Aihe: SZ520 Volapotikka rahisee
1
Strutsi
31.01.2009 17:56:00
Tällainen onglema on ollut omassa kitarassa jo jonkun aikaa. Käytin joskus musaliikkeessä muista syistä ja korjaaja sanoi havainneensa saman ongelman. Sanoi puhdistaneensa potikan, mutta rahina ei minnekkään ole hävinnyt. Kolvailin tallamikin liitoksia uudelleen ja totesin ettei ollut niistä kiinni.

Tietääkö joku miten tuosta saa tuon potikan irti? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä mitä siellä on tapahtunut. Mutta jos ei tosiaan ole potikasta kiinni niin olisiko seuraava askel hommata uudet piuhat sinne koteloon?
"Mua pelottaa niin että mun päässä soi tekno." -Kyösti Pöysti, Komisario
Punisher
31.01.2009 18:03:03 (muokattu 31.01.2009 18:03:13)

Se pitää ottaa se potikan nuppi ensin irti. Näköjään omassani on liimattu kiinni, joten väkivalloin se on revittävä vain. Sieltä sitten paljastuu se pieni prikkaruuvi jonka kierität auki ja pudotat sen potikan pois konehuoneen puolelta. Kokeilet vaan deduktiivisella logiikalla vaihtaa potikan ja jos ei parane niin johdot vaihtoon. Itselläkin on ollut toisissa kepeissä tuota vammaa ja aina on potin vaihdolla hävinnyt, joten eipä tuossa suuremmasta investoinnista ole kyse. Vittumainen vaiva kumminkin.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Janne19691
31.01.2009 18:06:41

Piuhat ei rahiset vaan potikat. Potikan puhdistaminen auttaa vähän aikaa mutta on väliaikainen ratkaisu, jos potikka rahisee se kandee vaihtaa.
Rule #1: There are no rules.
kimurantti1
31.01.2009 18:09:59
Jep, ja potikan puhdistuksesta sen verran, ettei kannata ruiskia sinne esim. CRC:tä tai mitään muutakaan voitelevaa ainetta.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Strutsi
31.01.2009 18:14:51
Jesh, pitänee kokeilla. Plussat punisherille
Dirty Hero
31.01.2009 18:17:20
Jep, ja potikan puhdistuksesta sen verran, ettei kannata ruiskia sinne esim. CRC:tä tai mitään muutakaan voitelevaa ainetta.

Mulla oli sma ongelma sz320 volumepotikassa, ja "CRC electronic cleaner"-niminen aine korjasi ongelman. Ruiskin spraytä potikoihin varmaan 4kk sitten, ja toistaiseksi tuo on toiminut moitteetta. Huomattavasti helpompi ja nopeampi homma kuin että alkaisi irroitella osia..

Muutenkin näppärä aine, purkki maksoi jotain 6€ ja kestää pitkään.
Strutsi
31.01.2009 18:34:02
Mulla oli sma ongelma sz320 volumepotikassa, ja "CRC electronic cleaner"-niminen aine korjasi ongelman. Ruiskin spraytä potikoihin varmaan 4kk sitten, ja toistaiseksi tuo on toiminut moitteetta. Huomattavasti helpompi ja nopeampi homma kuin että alkaisi irroitella osia..

Muutenkin näppärä aine, purkki maksoi jotain 6€ ja kestää pitkään.

Vähän ihmettelinkin että miksei jotain elektroniikka CRC:tä voisi laittaa
kimurantti1
31.01.2009 20:10:15 (muokattu 31.01.2009 20:12:58)
CRC auttaa pikakorjauksena kyllä, mutta tavan CRC:ssä oleva öljy kerää pölyä, mikä on pitemmän päälle huono homma. Musta on vähän tyhmää suihkuttaa potikoihin siis öljyllistä puhdistussprayta, kun sitä saa myös öljytöntä.
Strutsi
31.01.2009 20:17:16
CRC auttaa pikakorjauksena kyllä, mutta tavan CRC:ssä oleva öljy kerää pölyä, mikä on pitemmän päälle huono homma. Musta on vähän tyhmää suihkuttaa potikoihin siis öljyllistä puhdistussprayta, kun sitä saa myös öljytöntä.

Nii. En minä sinne mitään normi öljyjä ollu tunkemassakaan.
kimurantti1
31.01.2009 20:21:21
Nii. En minä sinne mitään normi öljyjä ollu tunkemassakaan.

Sittenhän asiassa ei ole mitään ongelmaa. Kunhan vaan mainitsin asian, jos joku ei ole tullut ajatelleeksi moista.
Insane Kane
31.01.2009 20:23:56

Tuo kaikkien suosittelema ja yleisesti hyväksi havaittu PRF 7-78 on muuten voiteleva.
Sen verran siitä potikoiden puhdistuksesta...
Pahoittelen oikeinkirjoitustani. Se johtuu humalatilastani, täh, rölö.
kimurantti1
31.01.2009 20:36:25
Tuo kaikkien suosittelema ja yleisesti hyväksi havaittu PRF 7-78 on muuten voiteleva.
Sen verran siitä potikoiden puhdistuksesta...

Hmm, onko toi sitten baskaa, että se voiteleva aine kerää pölyä? Ainakin mulle on parikin sähköpuolen ammattilaista väittänyt, ettei esimerkiksi potikoihin kannata suihkuttaa voitelevaa ainetta, jos muunlaista on saatavilla.
Insane Kane
31.01.2009 20:57:12
Hmm, onko toi sitten baskaa, että se voiteleva aine kerää pölyä? Ainakin mulle on parikin sähköpuolen ammattilaista väittänyt, ettei esimerkiksi potikoihin kannata suihkuttaa voitelevaa ainetta, jos muunlaista on saatavilla.

Ei se paskaa ole mutta sähkömies on erimies. =)
Aikansa ne toimii ja sitten alkavat taas vituileen. Oli sitten voiteleva tahi ei.

Jos on arvokkaat vitnakepotikat, minä käyttäsin potikan auki ja putsaisin & kuivaisin ja lopuksi voitelisin shaftin vaseliinilla.
CRC, ainakin 5-56 liottaa tuon vaseliinin saman tien ja potikka menee löysäksi. PRF ei niin tehokkaasti tuhoa potikan tatsia.
Pahoittelen oikeinkirjoitustani. Se johtuu humalatilastani, täh, rölö.
Strutsi
31.01.2009 22:15:14
Paremman puutteessa laitoin kaverilta lainattua bilteman multisprayta. Etiketti sanoo että kelpaa elektroniikkakomponenttien puhdisteluun.

Nooh, jos se ei toimi niin ajattelin kyllä muutenkin hommata jonniilaista coil-tap systeemiä tuohon.
micow
06.02.2009 23:16:00

On myös öljytöntä, nopeasti haihtuvaa CRC:tä: CRC Contact Cleaner (Minimanista 5.95€).
Minulla kans potikka rahisi ja olin saletti, et se on paskana ja ostin uuden, joka rahisi samalla lailla! :-/ Ruiskautin sinne em. hengityksenraikastajaa, ja niin oli rahinat historiaa! :-)
Olis vaan pitänyt heti tohauttaa tuota Cleaneria, eikä rynniä heti uutta ostamaan...
Paras musa on tehty v. 1967-84, jos Pahhia ja Peethooffenia ei lasketa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)