Aihe: Wolf Guitars - kimppatilaus suoraan Koreasta?
1 2 3 4 533 34 35 36 37
pardy
11.12.2008 21:23:51

No kaverihan ostaa sulle uudet.

;)

No niinhän puhe oli mut nyt ei jouda odottaa uusien tilaamista ja oisin mielelläni edes jotkut kielet antanut myydessä mukaan.
J.Hollström
01.02.2009 13:12:13
Onko kenelläkään 7-kielisen ostajalla halua myydä wolfia? itse näemmä taas myöhästynyt reilusti tilauksesta:D

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=293910
pardy
01.02.2009 18:40:29

Onko kenelläkään 7-kielisen ostajalla halua myydä wolfia? itse näemmä taas myöhästynyt reilusti tilauksesta:D

Kumma juttu mun mielestä että koko ajan porukka noita kyselee mutta sitten kun joku lopulta on myymässä niin se roikkuu torilla ties kuinka kauan. Omaani lähdin joulukuussa myymään siltä pohjalta että joku ottaa samana päivänä yhteyttä, lopulta kahden hinnanalennuksen ja parin nostetun ilmoituksen jälkeen löytyi yksi oikeasti potentiaalinen ostaja jolle basso päätyikin.

Silloin kun noita tilattiin niin viikko tilauksen jälkeen löytyi heti kymmenen mattimyöhästä jotka olivat samantien valmiita lunastamaan sen pois vaikka kalliimmalla.
jazbaz
01.02.2009 20:25:08 (muokattu 01.02.2009 20:26:38)

Yksi näkyy olevan vielä hetken huuto.netissä myytävänä
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=96414219

EDIT: Taitaakin olla sama skeba, kuin on torillakin.
"Bass sings Bles-sings"
fh
01.02.2009 20:34:19
Joo tuli laitettua tuonne huutonettiin ja en kerennyt poistamaan, ennen tarjouksia. Tuosta vaan ostamaan tuo multa pois. Kaikki kunnossa ja nopea ostaja voi saada parikymppiä alennusta...
Saunan takana on vielä tilaa.
sh1nk0
26.08.2009 17:13:55 (muokattu 26.08.2009 17:18:47)

Seba: Noi tehdään kaikki sitä mukaa kun tilataan tuolta bulvaanilta.

Siis valmistajalta (OEMilta)...
Mistäs se KHL sai sitten hankittua ne 2 wolf-ss:ää, jotka oli viime (6.) tilauksessa + muut alle 6:n tilausrajan soittimet (4,3 ja 2 soittimen tilaukset) ?

Jostain syystä myös worna guitarsin sivuilla sanotaan:
"Kitaramme valmistetaan Etelä-Koreassa KHL Corporationin tehtailla. Tässä tapauksessa merkintä, "Made in Korea", tarkoittaa laadukkaita puumateriaaleja sekä millintarkkaa valmistustyötä, jonka takaa nykyaikainen CNC-koneistus.

Koreassa valmistettuja kitaroita arvostetaan tänä päivänä yhä enemmän. Korealaiseen valmistustasoon luottaakin jo moni maailmankuulu kitaravalmistaja. Myös Worna-kitaroiden valmistaja, KHL Corporation, on tehnyt kitaroita OEM-periaatteella (original equipment maker) useille tunnetuille merkeille, muuan muassa ESP:lle, Peaveylle, Warwickille, Yamahalle sekä Washburnille."

KHL on alkuperäinen valmistaja.

ps. wornan sivut on ollut päivitettyinä jo muutaman kuukauden, ja nyt niillä on diili näköjään jo parin vähän suuremman orkesterin, Battleloren ja Celestyn kanssa.
Hannu A
26.08.2009 18:33:57

sn89: Siis valmistajalta (OEMilta)...
Mistäs se KHL sai sitten hankittua ne 2 wolf-ss:ää, jotka oli viime (6.) tilauksessa + muut alle 6:n tilausrajan soittimet (4,3 ja 2 soittimen tilaukset) ?

"Kitaramme valmistetaan Etelä-Koreassa KHL Corporationin tehtailla. Tässä tapauksessa merkintä, "Made in Korea", tarkoittaa laadukkaita puumateriaaleja sekä millintarkkaa valmistustyötä, jonka takaa nykyaikainen CNC-koneistus.

