texjazz 05.02.2006 19:41:50 | |
---|
Niinpä niin. Mäkin elin ensimmäiset seitsemän vuotta samaan aikaan kuin Beatles. Ja mä oon 42 v. Elin ensimmäiset kuusi vuotta beatleaanisella aikakaudella. Ilmeisesti 1964 vuonna sain jo pureman, josta ei pääse eroon. Beatles sosiologisena, historiallisena, kulttuurisena ja ties minä ilmiönä on niin suuri, että se kestää mitkä tahansa kritiikit. Mojo-lehden taannoisissa laajojen Beatles-numeroiden jälkeen muutamat bändiin kyllästyneet uhkailivat lopettaa jo tilauksensa, jos juttuja moppitukista vielä tehtäisiin. Let it be -reeveereetä odotellessa. Hän sinun on, jee jee! Surullisilla talonmiehillä on melankolia |
dakota 05.02.2006 21:02:07 | |
---|
Yksi juttu joka on syytä pitää mielessä kun puhuu Beatlesistä "kriittisesti": yksikään muu maailmanmenestynyt bändi ei ole tehnyt yhtä monipuolista musiikkia, kehittynyt ja kehittänyt musiikkiaan uransa aikana yhtä paljon, muuttunut energisestä pop-bändistä psyke-proge-rockbändiksi ja vetänyt koko hommaa vuosikausia maailman mittakaavassa. Itse asiassa Beatlesissä kulkivat viimeisinä vuosina, 66-70, kaikki nämä juonteet rinta rinnan. Siksi rakastan bändiä sydämestäni, sen musiikin vietävänä voi itkeä ja nauraa, surra ja iloita, riehua ja mietiskellä. Parempaa ei ole. |
texjazz 05.02.2006 22:00:04 | |
---|
Beatles musertaa vastustajansa jopa näillä keskustelupalstoilla... Surullisilla talonmiehillä on melankolia |
tigrushka 05.02.2006 22:01:36 | |
---|
Beatles musertaa vastustajansa jopa näillä keskustelupalstoilla... "Ole huoleton, se selvä juttu on" I got stripes ^..^ |
jussiohman 06.02.2006 01:08:34 | |
---|
Yksi juttu joka on syytä pitää mielessä kun puhuu Beatlesistä "kriittisesti": yksikään muu maailmanmenestynyt bändi ei ole tehnyt yhtä monipuolista musiikkia, kehittynyt ja kehittänyt musiikkiaan uransa aikana yhtä paljon, muuttunut energisestä pop-bändistä psyke-proge-rockbändiksi ja vetänyt koko hommaa vuosikausia maailman mittakaavassa. Itse asiassa Beatlesissä kulkivat viimeisinä vuosina, 66-70, kaikki nämä juonteet rinta rinnan. Siksi rakastan bändiä sydämestäni, sen musiikin vietävänä voi itkeä ja nauraa, surra ja iloita, riehua ja mietiskellä. Parempaa ei ole. Puhut asiaa, kuoma. Beatles on, v***tu, paras! Hienoin. Ihanin. Nerokkain. Jussi in the sky with diamonds |
baron 06.02.2006 09:14:41 (muokattu 06.02.2006 09:20:24) | |
---|
Silloin kun Beatles aloitti menestymisen (en tarkoita soittamista) niin se oli siihen aikaan kova sana, rautalankabändi, joka osasi myös laulaa. Uuden Beatles-älppärin ilmestyminen silloin 60-luvulla oli kova sana, kun joku oli saanut sen hankittua, pidettiin aina partyt sitä kuunnellen. Silloin se oli jotain! Edit: Ei siihen aikaan kitarabändit laulaneet. Ainakin mun tietoon tuli vasta joku Liverpool-soundi tai "Mercybeat" eli laulavat kitarabändit, joita siellä oli useita, joista yksi sitten nousi yli muiden. My name is Baron, Sir Baron. |
tigrushka 06.02.2006 09:20:56 | |
---|
Uuden Beatles-älppärin ilmestyminen silloin 60-luvulla oli kova sana, kun joku oli saanut sen hankittua, pidettiin aina partyt sitä kuunnellen. Silloin se oli jotain! Oletko jo eläkeiässä? ;) Sattuneesta syystä tutustuin Beatlesin tuotantoon vasta 80-luvulla. Hankin Sgt Pepperin -87 eli 20 v sen ilmestymisen jälkeen ja olin erittäin vaikuttunut, Revolveriin tutustuin vielä myöhemmin. Sen päättävä Tomorrow Never Knows oli vuosikymmeniä aikaansa edellä oleva biisi. I got stripes ^..^ |
baron 06.02.2006 09:25:47 (muokattu 06.02.2006 09:34:21) | |
---|
Oletko jo eläkeiässä? ;) En, kuin niin? Oon kuitenkin tutustunut Beatlesiin kovin varhaisvaiheessa. Niitten Saksassa levyttämä instrumentaalisinkku "Cry For A Shadow" oli jo mun suosikkini, joku tuttu kävi Lontoossa ja toi mulle "Twist And Shout" EP:n silloin kun Suomessa ei tiedetty niistä mitään ja kertoi, että jostain kumman syystä tällaiset "pitkätukat" on Englannissa kovin suosittuja. Mähän tunsin bändin jo siitä instrumentaalista ja ihmettilin kun osasivat myös laulaa. My name is Baron, Sir Baron. |
tigrushka 06.02.2006 09:34:04 | |
---|
