Aihe: Vahvistin elektroakustiselle 1 | |
---|---|
![]() 01.02.2009 13:31:27 | |
Olen jonkun aikaa soitellut Ibanezin AWS tonnisella ja mielin hankkia kaveriksi vahvistimen, mutta alue on minulle täysin vieras. Koska tarjontaa on paljon, pyydän teiltä kokemuksia ja näkemyksiä hankintani tueksi. Hyvä hinta-laatusuhde painaa ratkaisussa. | |
![]() 01.02.2009 16:02:04 | |
Roland AC-60 on hyvä tai sitte tehokkaampi AC-90. Uskon että tulee komppia tälle muiltakin. Don't try | |
![]() 01.02.2009 17:13:10 | |
Olen jonkun aikaa soitellut Ibanezin AWS tonnisella ja mielin hankkia kaveriksi vahvistimen, mutta alue on minulle täysin vieras. Koska tarjontaa on paljon, pyydän teiltä kokemuksia ja näkemyksiä hankintani tueksi. Hyvä hinta-laatusuhde painaa ratkaisussa. Itellä on käytössä Rolandin AC-60, ihan hyvä soundinen ja säätöjäkin on tarpeeksi. Mulla tuo vehje ollut nyt hmm... n. reilu puoli vuotta tai jotain sinne päin. Ainoa mitä käyttökokemuksen perusteella tuohon kaipaisin olisi isommat kaijuttimet mutta sen saan itse kompensoitua kun yhdistän tuon ulostulosta tuohon Hughes & Kettnerin Switchbladen komboon ja käytän sen isoa kaijutinta ja saan säätövaraa soundillisesti vielä lisää). Eli käy testaamassa ainakin tuo Rolandin AC-60 ja 90 mallit, kiinnitä 60 mallissa huomioita siihen, tyydyttääkö sen kahden suht pienen kajarin antama soundi vai kaipaatko vahvistinta (komboa) jossa olisi isompi kajari. AC-60:llä olen soitellut myös suoraan yhdistettynä mikserin kautta tietsikaan ja soundit on ihan hyvät mutta koska siis tykkään äänittää ulkoisella mikillä niin nykyisin soitan hyväksi käyttäen Switchbladen kaijuttimen kautta tulevaa soundia jonka otan talteen Shuren SM 57 CLe mikillä mikserin kautta tietsikaan. Noiden Rolandien lisäksi on AER merkillä varsin hyviä vehkeitä, tosin ne on kalliimpia, muita on ainakin Fenderillä, Laney, Ibanezin Troubadour, Behringer ja miksei sitten vaihtoehtona myös monien käyttämä PA-setti, jossa on sopiva mikseri ja parit kajarit. Niin ja onhan noita multihärpättimiä kuten Rolandin AD-8 ja AD-3 sekä näitä kalliimpi TC-Electronic G-natural http://www.thomann.de/fi/tc_electro … id=c2fec85ae2c17e9db8846cf86e4d214f Olihan tuossa jo jotain, varmaan muut kertoilee muista merkeistä omia kokemuksia ja näkemyksiä | |
![]() 01.02.2009 20:33:41 | |
Mä näkisin aktiivikaapin (tai parin) ja pienen mikserin erittäin hyvänä vaihtoehtona, jos ei ole kovin tiukka budjetti. Aktiivikaapit ja pikkumikseri on todella käytännöllinen setti niin moneen hommaan, ja sellaisiin kunnollisiin rahojen laittaminen on järkevä sijoitus, jos vähänkään aktiivisemmin musa- ja nimenomaan pienempiä keikkahommia tekee. Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com | |
![]() 01.02.2009 22:03:10 | |
Mä näkisin aktiivikaapin (tai parin) ja pienen mikserin erittäin hyvänä vaihtoehtona, jos ei ole kovin tiukka budjetti. Aktiivikaapit ja pikkumikseri on todella käytännöllinen setti niin moneen hommaan, ja sellaisiin kunnollisiin rahojen laittaminen on järkevä sijoitus, jos vähänkään aktiivisemmin musa- ja nimenomaan pienempiä keikkahommia tekee. Jotenkin tätä komppaisin. Syystä, että itte en ole koskaan osannut kaivata akkarille omaa komboa. Aina on tullu vedettyä bändin laulukamojen läpi. Tos yhdessä vaiheessa oli jonkun aikaa reenikämpällä joutilaana basistin vanha diskanttipillillä varustettu pikkukombo, niin pitihän sitä akkarille kokeilla. Kyl se kivasti toimi, ei siinä mitään. Mut ei se mitään semmoista lisäarvoa tarjonnut, että olis kannattanu keikalle raahata mukaan. Jonkinmoisesta keikkakäytöstähän tässä on kyse? Tuskin kukaan akkarille kotirämpyttelyyn vahvaria tarvitsee? Jos toi erilliskombon hankinta on laulukamabudjetista pois, niin jättäisin hankkimati ja satsaisin säästyneet rahat laulukamoihin- terv p One kind of music only - the good kind | |
![]() 03.02.2009 21:27:17 | |
Ostin viime keväänä Crate Acoustic Compon 60W (soundata) ja olen ollut siihen suht tyytyväinen. Hinta/laatu on ihan jees, varsinkin kun se on pelittänyt hyvin etusen kanssa äänitys jutuissakin. Katsii käydä testaamassa, hyvä kilpailija rollin vastaavalle.... varsinkin kun noita saat kaksi samalla rahalla... | |
![]() 08.02.2009 16:50:30 | |
Kiitos tähänastisista kommenteista. Vahvistinta mietin hankittavaksi kimppasoittoon ja pienimuotoiseen esiintymiseen. Vaikuttaa siltä, että erillisen vahvistimen hankinta e-akustiselle ei välttämättä toisi erityistä lisäarvoa, vaan äänenväriä ja efektejä voisi hakea muullakin tavoin. Kokeilin muuten huvikseni akustista vanhalla sähkökitaravahvistimella, eikä vaikutelma, mahdollisimman puhtaalla soundilla, ollut ollenkaan niin toivoton kuin odotin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)