Koreassa valmistettuja kitaroita arvostetaan tänä päivänä yhä enemmän. Korealaiseen valmistustasoon luottaakin jo moni maailmankuulu kitaravalmistaja. Myös Worna-kitaroiden valmistaja, KHL Corporation, on tehnyt kitaroita OEM-periaatteella (original equipment maker) useille tunnetuille merkeille, muuan muassa ESP:lle, Peaveylle, Warwickille, Yamahalle sekä Washburnille."

ps. wornan sivut on ollut päivitettyinä jo muutaman kuukauden, ja nyt niillä on diili näköjään jo parin vähän suuremman orkesterin, Battleloren ja Celestyn kanssa.

hei, who gives a fuck?

pari vuotta sitten järkkäämissäni kimpoissa joista eka löytyy tän ketjun alusta muistaakseni tuli myös muutamaa kappaletta joitakin bassoja. kyllä KHL toimittaa pienempiäkin määriä, kunhan tilauksen volyymi on riittävä. Eka järkkäämäni bassokimppa oli vissiin n. 30 bassoa plus miinus viiden toleranssilla.

Se on ihan sama mille tehtaille kenelläkin on kontakteja, lopulta katotaan kuitenki mitä siinä lavassa lukee, ESP ja vastaavat maksaa enemmän kuin hösömösö, vaikka miten tulis samasta tehtaasta ja samalta tuotantolinjalta. Auton varaosissa on ihan sama, ja monessa muussakin hommassa
Elämässä pitää olla runkkua -Juhani Leskinen (1950-2006)
Seba
27.08.2009 20:06:42

sn89: Siis valmistajalta (OEMilta)...

Sä et vaan osaa lopettaa :)
Joulukuulta asti piti tuokin lainaus kaivaa.

Sehän on kaikki totta mitä intternetissä lukee, eikö?
Uskon omaan tehtaaseen heti kun mut kutsutaan sinne tehdaskierrokselle. Iso tehdashan niillä on varmaan kun akustinen osasto yltää aina kiinaan asti..

Ihan sama mulle ja varmaan kaikille mihin satuihin uskot, ja kai sulla on omat syyt puolustella näkökulmaasi, jotka tosin on jäänyt vähän hämärän peittoon, eikä tarvitse alkaa sen enempiä niitä valottamaankaan, kun ei ketään ihan oikeasti vaan kiinnosta onko koohooällällä omaa tehdasta vai ei.

Vaikka ei olekaan ;)
Ainakaan kaikkien luettelossa olevien kamojen osalta. Tuskin ollenkaan.

Kyllä mäkin voin perustaa bulvaanin ja myydä brändättäväksi noita samoja keppejä jos haluan, ihan niinkuin kimblekin. Ei se sen ihmeellisempiä tehtaita vaadi.
Koohooällän tiedoistakaan ei löydy kuin kimblen nimi, ja luulisi jos on iso firma, tehtaat ja kaikki, että niillä olisi enemmänkin miehiä myynnin ja markkinoinnin puolella maailmanlaajuisesti kuin yksi hikinen.

Ihan sama mulle, oli miten päin tahansa, mutta kun ei ole :)
sh1nk0
29.08.2009 15:03:36 (muokattu 29.08.2009 15:53:23)

No, pälälälä. Ei sullakaan mitään puolustelemisen arvoista tossa asiassa ole.
Ei nyt aikusen miehen tartte sentään hikeentyä, näin nuoren tyypin jutuista.
Ja who gives a fuck..? No mua nyt on sattunut hieman kiinnostamaan se tavaroitten alkuperä, niin siitä olen halunnut myös jutella ja kertoa. Mutta se nyt on jo vähän naurettavaa, että aikunen mies heittäytyy ala-aste-tasoiselle käyttäytymiselle tällasen asian takia. Ensinnäkin sä et tunne mua. Toinen, toi käytös ei edesauta yhtään sellaista rakentavaa keskustelua jota täällä pitäisi olla. Etenkin, kun siihen päälle heitetään provot, haukkumiset väärinymmärtämiset, trolliksi syyttämiset "don't feed the troll" jota eräät lainaa suoraan wikipediasta ja muuta, niin ei kyllä hyvä soppa tule. Ihan lapsellista porukkaa täällä m.netissä.

