaan tuntia keikkaan, great.
 
Keikkaraporttia sitten kehiin.
 
Formula-Doyle-Devoto-Adamson-Noko, eli as good as it gets.
 
No mä olisin laittanut kitaraan John Mc...........
Voi vitun vitun vittu......en tiennyt että se on kuollut. Geesus...
 
Planetist
13.02.2009 01:57:41 (muokattu 13.02.2009 05:07:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hostellilla taas ja keikka oli hieno. Lämppäribändi Ipso Facto veti mainion setin, nättejä likkoja ja ihan päteviä biisejä, joskaan kotona tuskin tulisi kuunneltua.
 
Sitten lämppärisetin jälkeen alkoikin jännitys tiivistyä, lopulta musa vaimeni ja sali pimennettiin ja syntikkahumina sai jengin innostumaan. Syntikkahuminan jälkeen Thin Air lähti soimaan lavan ollessa edelleen hiljainen. Thin Airin loputtua PA:sta kuului Devoton monologi jossa mies kertoi bändistä ja sen paluusta. "On a personal level... i'm doing this to impress a girl".
 
Monologi loppui noihin sanoihin, lakana nousi ylös ja varsinainen keikka alkoi Light Pours Out of Me:n bassoriffillä. Aikansa introa soitettuaan Devoto käveli lavan keskelle, vaaleanpunaisessa smokissa.
 
Keikka parani loppua kohden, vaikka settilista oli silkkaa laatua (no mitä muuta se tälläisellä bändillä olisi) alusta loppuun. Keikan alkua tuntui leimaavan pieni hermostuneisuus ja homma oli jopa liian leikkisän rentoa, mutta loppuakohden ote tiukentui, ja kyllähän se alussakin oli jo aika tiukka. Kovia soittajia.
 
Bändi olikin hienossa vireessä ja Noko todellakin hoiti hommansa, soitti tyylikkäästi kopioimatta nuotti nuotilta McGeochin juttuja. Biisien välissä kirjoittelin ostoskuittien taakse settilistaa:
 
(Intro: Thin Air)
1. The Light Pours Out of Me
 
2. Model Worker
(I know that Carter will look after me-rivi oli toki muutettu muotoon I know Obama will look after me)
 
3. The Great Beautician in the Sky
(Hulvaton veto joka muuttui biisin puolivälissä varsin teatraaliseksi duetoksi Devoton ja Ipso Facton laulajan kanssa. Ipso Facton tytöt muutenkin hoitivat keikalla tarvittavat naistaustalaulut)
 
4. Because You're Frightened
(Devoto: I love this riff)
 
5. You Never Knew Me
(Tämän jälkeen Devoto piti pienen puheen McGeochin muistolle)
 
6. Rhythm Of Cruelty
 
7. I Want to Burn Again
(mukava yllätys, jos niin voi sanoa, yksi suosikeitani bändiltä.)
 
8. This Poison
(ainoa biisi Magic Murder & The Weatherilta... vaikka takanani ollut ranskalainen tyyppi about the weatherin perään huutelikin koko keikan)
 
9. Song From Under the Floorboards
(ehkä se bändin hienoin biisi, tämän aikana saattoi tuntea salin tärisevän.)
 
10. Permafrost
(Permafrostin jälkeen salin valot himmennettiin toviksi ja sillä aikaa lavan eteen tuotiin jonkinlainen, noh, saarnatuoli. Devoto kävi pitämässä monologin. Showmiehiä.)
 
11. Twenty Years Ago
(ja lennosta kesken biisin vaihto seuraavaan)
12. Definitive Gaze
(Definitive Gazen jälkeen Devoto esitteli soittajat)
 
13. Parade
 
14. Shot By Both Sides
(ja taas talo tärisee)
-------------------------
Encoret:
 
15. Thank You
(aivan huikea groove, melkeinpä keikan kohokohta)
 
16. Motorcade
 
----------------
 
17. I Love You You Little Dummy.
---------------------
 
Että olihan se. Kyllä kannatti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «