Aihe: Ulkomaat ja kotistudiokamat - mistä kannattaa tuoda?
1 2
jorma_r
20.02.2004 16:29:56
Muutamaa ulkomaanmatkaa pukkaisi. Pohdin parhaillani mistä päin maailmaa tällaisia kotistudiovermeitä: mikkejä, kompressoreita, efektejä, jne. kannttaisi hinnan puolesta tuoda.

Venäjällä paikalliset tavarat ovat halpoja - Yerasovin kitarakamat ja Oktavan mikit esimerkiksi.

Saksassa hintataso lienee Thomannin viitoittamaa eli samaa kuin Suomessa.

Englannissa kaikki on kallista - varmasti studiovermeetkin.

Mikä lienee USA:n tilanne?
Esim. Shuren sivujen mukaan SM57:n referenssihinta on $146 eli noin 115 euroa nykyisellä kurssilla. Ei siis maksane vaivaa tuoda. Vai lieneekö katuhinta huomattavasti alhaisempi..

Kokemuksia? Arvauksia? Suosituksia?
Mikael
20.02.2004 17:50:06

Jos sulla on mikitetty akustinen kitara tai/ja tarvitset todella hyvää DI-boxia niin tätä kannattaa katsella:

http://www.lrbaggs.com/html/products/preamps_paradi.shtml

Suomeen tätä ei ainakaan tällä hetkellä tuoda ja Tanskasta kotiin tilattuna hintaa kertyy rapeat 280€. Jenkkilän hinnat on tossa 120-140$ uutena...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
jorma_r
20.02.2004 18:13:45
Jos sulla on mikitetty akustinen kitara tai/ja tarvitset todella hyvää DI-boxia niin tätä kannattaa katsella:

Kiitosta vinkistä! Tarvetta nimittäin on.. Pikku B:n MIC100 kun todennäköisesti ei ole maaliman paras... :)
Roberto
20.02.2004 22:15:42

Kiinastahan kannattaa raahata vaikka mitä.
Janne19691
21.02.2004 00:52:39

Kiinastahan kannattaa raahata vaikka mitä.

Olisko esimerkkejä mitä Kiinasta kannattaisi raahata kun olen menossa sinne kikkailemaan myöhemmin keväällä.

Entäs SE Electronics mikit? Mä en ole näistä(kään) kuullut aikaisemmin. Olisko ehdottaa jotain isokalvoista konkkaa joka olis hyvä ja joka ei maksais ihan sikana eli n. 300 e. Vai liikutaanko SE Electronicsin mikeissä ihan eri astraalihintatasolla. Onko kellään näistä kokemusta?

Tulisko jollekin jotain muuta mieleen?
Rule #1: There are no rules.
U.Honey
21.02.2004 05:24:36
Mikä lienee USA:n tilanne?
Esim. Shuren sivujen mukaan SM57:n referenssihinta on $146 eli noin 115 euroa nykyisellä kurssilla. Ei siis maksane vaivaa tuoda. Vai lieneekö katuhinta huomattavasti alhaisempi..

Street price on $90 ( http://www.musiciansfriend.com )
Children of Baron, the ultimate musical experience!
SF3YLO
22.02.2004 10:36:17

Käsitinkö oikein, etei englannissa ole sen halvempaa kuin täälläkään? Olisin menossa kesällä Torguay'in, ja vois sieltä jotain ostella, mut onko siellä halvempaa..
jorma_r
22.02.2004 16:40:50
Käsitinkö oikein, etei englannissa ole sen halvempaa kuin täälläkään? Olisin menossa kesällä Torguay'in, ja vois sieltä jotain ostella, mut onko siellä halvempaa..

Heitin ihan mutulla että on. En siis oikeasti tiedä. Siellä vain tupakkiaskikin maksaa noin 8 euroa josta päättelin että... :)
kivi
22.02.2004 17:27:49
Olisin menossa kesällä Torguay'in, ja vois sieltä jotain ostella, mut onko siellä halvempaa..

Englanti on kallis maa eurokansalaisille, mutta kyllähän sieltä soittimia löytää ihan kohtuullisiinkin hintoihin, käytettyjä etenkin. Tuo Torquay (Q:lla) ei vain välttämättä oo mikään soitinkauppametropoli, mutta jos matka vie Lontoon tai minkä vaan ison kaupungin läpi, kannattaa ehkä uhrata päivä kauppoja kierrellen (muista käyttää metroa, muuten et jaksa).

R-kioskeissa myydään amerikkalaisten ohella myös englantilaisia kitaralehtiä. Katsele niistä hintatasoa ja osoitteita. Sattumalta kaupat eivät tule vastaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
SF3YLO
23.02.2004 14:42:17

Englanti on kallis maa eurokansalaisille, mutta kyllähän sieltä soittimia löytää ihan kohtuullisiinkin hintoihin, käytettyjä etenkin. Tuo Torquay (Q:lla) ei vain välttämättä oo mikään soitinkauppametropoli, mutta jos matka vie Lontoon tai minkä vaan ison kaupungin läpi, kannattaa ehkä uhrata päivä kauppoja kierrellen (muista käyttää metroa, muuten et jaksa).

R-kioskeissa myydään amerikkalaisten ohella myös englantilaisia kitaralehtiä. Katsele niistä hintatasoa ja osoitteita. Sattumalta kaupat eivät tule vastaan.

tack! muistaakseni tehdään päivän matka lontooseen...
Mikael
23.02.2004 14:57:34

Mä meen tosrtaina Norjaan mut sieltä ei kyl kannata tuoda yhtään mitn...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Roberto
23.02.2004 21:13:12

Paitsi turskaa!
Roberto
23.02.2004 21:15:25

Olisko esimerkkejä mitä Kiinasta kannattaisi raahata kun olen menossa sinne kikkailemaan myöhemmin keväällä.

Periaatteessa kaikki mitä siellä vaan valmistetaan on saatavilla epävirallisia kanavia pitkin naurettavaan hintaan. Esim. vaatetehtailla olevat työntekijät pöllii vaatteita duunistaan ja myy kadulla. Hinta on usein muutamia prosentteja suomifinlandian hinnasta mutta silti melkein duunarin kuukausipalkka.
Notefix
23.02.2004 22:07:09

Viinaa?

Joskus olin usein sessioissa siellä ja ainoa minkä muistan oli se, että kalja oli järjettömän hintaista!
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Vilhelmus
23.02.2004 22:19:26

olin usein sessioissa siellä ja ainoa minkä muistan oli se, että kalja oli järjettömän hintaista!

Tarkoin varjeltu pingviinimetallimenneisyys...
Kirkkopalojen jälkeen takaisin Suomeen.
Piilottakaa siskonne!
Burning Winter The Coveralls
U.Honey
23.02.2004 23:23:53
Tarkoin varjeltu pingviinimetallimenneisyys...
Kirkkopalojen jälkeen takaisin Suomeen.

Eikös tästä ollut lehdissäkin? Pyromaania ei koskaan saatu kiinni...
Children of Baron, the ultimate musical experience!
eetuss
28.02.2004 10:44:46

Mitenkäs Äiti-Venäjä? Saako esim. Okvata-mikkejä halvalla sieltä?
jorma_r
29.02.2004 16:42:44
Mitenkäs Äiti-Venäjä? Saako esim. Okvata-mikkejä halvalla sieltä?

Saa toki. (Kuten tämän threadin aluksi totesin.)

Katso www.dvision.ru/oktava (jälleenmyyjä Pietarissa)

Sivulla mainitut hinnat ovat melko suoraan euroja.
pimp
02.03.2004 17:12:15
Nyt kun aiheessa ollaan, niin tietaako kukaan kauppoja hollannissa joissa kannattaisi vierailla? Amsterdamin tienoilta mielellaan, mutta kauemmaksikin taalta paasee helposti, vaikka saksaan, belgiaan tai muuallekkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)