Ei edes Twinkle sorru mihinkään massa-hysteerisiin-mielipiteisiin, joita täällä lietsotaan. Oli se KHL sitten bulvaani tai alkuperäinen valmistaja, niin se ei tietääkseni usko kumpaankaan niistä. Ja ilmankos, kun siitä ei edes ole mitään todisteita. Sillä on oma mielipide. Ja se osaa ajatella ihan omilla aivoillaan. Toisin, kuin ehkä sä.

KHL on OEM, alkuperäinen valmistaja ja sillä sipuli :) Kaikki merkit viittaa siihen. Onhan niitä ennenkin nähty vaikka kuinka paljon bulvaaneita (Kiinassa) ja SO/HO:ja (Small office/Home office).
Kyllä aika h*lvetin monia on näyttänyt kiinnostavan tää asia, kun ne kerta on osallistuneet tähän ks. keskustelun. Tyylliin joskus 2 vuotta sitten, lähtösin Sensonicista tai Miikathebestistä? Eli kyllä näyttää niin v*tusti kiinnostavan, kun itsekin osallistut tähän :) Ja miksipä ei kiinnostaisi, mistä oma kitara on peräisin.
Et sä niinku pysty tuomitsemaan mun omia totuuksia tai mun arvomaailmaa millään tavalla, eikä sulla ole mitään oikeuksiakaan siihen.

Oli tää asia sitten kuinka naurettava tahansa, niin näyttää siltä, että sun mielestä on niiin h*lvetin kivaa vääntää jokaisesta asiasta jonkunlaista viihdettä.
Ei tässä mitään viihdettä ole. Vain jotain säälittävää sanasotaa. Jossa ei ole voittajaa. Pelkästään häviäjiä.
Ota jo se järki käteen.
Seba
02.09.2009 21:32:16

Minähän se tässä vissiin aloin taas vänkäämään?

Tiedätkö kun provosoit lainaamalla mua, niin silloin yleensä saattaa tulla vastaus, ja kyllä, ihan viihteenä tätä pidän kun ei tätä voi oikein tosissaankaan ottaa kun on niin naurettava koko homma.

En mä mitään väittele, tai odota voittoa sen paremmin kuin häviötäkään kun mulle on ihan sama, ja asian tiimoilta ei ole mitään hävittävääkään.

Mä koitan pitää järjen päässä, niin ota sä se käteen mutta älä hukkaa sitä, ties millaista läppää sitten lähtisi tulemaan.

Koitahan pärjäillä kun oikeasti en jaksa enää vastata sulle, niin jos pystyt olemaan lainailematta turhia ja olemaan vänkäämättä samasta tylsästä aiheesta mikä ei ketään mua kuin sua oikeasti kiinnosta, ja kun kellään ei siitä varmaa tietoa ole, niin se on pelkkää spekulointia.

Palaa aiheeseen kun olet käynyt tehtaalla.
sh1nk0
10.09.2009 18:08:59

Miksi mun pitäisi reagoida enää yhtään millään tavalla noin loukkaavaan viestiin, kun tiedän ettei tuo sanomasi pidä yhtään paikkaansa.
J.Nikkanen
10.09.2009 18:50:00
sn89: Miksi mun pitäisi reagoida enää yhtään millään tavalla noin loukkaavaan viestiin, kun tiedän ettei tuo sanomasi pidä yhtään paikkaansa.

Ihan kiva olis jos et reagois. Menee jo niin kovin asian vierestä, että vois vaikka antaa asian olla ja antaa tän ketjun painua unholaan. Seuraava joka nostaa tän ketjun sitten taas pinnalle suunnitelkoon/toteuttakoon kimppatilausta pelkän liirum-laarumin sijaan.
Paha mustaenkeli vei pölynimurin.
efunkelist
10.09.2009 20:53:42

sn89: Miksi mun pitäisi reagoida enää yhtään millään tavalla noin loukkaavaan viestiin, kun tiedän ettei tuo sanomasi pidä yhtään paikkaansa.

Jo pelkästään tämä ON reaktio ja lisäksi epäsuora kysymys. Yhtä hyvin voisit vain lopettaa.
Ylläpito voisi lukita tämän threadin...
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
sh1nk0
12.09.2009 11:24:43 (muokattu 12.09.2009 23:50:31)

Minähän se tässä vissiin aloin taas vänkäämään?