En, kuin niin? Ymmärsin että osallistuit 60-luvulla "Beatlesien uusin lätty" -partyihin, taisin ymmärtää väärin. Oon kuitenkin tutustunut Beatlesiin kovin varhaisvaiheessa. Niitten Saksassa levyttämä instrumentaalisinkku "Cry For A Shadow" oli jo mun suosikkini, joku tuttu kävi Lontoossa ja toi mulle "Twist And Shout" EP:n silloin kun Suomessa ei tiedetty niistä mitään ja kertoi, että jostain kumman syystä tällaiset "pitkätukat" on Englannissa kovin suosittuja. Twist and Shout on rrraju! Lennon on ihan hurjana. I got stripes ^..^ |
baron 06.02.2006 09:35:36 (muokattu 06.02.2006 09:35:57) | |
---|
Ymmärsin että osallistuit 60-luvulla "Beatlesien uusin lätty" -partyihin, taisin ymmärtää väärin. Luetun ymmärtäminen: 1. Osallistuin partyihin 2. En ole eläkeiässä, vilkkaasti työelämässä! My name is Baron, Sir Baron. |
tigrushka 06.02.2006 09:38:38 | |
---|
Luetun ymmärtäminen: 1. Osallistuin partyihin Eli ymmärsin sittenkin oikein. :) 2. En ole eläkeiässä, vilkkaasti työelämässä! Selvä. I got stripes ^..^ |
juici 06.02.2006 21:24:23 | |
---|
Juu. Sais Let It Be tulla DVD:nä. Katsoin sen eilen youtube.com:ista ja ikimuistoisin kohta oli kyllä kun George, Paul ja Ringo soittivat I Me Minea ja Joh tanssi Yokon kanssa taustalla valssia. Ei tainnut Johnia pahemmin kiinnostaa soittaa Georgen biisejä ja George näytti kypsyvän Paulin jatkuviin biisien soittoehdotuksiin. Sitten kun Billy Preston tuli kuvioon niin kaikilla näyttää olevan hauskaa. Kamala tilanne. Kameroiden edessä pakko vääntää jotain ja bändikavereiden kanssa ei tule enää toimeen. "Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
texjazz 06.02.2006 21:29:18 | |
---|
Jostain luin, olikohan Mojo, että Let it be:lle olisi tulossa runsaasti bonusmateriaalia. Itse leffahan on varsin terapeuttinen, jossa työnohjaajalla olisi ollut isompi savotta edessään. John:"Oh man, mä en haluis millään mennä työnohjaukseen." Paul: "But kyllä se tekee meille hyvää." George: "Mä en ainakaan tuu mihinkään työnohjaukseen." Ringo: "Mikä on työnohjaus?" Surullisilla talonmiehillä on melankolia |
jussiohman 16.01.2009 13:57:08 (muokattu 16.01.2009 13:57:32) | |
---|
Nostan tämän kun ei viitsi taas uutta alottaa. Puhutaanko Beatles kirjallisuudesta. Mitä opuksia teiltä löytyy ja mistä olette hankkineet? Eritoten Ian MacDonaldin 'Revolution in the Head: The Beatles' Records and the Sixties' kiinnostaa kovin. Ensimmäinen vakavasti, induktiivisesti ja analyyttisesti Beatlesin musiikkin suhtautuva teos. Perinpohjainen, akateeminen ja valaiseva opus. Mies on uskollisesti laskenut jopa Johnin soittomokat Long And Winding Roadin basso-osuudessa. |
Flash 16.01.2009 15:33:31 | |
---|
Nostan tämän kun ei viitsi taas uutta alottaa. Puhutaanko Beatles kirjallisuudesta. Mitä opuksia teiltä löytyy ja mistä olette hankkineet? Eritoten Ian MacDonaldin 'Revolution in the Head: The Beatles' Records and the Sixties' kiinnostaa kovin. Tuo on teos kyllä kantsii lukea, vaikka onkin välillä vähän kuivakkaa tekstiä. http://www.adlibris.com/fi/ osoitteesta olen hankkinut aika paljon kirjoja. Tuo kirja näyttäisi maksavan siellä 11,30€. Live Music Is Better! |
Jokapaikanapina 01.02.2009 00:52:07 | |
---|
Onko mitään perää taannoisessa huhussa jonka mukaan tänä vuonna pitäs tulla kaikki Beatles-albumit uudelleen masteroituna tai vastaavaa? |
jra 01.02.2009 02:04:09 (muokattu 01.02.2009 02:05:41) | |
---|
Onko mitään perää taannoisessa huhussa jonka mukaan tänä vuonna pitäs tulla kaikki Beatles-albumit uudelleen masteroituna tai vastaavaa? Noita huhuja on ollut aina säännöllisin väliajoin, mutta Capitol-boxia, surkeaa Beatles 1 -kokoelmaa ja Love-viritystä kummempaa ei ole ilmaantunut. Yleensä Steve Hoffmannin foorumilla ollaan aika hyvin hajuilla jos jotain on levyrintamalla tapahtumassa, varsinkin Beatlesin ja muiden klassikkojen osalta: http://www.stevehoffman.tv/forums/forumdisplay.php?f=2 - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Jokapaikanapina 01.02.2009 02:10:15 | |
---|
Noita huhuja on ollut aina säännöllisin väliajoin, mutta Capitol-boxia, surkeaa Beatles 1 -kokoelmaa ja Love-viritystä kummempaa ei ole ilmaantunut. Yleensä Steve Hoffmannin foorumilla ollaan aika hyvin hajuilla jos jotain on levyrintamalla tapahtumassa, varsinkin Beatlesin ja muiden klassikkojen osalta: No voi perse. Oon tässä miettiny että uskaltaako loppuja Beatles-levyjä ostaa, mutta kai sitä pitää ottaa "riski" ja ostaa. Uudestaa sit vaan hankintaan jos tulee uutta versiota |
jra 01.02.2009 03:12:22 | |
---|
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Älleh ellus allo nodhat. |