Eiköhän sillä ole enemmän väliä, kuka tän lopettaa.

Jo pelkästään tämä ON reaktio ja lisäksi epäsuora kysymys.

Se nyt on ihan epäolennaista.

Yhtä hyvin voisit vain lopettaa.
Ylläpito voisi lukita tämän threadin...

Tarkoitin, että se tässä on turhaa, että minun tai edes jonkun pitäisi vastata tollasiin viesteihin mitä Seba kirjoittaa, kun ne ei vie keskustelua yhtään mihinkään järkevään suuntaan.

Yhtä hyvin voisit olla puuttumatta tähän, kun et tiedä kuka tämän provosoimisen ja syyttelyn on aloittanut.

Kaikista eniten tässä pännii vain se, että Seba, Sensonic, fox ja jotkut muut ovat luoneet tänne sellasen "harhakäsityksen", että KHL on bulvaani. Vaikka siitä ei edelleenkään ole mitään todisteita. Niinkuin ei siitäkään mitä itse olen sanonut :)
Eli tää itse asia ei edes välttämättä ole se, joka kiinnostaa. Vaan, kyse on ihan periaatteesta. Ihan järjetöntä sanoa joka paikassa, että KHL on bulvaani, kun sitä ei tiedetä.
Ja vaikka kuinka ärsyttävältä tää mun kirjoittelu ja toistaminen tuntuisi, niin mä olen kyllä tottunut siihen. Joten ihan turha luulla, että mä lopettaisin tästä asiasta keskustelemisen, vain sun pyynnöstä. Mulla on täysi vapaus sanoa mun mielipide ja keskustella tästä.

Ja jos Seba haluaa tehdä tästä viihdettä, niin tehkööt ihan vapaasti. Koska en enää todellakaan haluaisi osallistua näin ala-arvoiseen keskusteluun.
fox
12.09.2009 13:30:37

sn89:
Kaikista eniten tässä pännii vain se, että Seba, Sensonic, fox ja jotkut muut ovat luoneet tänne sellasen "harhakäsityksen", että KHL on bulvaani. Vaikka siitä ei edelleenkään ole mitään todisteita. Niinkuin ei siitäkään mitä itse olen sanonut :)

No nii, tulihan se sieltä! En halua luoda mitään "harhakäsityksiä" tokikaan, mutta jos sä käyt syyttelemään moisesta, niin paiskaappa faktat tiskiin, että KHL TODELLA on valmistaja. Senhän me tiedämme, että "Paju"-nimisessä paikassa hra Kim operoi, vaan siitä valmistuksesta ei kenelläkään, ja alleviivaan, kenelläkään, ole mitään näyttöjä saati konkreettisia todisteita.
Eihän myöskään ole olemassa mitään "Ibanez"-tehdasta, jos hetkeksi hypätään toiseen "brändiin"..
Mitäpä jos, lainatakseni nettituttuani hra Hasenobua, joka tosin japanilaisena ei ole ihan täysin noista Etelä-Korean tehtaista selvillä, sanoisin, että Wolfin (siis sen ihmeellisen "KHL-tehtaan") mandoliinit itse asiassa tekeekin Daewon (tästä on jonniin verran netistäkin länsimaisen ihmisen löydettävissä tietoa, kuvia ainakin) ja sitten noita bassoja (ja lankkusähkiksiä) ko. herra Kim'ille tekevät Sinpoong Music Co. Wwhfu Music Group Co. sekä aiemmat Epiphonelle valmistaneet Un Sung ja viimeisimpänä vaan ei vähäisimpänä Saein (Shine). Noita tehtaita Hasenobu-san ehdotteli. Sellaista "KHL-tehdasta" ei kuulemma Koreassa ole lain.

Hieman ihmetyttää, mitä tää tällainen jatkuva vääntö oikein palvelee, onko sulla joku henkilökohtainen agenda tässä esim Sebaa, Sensoniccia tahi minua vastaan, vai onko meininki vaan vängätä niin kauan, että "tyhmempikin" uskoo (tai on uskovinaan) että se KHL on OIKEASTI valmistaja?
Kuulepa, itämaiseen soitintehtailuun on jo alusta alkaen kuulunut tuo, että se valmistaja jonkun "brändin" takana on joku aivan muu. Oikeastaan vain muutamalla brändillä on oma tehdas, ja niissä(kään) ei todellakaan kaikkia ko. merkin markkinoille tulevia soittimia ole valmistettu.

Tärkeintä lienee noin soittajan kannalta se, että se instrumentti pelaa ihan OK, ja on muutenkin hyvin tehty.
Mikäli haluat kuitenkin keskustella itämaisesta soitinrakennuksesta kanssani, ole hyvä ja käytä vaikka pikaviestejä. Mutta jätäpä varsin tyystin kaikki yleisellä palstalla valehtelijaksi leimaamiset nyt tähän. Capisce??
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
efunkelist
12.09.2009 20:03:07

sn89: Eiköhän sillä ole enemmän väliä, kuka tän lopettaa.

Totta. Sinä se et (vielä) ole, mutta tarjoan sulle toki mahdollisuuden jos haluat sitä olla. Nimittäin se joka sanoo viimeisen sanan, ei ole se joka lopettaa.
Se joka lopettaa on hän joka pysyy vaiti.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
sh1nk0
14.09.2009 21:00:28 (muokattu 15.09.2009 15:00:26)

fox: No nii, tulihan se sieltä! En halua luoda mitään "harhakäsityksiä" tokikaan, mutta jos sä käyt syyttelemään moisesta, niin paiskaappa faktat tiskiin, että KHL TODELLA on valmistaja. Senhän me tiedämme, että "Paju"-nimisessä paikassa hra Kim operoi, vaan siitä valmistuksesta ei kenelläkään, ja alleviivaan, kenelläkään, ole mitään näyttöjä saati konkreettisia todisteita.
Eihän myöskään ole olemassa mitään "Ibanez"-tehdasta, jos hetkeksi hypätään toiseen "brändiin"..
Mitäpä jos, lainatakseni nettituttuani hra Hasenobua, joka tosin japanilaisena ei ole ihan täysin noista Etelä-Korean tehtaista selvillä, sanoisin, että Wolfin (siis sen ihmeellisen "KHL-tehtaan") mandoliinit itse asiassa tekeekin Daewon (tästä on jonniin verran netistäkin länsimaisen ihmisen löydettävissä tietoa, kuvia ainakin) ja sitten noita bassoja (ja lankkusähkiksiä) ko. herra Kim'ille tekevät Sinpoong Music Co. Wwhfu Music Group Co. sekä aiemmat Epiphonelle valmistaneet Un Sung ja viimeisimpänä vaan ei vähäisimpänä Saein (Shine). Noita tehtaita Hasenobu-san ehdotteli. Sellaista "KHL-tehdasta" ei kuulemma Koreassa ole lain.

Hieman ihmetyttää, mitä tää tällainen jatkuva vääntö oikein palvelee, onko sulla joku henkilökohtainen agenda tässä esim Sebaa, Sensoniccia tahi minua vastaan, vai onko meininki vaan vängätä niin kauan, että "tyhmempikin" uskoo (tai on uskovinaan) että se KHL on OIKEASTI valmistaja?
Kuulepa, itämaiseen soitintehtailuun on jo alusta alkaen kuulunut tuo, että se valmistaja jonkun "brändin" takana on joku aivan muu. Oikeastaan vain muutamalla brändillä on oma tehdas, ja niissä(kään) ei todellakaan kaikkia ko. merkin markkinoille tulevia soittimia ole valmistettu.

Tärkeintä lienee noin soittajan kannalta se, että se instrumentti pelaa ihan OK, ja on muutenkin hyvin tehty.
Mikäli haluat kuitenkin keskustella itämaisesta soitinrakennuksesta kanssani, ole hyvä ja käytä vaikka pikaviestejä. Mutta jätäpä varsin tyystin kaikki yleisellä palstalla valehtelijaksi leimaamiset nyt tähän. Capisce??

Fox, lähetin sulle pikaviestin, joka ei nyt ehkä ollut kaikkein neutraalein.
En mä edes muista oletko sä koskaan väittänyt KHL:ää bulvaaniksi. Joten en halua leimata sua miksikään valehtelijaksi. Anteeksi.
Eihän siinä mitään vikaa jos sanoo jotain bulvaaniksi, mutta jos on löyhät perusteet, niin mielummin kannattaa pitää se arvailun tasolla.

Kyllä mä ihan oikeesti voisinkin lopettaa tän p*skan jauhamisen. Mutta kun ongelmana on vaan se, että mua häiritsee tällaset pikkuasiat, kuten esim. kun jankutetaan, että "koohooäl on bulvaani, ja se on on on ja on jne..." -ilman mitään konkreettisia todisteita.

Muistaakseni Twinkle, Sensonic ja joku muu kiisteli tästä samasta aiheesta useaan kertaan iät ja ajat sitten: Mikä KHL on, onko se sitä vai onko se tätä, yleisesti kaukoidän soitinrakennuksesta, jne.. Mutta silloin ei kukaan paljoa halunnut/uskaltanut laittaa nokkaansa siihen väittelyyn. Mutta, nyt kun mä (no ehkä enemmänkin yksikseen) selitän jotain tästä, niin se onkin ihan s**t*n*n ärsyttävää.

fox: paiskaappa faktat tiskiin, että KHL TODELLA on valmistaja.

Ei mulla ole mitään :) Ja sen takia sanoinkin sen jo tuossa aikasemmin: Vaikka siitä ei edelleenkään ole mitään todisteita. Niinkuin ei siitäkään mitä itse olen sanonut Pistin vaan vastaan samalla mitalla, joka olikin ihan tyhmää.
Mutta, jos saan tietää jotain uutta, tai saan uuden ajatuksen, niin tietty kerron sen tännekin.

USKON mitä sä sanoit tuossa aikasemmin, ja oikeasti alan pikkuhiljaa itsekin uskomaan siihen bulvaani-juttuun, koska noi perusteet mitä sä äsken kerroit on kyllä aika uskottavia. Joten, onkin ihan syytä epäillä sitä.. Mutta edelleenkin, ei se siitä varmaksi tiedoksi muutu.

Haluan vielä lisätä tähän pari muuta ajatusta.
Eli, onhan noita pienempiäkin tehtaita (tai pajoja), joissa tehdään soittimia pienemmillä volyymeillä. Joten eihän sen (kuvitteellisen) KHL:n tehtaan välttämättä tarvi kuitenkaan olla mitään Samick'in omistaman jättitehtaan/tehtaitten luokkaa. Pienempikin riittää. (Tää on kuitenkin siis pelkkä ajatus, ei väite)
No sitten kun mietitään, että on se Price Korea. Niin nehän sanovat, että malleja on paljon enemmän kuin mitä niitten sivustot antaa näyttää "We have so many model except those models in our homepage. So, if you want to receive our full set catalog and price list, simply send us e-mail or fax us with request form of left. We will send it to you." Eli voihan se tietty olla, että mallit on niinsanotusti Price Korean luomuksia. Tai sitten KHL:n hra Kimin, joihin hän on tehnyt speksit, ja lähettänyt tehtaalle ja sieltä on sitten tullut ulos wolffeja. Eli toisin sanoenko bulvaanit operoi vaan kaapissaan, ja välittää tavarat ostajille? No kuitenkin, kysyin Price Korealta kerran e-maililla, että mitä niitten loput mallit on. Mutta, sieltä ei koskaan tullut vastausta. Vähän harmi, koska ne loput mallit olis kyllä kiinnostaneet. Price Korean soittimethan kulkee muuten brändillä "rira", ja KHL:n brändillä "wolf", tai ihan millä haluaa tai ilman (logot pystyy näkemään kuvista). Mutta ei kuvatkaan kyllä kaikkea kerro. Esim. KHL:n kuvat on parempilaatuisia, Price Korean kuvien värit on heikompilaatuisia. Senhän kataloginkin pystyy tehdä halutessaan ihan copy-paste-periaatteella. Käyttää vähän photoshoppia/paint shop pro:ta, valitsee kohteen, kopioi ja liittää, niin se on siinä. Mutta tää asia ei nyt ehkä liitykään mitenkään olennaisesti tähän. Sekin on vain ajatus.
KHL:hän sanoo, että se on perustettu vuonna 1997 ja niitten vuosittainen liikevaihto on 5,000,001 - 10,000,000 USD:tä. Mutta hieman kummastuttaa vain se, että niillä on 101 - 500 työntekijää. Tarkoittaako se määrä sitten niitä jotka on tehdas-töissä, mutta eivät kuitenkaan ole KHL:n leivissä. Eli työnantajana niille on itse tehtaan omistama firma? Eli joku tehdasfirma "Paju"-kaupungissa.

Pyydän anteeksi, ja yritän tästä lähin pitää "turhat" spekulaatiot itselläni.

fox: Tärkeintä lienee noin soittajan kannalta se, että se instrumentti pelaa ihan OK, ja on muutenkin hyvin tehty.

Niinpä :)
Kalamazoo
05.02.2010 00:23:33

Mitenkäs porukat on tykännyt näistä idän ihmeistä, löytyikö pitopeli vai heräteostos? Itse vaihdoin takaisin entiseen bassooni jonkun ajan päästä ostosta, mutta nyt olen taas alkanut pitämään homejuustobassostani (Wolf SSB) niin tatsin kuin saundinkin suhteen.
kozmik
05.02.2010 11:12:58

Kalamazoo: Mitenkäs porukat on tykännyt näistä idän ihmeistä, löytyikö pitopeli vai heräteostos? Itse vaihdoin takaisin entiseen bassooni jonkun ajan päästä ostosta, mutta nyt olen taas alkanut pitämään homejuustobassostani (Wolf SSB) niin tatsin kuin saundinkin suhteen.

Omat Wolfin bassot on vähän sellaisia erikoiskapistuksia (7- ja 8-kielinen), ei niitä paljonkaan tule käytettyä. Mutta kun tulee niin onhan ne vähintäänkin hintaansa nähden hyviä. Olen itse asiassa ajatellut, että voisin koittaa 7-kielistä saada vaihdettua johonkin Wolfin 6-kieliseen, kun 6-kielistä voisi tulla käytettyäkin, mutta toisaalta tuo 7-kielinen on niin erikoinen laitos ettei siitä haluaisi luopua.

Veikkaan kuitenkin, että jos sattuisikin itseltä löytymään 4- tai 5-kielistä wolffia, niin mieluummin käyttäisin amöriikan presaria tai jäsen rijopun tekemää phankkia. On ne kuitenkin parempia, tai ainakin niillä pääsee paremmin fiilikseen kun uskoo soittavansa hyvällä pelillä... ;)

Wolfin puoliakustista telecasteria käytän kyllä jatkuvasti. Tuli Gibsonin special faded sg:kin myytyä pois, kun telen soundimaailma miellytti enemmän. Rahapulasta oli toki myös kysymys, ilman sitä en olis gibaa myynyt. Mutta joka tapauksessa teleä tuli käytettyä selkeästi enemmän silloinkin, kun oli molemmat kitarat vielä.

Ja kun joku tuosta kuitenkin meinaa vetää palkokasveja ylähengitysteihin: en tarkoita, että wolffi olisi gibaa laadukkaampi. Kyllä se giba oli laadukkaampi niistä. Kysymys taisi olla vaan siitä, että p90-mikkien soundi miellytti enemmän. Mitään mättösoundeja tuosta telestä ei kyllä saa, vaan enpä mä sellaisia tarvikaan kuin hyvin satunnaisesti. Kaiken muun hoitaa ihan mallikkaasti. On melko häiriöherkkä vaan, surinaa riittää. Mutta tämähän taitaa olla ominaisuus, ei vika.

Käynnissä olevassa kimpassa on tulossa kehuttu puoliakustinen PRS-kopsu, jännityksellä odotan millainen on.

Jos olisin kitaristi, niin panostaisin kyllä laadukkaampiin kitaroihin, mutta sunnuntaikitaristille nuo riittää ihan hyvin vaikka ainoiksi kepeiksi. Koska olen basisti, niin käyttövehkeiksi on tullut hankittua noita tonnin bassoja pari kappaletta, pari lisää (musari ja jatsari) pitäis vielä saada hankittua jossain vaiheessa. Halpikset on enempi puuhasteluun ja varabassoiksi. Tosin aiemminkin kehumaani Ekon halpisbassoa tuli käytettyä taannoin yhdessä koulun projektissa, ja hyvin toimi. Vaikka on bodykin halki. :)
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)